Skocz do zawartości
Osiah

Błąd klimatronika

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem to ale są tam sprzeczności czy jest to silniczek dmuchawy za schowkiem czy wnetylator chlodnicy klimatyzacji-dlatego pytalem konkretnie. Ale już nie ważne. Posprawdzalem trochę i wiem, że u mnie jest coś nie tak z wentylatorem chlodnicy klimy.
skasuj te bledy i zrob diagnostyke ponownie sa to stare bledy z przed nabicia klimy mialem to samo

 

---------- Post added at 22:21 ---------- Previous post was at 22:20 ----------

 

Witam nie zakladam nowego tematu i podłącze sie do istniejącego. Mam problem z klima. Miga mi wyswietlacz climatronika i mam bład 30b-uszkodzony czujnik G17. Klimatyzacja sie nie zalacza ale gdy podepne bezposrednio z akumulatora plus do zielonego kabelka ktory zalacza sprzeglo to klima chodzi wentylator takze. co to moze byc? czy wina nie zalaczaniem sie klimy moze byc uszkodzony czujnik temperatury?
wyswietlacz miga gdy klima jest pusta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyswietlacz miga gdy klima jest pusta

Lepiej doczytaj - kiedy miga wyświetlacz w klimie :bry2 Bo nie tylko, gdy jest pusta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest pusta bo jak podłącze na krotko to chlodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jest pusta bo jak podłącze na krotko to chlodzi

Wyjmij przekaźnik od klimy - zmostkuj wejścia i jak zadziała to przekaźnik do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mostkowałem i bez skutku.Przekaznik sprawny. Czy moze mi ktos powiedziec jednoznacznie ze uszkodzony czujnik temp zew mogl spowodowac unieruchomienie klimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten duży bezpiecznik 40A - sprawdzałeś?

Co do czujnika, to tak - skoro jest walnięty i wysyła sygnał o temperaturze niższej niż +4 stopnie, to klima się nie włączy. A z reguły, jak pada czujnik, to na klimie cuda wyświetla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem bezpiecznik od klimy i sprawny a moze wiesz jakim opornikiem moge zasymulowac czujnik?

 

a ten bezpiecznik 40A gdzie sie znajduje?

Edytowane przez kokos363

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie - tego to nie wiem, jaką oporność powinien mieć czujnik. Podjedź do kogoś i podmień na próbę. Przecież to zajmie góra 10 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Dziękuje za objaśnienie tematu z błędem 318 ;)

Ale mam kolejny na samodiagnostyce climatronika - jest to błąd 510.

Nie znalazlem na forach odpowiedzi, niestety. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie będę opisywał swojego życia, tylko przejdę do sedna sprawy:

-od 2 tyg zdarzało się, że po odpaleniu auta po postoju kilku godzin, klima jakby się nie załączała

- stałem w korku i było słychać przeskakujący przekaźnik pod deską,

-jak już auto trochę przejechało, wyłączyłem klime i załączyłem ponownie - śmigało

 

Dziś po wymianie rozrządu, klima niestety nie wystartowała. Podjechałem po dom - diagnostyka i wywaliło 318. Poczytałem i pierw wyszło mi, że za niski poziom czynnika a potem doczytałem i wydedukowałem, że strzelający przekaźnik to przekaźnik klimy. Nie pomyślałem, żeby na postoju to sprawdzić - i rzeczywiście - jest przeskok przekaźnika, czuć obciążenie na silniku, po chwili pojawia się pierwsze zimne powietrze, strzał przekaźnika i znowu silnik ma lżej a zimnego powietrza "ni ma".

Ze 3-4 razy skasowałem błąd (lub chyba bardziej prawidłowo, informację o anomalii) i klima wystartowała - prawie ręce mi odmarzły. Pochodził dłuższą chwilę. Zgasiłem, zapłon zero błędów. Ucieszony - zgasiłem i zapaliłem...i klima nie działa. Znowu zgaszony, diagnostyka i 318 02. Niestety nie chciał mi pokazać drugiego błędu, mimo mojego uporczywego wciskania pod koniec wszystkich przycisków.

 

Czy dobrze kombinuję? - przekaźnik strzelony, czy jego przeskakiwanie wywołuje uszkodzony wentylator a może za niski poziom czynnika? Pytanie czemu nie chciał mi pokazać drugiego błędu. Czy za niski poziom czynnika powodowałby ciągłe przeskakiwanie przekaźnika - skłaniałbym się ku tej wersji, bo "rozruszaniu" auta po postoju klima elegancko chłodziła.

 

Za wyżej przedstawione teorie nie biorę odpowiedzialności - bo to tylko moje wywody. Pojadę na serwis klimy, tylko nie chciałbym się dać naciągnąć na wymianę połowy układu.

 

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam błąd 0318 (Włącznik ciśnieniowy klimatyzacji ) wymieniłem ten zawór skasowałem błąd i nic nadal to samo 0318 jakieś rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja mam błąd 0318 (Włącznik ciśnieniowy klimatyzacji ) wymieniłem ten zawór skasowałem błąd i nic nadal to samo 0318 jakieś rady
napełnij klime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja mam błąd 0318 (Włącznik ciśnieniowy klimatyzacji ) wymieniłem ten zawór skasowałem błąd i nic nadal to samo 0318 jakieś rady

A nabijałeś klimę? Bo jeśli tak, to początkowo może też mrugać, gdy ciut za dużo czynnika jest w układzie. Po jakimś czasie, gdy parę razy zawór bezpieczeństwa zadziała - ilość czynnika się wyrówna do poziomu, gdy błąd juz nie będzie wyskakiwał. Kolejna rzecz, to sprawdź przewód idacy po obu stronach czujnika. Może jest gdzieś przyciśniety i zwiera do masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nabijałeś klimę? Bo jeśli tak, to początkowo może też mrugać, gdy ciut za dużo czynnika jest w układzie. Po jakimś czasie, gdy parę razy zawór bezpieczeństwa zadziała - ilość czynnika się wyrówna do poziomu, gdy błąd juz nie będzie wyskakiwał. Kolejna rzecz, to sprawdź przewód idacy po obu stronach czujnika. Może jest gdzieś przyciśniety i zwiera do masy.

Tak klima jest nabita i od początku mam ten błąd juz około 2 tyg.poprubuje jeszcze pare razy skasować ten błąd w panelu klimy. Piszesz kabel po obu stronach możesz troszkę dokładniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o przetłumaczenie błędu 712 00h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszesz kabel po obu stronach możesz troszkę dokładniej

Dokładniej? :hmm

Czujnik masz przymocowany do wewnętrznej strony prawego nadkola w okolicach lampy i filtra powietrza. Do czujnika z obu stron dochodzi przewód - to chyba oczywiste :fajny Więc w jedną stronę "jedziesz" po przewodzie i potem w drugą. Ale mniemam, ze jeśli już wystąpiło uszkodzenie przewodu, to na tym odcinku co idzie od tej strony czujnika, co jest przednia lampa. Czyli od czujnika sprawdzasz kabel w kierunku chłodnic :D

Prościej już się chyba nie da wyjaśnić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Proszę o wytłumaczenie. Mam takie kody błędów 25b,318,4fa wiem co one oznaczają natomiast interesuje mnie czym się objawią kod 25b i 4fa bo 318 to wiem że mam brak czynnika sprawdzone będzie nabijanie. Jak przestawiam nastawy szyba,nogi,środek to klapki się przestawiają i powietrze leci tam gdzie trzeba.

 

Dzięki z informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, pomóżcie odkodować kody błędów...

 

2012-05-10 19.42.37.jpg

2012-05-10+19.41.33.jpg

2012-05-10 19.41.41.jpg

2012-05-10 19.41.49.jpg

2012-05-10 19.42.00.jpg

2012-05-10 19.42.10.jpg

2012-05-10 19.42.19.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Od ok tygodnia wskaznik temperatury zewnetrznej co jakis czas pokazuje "--" na climatroniku i desce z zagarami, potem sam sie naprawia i jakis cza jest ok i tak w kolo. Czasem jak pojawi sie temp w czasie jazdy wskazania sa zawyzone ale maleja i po jakims czasie (~5min) pokazuje prawdziwa temp. Sprawdzajac bledy z panelu climatronica widoczny jest wtedy blad 513 (gdy temp. jest wyswietlana mozna go skasowac a przy braku wskazan temp. blad ten ciagle powraca).

Chcialbym spytac czy moze ktos juz przerabial cos takiego zanim zaczne kupowac czujniki i sprawdzac kable ( czujnik kolo chlodnicy juz sprawdzony wyglada ok kostka czysta kabel caly).

 

mial ktos cos takiego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok adams. Przejrzałem jeszcze kilka tematów i wnioskuję, że może to być spowodowane uszkodzonym wentylatorem klimatyzacji - wymieniłem w zeszłym tygodniu. Co do tego:

 

"jest gdzies jest "zawór bezpieczeństwa" który w momencie konieczności zadziałania sygnalizuje w autodiagnozie klimy błedem o kodzie 318 (przełącznik wyciskowy klimatyzatora)"

 

gdzieś czytałem, że jeśli zadziała ten zawór bezpieczeństwa to trzeba go wymienić na nowy. Czy ktoś to może potwierdzić?

 

dokładnie kolego ja zrobiłem test miałem 313 i 318.temperatura tez mi skakała wymieniłem czujnik zewnętrzny i dalej coś nie tak wczoraj byłem u klimatyzatora i miałem 100 g odczynnika .dobił mi i okazało sie ze mam uszkodzony wentylator.oczywiscie wykazował mi te blędy narazie nie włanczam klimy jak wymienia wiatrak to sie okaże czy jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności