Skocz do zawartości
Osiah

Błąd klimatronika

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie 2 miesiące temu uzupełniałem klimę chodziła dobrze, teraz słabo chłodzi nie kapie nic spod samochodu gdy ja włączam, klima nie pokazuje żadnego błędu, próbowałem sprawdzać ciśnienie w układzie naciskając wkrętakiem jeden z zaworów do uzupełniania klimy, jest duże ciśnienie. Mam pytanie co mógłbym jeszcze sam sprawdzić zanim pojadę do mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie tapicerkę podłogowa - bo skoro nic nie leci pod autem to może ci leci do środka bo masz lejek zapchany.

Popatrz jeszcze na pracę silnika czy po załączeniu sprężarki jest dodatkowe obciążenie na silniku, sprawdź czy wentylator klimy się kręci, otwórz maskę i sprawdź czy jeden przewód aluminiowy od klimy przy króćcach ładowania - jest zimny a drugi ciepły - na całej długosci jaka jest dostępna. No i tyle. Więcej nic nie sprawdzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tapicerkę podłogową mam suchą, wentylator od klimay działa, po załączeniu klimy widoczne jest osłabienie silnika, jeden z przewodów do klimy jest bardzo zimny drugi natomiast letni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tak wstępnie myśląc - to wszystko jest w porządku. Weź pod uwagę że z klimy leci, gdy jest duża wilgotność powietrza. Bo zasada działania klimy to nic innego jak schładzanie powietrza i odizolowywanie wilgoci :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znaczy klapa całkowita ?
Intermittent(sporadyczny, więc może tylko przyblokowana) - górny zakres jej pracy jest dość wysoki a bardzo mały zakres otwarcia: Fault Frequency: 254 - 255 to limit

Reset counter: 215.

dodam że na obiegu wewnętrznym nic nie wieje mimo pracy wentylotora
bo klapa jest zablokowana w pozycji zamkniętej.

Trzeba by było popatrzeć na nią w blokach pomiarowych.

spróbował bym wykonać przywrócenia fabryczne i może ruszy i się ustawi w pozycji optymalnej, chyba, że jest tak zapieczona już to wtedy lipa, trzeba by było się do silniczka dostać.(klapa, która kieruje nadmuch na obieg wewnętrzny)

Pozdrawiam

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to zrobić, żeby przywrócić ustawienia fabryczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to zrobić, żeby przywrócić ustawienia fabryczne
tylko przez VAG - przywrócenie ustawień fabrycznych.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko przez VAG - przywrócenie ustawień fabrycznych.

 

możesz napisać coś więcej jak to zrobić ? vcds 812.4 eng

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
możesz napisać coś więcej jak to zrobić ? vcds 812.4 eng

opiszę jak będę miał pod kablem passka B6, bo nie wiem na teraz, czy robi się to tak jak w B5 mogą być może inne kanały w BS (masz więcej klap).

Pozdrawiam

select > klimatronic > Wykonaj "test", klapy i nawiewy będą sobie chodzić,po chwili kliknij next.

basic settings(04),blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10]

Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne).

pamiętaj, żeby najpierw pokasować wszystkie błędy ,do testu tylko zapłon,po teście pojawi się błąd niewłączonej sprężarki(silnik stoi),też go skasuj

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie a u mnie w B5 FL jest taka sytuacja, test klimatronica pokazuje 444 02, czyli zero błędów itd.. diagnoza przez vaga nie pokazuje błędów, czyli wszystko powinno teoretycznie być ok, chociaż to 02 mnie zastanawia. Sprawdziłem czynnik chłodzący jest na wymaganym poziomie a nie odpala mi się sprężarka. Może ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać rozwiązania problemu. Z góry dziękuję za poradę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Panowie a u mnie w B5 FL jest taka sytuacja, test klimatronica pokazuje 444 02, czyli zero błędów itd.. diagnoza przez vaga nie pokazuje błędów, czyli wszystko powinno teoretycznie być ok, chociaż to 02 mnie zastanawia. Sprawdziłem czynnik chłodzący jest na wymaganym poziomie a nie odpala mi się sprężarka. Może ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać rozwiązania problemu. Z góry dziękuję za poradę

Sprawdz podłączenia sprężarki,są dwie kostki,jedna zaraz przy kompresorze,druga pod zbiorniczkiem z płynem do wspomagania(obie zielone),jeżeli są podłączone to sprawdz czy jest w nich prąd. Możesz jeszcze sprawdzić czy przekaznik czasem nie szwankuje,znajduje się za bezpiecznikami,jego numer 267. Jest jeszcze zawór f129,on odcina zasilanie do kompresora gdy środka jest za dużo lub za mało. No i jeszcze może być sam kompresor ale w twoim przypadku raczej bym poszukał poprzednich możliwości ze względu na to,że masz stosunkowo nowe auto.

 

---------- Post added at 10:03 ---------- Previous post was at 10:02 ----------

 

a to ,że masz 444 02 oznacza,że masz dwa błędy w pamięci i są zresetowane a nie usunięte ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Speedytorun

 

dziękuję z podpowiedź, postaram się to sprawdzić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam kłopot z climatroniciem. mianowicie w trybie ECON na 18 stopniach nadal leci cieple powietrze. dopiero na LO leci zimne. jaka może być przyczyna i jak ja usunąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mikexx76 u mnie jest podobna sytuacja, zauważyłem że np. jak mam na stałe ustawione 20 stopni, ale bez trybu auto i bez trybu econo, to czasami leci ciepłem a czasami zimne powietrze. Żeby np. leciało zimne powietrze to muszę zejść np. do 18 stopni i po chwili wrócić na moje 20, i wtedy schładza do tych 20 stopni, ale np. często jest chłodno a mi pomimo ustawionych 20 sotpni nadal chłodzi, wtedy musze podnieść 2-3 stopnie w górę i po chwili jak wrócę już grzeje do tych 20 stopni. Co to może być ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak mam na stałe ustawione 20 stopni, ale bez trybu auto i bez trybu econo, to czasami leci ciepłem a czasami zimne powietrze. Co to może być ??

Gdy nie ma napisu po prawej stronie wyświetlacza, to TEZ pracuje sprężarka klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75, wiem że pracuje, bo jakoś to powietrze jest chłodzone, tylko dlaczego ma znaczenie te ustawione przy starcie np. 20 stopni. Żeby zaczęło chłodzić przy tych ustawionych 20 stopniach muszę na chwilkę zejść z temperaturką do np. 18 stopni, potem jak wrócę na te 20 to już chłodzi normalnie. Wynik autodiagnozy: 444 00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko dlaczego ma znaczenie te ustawione przy starcie np. 20 stopni. Żeby zaczęło chłodzić przy tych ustawionych 20 stopniach muszę na chwilkę zejść z temperaturką do np. 18 stopni, potem jak wrócę na te 20 to już chłodzi normalnie.

Albowiem, gdyż, ponieważ, bo:

- masz ustawione 20 stopni a temperatura w aucie jest niższa według czujnika wewnętrznego, więc żeby osiągnąc założone 20 stopni to jasne jest, że musi wdmuchnać ciepłe powietrze, by zadaną temperaturę osiagnąć.

 

COMPRENDE?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

00792 Przełącznik ciśnienia klimatyzatora – F29 - czy ktoś z szanownych specjalistów podpowie czy to coś poważnego?

 

Objaw był taki, że przez pierwsze 15 sekund mrugał climatronik, potem wracały temperatury... Po skasowaniu błędu problem zniknął, ale ciekawość pozostała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

00792 - Wyłącznik F129 ciśnienia układu klimatyzacji (info instrukcje serwisowe!!!)

słynne 318, jeżeli zniknął to jest OK, błąd ten mówi o zadziałaniu presostatu (czujnika ciśnienia) przyczyny:

-brak czynnika chłodzącego

-zbyt wysokie ciśnienie w układzie

-uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przełącznik ciśnienia klimatyzatora – F129 -

A jakbyś chciał mu się przyjrzeć, to go znajdziesz w okolicach prawego przedniego reflektora - taka aluminiowa tulejka z talerzykiem na środku (opisując to najprościej :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności