Gość masaxer Zgłoś #1 Napisano 8 Stycznia 2009 Witam Tydzień temu przez pośpiech puścilem szybko sprzęgło na drugim biegu. Auto zgasło. Po wciśnieciu sprzęgła nie chciało odbić spowrotem. Musialem odciągnąć ręcznie. Później bylo już wszystko ok. Jednakże wczoraj ruszając sprzegło odbiło tylko do połowy. Odciągniecie ręcznie pomogło i do dzisiaj jest ok. Nie wiem czy mam się marwić? Czy to początki poważnej awarii sprzęgła czy tylko efekt niskich temperatur? Pozdrawiam i dzięki za ewentualne odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #2 Napisano 8 Stycznia 2009 (edytowane) Miałem kiedyś zbliżony problem w Superbie - pewnego dnia poprostu pedał sprzęgła wpadł do środka i nie chciał wrócić... Okazało się, że pękła odpowiadająca za to sprężyna. Edytowane 8 Stycznia 2009 przez ja456 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wania Zgłoś #3 Napisano 8 Stycznia 2009 Miałem tak samo w passacie tylko że B4. W moim przypadku wyskoczyła plastikowa spinka łącząca siłownik sprzęgła z pedałem. koszt naprawy, nowa spinka 10 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #4 Napisano 8 Stycznia 2009 Pewnie wysprzęglik zaczyna padać. Płyn hamulcowy można jeszcze spróbować wymienić, może akurat się wysprzęglik rozrusza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 8 Stycznia 2009 na razie to może być efekt niskich temperatur... a jak nie, to czeka Cię w najgorszym wypadku zdjęcie skrzyni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #6 Napisano 8 Stycznia 2009 na 100% to nie sprzęgło. problem tkwi albo w siłowniku albo w pompce. najprawdopodobniej któreś z nich zasysa powietrze i dlatego pedał nie odbija. przy takim mrozie to się zdarza. gumki twardnieją i wtedy są bardziej podatne na zassanie powietrza. trzy razy miałem to w swoim pasku i jak mrozy zelżały wszystko wróciło do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość masaxer Zgłoś #7 Napisano 8 Stycznia 2009 Sprężyna i plastikowa spinka to raczej nie. W obu przypadkach sprzegło by "wpadło w podłogę" na amen (Tak mi się przynajmniej wydaje U mnie to się zdażylo tylko dwa razy i to jeszcze w przeciągu tygodnia. Dzisiaj jest wszystko ok. Martwi mnie tylko jedno... Niedługo wybieram sie w dluższą trasę (Pracuje za granicą) i nie chciałbym niespodzianek po drodze. Atakować mechanika czy nie? Dzięki za wszystkie udzielone odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #8 Napisano 8 Stycznia 2009 jeśli zdarzy ci się to jeszcze raz to proponuje odwiedzić mechanika. niech najpierw sprawdzi siłownik a mianowicie niech go wykręci i sprawdzi czy pod gumką osłaniającą nie pojawił się płyn,jeśli tak to siłownik jest do wymiany,jeśli nie to problem tkwi w pompce,czyli wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość masaxer Zgłoś #9 Napisano 8 Stycznia 2009 Ksynio dzięki za rady. Przyznałbym Ci punkt podziękowania, ale nie wiem jak :633: . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 9 Stycznia 2009 << tym, pod jego postem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość masaxer Zgłoś #11 Napisano 9 Stycznia 2009 (edytowane) << tym, pod jego postem Sorry, ale nie widzę tego "batona". Czy to możliwe że nowi użytkownicy nie mogą przyznawać punktów "pomógł"? Rejestrowalem sie wczoraj. Edytowane 9 Stycznia 2009 przez masaxer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #12 Napisano 9 Stycznia 2009 być może musisz napisać kilka postów zanim go będziesz widział... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #13 Napisano 9 Stycznia 2009 Witam, też miałem takie przeboje. Jeździłem z tym tak długo, aż pasek zaczął upominać się o płyn hamulcowy, a na podjeździe pojawiła sie tłusta plama. Mechanior stwierdził cieknący wysprzęglik. Zabraliśmy się do wymiany i tu UWAGA!!. Mechanik stwierdził, że w moim roczniku łożysko dociskowe posiada jeszcze plastikową nakładkę, która z biegiem czasu potrafi odłączyć się od łożyska. No i u mnie przy wyciąganiu wysprzęglika ten plastik spadł na dno skrzyni i poprawny montaż wysprzęglika nie był możliwy. Prosta wymiana wysprzęglika - ok 1h, zamieniła się w dwudniowe ściąganie i zakładanie skrzyni (6 biegów - ponoć ciężka była). Weźcie to pod uwagę przed wymianą i sprawdzcie jak wygląda w Waszym roczniku i łożysko dociskowe. A co do wysprzęglika, to okazało się, że wyinęła się jedna z uszczelek i dlatego przeciekał. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZL17 Zgłoś #14 Napisano 9 Stycznia 2009 A u mnie było tak: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40845 Może to coś pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bedigl Zgłoś #15 Napisano 1 Lutego 2009 WItam nie chce rozpoczyna nowego tematu chodzi o wysprzęglik może ktoś wrzuci numer katlogowy ?? 1,9 TDI AFN skrzynia zdaje się EEN, bo najprawdopodobniej się wysprzelik skończył przed każdym ruszeniem musze pompowac sprzeglo zeby wogóle bieg wrzucic, a podczas podjazdów pod światła to nie wspomne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #16 Napisano 1 Lutego 2009 WItam nie chce rozpoczyna nowego tematu chodzi o wysprzęglik może ktoś wrzuci numer katlogowy ?? 1,9 TDI AFN skrzynia zdaje się EEN, bo najprawdopodobniej się wysprzelik skończył przed każdym ruszeniem musze pompowac sprzeglo zeby wogóle bieg wrzucic, a podczas podjazdów pod światła to nie wspomne 8D0 721 257 - siłownik nadw.3B-V-100 001>>3B-W-070 000. 8E0 721 257M - siłownik nadw. 3B-V-100 001>>;3B-W-070 001>>. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bedigl Zgłoś #17 Napisano 2 Lutego 2009 8D0 721 257 - siłownik nadw.3B-V-100 001>>3B-W-070 000. 8E0 721 257M - siłownik nadw. 3B-V-100 001>>;3B-W-070 001>>. Powodzenia. Wielkie dzięki teraz tylko sprawdzic jaka cena i kupic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszek Zgłoś #18 Napisano 15 Lutego 2009 (edytowane) Witajcie.Jakiś czas temu miałem podobną sytuację. Po kupnie passka co jakiś czas zapalała sie kontrolka braku płynu hamulcowego. Dolewałem do i dolewałem aż podczas wymiany rozrządy zobaczyliśmy iż ten pechowy wysprzęglik jest lekko nadpęknięty...i do wymiany...a dostac taką część w serwisie...powodzenia.Dorobiliśmy i jest git...chwilę później zaczęły sie problemy z nie odbujającym pedałem spręgła...szlag mnie trafiał...odpowietrzone, płyn hamylcowy wymieniony i caly czas to samo...do warsztatu i jakaś pompa przy sprzęgle padła, też nie prosta wymiana.Ale już wszystko git i pasaciek śmiga. Nie lekceważcie tego. Pozdawiam:) Edytowane 15 Lutego 2009 przez kruszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bedigl Zgłoś #19 Napisano 15 Lutego 2009 mój wysprzęglik wymieniony. Ale co się namęczyłem to moje. Zdemontowac stary to kwestia chwili, ale założy nowy to już co innego. Ogólem wszystko zajeło mi 4 godziny z czego 3 to zalozenia nowego wysprzeglika. Dla wprawionego mechanika to pewnie chwila, ale jeśli ktoś to robi popraz pierwszy to nie ma tak łatwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #20 Napisano 28 Lutego 2009 (edytowane) do wania: mam taki sam przypadek a mianowicie wyskoczyła mi plastikowa spinka łącząca siłownik sprzęgła z pedałem. Moje pytanie związane z tym to jak włożyć siłownik sprzegła do spinki, przydało by się go jakoś wcisnąć lub przytrzymać ale nie wiem jak. z gory dzięki za pomoc . Edytowane 28 Lutego 2009 przez mubi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach