2-ba Zgłoś #221 Napisano 30 Grudnia 2010 Dzieki wielkie za odpowiedz. Uwierz to nie lenistwo lecz zmeczenie i wkurzenie bo meczylem sie z tym ok 2 godzin na mrozie a i tak wygralo ze mna.... Obiecuje uzywac opcji szukaj ktora i tak nic nie znajduje . (uzylem i w tym przypadku) Ale mimo to dziekuje CI za chec pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #222 Napisano 31 Grudnia 2010 Dzieki wielkie za odpowiedz. Uwierz to nie lenistwo lecz zmeczenie i wkurzenie bo meczylem sie z tym ok 2 godzin na mrozie a i tak wygralo ze mna.... Obiecuje uzywac opcji szukaj ktora i tak nic nie znajduje . (uzylem i w tym przypadku) Ale mimo to dziekuje CI za chec pomocy Znajduje,znajduje Poza tym-nie rób tego na mrozie bo bardzo ciężko wyłążą te kratki,a i sama deska wtedy nnie wraca do końca swojego położenia jak ją odegniesz.Musiałbyś chociaż pożądnie zagrzać w aucie,i to dłużej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P1eTR3Q Zgłoś #223 Napisano 2 Stycznia 2011 Patryk ma rację, ja to robiłem na minusie. Zanim załapałem jak to wychodzi to trochę zmarzłem, a i deska nie wróciła do poprzedniego kształtu, dopiero jak gdzieś pojechałem i zagrzało się w samochodzie to ładnie wróciło do pierwotnego kształtu. Aha nie bój się, włóż 2 śrubokręty np. na doł i podwadź dość mocno 0,5cm do 1cm luzu Jak wyskoczy dół to z górą już luzik będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #224 Napisano 2 Stycznia 2011 ze mna też wygrały te kratki 3 godziny sie męczyłem.... nożami... śrubokrętami.... no już miałem po łom iść jutro spróbuję raz jeszcze tym co sie im udało wyjąć odrazu... normalnie GRATULACJE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2-ba Zgłoś #225 Napisano 5 Stycznia 2011 Nawiew wyjety ale teraz mecze sie z zarowkami w srodkowym nawiewie .... rozebralem jusz na czesci pierwsze jedna strone i zarowka niechce wyjsc.... Zdjety bialy plastik itd zostal tylko ten pomaranczowy swiatlowod ... a zarowki nie moge wyjac 2 strona to samo niewiem jeszcze jak z bocznymi ale najlepiej to chyba nie bedzie... POMOCY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #226 Napisano 5 Stycznia 2011 Kolego cofnij się do tych postów wszystko jest http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=909069#post909069 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=982074#post982074 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2-ba Zgłoś #227 Napisano 6 Stycznia 2011 Kolego cofnij się do tych postów wszystko jest http://forum.vw-passat.pl/showthread...069#post909069 http://forum.vw-passat.pl/showthread...074#post982074 Teraz patrze ze nie dodal sie moj post informujacy ze juz sobie poradzilem.... zarowki juz wyjete . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrystianPoland Zgłoś #228 Napisano 6 Stycznia 2011 (edytowane) Witam wczoraj chciałem wyjąć nawiewy techniką "nożową" ale coś jest nie tak.Sądząc po zdjęciach chyba za głęboko wpychałem nóż bo zaczep jest znacznie bliżej.Zaraz idę do garażu spróbować ponownie. Edit: Udało mi się w końcu wysunąć nawiew środkowy a lewy i prawy sobie odpuszczam na dziś.Technika którą zastosowałem to "nożowo-widelcowa" -faktycznie deska jest całkiem miękka i nie ma obaw odnośnie jej uszkodzenia. Parę moich uwag odnośnie wyciągania: -zaczynaj od górnej części-włóż nóż,widelec ,podważ zatrzaski i wysuń górną część -potem dół-ta sama operacja -następnie-jak już częściowo wyszedł cały nawiew podważ całą górę nożami wtedy całość powinna się dobrze wysunąć. -bardzo pomocna przydaje się latareczka co by podważyć nawiew,przyświecić sobie i podważyć zatrzask na jego wysokości. heh kolejny edit-wyciąganie żarówki-wkładanie drucika i popychanie żarówki do góry poprzez otwór boczny jak najbardziej działa -wyjecie żarówki zajeło mi 5 sek I najważniejsza porada-odnośnie napięcia zasilającego diody-otóż wcześniej pisałem i inni również żeby napięcie dobierać pod kątem pracy alternatora ok 14,5V-otóż po podłączeniu miernika odpaleniu samochodu wł/wył świateł ogrzewanie szyb ,duże obroty itp nie wpływają na napięcie zasilania.Miernik ciągle pokazywał ok 12V na zasilaniu diód co wg mnie oznacza że regulator napięcia robi swoje.Przy pomiarze napięcia na zaciskach akumulatora napięcie skakało-praca alternatora. Więc ja swoje oporniki dobiorę pod kątem 12V a nie jak pisałem wcześniej ok 14V Edytowane 6 Stycznia 2011 przez KrystianPoland Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2-ba Zgłoś #229 Napisano 7 Stycznia 2011 A jesli ktos by chcial pobawic sie w wymiane zarowki w oprawke to moge podeslac fotki co i jak ... zrobilem tak 2 sztuki i mi sie odechcialo . Wizyta w serwisie (20zl sztuka) kupilem do bocznych a jutro badz w poniedzialek jade po zarowke do zapalniczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek40 Zgłoś #230 Napisano 7 Stycznia 2011 Rezystancja dla 12 i14V będzie przybliżona. Napięcie na diodzie i tak będzie wahać się o ok 0.3, 0.4V max. co nie wpływa na pracę diody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrystianPoland Zgłoś #231 Napisano 7 Stycznia 2011 Przy różnicy w napięciach 12-14V a więc 2V różnica w doborze opornika wynosi 100 omów a a przyrost mocy wynosi 0,04W czyli ludzkie oko faktycznie nie zauważy różnicy w intensywności świecenia.Ja jednak dobiorę wartości jak najbliżej zbliżone do ideału wyliczonego z prawa Ohma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrystianPoland Zgłoś #232 Napisano 11 Stycznia 2011 (edytowane) dziś założyłem diody led na mój środkowy nawiew.No i dvpa blada.Świecą tak słabo ze straciłem tylko czas.Na szczęście mam asa w rękawie.Diody led superjasne.Tylko że dziś już nie mam chęci na przerabianie tego nawiewu. Edytowane 11 Stycznia 2011 przez KrystianPoland Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek40 Zgłoś #233 Napisano 11 Stycznia 2011 "A mówiłem". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrystianPoland Zgłoś #234 Napisano 11 Stycznia 2011 Widzisz Krzysiek większość ludzi odradzało superjasne twierdząc że są "za jasne" teraz wiem że zwykłe ledy są " za ciemne". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrystianPoland Zgłoś #235 Napisano 12 Stycznia 2011 Diody dziś zamontowane-fotorelacja dopiero w piątek-brak czasu a setki zadań do wykonania.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #236 Napisano 12 Stycznia 2011 Widzisz Krzysiek większość ludzi odradzało superjasne twierdząc że są "za jasne" teraz wiem że zwykłe ledy są " za ciemne". Dobre są Zwykłe soczewkowe-przezroczyste w zupełności wystarczą.Popatrzcie na moje brak czasu a setki zadań do wykonania.:dobrze :hmm skądś to znam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrystianPoland Zgłoś #237 Napisano 14 Stycznia 2011 Tak właśnie takie dałem ale mogłyby być ciut jaśniejsze.Dziś wrzuce foty.Ile dawałeś diód na środkowy nawiew? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #238 Napisano 14 Stycznia 2011 Tak właśnie takie dałem ale mogłyby być ciut jaśniejsze.Dziś wrzuce foty.Ile dawałeś diód na środkowy nawiew? 4szt.po jednej sztuce na piktogram Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrystianPoland Zgłoś #239 Napisano 15 Stycznia 2011 (edytowane) Ok wrzucam fotki swojej przeróbki opcja dla osób które chcą zostawić światłowody: A więc, potrzebne materiały i narzędzia użyte to: -diody LED- zastosowałem w opisie czerwone ale w ostateczności dałem przeźroczyste punktowe-również w kolorze czerwonym 5mm-najlepiej dac superjasne-opcja ze światłowodem -kalafonia -spoiwo lutownicze -lutownica -małe imadełko -rezystory -szczypce uniwersalne -koszulki termokurczliwe+ zapalniczka -klej kropelka/super glue -pilnik do metalu (mały najlepiej płaski) -cienki przewód elektryczny A więc po kolei. Wyciągamy nawiew-ja zastosowałem technikę „nożowo-widelcową” plus latarka do podświetlenia zatrzasków. Szczegółowy opis wyjęcia nawiewu i żarówek dostępny na forum Następnie wyciągamy złączki elektryczne od nawiewu i odcinamy je. Widać je (2 sztuki) na zdjęciu nr 1 pomiędzy lutownicą a dwoma diodami LED. Na początku naszej przeróbki proponuje sprawdzić stan techniczny diod żeby się nie okazało że po zmontowaniu któraś nie świeci-zdjęcie nr.2 Następnie przechodzimy do najtrudniejszego etapu. Uciętą złączkę wkładamy w imadełko i lutownicą podgrzewamy połączenie oryginalnej żarówki z dwoma stykami poprzez boczny otwór w złączce i pociągamy żarówkę do góry, należy uważać żeby nie przegrzać styków i nie popalić plastiku-jak komuś chodzą łapy po przepiciu proponuje wcześniej wypić 100ml czystej -żarówka wychodzi bez najmniejszych oporów-zdjęcie nr.3 Po wyjęciu żarówki powinniśmy otrzymać taki widok-zdjęcie nr.4 Kolejny krok to odlutowanie od żarówki dwóch styków ze złączki-zdjęcie nr.5 Gdy już odlutowaliśmy styki od oryginalnej żarówki diodę możemy wstawić na dwa sposoby-obydwa wymagają dość sprawnej ręki we władaniu lutownicą o czym pisałem na początku. Metoda pierwsza-lutujemy diodę bezpośrednio do dwóch wyjętych styków i wkładamy diodę do oprawki po żarówce-zdjęcie nr. 6 Metoda druga-wkładamy styki do oprawki i wkładamy złączkę by styki w środku się nie przesuwały wkładamy diodę do oprawki od góry i przylutowujemy ją poprzez boczny otwór w oprawcę do styków-zwracamy uwagę na prawidłowe docięcie nóżek diody i polaryzacje. Trudny sposób dla nie wprawionych w lutowaniu .Można popalić oprawkę żarówki lutownicą. Trzeba również uważać by nie przegrzać diod przy wlutowywaniu do styków. Moja porada-przed włożeniem diody do oprawki trzeba przeszlifować pilnikiem kant diody-wtedy w oprawkę wchodzi z lekkim oporem i trzyma się stabilnie. Mówię oczywiście o diodzie 5 mm. Mniejsza dioda 3mm będzie latać luzem więc ich nie polecam. Całość po zlutowaniu wygląda tak-zdjęcie nr .7 Kolejny etap to kontrola poprawności przylutowania diody-zdjęcie nr.8 Następnie lutujemy rezystor obliczony pod parametry pracy diody-jak ktoś nie zna prawa Ohma to na forum podany jest szczegółowy sposób obliczania. No chyba że kupimy diodę na 12V to problem odpada. Ja dałem diodę na 2V i dołączyłem opornik 510Ω/ 0,25W. Po przylutowaniu opornika dałem jeszcze kabelki przedłużające całość-potem łatwiej jest zamontować nawiew w samochodzie-zdjęcie nr.9 Potem na rezystor nasunąłem koszulkę termokurczliwą w celu zabezpieczenia –zdjęcie nr.10 Następnie dolutowujemy kolejny kabelek i całość w koszulkę termokurczliwą) -zdjęcie nr.11 Ostatnia kontrola działania diody z rezystorem-już na napięciu 12V-zdjęcie nr.12 Na koniec kropla kleju pomiędzy diodą a oprawką celem zabezpieczenia diody przed wstrząsami itp.-zdjęcie nr.13 Moje uwagi to: -nie dawaj zwykłych LEDów są za ciemne, stosuj diody 5mm superjasne po lekkim spiłowaniu kantu wchodzą idealnie w oprawkę po żarówce -uważaj z lutownicą by nie stopić oprawki -odpowiednio dobierz opornik-pamiętaj że na nim również wydziela się określona mocdobierz moc tak by się nie spalił-prawo Ohma było już w podstawówce Mam też wersje w PDF-ie.Mogę zarzucić. Edytowane 15 Stycznia 2011 przez KrystianPoland Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #240 Napisano 15 Stycznia 2011 Więc inaczej-w Twoim przypadku są napewno za słabe bo zrobiłeś to inaczej niż większość Ty masz LED'a zamiast żarówki-plastik "prowadzący" światło został u Ciebie.A tu raczej chodzi o wywalenie tego wszystkiego i zamontowanie LED"ów zaraz za piktogramem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach