b3maryś Zgłoś #21 Napisano 23 Lipca 2012 Witam mam paska b3 1,8b. i tez mam problem z pokazywaniem temp. w trakcie jazdy opiera się wskazówka na kołku ale jak stoję na światełkach lub w korku temp. mi rośnie nawet do 110 stopni a wentylator nie załącza się wymieniałem termostat i nie dało to skutku. teraz mam bez termostatu i tak samo mi pokazuje. Może spróbować wymienić czujnik co jest przy chlodnicy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #22 Napisano 23 Lipca 2012 w trakcie jazdy opiera się wskazówka na kołku ale jak stoję na światełkach lub w korku temp. mi rośnie nawet do 110 stopni Ewidentny objaw wciaż otwartego termostatu....oring dobrze założyłeś pod termostat? Ja dopiero po dwóch wymianach termostatu uzyskałem fabryczna temperaturę 90 stopni....kiedyś nawet nie osiagał 70 a w korkach rosło też do ponad stu.... Może spróbować wymienić czujnik co jest przy chlodnicy ? Ten jest od załaczania wentylatora ...i jak najbardziej do wymiany skoro wentylator nie stratuje..pierwszy bieg to ciut ponad 90 stopni...sam czujnik i zegary masz raczej w porządku...sprawdź na krótko silnik wentylatora..co najwyżej psiknij czymś we wtyczki...mostkując przewody na czujniku w chłodnicy też sprawdzisz czy silnik wentylatora jest sprawny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b3maryś Zgłoś #23 Napisano 23 Lipca 2012 k.lebow działa działa wentylator bo grubo ponad 110 załączył się a kolega 2 razy zakładał oring jak i termostat w aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #24 Napisano 23 Lipca 2012 działa działa wentylator bo grubo ponad 110 załączył się Ale pierwszy czy drugi bieg....bo jak pierwszy to jednak wskazania będą błędne.... Tylko czemu w pierwszym poście napisałeś... temp. mi rośnie nawet do 110 stopni a wentylator nie załącza się ...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b3maryś Zgłoś #25 Napisano 23 Lipca 2012 Wentylator hmm jego praca jest bardzo szybko więc 2 bieg jego jest. a załączył się dopiero coś 120 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #26 Napisano 24 Lipca 2012 może też ci czujnik zawyżać ten co jest od zegarów. Weż termometr zewnętrzny i zmierz temperature w zbiorniczku i porównaj ze wskazaniami na zegarach. Co niezmienia faktu że termostat do sprawdzenia jeszcze raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b3maryś Zgłoś #27 Napisano 24 Lipca 2012 Teraz juz bez termostatu jeżdżę kolego ale dziś jadąc i wysiadając z auta usłyszałem że wentylator pracuje u mnie ale bylo lekko ponad 110 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #28 Napisano 24 Lipca 2012 wysiadając z auta usłyszałem że wentylator pracuje u mnie ale bylo lekko ponad 110 stopni Mocno buczał? Bo przy takiej temp. to mi wygląda na drugi bieg. Być może nie działa Ci pierwszy bieg i stad ta duża temp. Zrób jak napisałem wcześniej, zdejmij wtyczkę z czujnika na chłodnicy i zmostkuj w niej (chyba czerwony ) z dwoma pozostałymi...pojedynczo każdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b3maryś Zgłoś #29 Napisano 24 Lipca 2012 Dobra Jutro pokombinuje Buczał że było go dość słychać Bo wcześniej nie zaobserwowałem tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b3maryś Zgłoś #30 Napisano 25 Lipca 2012 Drodzy koledzy dziś poszedłem do auta i wtyczkę od czujnika przy chłodnicy wyciągnąłem psiknąłem preparacikiem nie wiem czy pomogło to coś "pewnie nic" ale temp. rośnie do 100 lekko ponad 100 załącza się wentylator chłodzi do 100 i znów lekko ponad 100 załącza się wentylator. ponad 100 to za dużo chyba co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #31 Napisano 25 Lipca 2012 Temp. włączenia drugiego biegu to 99 do 105 s.c. a wyłączenia to 91 do 98 s.c. Pierwszy bieg wł. 92 do 97..wył.84 do 91. Zatem sawiam nadal na czujnik w chłodnicy albo walnięty sam silnik....zmostkuj w końcu te kable to będziesz wiedział czy silnik do wymiany czy czujnik. Pierwszy bieg to tylko "szum" drugi to już "tornado". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brox Zgłoś #32 Napisano 26 Października 2013 (edytowane) Czy ktoś się orientuje w różnicach budowy i działania tych termostatów. Chodzi mi o trzecią i czwartą cyfrę oznaczenia? Czy to tylko różnica oznaczeń seryjnych w fabryce? Dokładnie o takie termostaty WAHLER: WA4253.87D WA4264.87D Edytowane 26 Października 2013 przez rainman777 Przeniesiony reg 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #33 Napisano 26 Października 2013 WA4253.87D - WAHLER termostat 87°C VW GOLF/VENTO/PASSAT 91- WA4264.87D - WAHLER termostat VW Bora,Golf IV,New Beetle,Passat,Polo 1.9-2.3 TDI/SDI/V5 97/08- tak są opisane w katalogu intercars jest jeszcze rysunek tech. gdzie poniżej podane są inne wymiary w zależności od numeru / typ (czyli tego 4253) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brox Zgłoś #34 Napisano 28 Października 2013 Nic nie rozumiem. Z rysunków wynika, że wymiary mają takie same, to po co inne oznaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzialka03 Zgłoś #35 Napisano 11 Stycznia 2014 opiszę moja historię- może cos pomoże : kilka miesięcy po zzakupieniu paska bezpośrednio od Niemca, zaobserwowałem, że wskazówka temperatury i poziomu paliwa opada nagle na zero lub powoli sie opuszcza. Pomagało walenie w deske rozdzielczą (!!!)- podnosiły się . Zuważyłem tez, że podnosi sie temp silnika do 100-110 stpni gdy stałem długo w korku. ten stan utrzymywał się jakiś czas. Potem autem zaczęła jeździc moja córka. Zaleciłem wymianę termostatu i (niestey-to był błąd) czujnika temp płynu chłodzącego. Po wymianie wskazania zegara były zero stopni nan stop , nawet w korku . Mechanik mówił, że nie widzi problemu, że wszystko OK. Gdy przejąłem auto najpierw polutowałem zegar i porównałem z jakimś ze szrotu : okazało się że mój działa i nawet lepiej niż szrotowy. Następnie wymiana czujnika temperatury . I tu okazało się że mechanik dał czujnik nie os tego auta (!!!), poczym okazało się że ten nowy czujnik, niby własciwydaje dziwne wskazania. Wtedy zamówiłem czujnik z ASO, orginał , wsadziłem i ten pokazał POŻAR - 120 STOPNI . WTEDY juz nie szukałem zamienników tylko kupiłem w ASO termostat i wymieniłem . Temperatura OD RAZU okazała sie idealna 95 stopni i juz nie było żadnych problemów. Reasumując : wniosek - jesli idzie o elektronikę ODRADZAM wszelkie zamienniki !!!! te najdroższe, sa kilka złotych tańsze od orginałów , a mogą rozwalic auto (jak sobie pomyślę ,że córka jeździła 4-5 miesięcy na przegrzanym silniku, to chce sie płakac , ale chyba pasek to wytrzymał) i jeszcze jedno : orginalne części, zwłaszcza takie jak czujniki zachowywałbym - przydają sie !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #36 Napisano 11 Stycznia 2014 U mnie jak temperatura i paliwo raz pokazywały raz spadały i tak sobie tańczyły w zależności od dołka i też pomagało uderzenie w deskę to wyczytałem gdzieś że stabilizator napięcia ma luz i raz łączy raz nie więc rozkręciłem zegary i żeby wyciągnąć płytkę trzeba odkręcić taki czarny stabilizator o ile tak to coś się nazywa ma 3 nóżki które się wsuwa w płytkę i przykreca srubką do obudowy licznika i te nóżki co wchodzą w te dziurki trzeba rozwalić a nóżki przylutować na stale i po problemie na zawsze... A żeby potem wyjąć płytkę rozebrać zegary całkowicie wystarczy odkręcić tą śrubke a to coś co przylutowaliśmy odejdzie z płytka razem... a mam jeszcze takie pytanie małe myślę nad kupnem jakiegoś elektronicznego termometru z takim kablem który można by włożyć w ciecz i zobaczyć jaką ma temperaturę a chodzi mi żeby takie coś założyć do passata żeby widzieć ile dokładnie ma temperatury płyn chłodniczy gdzieś przy parowniku żeby na gaz przełączać szybciej a nie kiedy z wentylatorów ciepłe powietrze bo można podobno przy 40 stopniach już na gaz wrzucać tylko jak to zamontować żeby układ się nie zapowietrzał jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #37 Napisano 10 Października 2016 To ja opiszę swój problem.Od jakiegoś czasu temperatura osiągała podczas jazdy ok.80 st.wentylator się włączał jak wskazówka minęła 90 st.Niedawno zauważyłem że podczas jazdy wskazówka jest ciut poniżej 70 st,a wentylator załącza się coraz szybciej ,dwa miesiące temu załączał się miedzy 90-80st,a teraz jak tylko minie 70 st. i wskazówka nie pójdzie nic a nic do góry nawet w jak stoję w korku.Sprawdzałem trzy czujniki temperatury w tym jeden pożyczony od kumpla z auta jeszcze oryginał,wymieniony termostat na wahlera,wymieniony czujnik włączania wentylatora i dalej to samo.Wąż od termostatu robi się ciepły dopiero po jakimś czasie ,nie wiem przy jakiej temperaturze bo pokazuje mi niską.Sprawdzałem temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym i pokazuje że wentylator załącza się przy 95st.a na wskaźniku ciut powyżej 70 st.Co jest grane wskaźnik szwankuje ,stabilizator ,czy zimne luty w liczniku?Dodam że ogrzewanie mam super.Pomocy bo nie wiem jak już to ogarnąć! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #38 Napisano 10 Października 2016 To ja opiszę swój problem.Od jakiegoś czasu temperatura osiągała podczas jazdy ok.80 st.wentylator się włączał jak wskazówka minęła 90 st.Niedawno zauważyłem że podczas jazdy wskazówka jest ciut poniżej 70 st,a wentylator załącza się coraz szybciej ,dwa miesiące temu załączał się miedzy 90-80st,a teraz jak tylko minie 70 st. i wskazówka nie pójdzie nic a nic do góry nawet w jak stoję w korku.Sprawdzałem trzy czujniki temperatury w tym jeden pożyczony od kumpla z auta jeszcze oryginał,wymieniony termostat na wahlera,wymieniony czujnik włączania wentylatora i dalej to samo.Wąż od termostatu robi się ciepły dopiero po jakimś czasie ,nie wiem przy jakiej temperaturze bo pokazuje mi niską.Sprawdzałem temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym i pokazuje że wentylator załącza się przy 95st.a na wskaźniku ciut powyżej 70 st.Co jest grane wskaźnik szwankuje ,stabilizator ,czy zimne luty w liczniku?Dodam że ogrzewanie mam super.Pomocy bo nie wiem jak już to ogarnąć! Zmierz rezystancje we wtyczce licznika: nagrzej auto, aż załączy się wentylator na pierwszy bieg sprawdź rezystancję między pinem 3 a 23 wtyczki odpiętej od licznika (3 masa, 23 sygnał z czujnika, kolor przewodu żółto - czerwony) Wartość powinna być w granicach 200 - 280 om co będzie oznaczało że czujnik daje dobry sygnał a licznik robi problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach