myto Zgłoś #1 Napisano 25 Grudnia 2008 Witam Niedawno założyłem do mojego paska nowe radyjko rcd510, gra super, ale niestety pojawił się problem. dzisiaj rano miałem rozładowany akumulator, dodam, że aut stało w garażu, więc o mrozie nie ma mowy;) (wcześniej nigdy mnie to nie spotkało). Myślę, że może mieć to związek z funkcją TIM w radiu, którą nie moge wyłączyć, ale moge się mylić. Ma ktoś może jakiś pomysł, dlaczego tak? A jeśli to rzeczywiście TIM, to jak to cholerstwo wyłączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #2 Napisano 27 Grudnia 2008 (edytowane) Witaj na niemieckim forum poruszana była ta kwestia i z dyskusji i doświadczeń wynikało, że ponoć powodem jest sterownik Gateway'a, który po montażu radia nie wprowadza innych sterowników w stan uśpienia. Jeden z użytkowników twierdził, że musi to być sterownik z indeksem "L", wówczas nie powinno być problemów z rozładowywaniem aku. Jeśli znasz niemiecki to tutaj możesz sobie poczytać. Nie wiem czy ewentualne wyciagnięcie bezpiecznika radia pomogłoby to potwierdzić, bo byc może brak napięcia w navi wpłynie na impulsy z szyny CAN i Gateway "uśpi" inne sterowniki... W tym watku jest tez link do oficjalnego dokumnetu VW dot. zamiany radia/navi z RCD300 na 310, 510 i RNS 510 Edytowane 27 Grudnia 2008 przez Jetta_GT dodatkowe info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2009 Panowie odgrzeje troche kotleta. Myslicie ze Gateway potrzebny do RCD'ka podejdzie z golfa V ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk26 Zgłoś #4 Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) witam forumowiczów, skusiłem się na montaż RNS-a 510. Pan podczas montażu stwierdził, że nie będzie problemu z kodowaniem czy innymi problemami technicznymi(Passek z 2006, wersja RNS "c"). Przy podłączaniu wszystko przebiegło sprawnie, i multikiera i FIS gadały z navi. Niespodzianka przyszła rano, kiedy chciałem to odpalić auto...i klops, aku martwy. Szlag mnie trafi bo pytałem się parukrotnie czy nie będzie efektu rozładowanego akumulatora, a gość z uporem maniaka twierdził ze nie. Stalo się nie ma płakać...ale co dalej, co dokupić, przerobić by problem się nie pojawiał? PS. szukałem odpowiedzi w innych wątkach, było wspominane coś o zmianie gatewaya...tyle że jestem laikiem, nie wiem co i jak kodować, ba nawet sprzętu nie posiadam by operacje przeprowadzić. Koledzy, szczególnie z Łodzi, pomożcie... _scalone Edytowane 5 Grudnia 2010 przez tony_w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pysiek95 Zgłoś #5 Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) witam forumowiczów,skusiłem się na montaż RNS-a 510. Pan podczas montażu stwierdził, że nie będzie problemu z kodowaniem czy innymi problemami technicznymi(Passek z 2006, wersja RNS "c"). Przy podłączaniu wszystko przebiegło sprawnie, i multikiera i FIS gadały z navi. Niespodzianka przyszła rano, kiedy chciałem to odpalić auto...i klops, aku martwy. Szlag mnie trafi bo pytałem się parukrotnie czy nie będzie efektu rozładowanego akumulatora, a gość z uporem maniaka twierdził ze nie. Stalo się nie ma płakać...ale co dalej, co dokupić, przerobić by problem się nie pojawiał? PS. szukałem odpowiedzi w innych wątkach, było wspominane coś o zmianie gatewaya...tyle że jestem laikiem, nie wiem co i jak kodować, ba nawet sprzętu nie posiadam by operacje przeprowadzić. Koledzy, szczególnie z Łodzi, pomożcie... Najwyraźniej wersja oprogramowania (softu w NAVI) nie współpracuje z Gateway'emem. Wejdź na stronę: http://www.my-gti.com/1931/volkswage...2704-2706-2708 Ściągnij starszy soft np. 1100 w wrzuć do NAVI. Powinno działać i nie rozładowywać akumulatora. Możesz sprawdzić wersję softu jaką masz a NAVI w ukrytym menu ( było na forum - poszukaj: Skróty klawiszowe i ukryte menu w RNS 510 w podpiętych) a będziesz wiedział jaki numer softu jest za wysoki na Twojego Gateway'a. Jak zejdziesz do starszego softu i będzie hulać to możesz wgrać np. 2660 PL bez aktyalizacji Gaway'a i też będzie działać i nierozładowywać akumulatora. soft 2660 PL bez aktualizacji Gateway: działa multifunkcja i nie rozładowuje akumulatora: http://hotfile.com/dl/84807636/402eaf2/RNS510-2660PL-bez_Gateway.part1.rar.html http://hotfile.com/dl/85017921/7d9f1bf/RNS510-2660PL-bez_Gateway.part2.rar.html http://hotfile.com/dl/85272197/176fb92/RNS510-2660PL-bez_Gateway.part3.rar.html http://hotfile.com/dl/85560661/58fd7fe/RNS510-2660PL-bez_Gateway.part4.rar.html Rozładowywanie akumulatora wynika z faktu, że NAVI nie przechodzi w tryb uśpienia. Jak już wrzucisz soft 1100 to musisz posiedzieć w samochodzie i poczekać nasłuchując czy się wyłączy. Będzie słychać wentylator aż NAVI całkiem wystygnie a później ma zamilknąć. Jak jest zimna to również przez kilka minut jest w stanie gotowości zanim się całkiem wyłączy. I musisz siedzieć w samochodzie bo otwarcie drzwi powoduje, że NAVI się wstępnie uruchamia w stan gotowości. Edytowane 5 Grudnia 2010 przez pysiek95 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk26 Zgłoś #6 Napisano 5 Grudnia 2010 dzieki wielkie, jutro z rana sprawdze wersje softu, a tymczasem aku sie laduje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pysiek95 Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2010 dzieki wielkie, jutro z rana sprawdze wersje softu, a tymczasem aku sie laduje... ładując akumulator od razu weź się za NAVI (sprawdź wersję softu jaką masz i załaduj inną: 1100) bo rano znowu będzie zonk, jeszcze przy tym mrozie... http://www.my-gti.com/497/volkswagen-rns-510-firmware-upgrade-to-version-1100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk26 Zgłoś #8 Napisano 5 Grudnia 2010 a kolego wiesz czy po zmianach firmware'u bedzie konieczne ponowne kodowanie vag'iem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pysiek95 Zgłoś #9 Napisano 5 Grudnia 2010 a kolego wiesz czy po zmianach firmware'u bedzie konieczne ponowne kodowanie vag'iem? Raczej nie. Instalator softu NAVI sam przywróci właściwą wersję GATEWAY'a. A jak wszystko wróci do normy to można załadować albo 1100 PL albo 2660 PL z wyłączoną aktualizacją GATEWAY'a. Oczywiśćie jeśli będzie Ci zależało na wersji PL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk26 Zgłoś #10 Napisano 6 Grudnia 2010 po naprawie softu okazało się ze mapa wyparowała... czy jest szansa ze ktoś z forumowiczów podeśle mi na PW link na wersje "testowa" mapy v6.1 ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #11 Napisano 6 Grudnia 2010 http://navi-forum.pl/viewforum.php?f=32&sid=4d412c740f0b99f5bcfab683d629aefc Tam masz najnowszą V7.0 do RNS510 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk26 Zgłoś #12 Napisano 6 Grudnia 2010 podziękować juz zasysam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nice.lw Zgłoś #13 Napisano 17 Grudnia 2010 No wiec bardzo proszę o info bo mam wodę z mózgu, przy sofcie 2660 (nie ten bez can gateway, tylko z my-gti.com) navi nie przechodziła w stan uśpienia, wiec zainstalowałem z powrotem 1100 i potem 2660 z wyciętą opcja update can gateway i wszystko grało, ale kusił mnie soft 3800 i po instalacji softu 3800 (z instalacją update can gateway) navi przechodzi w stan uśpienia żadnych problemów z aku w aucie. Więc ja się pytam o co chodzi. Dodam ze wgrałem mapy i parę folderów muzyki na twardziela że by nie było że twardziel nie ma czym kręcić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom@ Zgłoś #14 Napisano 17 Grudnia 2010 No wiec bardzo proszę o info bo mam wodę z mózgu, przy sofcie 2660 (nie ten bez can gateway, tylko z my-gti.com) navi nie przechodziła w stan uśpienia, wiec zainstalowałem z powrotem 1100 i potem 2660 z wyciętą opcja update can gateway i wszystko grało, ale kusił mnie soft 3800 i po instalacji softu 3800 (z instalacją update can gateway) navi przechodzi w stan uśpienia żadnych problemów z aku w aucie. Więc ja się pytam o co chodzi. Dodam ze wgrałem mapy i parę folderów muzyki na twardziela że by nie było że twardziel nie ma czym kręcić. Pozdrawiam Najprawdopodobniej sw3800 wgrałeś wersję bez akt. gateway'a? Bo taka wersja też już jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nice.lw Zgłoś #15 Napisano 17 Grudnia 2010 Soft 3800 pobrałem z my gti i tam jest wersja z up date can gateway, a pod czas instalacji wyświetlił się (jako ostatni) pasek can gateway i leciały procenty instalacji od 0 do 100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #16 Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Najprawdopodobniej sw3800 wgrałeś wersję bez akt. gateway'a?Bo taka wersja też już jest. Czy taka wersja eliminuje problem z padajacym aku? Wiec po instalacji RNS 510 C z 2760 po 14 godzinach mam 11.22V na akumulatorze - wiec kiszka. Czy wie ktos dokladnie gdzie znajduje sie gateway? Edytowane 25 Grudnia 2010 przez tmstp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekkoczta Zgłoś #17 Napisano 29 Grudnia 2010 pod podełami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #18 Napisano 30 Grudnia 2010 pod podełami Pod pedalami jest podloga. Poza tym poradzilem sobie wgrywajac inny soft i juz nie rozladowuje aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2011 Czy wie ktos dokladnie gdzie znajduje sie gateway? W UK gateway jest za panelem klimatyzacji tak na przyszlosc. To jak z tym softem 3800, sprawdzal ktos jeszcze ?? Co nowego w nim, jakie zmiany ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowjack Zgłoś #20 Napisano 10 Marca 2011 Pod pedalami jest podloga.Poza tym poradzilem sobie wgrywajac inny soft i juz nie rozladowuje aku. Tomek, Witam . Mozesz zdradzic jaki soft wgrales ??? Dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach