krzychmax Zgłoś #41 Napisano 23 Lipca 2012 Ale wróćmy teraz do alarmu. Przestał działać mi rearming, nie blokuje mi się alarm po otwarciu samochodu z pilota, wcześniej musiałem przekręcić kluczyk w stacyjce w ciągu 30 sek., teraz jak go otworzę to już się sam nie zamknie:nerwus. Czy ktoś z kolegów mógłby mi pomóc z tym alarmem? Kolego, nie działa rearming gdyż alarm dostaje sygnał o otwarciu drzwi. To powinno właśnie tak działać. Jeśli otworzysz pilotem a drzwi nie zostaną otwarte, wtedy rearming ma zadziałać. Ta funkcja została zrobiona w celu zamknięcia auta i uzbrojenia alarmu w przypadku nieumyślnego otwarcia pilotem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #42 Napisano 23 Lipca 2012 Kolego, nie działa rearming gdyż alarm dostaje sygnał o otwarciu drzwi. To powinno właśnie tak działać. Jeśli otworzysz pilotem a drzwi nie zostaną otwarte, wtedy rearming ma zadziałać. Ta funkcja została zrobiona w celu zamknięcia auta i uzbrojenia alarmu w przypadku nieumyślnego otwarcia pilotem. no właśnie, tak ma działać i działał tak do wczoraj i zaprzestał. Mogę sobie teraz otwierać pilotem zamki i już się nie zamkną. Raczej rearming miał coś wspólnego ze stacyjką bo do wczoraj nawet jeśli otworzyłem zamki z pilota i otworzyłem drzwi to i tak po 30 sek. central się zamykał i alarm uzbrajał, musiałem w ciagu tych 30 sek. przekręcić stacyjkę. Nie daje mi jescze spokoju ta lampka podsufitowa, jak nie działała to reaming był w porządku, jak ją zrobiłem to już nie jest w porządku. Zastanawia mnie jeszcze dlaczego drugi przewód przy module komfortu był cięty, pierwszy to rozumię, napewno chodziło o impuls i dodatkowy przewód do alarmu. Robiła to raczej ta sama osoba bo zaizolowane były te dwa przewody tą samą taśmą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #43 Napisano 23 Lipca 2012 (edytowane) lampka podsufitowa, jak nie działała to reaming był w porządku, jak ją zrobiłem to już nie jest w porządkuWejście alarmu(oznaczone jako "do wyłączników drzwiowych) jest podłączone do przewodu, idącego od modułu komfortu do lampek. Pojawia się tam masa :-po otwarciu drzwi(jakichkolwiek drzwi) -po odblokowaniu zamków -po wyjęciu kluczyka ze stacyjki Wyłączając alarm pilotem, odblokowujesz tym samym zamki- lampki włączają się. Na przewodzie, o którym tu mowa pojawiła się masa- fakt ten odbierany jest przez alarm jako otwarcie drzwi( faktycznie ich nie otworzyłeś) , rearming nie zadziała. Edytowane 23 Lipca 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #44 Napisano 23 Lipca 2012 Wejście alarmu(oznaczona jako "do wyłączników drzwiowych) jest podłączone do przewodu, idącego od modułu komfortu do lampek. Pojawia się tam masa :-po otwarciu drzwi(jakichkolwiek drzwi) -po odblokowaniu zamków -po wyjęciu kluczyka ze stacyjki Wyłączając alarm pilotem, odblokowujesz tym samym zamki- lampki włączają się. Na przewodzie, o którym tu mowa pojawiła się masa- fakt ten odbierany jest przez alarm jako otwarcie drzwi( faktycznie ich nie otworzyłeś) , rearming nie zadziała. Zgadza się, może da się więc podłączyć rearming do przewodu z drzwi do MK? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #45 Napisano 23 Lipca 2012 (edytowane) może da się więc podłączyć rearming do przewodu z drzwi do MK?Tak, jest to możliwe. Niestety przewodów z analogowym sygnałem masy(-) próżno szukać. Znajdują się one tylko wewnątrz drzwi. Informacja(sygnał) o otwartych drzwiach jest obrobiony cyfrowo w sterowniku zamka/szyb i wysyłany szyną(przewodami) CAN. Pozostaje tylko ciągnięcie przewodów z każdych drzwi. Aby zachować ich niezależność i jednocześnie uchwycić te sygnały do jednego przewodu, należy odseparować je czterema diodami prostowniczymi.Jest jeszcze jedno wyjście- instalacja alarmu "wychwytującego" sygnały CAN. Edytowane 31 Lipca 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #46 Napisano 5 Sierpnia 2012 Jest jescze inne rozwiązanie tylko do paska b5fl i wyżej...moduł CAN który konwertuje sygnał na analog niestety koszt koło 290 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniiels Zgłoś #47 Napisano 6 Sierpnia 2012 Witajcie Aby nie zakładać nowego tematu, zapytam tu: -mam od kilku dni B5 z 1998r. i moduł komfortu nie pozwala jeszcze na domykanie drzwi z pilota. Mam też alarm ale nie wiem co to za alarm (powiedzcie gdzie szukać oznaczeń) -alarm uzbraja się z centralnym, i działa bo po otwarciu klapy przedniej piszczy, dioda pali się na czerwono koło rygla zamka kierowcy. Myśl się nasuwa jedna - co zrobić by alarm przy uzbrojeniu domykał zawsze szyby? Czy jest możliwość że obecny moduł alarmu nie będzie miał takiej opcji? Z góry dziękuję za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #48 Napisano 9 Sierpnia 2012 Informacja(sygnał) o otwartych drzwiach jest obrobiony cyfrowo w sterowniku zamka/szyb i wysyłany szyną(przewodami) CAN.Tylko że krzychmax ma paska z 1998r. i tam prózno szukać CAN. Daniiels ty chyba piszesz o oryginalnym alarmie paska? Czy masz do niego drugi pilot? A dioda koło rygla nie ma nic wspólnego z alarmem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #49 Napisano 9 Sierpnia 2012 Tylko że krzychmax ma paska z 1998r. i tam prózno szukać CAN.Też tak myślałem, jak Ty, dopóki znajomy nie poprosił mnie o montaż alarmu w swojej B5 z '97. W tym roczniku komunikacja "między drzwiami", a modułem komfortu odbywa się po dwuprzewodowej szynie. Chyba trzeba to nazwać CAN ? Kolory tej "szyny" są inne niż u mnie B5FL, są to przewody żółty i czarny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #50 Napisano 9 Sierpnia 2012 Ok, w zasadzie masz rację, ważne że podpinając się w ten sposób jak to opisał kolega rearming nie zadziała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach