Skocz do zawartości
radek82

Dobór alarmu z funkcją domykania szyb

Rekomendowane odpowiedzi

o dobra, złodziej rozbraja alarm, wchodzi do auta, czy wie od razu, że auto ma np. ukryty wyłącznik? Czy dopiero dowiaduje się jak odpali silnik, auto po kilkunastu sekundach zacznie pikać i zgaśnie mu po 50 sekundach? I co dalej?

 

No ale tu piszemu o czymś innym, piszemy o rozbrojeniu alarmu. Genaralnie najtrudniej jest wejść do auta i NIE wywołać syreny. Jak jesteś już w środku i alarm nie wyje to masz czas na działanie, spokojne działanie.

Co do ukrytych wyłączników to każdemu, na każdym forum zawsze je polecam bo są cholernie skuteczne. Zadne rozwiązania instalatorów (sam wiem, że każde auto robię prawie tak samo), żadne fabryczne alarmy bo to juz w ogóle lipa (no może poza mercem) a właśnie dobrze pomyślana odcinka i dobrze ukryta jest super skuteczna. Jeśli dobrą odcinkę połączymy z dobrym alarmem, który będzie donośnie wył po otwarciu drzwi to mało który as będzie szukał w takich warunkach co połączyć.

--- scalone ---

Poza tym "studiowałem" montażówkę swojego alarmu,

Jeśli studiowałeś to wiesz że tak na serio to Twój alarm wcale nie korzysta z sygnału pilota. Nie posiada wbudowanego odbiornika, więc z natury nie może korzystać z radiowych sygnałów. Co zatem go włącza i wyłącza? Więc posiada on jak zauważyłeś kilka mądrych pinów- wejście na które trzeba coś podać aby włączyć alarm, wejścia równoważne, oraz kabel na który po podaniu plusa alarm cudownie się wyłącza. Centrala nie analizuje rozkazu, nie przetwarza bitów a tylko potrzebuje wyski stan na wejściu (lub niski w zależności od zakodowania) Na początku podłączało się to do sygnału siłownika co było kompletną bzdurą poniważ użycie łamaka rozbajało "alarm" (podobnie jak z fabrycznym alarmem VW), potem cudowało się blokowaniami, podłączeniami pod kierunki, lapme wewnętrzną itp aż w końcu ktoś się zlitował i pomierzył gdzie w autku pojawia się plus po przyciśnięciu pilota to ustandaryzował i teraz zawsze podłącza się w to samo miejsce. Problem jednak w tym, że tego plusa tam bardzo łatwo podać, zdecydowanie łatwiej niż przechwytywać z powietrza bity, obrabiać je, wysyłać... W sprzyjających okolicznościach centralny zamek może je podać... To tak ogólnikowo a jak interesują Cię szczegóły atakuj mnie na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli studiowałeś to wiesz że tak na serio to Twój alarm wcale nie korzysta z sygnału pilota. Nie posiada wbudowanego odbiornika, więc z natury nie może korzystać z radiowych sygnałów. Co zatem go włącza i wyłącza?

 

Nie wiedziałem... Ale zapytam, niema alarmów z własnym odbiornikiem, ktróry to CAN uczy, na jakiej częstotliwości ma odbierać sygnał z pilota? Tu jest powód Edita. Przestudiowałem schemat swojego alarmu i znalazłem przewód oznaczony jako antena.... Czyli jednak coś odbiera ten alarm....????

 

Problem jednak w tym, że tego plusa tam bardzo łatwo podać, zdecydowanie łatwiej niż przechwytywać z powietrza bity, obrabiać je, wysyłać... W sprzyjających okolicznościach centralny zamek może je podać... To tak ogólnikowo a jak interesują Cię szczegóły atakuj mnie na PW.

 

 

Ok. Jak narazie wszystko jasne i do mnie trafia. Zaczynasz wreszcie pisać z sensem.. ;-) Ale.... aby podać tego plusa w odpowiednie miejsce, nie trzeba być już w środku....? A żeby być już w środku bez rozbrajania alarmu, trzeba wybić szybę, bo drzwi nie otworzy... no chyba, że użyje otwieracza do konserw rozpruwając drzwi (powiedzmy, że brak wkładki).... Czy dostanie się do odpowiedniego przewodu siedząc w zamkniętym samochodzie, przy braku swobody ruchów i wyjącej syrenie...? Będzie ryzykował tak "zaznaczonym" autem - wybita szyba, rozpruta klamka podróż przez miasto w środku nocy....?

 

Pytam poważnie, bo nie wiem... Jeśli chcesz, pisz na PM

 

Pomijając wszystko, wierzę (bądź jedynie się pocieszam), że potencjalny złodziej widząc brak wkładki w zamku, dodatkowy alarm, jakąś mechaniczną blokadę - od razu zrezygnuje z włamu i pójdzie na podwórko obok, gdzie będzie stał taki sam samochód bez jakichkolwiek zabezpieczeń.

Edytowane przez Arapaho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli dobrą odcinkę połączymy z dobrym alarmem, który będzie donośnie wył po otwarciu drzwi to mało który as będzie szukał w takich warunkach co połączyć.

.

 

i tu też się zgodzę.

z tego co ja słyszałem to Stern ma rację że to co fabryczne w pasku na polskie realia to konkretna lipa.dlatego jeszcze raz potwierdzam w/w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja słyszałem to Stern ma rację że to co fabryczne w pasku na polskie realia to konkretna lipa.dlatego jeszcze raz potwierdzam w/w

 

 

Ale nie to jest tematem dyskusji. Każdy wie, że fabryczny alarm i fabryczne IMO, to totalna porażka i nie stanowi jakiegokolwiek zabezpieczenia. Tu chodzi jedynie o sterowanie DODATKOWEGO alarmu fabrycznym pilotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizuj jescze raz montażówkę to wszystko będzie jasne z tym CAN itp. CAN- też niechętnie montuje tak na marginesie. Choć te z pilotami a odpięte od CAN-a :) spełniają swoją rolę.

 

aby podać tego plusa w odpowiednie miejsce, nie trzeba być już w środku....?

Gdyby trzeba było być w środku to nie rozwodziłbym się i nie pisałbym podcinając gałąź na której też siedzę. Napiszę Ci o tym na PW.

 

A żeby być już w środku bez rozbrajania alarmu, trzeba wybić szybę, bo drzwi nie otworzy... no chyba, że użyje otwieracza do konserw rozpruwając drzwi (powiedzmy, że brak wkładki).... Czy dostanie się do odpowiedniego przewodu siedząc w zamkniętym samochodzie, przy braku swobody ruchów i wyjącej syrenie...? Będzie ryzykował tak "zaznaczonym" autem - wybita szyba, rozpruta klamka podróż przez miasto w środku nocy....?

 

Nie będzie musiał wybijać szyb, otwierać jak konserwę bo Twój alarm nie odezwie się ani słowem jak zapoda mu rozkaz "otwórz".

 

Pomijając wszystko, wierzę (bądź jedynie się pocieszam), że potencjalny złodziej widząc brak wkładki w zamku, dodatkowy alarm, jakąś mechaniczną blokadę - od razu zrezygnuje z włamu i pójdzie na podwórko obok, gdzie będzie stał taki sam samochód bez jakichkolwiek zabezpieczeń.

Tu się zgadzamy, trzeba pokazać złodziejowi, że auto jest zabezpieczone. Musi to widzieć patrząc przez szybę- Led-a, czujniki na słupkach, lock jakiś... odcinka też koniecznie- to w połączeniu z dobrą centrala i dwoma syrenami powinno wystarczyć. Dobrą sprawą są też czujniki mikrofalowe podpięte do pre alarmu. Jak podchodzisz "zdbadać auto" to już przy zbliżaniu się syrena ostrzega kilkoma piknięciami.

--- scalone ---

Tu chodzi jedynie o sterowanie DODATKOWEGO alarmu fabrycznym pilotem.

 

Fabryczny pilot to też porażka a jednak upierasz się że masz zabezpieczone auto. Nie masz. Bo między innymi użycie fabrycznego pilota wyłącza Twój dodatkowy alarm. Kompletny bezsens taki alarm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem edita poprzedniego posta, ale mogłeś nie zauważyć. Mój alarm ma antenę. W takim razie steruje go sygnał plusa, czy jednak ma swój własny odbiornik, który jest jedynie nauczony przez szynę CAN, co ma odbierać?

 

 

Fabryczny pilot to też porażka a jednak upierasz się że masz zabezpieczone auto. Nie masz. Bo między innymi użycie fabrycznego pilota wyłącza Twój dodatkowy alarm. Kompletny bezsens taki alarm

 

No upieram się, bo albo czegoś nie rozumiem, albo źle tłumaczysz. Co za różnica, czy to uzycie fabrycznego czy nie fabrycznego pilota rozbroi dodatkowy alarm, skoro złodziej nie wie jaki mam alarm?

Edytowane przez Arapaho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Twojego Edita- przeczytaj pierwsze dwa zdania mojego ostatniego posta- są bezpilotówki bez odbiornika, są z odbiornikami, są też bezpilotówki z CAN sterowane zarówno CAN-em jak i (opcja) pilotem fabrycznym oraz nie fabrycznym. Te ostatnie CAN-y z dodatkowym pilotem mogę polecić szczerze. Te, które rozbrajane są fabrycznym pilotem czy w opcji jakiekolwiek inne rozwiązanie fabryczne (stan na wejściu, sygnał radiowy, obydwa na raz, poziom płyny w spryskiwaczu i inne cuda) są mało skuteczne ponieważ ten fabryczny łatwiej podrobić niż rozkaz do centrali zakupionej na allegro a wyprodukowanej w chinach.

Na moim print screenie jest popularny model seo- to sam widzisz. Golas z jednym wejściem

seo.jpg

Edytowane przez Stern

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli biorąc pod uwagę to, co napisałeś wcześniej, w przypadku alarmu z odbiornikiem, sterowanym po szynie CAN oryginalnym pilotem, już trudniej rozbroić, gdyż nie wystarczy podać w odpowiednie miejsce sygnał plusa?

 

Pozostaje pytanie, jak trudno jest złodziejowi zasymulować sygnał oryginalnego pilota a jak jakiegokolwiek dokładanego? Czy stanowi to większą różnicę czy nie?

 

Wydaje mi się, że rynek alarmów aż tak duży nie jest, a częstotliwości przeznaczone do tego typu urządzeń odpowiednio wydzielone, więc i tak dla profesjonalisty nie będzie stanowiło różnicy, czy zasymuluje sygnał oryginalnego pilota, czy też dokładanego. Tak przynjmniej mi się wydaje, bo wiedzy w tym temacie przyznam, że niemam wcale.

 

Dla byle gówniarza mój alarm będzie wystarczający. Profesjonalista z odpowiednim sprzętem, nie będzie ryzykował dla fury za takie pieniądze, tym bardziej, że obok stoi parę fur niezabepieczonych. Jeśli ma już odpowiednią wiedzę i zainwestował w sprzęt, będą go interesowały auta dużo droższe.... Taką mam przynajmniej nadzieję...;-)

 

Generalnie dzięki za wytłumaczenie i cierpliwość. W jakimś sensie wyjaśniło mi to Twój punkt widzenia. Na szczęście, a może na nieszczęscie, nie na tyle, abym miał zmieniać swój dotychczasowy alarm na taki z dokładanym pilotem. Mam nadzieję, że parę dodatkowych patentów powstrzyma ewentualnego intruza... ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli biorąc pod uwagę to, co napisałeś wcześniej, w przypadku alarmu z odbiornikiem, sterowanym po szynie CAN oryginalnym pilotem, już trudniej rozbroić, gdyż nie wystarczy podać w odpowiednie miejsce sygnał plusa?

 

Dokładniej mówiąc a nie wdając się w szczegóły- bezpilotówka- podanie sygnału lub udawanie pilota fabrycznego. Bezpilotówka z CAN- udawanie pilota. Dla mnie obydwa rozwiązania nie do końca skuteczne bo

 

 

Pozostaje pytanie, jak trudno jest złodziejowi zasymulować sygnał oryginalnego pilota a jak jakiegokolwiek dokładanego? Czy stanowi to większą różnicę czy nie?

 

Wydaje mi się, że rynek alarmów aż tak duży nie jest, a częstotliwości przeznaczone do tego typu urządzeń odpowiednio wydzielone, więc i tak dla profesjonalisty nie będzie stanowiło różnicy, czy zasymuluje sygnał oryginalnego pilota, czy też dokładanego.

 

Zapewniam Cię, że to duza różnica. Nie mogę Cię pokierować do forum z alarmami na elektrodzie bo od pewnego czasu forum jest tylko dla instalatorów jest zamknięte a na jawnym o takich sprawach się nie pisze. W każdym razie żartobliwie mówi się, że auto z VAG owierają lepsze zegarki, a te dobre to nawet błędy z ECU kasują :)

 

abym miał zmieniać swój dotychczasowy alarm na taki z dokładanym pilotem

Tego właśnie chciałem uniknąć za wszelką cenę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie chciałem uniknąć za wszelką cenę.

 

Spoko, wszystko jest dla ludzi.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie ten dział, ale ktos może podpowie.

Panowie, autko vw passta 2001 131km TDI. Czy jest możlwość uaktywnienia domyakania szyb np.Vagiem. Ewentualnie co jeszcze musiałbym podać co to auto posiada, żeby ktos mi odpowiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może nie ten dział, ale ktos może podpowie.

Panowie, autko vw passta 2001 131km TDI. Czy jest możlwość uaktywnienia domyakania szyb np.Vagiem. Ewentualnie co jeszcze musiałbym podać co to auto posiada, żeby ktos mi odpowiedział.

Tu masz temacik:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1128

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek dywagacje Arapaho z Stern bardzo pomocne :)

 

A teraz moje pytanie jestem laikiem z opcji bezpilotowej zrezygnowałem miałem zamiar załozyć Seo Perfect,

ale chyba zdecyduje się na Seo Symphony czy jest możliwość montażu tego alarmu na magistrali Can ? czy trzeba ciągnąc całą instalację i wszystkie czujniki z tego co wiem to posiada kod dynamiczny zmienny oraz możliwość sterowania centralnym zamkiem czy za pomocą pilota od alarmu będzie możliwość sterowania centralnym zamkiem ? czy lepiej nie podłączać tej opcji i rozbrajać centralny zamek z pilota oryginalnego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie centralnym z dodatkowego pilota jak najbardziej jest możliwe. Pod CAN jest chyba tylko SEO Perfect, ale moge się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nie których opisach alarmu Seo Perfect natknąłem się na opis iż alarm generuje kod zmienny podczas otwierania auta z pilota (fabrycznego) ?

 

Rozmawiałem z serwisem montującym alarmy Seo Perfect nie posiada kodu zmiennego uzbraja się i rozbraja z fabrycznego kluczyka.

 

Polecono mi alarm Seo Delphin + funkcja odcięcia zapłonu ukrytym guzikiem ( funkcja ta kiedyś była dostępna w Seo Symphony ).

Edytowane przez cih

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

w jakich cenach są te alarmy seo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

w jakich cenach są te alarmy seo?

 

http://www.conda.pl - sprawdz u źródła :) Popatrz też na proxime, może wyda Ci się bardziej przyjazna do paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Ci Panie Stern :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, opiszę mój mały problem z alarmem seo dolphin, moze ktoś by mi pomógł.

Zaczęło sie od tego, że odkąd mam ten samochód nie działa mi krańcówka otwierania drzwi z kluczyka (nie dochodzi prąd) i lampka podsufitowa samogasnąca. Postanowiłem to sprawdzić w module komfortu bo w zamku wcześniej juz sprawdzałem. Kiedy dostałem się do modułu okazało się, że były tam rozcinane 2 przewody i rozleciały się już. Do jednego przewodu (niebieski) poprowadzony był dodatkowy przewód z alarmu, połączyłem go, polutowałem i zaizolowałem. Drugi przewód (brazowy) też był rozcinany ale nie było tam już doprowadzonego dodatkowego przewodu tylko tam był taki mały brazowy plastik z niebieską obwódką i przez niego przechodził włosek przewodu, wszystko było zaśniedziałe i raczej nie spełniało swojej funkcji bo przewody w rękach się rozleciały. Połączyłem ten brazowy przewód razem i zaizolowałem. Złożyłem do kupy wszystko i co się okazało: lampka podsufitowa już działa, krańcówka otwierania drzwi kluczykiem nadal nie. Ale wróćmy teraz do alarmu. Przestał działać mi rearming, nie blokuje mi się alarm po otwarciu samochodu z pilota, wcześniej musiałem przekręcić kluczyk w stacyjce w ciągu 30 sek., teraz jak go otworzę to już się sam nie zamknie:nerwus. Czy ktoś z kolegów mógłby mi pomóc z tym alarmem?

Edytowane przez Alexx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności