Skocz do zawartości
lazym

Zmiana biegow bez sprzegla

Rekomendowane odpowiedzi

spróbuj to wykonac na niezsynchronizowanej skrzyni lub z padniętymi synchronizatorami

Że tak dodam grozi zakleszczeniem dwóch biegów, a to już koszty lawety i naprawy skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
grozi zakleszczeniem dwóch biegów

 

a to już inna bajka :)

przy wychetłanym wybieraku nawet sprzęgło nie pomorze a dwóch biegów w czasie jazdy nie da sie wsadzic jest to fizycznie niemożliwe. dwa wejdą na postoju przy wciśniętym sprzęgle ale takie cuda to w ursusie albo w jelczu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie Panowie czy da sie ruszyć z miejsca, nie mając sprawnego sprzęgła w przypadku jego awarii. Zakładam że stoje np pod sklepem na parkingu wśród innych aut...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sie nie da jak sie da !! rozrusznik pomoże ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trenowałem taki sposób zmiany biegów w dużym fiacie. Zerwała mi się linka sprzęgła a do domu jakoś trzeba było dojechać :633:. Da się tak jeździć, przy odrobinie wprawy można robić to bez zgrzytania skrzyni - najlepiej dodać gazu, zdjąć nogę z pedału przyśpieszenia i napierać w tym czasie na dźwignię zmiany biegów (kiedy obroty silnik spadają). Bieg sam wtedy wskoczy, gdy obroty wałków w skrzyni zrównają się ze sobą.

 

Czy jednak jest to dobre dla skrzyni biegów?

Na pewno nie.

Wciskając sprzęgło:

- synchronizatory są mniej obciążone - mają zrównać obroty wałka napędzanego przez koła z wałkiem, który aktualnie nie jest z niczym połączony

- połączenie skrzyni biegów z silnikiem następuje łagodniej, bo poprzez puszczenie pedału sprzęgła.

Zmieniając biegi bez użycia sprzęgła:

- synchronizator wyrównuje prędkość wałka napędzanego przez koła z wałkiem, który jest połączony z silnikiem. Synchronizator jest elementem ciernym. Działając w takich warunkach szybciej się skończy.

-cały zespół napędowy dostaje "strzała" w momencie wskoczenia biegu.

 

Polecam lekturę: http://www.motofakty.pl/artykul/bez_zgrzytow.html

 

Dlatego nie wiem, czy warto sobie taką zmianą biegów zawracać głowę, no chyba, że kogoś bardzo boli noga:p bądź padnie mu linka sprzęgła.

 

Co do spalania automatu. Posiadam w swoim Passku pięciobiegowy automat i świetnie mi się nim jeździ. Warto wlać 1.5-2 litry paliwa więcej na 100 km :cool:.

 

Pozdrawiam Dominek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
rozrusznik pomoże

 

a jak prądu mało to rozpędzasz z popychu i pchasz jedynkę ;)

--- scalone ---

 

motobzdura.pl :D

 

bieżnia synchronizatora wykonana jest z brązu i chodzi po idealnie gładkiej powierzchni do tego smarowana olejem! w skrzyni znajduje sie jeszcze wiele łożysk (tulejek) tego typu i wszystko pracuje przez wiele tys kilometrów!

 

czasem trzeba wskoczyc do kanału obejrzec silnik skrzynię czy niema wycieków a nie polerowac plastiki pod maską i ogłaszac wszem i wobec że ma suchy silnik!

 

uszkodzenie skrzyni to brak oleju, palenie gumy z jednoczesnym skakaniem po krawężnikach, i inne wygłupiania sie a nie delikatne napieranie na bieżnie synchronizatora przez ok 1-2s!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak miałem GOLFA III to z nudów też tak rzucałem biegi, opanowałem to bardzo dobrze i tylko do jedynki musiałem używać sprzegła.. a w Pasku nawet nie próbowałem, ale napewno było by tak samo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to mało wiesz o budowie skrzyni i zasadzie działania synchronizatorów

 

Moje zdanie jest takie, jeżeli ktoś wie na jakiej zasadzie pracuje dany mechanizm jest raczej wątpliwe by był w stanie go popsuć. W tej zmianie biegów bez sprzęgła chodzi tylko o to aby wyrównać prędkość obrotową wałka sprzęgłowego z prędkością wałka pośredniego. Szczerze powiem że jest zupełnie obojętne czy skrzynia ma synchronizatory czy ich nie ma. Jeśli ktoś wie jak zmieniać przełożenia (i to zarówno w górę jak i w dół) z tak zwanym międzygazem to gwarantuję że nic nie spier.... Jak ktoś ma ochotę poćwiczyć to proponuję odbyć jazdy doszkalające np. UAZEM, STAREM (oczywiście tym starym najlepiej 28), ZIŁEM. Generalnie im sprzęt starszy tym lepszy:D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam paska AVB 2004 HIGHLINE. Historia jest taka kiedys mi tesciu powiedzial, ze jest mozliwa jazda autem bez uzywania sprzegla, i ostano udalo mi sie to wiec teraz nasuwa sie pytanie czy jest to bezpieczne? Doszedlem juz do wprawy nie ma zadnych zgrzytow, czy szarpniec. Wszelkie opinie mile widziane. Pozdrofka Marek

 

Zacznij jeszcze do kompletu używać hamulec ręczny zamiast nożnego :D Zresztą inwalidzi mają specjalnie dostosowane auta do takiej jazdy; czy jesteś już inwalidą czy też może masz zamiar nim zostać, że już ćwiczysz? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał dominek_f Zobacz post

http://www.motofakty.pl/artykul/bez_zgrzytow.html

motobzdura.pl

to mało wiesz o budowie skrzyni i zasadzie działania synchronizatorów

Jak rozumiem posiadasz lepsze źródło wiadomość.;)

 

Zasada jest prosta: Twój cyrk, Twoje małpy. Niech każdy robi ze swoim samochodem co mu się podoba.

Ale skoro coś zostało w nim zamontowane, to pewnie w jakimś konkretnym celu. Więc czemu nie korzystać z tego w sposób zgodny z przeznaczeniem?

Ale to jest tylko moje skromne, subiektywne zdanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bieżnia synchronizatora wykonana jest z brązu i chodzi po idealnie gładkiej powierzchni do tego smarowana olejem! w skrzyni znajduje sie jeszcze wiele łożysk (tulejek) tego typu i wszystko pracuje przez wiele tys kilometrów!

Moim skromnym zdaniem prowadzi to do większego skomplikowania skrzyni biegów, a co za tym idzie do większej możliwości jej uszkodzenia przy nieodpowiednim jej użytkowaniu.

A ten artykuł przypomniał mi podwójnie wysprzęglaną skrzynię biegów (jeździłem takim autem).

Bardzo mi się spodobała wypowiedź Dominika

Zasada jest prosta: Twój cyrk, Twoje małpy. Niech każdy robi ze swoim samochodem co mu się podoba.

Ale skoro coś zostało w nim zamontowane, to pewnie w jakimś konkretnym celu. Więc czemu nie korzystać z tego w sposób zgodny z przeznaczeniem?

I to powinna być puenta na powyższy temat. Prawda chłopaki?

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.speedyshare.com/706890255.html ejoy

 

zmiana od 1 do 5 i redukcjia z 5 do 4, sory za jakosc ale na tel krecone.

A i dziekuje ze wszelkie opinie (inwalida nie jestem) i nastepny bedzie DSG, a narazie troche sie pobawie zawsze sie takie doswiadczenie przyda :) pozdrowka Marek

Edytowane przez lazym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawsze sie takie doswiadczenie przyda

 

Na wypadek zerwania linki od sprzęgła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obroty muszą być rodpowiednie dla prędkości na wyższym biegu i wchodzi bez problemu ...

 

Koniec filozofi ;)ja tak jezdzilem maluchem jak nie moglem dosiegnac pedałów ;)

fakt na jedynce to było ciezko ... ale pozniej juz bez problemu wchodziły biegi

wtedy nie wiedzialem jak to sie robi poprostu wyszlo ... pozniej dostałęm po dupie i ojciec mi wytlumaczył dlaczego ;d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla silnika ATJ 1.9 TDI 115 BHP ... to jest 1300-1350 obrotow, przy ktorych mozna zmienić na wyższy bez zadnego zgrzytu

 

trzeba wrzucic na luz co nie jest zadna filozofia bez sprzegla... i ustawic obroty okolo 1300 lekko napierajac na lewarek... nie ma bata musi wejść

 

;d sprawdzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj Panowie Panowie widzę, że większość sprzęgieł hydraulicznych w tym wątku ;) - w instrukcji obsługi - bodajże dział 3 jest dokładnie opisana zmiana biegów w razie awarii sprzęgła / hydrauliki .... EOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trenowałem taki sposób zmiany biegów w dużym fiacie. Zerwała mi się linka sprzęgła a do domu jakoś trzeba było dojechać . Da się tak jeździć, przy odrobinie wprawy można robić to bez zgrzytania skrzyni - najlepiej dodać gazu, zdjąć nogę z pedału przyśpieszenia i napierać w tym czasie na dźwignię zmiany biegów (kiedy obroty silnik spadają). Bieg sam wtedy wskoczy, gdy obroty wałków w skrzyni zrównają się ze sobą.

 

dokładnie tak jak kolega opisuje

mozna to rownierz zrobic analogicznie dodajac powoli gazu (powoli) i napierajac delikatnie na lewarek, ale nie na chama!!! jak obroty sie zgraja to bieg wskoczy sam ...

a jak chcemy zmienic bieg bez gazu (np korek) to tylko przy niskich obrotach (kwestia wyczucia)

a triku sie nauczylem od starych driverow tirow wlasnie po to by dojechac do warsztatu lub z drogi nie tamujac ruchu w razie awarii sprzegla.

wiadomo taka jazda na co dzien nie jest zalecana ale warto opanowac trik z wyzej wymienionych powodow.

 

polecam uzywanie sprzegła w normalnych warunkach :)

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj stary tez tak robil w jego pasku. Skonczylo sie kosztowna kupnem i wymiana skrzynii biegow.

Polecam ten sposob, najlepiej jeszcze calkowicie wywalic sprzeglo i zrobic sobie pseudo automata.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm a jak sie ma dwumas to zmian bez sprzegla?

czemu latwiej jest zrzucic i dlaczego np Marecek napisales ze ty zawsze tak robisz?tylko dlatego ze szybko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko.

 

Zmienianie biegów bez użycia sprzęgła to PORĄBANY POMYSŁ.

 

Passat to nie jest duży Fiat czy Nyska.

 

Życzę udanej dalszej zabawy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności