Sedris Zgłoś #1 Napisano 16 Grudnia 2008 (edytowane) Witam Nie wiem czy to problem czy tez nie, ale gdy odpalam silnik i pracuje na biegu jalowym (zarowno na zimnym jak i na cieplym) czuje na kierownicy i wewnatrz auta lekkie drgania. Mam tak od poczatku gdy kupilem auto, nigdy by to nie zwrocilo mojej uwagi gdyby nie fakt ze kumpel kupil sobie dzis Octavie II z silnikiem 1.9 TDI 105 koni, i jak u niego odpalilem silnik to na biegu jalowym zadne drgania nie przechodza na kabine, nawet minimalne (ja mam w Pasku przebieg 165 tys, Octavia kumpla ma przebieg 140 tys km). Tak wiec mam pytanie, czy mam sprawdzac poduszki pod silnikiem? ewentualnie skrzynia? Czy w AVF takie lekkie drzenie na postoju to normalka? Czy tez chodzi o to ze Skody maja TDI poprzecznie montowane a Pasek wzdluznie i taka juz ich uroda? Prosze o wypowiedz ludzi ktorzy posiadaja silniki AVF, AWX i inne PD, silniki nie na pompowtryskach z racji pompy wtryskowej maja inna kulture pracy wiec one mnie nie dotycza Edytowane 18 Grudnia 2008 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #2 Napisano 16 Grudnia 2008 sprawdz poduszki i tlumik drgan na wydechy ,ja mam walnienty tlumik drgan i drzy tez na wolnych obrotach a najbardziej w przedziale 1800/2000 tys obr przyczyn moze byc jeszcze wiecej ale zacznij od tego pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wazel Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2008 ... drzy tez na wolnych obrotach a najbardziej w przedziale 1800/2000 tys obr przyczyn moze byc jeszcze wiecej ale zacznij od tego pozdrawiam. U mnie bardzo podobnie. Było już sporo wątków dotyczących drgań. Powinno się zacząć od najtańszych rzeczy. Proponuję sprawdzić wieszaki układu wydechowego, potem tłumik drgań. Gdy to nie pomoże to wtedy poduszki skrzyni biegów i silnika a potem to już chyba pompki i koło dwumasowe zostaje. Przyczyn jest sporo i nie wszystkie przypadki zostały pomyślnie zakończone. Skutecznego poszukiwania życzę i oczywiście daj znać gdy uda się rozwiązać problem. Pozdrawiam P.S. Ja zaczynam walkę od stycznia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2008 U mnie bardzo podobnie. Było już sporo wątków dotyczących drgań. Powinno się zacząć od najtańszych rzeczy. Proponuję sprawdzić wieszaki układu wydechowego, potem tłumik drgań. Gdy to nie pomoże to wtedy poduszki skrzyni biegów i silnika a potem to już chyba pompki i koło dwumasowe zostaje. Przyczyn jest sporo i nie wszystkie przypadki zostały pomyślnie zakończone. Skutecznego poszukiwania życzę i oczywiście daj znać gdy uda się rozwiązać problem. Pozdrawiam P.S. Ja zaczynam walkę od stycznia. No tak, tylko mi chodzi o to ze drgania sa naprawde znikome, ale je czuc leciutko. Nic w aucie nie lata, no chyba ze skrobaczke w drzwiach zle poloze to lekko drzy wtedy. I wlasnie nie wiem czy to jest normalne? Czy powino sie czuc nawet minimalne drgania? Dwumasowka sie pooowoli konczy ale jeszcze to nie ona generuje drgania, poducha pod silnikiem przenosila by wieksze drgania (rzucalo by autem), raczej obstawiam tlumik drgan i wieszaki przy wydechu. Dobrze mysle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #5 Napisano 17 Grudnia 2008 kolego mialem i mam dalej podobny problem, i tak bez oszukiwania wsiadlem juz chyba do 4 pasków i w kazdym jest podobnie, poprostu delikatne drgania musza sie przenosic i tyle.. proponuje sie nie przejmowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #6 Napisano 17 Grudnia 2008 kolego mialem i mam dalej podobny problem, i tak bez oszukiwania wsiadlem juz chyba do 4 pasków i w kazdym jest podobnie, poprostu delikatne drgania musza sie przenosic i tyle.. proponuje sie nie przejmowac Wlasnie sie dowiedzialem ze faktycznie to normalne jest:) Dzieki za informacje Panowie, a tak na marginesie to Skoda Octavia II jest lepiej wyciszona od Passata? Dziwne Moze faktycznie silnik umieszczony poprzecznie lepiej sie da wytlumic, w koncu wzdluznie umieszczony silnik to skrzynia biegow przed tunelem i wieksza powieszcznia styku z nadwoziem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #7 Napisano 17 Grudnia 2008 ja to w ogóle na punkcie paska jestem przewrażliwiony, najpierw myslałem ze to dwumasa, poźniej byłem sprawdzic wtryski, każdy mi mówil ze to normlane a ja dalej swoje hehe, az objezdziłem znajomych z passatami i dopiero wtedy mi ulżyło :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TommyVW Zgłoś #8 Napisano 17 Grudnia 2008 drgania moga być także przez sprzegiełko na kole alternatora, lub na amortyzatorku napinającym pasek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #9 Napisano 17 Grudnia 2008 Potwierdzam, u mnie też minimalnie drży czasami jakby w ogóle, ale raczej tak minimalnie zawsze. W końcu wszędzie się mówi, że te silniki kulturą pracy nie grzeszą, ale mają powera za to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #10 Napisano 17 Grudnia 2008 z ta skoda octawia || niebyl bym taki pewien moj brat ma taka skode 1.9 tdi 105 km i jest duzo glosniejsza od mojego paska ,a jezeli chodzi o kulture pracy silnikow diesla to najlepiej V6 wypada jest bardziej stabilniejszy pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #11 Napisano 18 Grudnia 2008 (edytowane) z ta skoda octawia || niebyl bym taki pewien moj brat ma taka skode 1.9 tdi 105 km i jest duzo glosniejsza od mojego paska ,a jezeli chodzi o kulture pracy silnikow diesla to najlepiej V6 wypada jest bardziej stabilniejszy pozdrawiam Ja chwalilem tylko wyciszenie Skody na postoju, w trakcie jazdy jest glosniej, ogolnie karoseria jest slabo wygluszona i bardziej slychac szum kol. Ale na postoju zadnych drgan na karoseri nie ma, nie to co w pasku ze jak skrobaczke sie zle polozy to ją slychac:D A co do TDI 105 koni, to nie sa pompowtryski? Octavia II z roku 2005 No nic, i tak warto przegladnac poduchy i tlumik drgan w moim Paszczaku, w koncu przeglad za tydzien:cool: P.S. Zmienilem temat, mozna sie tez wypowiadac o Octaviach 2 Edytowane 18 Grudnia 2008 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #12 Napisano 18 Grudnia 2008 octavia 2006 1.9 tdi 105 km ma pompki jestem ciekawy czy w takiej skodzinie po przejechaniu 200 tys km nic nie bedzie drzalo i sie czeslo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #13 Napisano 18 Grudnia 2008 U mnie tez sa takie delikatne drgania na postoju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #14 Napisano 19 Grudnia 2008 octavia 2006 1.9 tdi 105 km ma pompki jestem ciekawy czy w takiej skodzinie po przejechaniu 200 tys km nic nie bedzie drzalo i sie czeslo Otoz nie, jechalem tez Octavia I TDI 110 koni, tez zadnych drgan nie ma na postoju, auto ma 3 lata i 155 tys przejechane, za to jak w kabinie wszystkie plastiki lataja to masakra,pod tym wzgledem Passat to luksus Panowie!!! Jedyne do czego sie doczepiam to AVF na postoju, w koncu drozsze auto i VW-owi powinno byc wstyd ze w Skodzie lepiej wyglusza drgania niz w flagowej jednostce rodem z niemiec:cool: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meliton Zgłoś #15 Napisano 20 Stycznia 2009 drgania moga być także przez sprzegiełko na kole alternatora, lub na amortyzatorku napinającym pasek... do TommyVW. Czy myślisz, że przez padający napinacz paska wieloklinowego (od alternatora) mogą pojawić się drgania na biegu jałowym? Wymieniałem koło pasowe alternatora ze sprzęgiełkiem pół roku temu, a teraz widzę że napinacz mi lekko puścił (nie jest w idealnej linii z kołem pasowym alternatora i samym paskiem). W ten weekend wymienie napinacz (+nowy pasek) to zobaczymy. Ciekaw jestem czy miałeś podobną sytuację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #16 Napisano 20 Stycznia 2009 to ja może o tym samym ale z innej beczki,u mnie drgało chciałem wymienić poduszki silnika lub skrzyni,ale wymieniłem EGR wcześniej i co dziwne auto nie drży,prawie jak benzyna,bo wcześniej kierownica mocno drżała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meliton Zgłoś #17 Napisano 21 Stycznia 2009 to ja może o tym samym ale z innej beczki,u mnie drgało chciałem wymienić poduszki silnika lub skrzyni,ale wymieniłem EGR wcześniej i co dziwne auto nie drży,prawie jak benzyna,bo wcześniej kierownica mocno drżała A jakie były powody wymiany EGR? To chyba pierwszy przypadek, kiedy EGR był winny drgań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Boryseq77 Zgłoś #18 Napisano 31 Marca 2009 dokładnie ponawiam pytanie dlaczego wymieniłeś EGR ? Ile Cię to kosztowało ? U mnie też jest chyba do wymiany bo strasznie spluty olejem jest. Aha i Ciekawi mnie czemu jest tak mocno spluty olejem ?? Turbo puszcza ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lepesz Zgłoś #19 Napisano 31 Marca 2009 Witam.... Sedris u mnie jest bardzo podobnie i pewnie bym szukal innych przyczyn, ale w moim przypadku jak gasze silnik po dluzszej jezdzie to "klekocze" wlasnie z okolic skrzyni, wiec chyba jednak dwumas powoli umiera. Daj znac jak cos znajdziesz. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #20 Napisano 1 Kwietnia 2009 Witam....Sedris u mnie jest bardzo podobnie i pewnie bym szukal innych przyczyn, ale w moim przypadku jak gasze silnik po dluzszej jezdzie to "klekocze" wlasnie z okolic skrzyni, wiec chyba jednak dwumas powoli umiera. Daj znac jak cos znajdziesz. pozdrawiam Ale ja nie szukam ja narazie:) U mnie tez slychac leciutki miarowy dzwiek dwumasy (cos w stylu "tyk tyk tyk"), co prawda nie konczy sie bo nie szarpie ale dwumas to normalka. Co do drżenia to porownam z paskami na jakims spocie, poki co wiem ze B6 140 koni tez nie ma zadnych drgan no ale on juz ma silnik poprzecznie jak w Octaviach:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach