Skocz do zawartości
Sedris

AVF, drzenie na biegu jalowym & wyciszenie w Octavii 2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie wiem czy to problem czy tez nie, ale gdy odpalam silnik i pracuje na biegu jalowym (zarowno na zimnym jak i na cieplym) czuje na kierownicy i wewnatrz auta lekkie drgania. Mam tak od poczatku gdy kupilem auto, nigdy by to nie zwrocilo mojej uwagi gdyby nie fakt ze kumpel kupil sobie dzis Octavie II z silnikiem 1.9 TDI 105 koni, i jak u niego odpalilem silnik to na biegu jalowym zadne drgania nie przechodza na kabine, nawet minimalne (ja mam w Pasku przebieg 165 tys, Octavia kumpla ma przebieg 140 tys km). Tak wiec mam pytanie, czy mam sprawdzac poduszki pod silnikiem? ewentualnie skrzynia? Czy w AVF takie lekkie drzenie na postoju to normalka? Czy tez chodzi o to ze Skody maja TDI poprzecznie montowane a Pasek wzdluznie i taka juz ich uroda?

 

Prosze o wypowiedz ludzi ktorzy posiadaja silniki AVF, AWX i inne PD, silniki nie na pompowtryskach z racji pompy wtryskowej maja inna kulture pracy wiec one mnie nie dotycza

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz poduszki i tlumik drgan na wydechy ,ja mam walnienty tlumik drgan i drzy tez na wolnych obrotach a najbardziej w przedziale 1800/2000 tys obr przyczyn moze byc jeszcze wiecej ale zacznij od tego pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... drzy tez na wolnych obrotach a najbardziej w przedziale 1800/2000 tys obr przyczyn moze byc jeszcze wiecej ale zacznij od tego pozdrawiam.

 

U mnie bardzo podobnie. Było już sporo wątków dotyczących drgań. Powinno się zacząć od najtańszych rzeczy. Proponuję sprawdzić wieszaki układu wydechowego, potem tłumik drgań. Gdy to nie pomoże to wtedy poduszki skrzyni biegów i silnika a potem to już chyba pompki i koło dwumasowe zostaje.

Przyczyn jest sporo i nie wszystkie przypadki zostały pomyślnie zakończone.

Skutecznego poszukiwania życzę i oczywiście daj znać gdy uda się rozwiązać problem.

Pozdrawiam

 

P.S.

Ja zaczynam walkę od stycznia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie bardzo podobnie. Było już sporo wątków dotyczących drgań. Powinno się zacząć od najtańszych rzeczy. Proponuję sprawdzić wieszaki układu wydechowego, potem tłumik drgań. Gdy to nie pomoże to wtedy poduszki skrzyni biegów i silnika a potem to już chyba pompki i koło dwumasowe zostaje.

Przyczyn jest sporo i nie wszystkie przypadki zostały pomyślnie zakończone.

Skutecznego poszukiwania życzę i oczywiście daj znać gdy uda się rozwiązać problem.

Pozdrawiam

 

P.S.

Ja zaczynam walkę od stycznia.

 

No tak, tylko mi chodzi o to ze drgania sa naprawde znikome, ale je czuc leciutko. Nic w aucie nie lata, no chyba ze skrobaczke w drzwiach zle poloze to lekko drzy wtedy. I wlasnie nie wiem czy to jest normalne? Czy powino sie czuc nawet minimalne drgania?

 

Dwumasowka sie pooowoli konczy ale jeszcze to nie ona generuje drgania, poducha pod silnikiem przenosila by wieksze drgania (rzucalo by autem), raczej obstawiam tlumik drgan i wieszaki przy wydechu. Dobrze mysle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mialem i mam dalej podobny problem, i tak bez oszukiwania wsiadlem juz chyba do 4 pasków i w kazdym jest podobnie, poprostu delikatne drgania musza sie przenosic i tyle.. proponuje sie nie przejmowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego mialem i mam dalej podobny problem, i tak bez oszukiwania wsiadlem juz chyba do 4 pasków i w kazdym jest podobnie, poprostu delikatne drgania musza sie przenosic i tyle.. proponuje sie nie przejmowac

 

Wlasnie sie dowiedzialem ze faktycznie to normalne jest:) Dzieki za informacje Panowie, a tak na marginesie to Skoda Octavia II jest lepiej wyciszona od Passata? :confused: Dziwne

 

Moze faktycznie silnik umieszczony poprzecznie lepiej sie da wytlumic, w koncu wzdluznie umieszczony silnik to skrzynia biegow przed tunelem i wieksza powieszcznia styku z nadwoziem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to w ogóle na punkcie paska jestem przewrażliwiony, najpierw myslałem ze to dwumasa, poźniej byłem sprawdzic wtryski, każdy mi mówil ze to normlane a ja dalej swoje hehe, az objezdziłem znajomych z passatami i dopiero wtedy mi ulżyło :D:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drgania moga być także przez sprzegiełko na kole alternatora, lub na amortyzatorku napinającym pasek... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, u mnie też minimalnie drży czasami jakby w ogóle, ale raczej tak minimalnie zawsze. W końcu wszędzie się mówi, że te silniki kulturą pracy nie grzeszą, ale mają powera za to :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z ta skoda octawia || niebyl bym taki pewien moj brat ma taka skode 1.9 tdi 105 km i jest duzo glosniejsza od mojego paska ,a jezeli chodzi o kulture pracy silnikow diesla to najlepiej V6 wypada jest bardziej stabilniejszy pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z ta skoda octawia || niebyl bym taki pewien moj brat ma taka skode 1.9 tdi 105 km i jest duzo glosniejsza od mojego paska ,a jezeli chodzi o kulture pracy silnikow diesla to najlepiej V6 wypada jest bardziej stabilniejszy pozdrawiam

 

 

Ja chwalilem tylko wyciszenie Skody na postoju, w trakcie jazdy jest glosniej, ogolnie karoseria jest slabo wygluszona i bardziej slychac szum kol. Ale na postoju zadnych drgan na karoseri nie ma, nie to co w pasku ze jak skrobaczke sie zle polozy to ją slychac:D A co do TDI 105 koni, to nie sa pompowtryski? Octavia II z roku 2005

 

No nic, i tak warto przegladnac poduchy i tlumik drgan w moim Paszczaku, w koncu przeglad za tydzien:cool:

 

P.S. Zmienilem temat, mozna sie tez wypowiadac o Octaviach 2

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

octavia 2006 1.9 tdi 105 km ma pompki

jestem ciekawy czy w takiej skodzinie po przejechaniu 200 tys km nic nie bedzie drzalo i sie czeslo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez sa takie delikatne drgania na postoju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
octavia 2006 1.9 tdi 105 km ma pompki

jestem ciekawy czy w takiej skodzinie po przejechaniu 200 tys km nic nie bedzie drzalo i sie czeslo

 

Otoz nie, jechalem tez Octavia I TDI 110 koni, tez zadnych drgan nie ma na postoju, auto ma 3 lata i 155 tys przejechane, za to jak w kabinie wszystkie plastiki lataja to masakra,pod tym wzgledem Passat to luksus Panowie!!!:D Jedyne do czego sie doczepiam to AVF na postoju, w koncu drozsze auto i VW-owi powinno byc wstyd ze w Skodzie lepiej wyglusza drgania niz w flagowej jednostce rodem z niemiec:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drgania moga być także przez sprzegiełko na kole alternatora, lub na amortyzatorku napinającym pasek... ;)

 

 

do TommyVW. Czy myślisz, że przez padający napinacz paska wieloklinowego (od alternatora) mogą pojawić się drgania na biegu jałowym? Wymieniałem koło pasowe alternatora ze sprzęgiełkiem pół roku temu, a teraz widzę że napinacz mi lekko puścił (nie jest w idealnej linii z kołem pasowym alternatora i samym paskiem). W ten weekend wymienie napinacz (+nowy pasek) to zobaczymy.

Ciekaw jestem czy miałeś podobną sytuację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja może o tym samym ale z innej beczki,u mnie drgało chciałem wymienić poduszki silnika lub skrzyni,ale wymieniłem EGR wcześniej i co dziwne auto nie drży,prawie jak benzyna,bo wcześniej kierownica mocno drżała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to ja może o tym samym ale z innej beczki,u mnie drgało chciałem wymienić poduszki silnika lub skrzyni,ale wymieniłem EGR wcześniej i co dziwne auto nie drży,prawie jak benzyna,bo wcześniej kierownica mocno drżała

 

A jakie były powody wymiany EGR? To chyba pierwszy przypadek, kiedy EGR był winny drgań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ponawiam pytanie dlaczego wymieniłeś EGR ? Ile Cię to kosztowało ? U mnie też jest chyba do wymiany bo strasznie spluty olejem jest. Aha i Ciekawi mnie czemu jest tak mocno spluty olejem ?? Turbo puszcza ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam....

Sedris u mnie jest bardzo podobnie i pewnie bym szukal innych przyczyn, ale w moim przypadku jak gasze silnik po dluzszej jezdzie to "klekocze" wlasnie z okolic skrzyni, wiec chyba jednak dwumas powoli umiera.

Daj znac jak cos znajdziesz.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam....

Sedris u mnie jest bardzo podobnie i pewnie bym szukal innych przyczyn, ale w moim przypadku jak gasze silnik po dluzszej jezdzie to "klekocze" wlasnie z okolic skrzyni, wiec chyba jednak dwumas powoli umiera.

Daj znac jak cos znajdziesz.

pozdrawiam

 

Ale ja nie szukam ja narazie:)

U mnie tez slychac leciutki miarowy dzwiek dwumasy (cos w stylu "tyk tyk tyk"), co prawda nie konczy sie bo nie szarpie ale dwumas to normalka. Co do drżenia to porownam z paskami na jakims spocie, poki co wiem ze B6 140 koni tez nie ma zadnych drgan no ale on juz ma silnik poprzecznie jak w Octaviach:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności