mcopter Zgłoś #101 Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) wycieraczki ściągniesz normalnie po odkręceniu nakretek... w moim przypadku trochę były zapieczone ale WD-40 pomogło Edytowane 4 Lutego 2012 przez mcopter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #102 Napisano 4 Lutego 2012 wycieraczki ściągniesz normalnie po odkręceniu nakretek... w moim przypadku trochę były zapieczone ale WD-40 pomogło Na pewno czekał od października do dzisiaj na odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KEJ-DŻEJ Zgłoś #103 Napisano 14 Lutego 2012 Panowie tym, którym się udało jak Wy wyjęliście ten akumulator bez zdejmowania podszybia bo ja w VW B5 3BG mam aku oryginalny 72 Ah i sterczałem na parkingu 2h i za Chiny się nie udało. Przesuwam go bardziej na lewo w stronę filtra kabinowego ale i tam nic z tego bo idą rurki od klimy i bardzo mało miejsca i tak jest. Udało mi się tą pierwszą warstwę aku przecisnąć ledwo, ledwo ale gdzieś centymetr niżej aku jest jeszcze o jakiś centymetr szerszy i na tym zostaje, gdyż bez ułamania w większym / mniejszym stopniu plastików by się nie obyło bo dużo brakuje do przejścia tak jak mówię ledwo przechodzi ta pierwsza górna część. Jest tam bardzo mało miejsca i może gdyby nie ten kabel co idzie jak się patrzy z przodu aku tym bardziej, że jest ocieplony jakąś pianka to może i by przeszedł ten nieszczęsny akumulator, a tak nie wiem co teraz robić ?!? samochód potrzebny, a głupiego aku nie można swobodnie wyjąć. Gdyby ktoś miał jeszcze jakąś dobrą rade i z czymś podpowiedział był bym wdzięczny. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adawys Zgłoś #104 Napisano 14 Lutego 2012 kolego aby wyjąć akul musisz zdjąć podszybie plastikowege to chyba 1 śruba i ok ja zakładałe ostatnio i na styk mi wszedł 88 AH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gswis Zgłoś #105 Napisano 14 Lutego 2012 Panowie, Przeczytałem całe forum w tym wątku, bo właśnie wróciłem z parkingu i szlag mnie trafił. Przygotowałem się do wymiany mojego aku. Fabrycznie miałem VARTA 72Ah w VW B5 3BG. Jego wyciągnięcie nie było proste ale po odkręceniu klem i "głębokiej" leżącej śruby trzynastką - wytargałem lub wyszarpałem dosłownie baterię na zewnątrz. Oczywiście kuzyn przywiózł VARTA 80Ah i podczas wkładania pękło mi w rękach podszybie na wysokości akumulatora. Zawleczka łącząca podszybia była zdemontowana. Próbowałem zdemontować obudowę filtru kabinowego - bez efektu. Teraz mam tam dziurę elegancką dla deszczu i śniegu. Walczyłem ponad godzinę z podszybiem (stwierdziłem, że chyba jest na klej, bo szybiarze mogli ją przykleić, o co nie spytałem miesiąc temu). Jeżeli nie jest na klej prośba o znalezienie jakiejś strony z fotami jak to dziadostwo się podnosi, demontuje. Teraz potrzebuje założyć na deszcze nową. Pomożecie jakimiś screenami? Byłbym naprawdę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #106 Napisano 14 Lutego 2012 stwierdziłem, że chyba jest na klej, bo szybiarze mogli ją przykleić, o co nie spytałem miesiąc temu Tez tak myslalem przez 3 lata .Wsadzasz rownolegle do szyby plaski szeroki noz (np. do smarowania maslem) pomiedzy szybe a podszybie i ciagniesz do gory. Zaczynasz z jednej skrajnej strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winkovic Zgłoś #107 Napisano 15 Lutego 2012 By wyjać akumulator nie potrzeba zdejmować podszybia wystarczy zdjać przewod od serwa który idzie wzdłuz akumulatora do pompy wakum i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_ogi Zgłoś #108 Napisano 15 Lutego 2012 By wyjać akumulator nie potrzeba zdejmować podszybia wystarczy zdjać przewod od serwa który idzie wzdłuz akumulatora do pompy wakum i po problemie Witam, możesz kolego opisać bardziej szczegółowo sposób odłączenia tego przewodu (np. z które strony go łatwiej zdjąć) lub podrzucić zdjecie. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KEJ-DŻEJ Zgłoś #109 Napisano 20 Lutego 2012 Witam, możesz kolego opisać bardziej szczegółowo sposób odłączenia tego przewodu (np. z które strony go łatwiej zdjąć) lub podrzucić zdjecie. Dzięki. Dołączam się do tej prośby bo również nie widzi mi się zdejmować całego podszybia, a jak pisałem kilka postów wyżej gdyby nie ten kabel to by aku wyszedł tylko jak najlepiej go zdemontować żeby nic nie uszkodzić ?!? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ricoe Zgłoś #110 Napisano 22 Lutego 2012 Ma ktoś zdjęcia jak zdemontować podszybie ? Bez uszkodzenia np. szyby ? Bo zimą wyciągałem akumulator i pękło poszybie wzdłuż ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #111 Napisano 22 Lutego 2012 Ludzie ja nie wiem po co sciagac podszybia, wycieraczki i filtry przeciwpyłkowe... W kazdym passacie czy to w AHL czy to z AFN lub innych AVFach i reszcie nigdy nie wyjmowalem podszybia... Wystarczy tylko odkrecic ten kawalek metalu. Wystarczy, ze wysuniecie go troche w strone filtra i jedna strona do gory wyjdzie na 100% bez rozbebeszania pol auta. Nie rozumiem jak mozna miec az tak dwie lewe ręce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czopek Zgłoś #112 Napisano 22 Lutego 2012 Ja też wyciągałem akumulator bez zdejmowania podszybia,wychodzi bez większych problemów(ori.varta 80 ah) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #113 Napisano 22 Lutego 2012 Ludzie ja nie wiem po co sciagac podszybia, wycieraczki i filtry przeciwpyłkowe... W kazdym passacie czy to w AHL czy to z AFN lub innych AVFach i reszcie nigdy nie wyjmowalem podszybia... Wystarczy tylko odkrecic ten kawalek metalu.Wystarczy, ze wysuniecie go troche w strone filtra i jedna strona do gory wyjdzie na 100% bez rozbebeszania pol auta. Nie rozumiem jak mozna miec az tak dwie lewe ręce... Moze akurat miales aku o mniejszych gabarytach i ci wyszedl. W AVB robilem w srodku lata podejscie, gdzie wszystko bylo elastyczne bo nagrzane. Poleglem. Wg. mnie wygiete podszybie bylo juz na granicy elsatycznosci i nie chcialem ryzykowac dalej. Moze i wiecej by wytrzymalo. Robilem to z kolega, ktory na codzien naprawia furki u mnie w pracy. Ma ktoś zdjęcia jak zdemontować podszybie ? Bez uszkodzenia np. szyby ? Bo zimą wyciągałem akumulator i pękło poszybie wzdłuż ;( W temacie lub na forum opisane jest jak je sciagnac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #114 Napisano 22 Lutego 2012 Moze akurat miales aku o mniejszych gabarytach i ci wyszedl. Co prawda wymieniałem jakiś czas temu - wymiary i parametry oryginału :Wymiary: dł 315 - sz 175 - wy 175 http://www.e-moto.pl/vmchk/banner/akumulatory-osobowe/dobre-optimum/centra-plus-.80ah.html Trwało to nie więcej niż 15 minut ,więc też nie rozumiem w czym problem,po co podszybie wyciągać. Nawet osłony filtra kabinowego nie odkręcałem,a po lifcie jej nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #115 Napisano 22 Lutego 2012 tydzien temu,wymiana bez zadnego problemu........ No to moze niech ktos zrobi w koncu jakas fotoporade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi48 Zgłoś #116 Napisano 23 Lutego 2012 Wymieniałem aku w Październiku w swoim paszczaku b5 w pd, na wartę 74Ah i nic nie demontowałem, lekko go przechyliłem przy wyciąganiu w kierunku silnika, lekko obtarł się o podszybie i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KEJ-DŻEJ Zgłoś #117 Napisano 23 Lutego 2012 A ten kabel w piance co idzie wzdłuż aku demontujecie jak pisał "winkovic" czy nie bo u mnie bez jego demontażu to nie ma opcji żeby aku wyszedł stałem ponad godzinę przechylałem na wszystkie boki i nic przechodzi mi tylko ta górna węższa część także nie wiem jak to możliwe, że wam bez większych problemów to się udaje ?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winkovic Zgłoś #118 Napisano 25 Lutego 2012 Tak jak pisałem wczesniej najlepiej zdemontować tą rurke która idzie od serwa tak jak kolega pisze wyzej ona jest w piance podwadzić ja powinna wyjsc bez wiekszych problemów lepiej wyciagnać ja od komory silnika niz od serwa odchylamy i raptem mamy 5 minut roboty i akumulator wyjety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KEJ-DŻEJ Zgłoś #119 Napisano 26 Lutego 2012 Tak jak pisałem wczesniej najlepiej zdemontować tą rurke która idzie od serwa tak jak kolega pisze wyzej ona jest w piance podwadzić ja powinna wyjsc bez wiekszych problemów lepiej wyciagnać ja od komory silnika niz od serwa odchylamy i raptem mamy 5 minut roboty i akumulator wyjety. Ok tylko powiedz mi jak ta rurkę zdemontować ?!? jej końcówka jest plastikowa także nie ma co odkręcać nie wiem mam ja ciągnąć na chama aż wyjdzie czy jak ?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winkovic Zgłoś #120 Napisano 27 Lutego 2012 Nie ma tam gwinty wiec tego nie odkrecimy najlepiej PODWADZIĆ to szerokim płaskim śrubokretem robimy to z wyczuciem. Dość ciasno siedzi lepiej nie ciagnąć na siłe jesli juz to na boki i podwadzamy powinno wyskoczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach