Skocz do zawartości
jedrus

[B5] Wymiana akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

wycieraczki ściągniesz normalnie po odkręceniu nakretek... w moim przypadku trochę były zapieczone ale WD-40 pomogło

Edytowane przez mcopter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wycieraczki ściągniesz normalnie po odkręceniu nakretek... w moim przypadku trochę były zapieczone ale WD-40 pomogło

 

Na pewno czekał od października do dzisiaj na odpowiedź :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie tym, którym się udało jak Wy wyjęliście ten akumulator bez zdejmowania podszybia bo ja w VW B5 3BG mam aku oryginalny 72 Ah i sterczałem na parkingu 2h i za Chiny się nie udało. Przesuwam go bardziej na lewo w stronę filtra kabinowego ale i tam nic z tego bo idą rurki od klimy i bardzo mało miejsca i tak jest. Udało mi się tą pierwszą warstwę aku przecisnąć ledwo, ledwo ale gdzieś centymetr niżej aku jest jeszcze o jakiś centymetr szerszy i na tym zostaje, gdyż bez ułamania w większym / mniejszym stopniu plastików by się nie obyło bo dużo brakuje do przejścia tak jak mówię ledwo przechodzi ta pierwsza górna część. Jest tam bardzo mało miejsca i może gdyby nie ten kabel co idzie jak się patrzy z przodu aku tym bardziej, że jest ocieplony jakąś pianka to może i by przeszedł ten nieszczęsny akumulator, a tak nie wiem co teraz robić ?!? samochód potrzebny, a głupiego aku nie można swobodnie wyjąć. Gdyby ktoś miał jeszcze jakąś dobrą rade i z czymś podpowiedział był bym wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adawys

kolego aby wyjąć akul musisz zdjąć podszybie plastikowege to chyba 1 śruba i ok ja zakładałe ostatnio i na styk mi wszedł 88 AH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Przeczytałem całe forum w tym wątku, bo właśnie wróciłem z parkingu i szlag mnie trafił. Przygotowałem się do wymiany mojego aku. Fabrycznie miałem VARTA 72Ah w VW B5 3BG. Jego wyciągnięcie nie było proste ale po odkręceniu klem i "głębokiej" leżącej śruby trzynastką - wytargałem lub wyszarpałem dosłownie baterię na zewnątrz. Oczywiście kuzyn przywiózł VARTA 80Ah i podczas wkładania pękło mi w rękach podszybie na wysokości akumulatora. Zawleczka łącząca podszybia była zdemontowana. Próbowałem zdemontować obudowę filtru kabinowego - bez efektu. Teraz mam tam dziurę elegancką dla deszczu i śniegu. Walczyłem ponad godzinę z podszybiem (stwierdziłem, że chyba jest na klej, bo szybiarze mogli ją przykleić, o co nie spytałem miesiąc temu). Jeżeli nie jest na klej prośba o znalezienie jakiejś strony z fotami jak to dziadostwo się podnosi, demontuje. Teraz potrzebuje założyć na deszcze nową. Pomożecie jakimiś screenami?

 

Byłbym naprawdę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stwierdziłem, że chyba jest na klej, bo szybiarze mogli ją przykleić, o co nie spytałem miesiąc temu
Tez tak myslalem przez 3 lata ;).

Wsadzasz rownolegle do szyby plaski szeroki noz (np. do smarowania maslem) pomiedzy szybe a podszybie i ciagniesz do gory. Zaczynasz z jednej skrajnej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

By wyjać akumulator nie potrzeba zdejmować podszybia wystarczy zdjać przewod od serwa który idzie wzdłuz akumulatora do pompy wakum i po problemie :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
By wyjać akumulator nie potrzeba zdejmować podszybia wystarczy zdjać przewod od serwa który idzie wzdłuz akumulatora do pompy wakum i po problemie :lol

 

Witam,

 

możesz kolego opisać bardziej szczegółowo sposób odłączenia tego przewodu (np. z które strony go łatwiej zdjąć) lub podrzucić zdjecie.

 

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

możesz kolego opisać bardziej szczegółowo sposób odłączenia tego przewodu (np. z które strony go łatwiej zdjąć) lub podrzucić zdjecie.

 

Dzięki.

 

Dołączam się do tej prośby bo również nie widzi mi się zdejmować całego podszybia, a jak pisałem kilka postów wyżej gdyby nie ten kabel to by aku wyszedł tylko jak najlepiej go zdemontować żeby nic nie uszkodzić ?!?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś zdjęcia jak zdemontować podszybie ? Bez uszkodzenia np. szyby ? :o Bo zimą wyciągałem akumulator i pękło poszybie wzdłuż ;(

Zdjęcie015.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ja nie wiem po co sciagac podszybia, wycieraczki i filtry przeciwpyłkowe... W kazdym passacie czy to w AHL czy to z AFN lub innych AVFach i reszcie nigdy nie wyjmowalem podszybia... Wystarczy tylko odkrecic ten kawalek metalu.

Wystarczy, ze wysuniecie go troche w strone filtra i jedna strona do gory wyjdzie na 100% bez rozbebeszania pol auta.

Nie rozumiem jak mozna miec az tak dwie lewe ręce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też wyciągałem akumulator bez zdejmowania podszybia,wychodzi bez większych problemów(ori.varta 80 ah)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ludzie ja nie wiem po co sciagac podszybia, wycieraczki i filtry przeciwpyłkowe... W kazdym passacie czy to w AHL czy to z AFN lub innych AVFach i reszcie nigdy nie wyjmowalem podszybia... Wystarczy tylko odkrecic ten kawalek metalu.

Wystarczy, ze wysuniecie go troche w strone filtra i jedna strona do gory wyjdzie na 100% bez rozbebeszania pol auta.

Nie rozumiem jak mozna miec az tak dwie lewe ręce...

Moze akurat miales aku o mniejszych gabarytach i ci wyszedl. W AVB robilem w srodku lata podejscie, gdzie wszystko bylo elastyczne bo nagrzane. Poleglem. Wg. mnie wygiete podszybie bylo juz na granicy elsatycznosci i nie chcialem ryzykowac dalej. Moze i wiecej by wytrzymalo. Robilem to z kolega, ktory na codzien naprawia furki u mnie w pracy.

 

 

Ma ktoś zdjęcia jak zdemontować podszybie ? Bez uszkodzenia np. szyby ? :o Bo zimą wyciągałem akumulator i pękło poszybie wzdłuż ;(

W temacie lub na forum opisane jest jak je sciagnac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze akurat miales aku o mniejszych gabarytach i ci wyszedl.

 

Co prawda wymieniałem jakiś czas temu - wymiary i parametry oryginału :Wymiary: dł 315 - sz 175 - wy 175

http://www.e-moto.pl/vmchk/banner/akumulatory-osobowe/dobre-optimum/centra-plus-.80ah.html

Trwało to nie więcej niż 15 minut ,więc też nie rozumiem w czym problem,po co podszybie wyciągać.

Nawet osłony filtra kabinowego nie odkręcałem,a po lifcie jej nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tydzien temu,wymiana bez zadnego problemu........
No to moze niech ktos zrobi w koncu jakas fotoporade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem aku w Październiku w swoim paszczaku b5 w pd, na wartę 74Ah i nic nie demontowałem, lekko go przechyliłem przy wyciąganiu w kierunku silnika, lekko obtarł się o podszybie i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten kabel w piance co idzie wzdłuż aku demontujecie jak pisał "winkovic" czy nie bo u mnie bez jego demontażu to nie ma opcji żeby aku wyszedł stałem ponad godzinę przechylałem na wszystkie boki i nic przechodzi mi tylko ta górna węższa część także nie wiem jak to możliwe, że wam bez większych problemów to się udaje ?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wczesniej najlepiej zdemontować tą rurke która idzie od serwa tak jak kolega pisze wyzej ona jest w piance podwadzić ja powinna wyjsc bez wiekszych problemów lepiej wyciagnać ja od komory silnika niz od serwa :cool odchylamy i raptem mamy 5 minut roboty i akumulator wyjety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak pisałem wczesniej najlepiej zdemontować tą rurke która idzie od serwa tak jak kolega pisze wyzej ona jest w piance podwadzić ja powinna wyjsc bez wiekszych problemów lepiej wyciagnać ja od komory silnika niz od serwa :cool odchylamy i raptem mamy 5 minut roboty i akumulator wyjety.

 

Ok tylko powiedz mi jak ta rurkę zdemontować ?!? jej końcówka jest plastikowa także nie ma co odkręcać nie wiem mam ja ciągnąć na chama aż wyjdzie czy jak ?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam gwinty wiec tego nie odkrecimy najlepiej PODWADZIĆ to szerokim płaskim śrubokretem robimy to z wyczuciem. Dość ciasno siedzi lepiej nie ciagnąć na siłe jesli juz to na boki i podwadzamy powinno wyskoczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności