Gość mkzibi Zgłoś #1 Napisano 6 Lipca 2006 Mam pytanie do fachowców. Powiedzcie mi taką rzecz. jest pasek rozrządu, który jest taciągnięty na: 1. Koło rozrządu 2. koło pośrednie 3. koło wału Miałem taką sytuację, że po wymianie paska strasznie głośno mi chodził rozrząd. Posłuchałem kilku rad i chciałem poluzować pasek. Odkręciłem napinacz i luźny pasek mi przeskoczył. Ustawiłem wszystko ale teraz chciałby aby ktoś ocenił czy dobrze. 1. Koło rozrządu jest ustawione tak że punkt OT zaznaczony na kole pokrywa się z punktem na plastikowej obudowie. 2. W otworze na skrzyni biegów mam ustawiony punkt "0" 3. Na kole pompy wspomagania które jest zalłożone na wał mam nacięcie które pokrywa się ze znakiem na platikowej oslonie paska rozrządu. Wszytko by było OK gdyby nie to że przekręciło mi się koło pośrednie i palec rozdzielacza mi przekręcił się w lewo. Poluzowałem więc ponownie napinacz i pasek. Wszystkie znaki były jak opisałem wyżej i przkręciłem palec rozdzielacza tak aby wskazywał cylinder 1 na kopułce rozdzielacza. Tym samym wnioskuję że koło pośrednie zostało ustawione ok po przesunięciu. Po tych operacjach odpaliłem silnik i lampą ustawiłem zapłon na 6 stopni. Proszę fachowców o odpowiedz czy dobrze wszystko zrobiłem. Zastanowiła mnie jeden szczegół. NA jeden obrót koła rozrządu przypadają dwa obroty koła na wale i 1 obrót palca rozdzielacza. Obracając kołem rozrządu o pół obrotu palec powinien przesunąć się z kabla 1 pokazać 3 z kolei kabel zapłonu czyli 4 cylinder. Wał w tym czasie powinien obrócić się 1 raz. Kolejne pół obrotu koła rozrządu to palec powróci na kabel 1 a koło na wale obróci się 1 raz. Czy jeśli tak jest wszystko ustawione to jest ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #2 Napisano 6 Lipca 2006 Czy jeśli tak jest wszystko ustawione to jest ok? mkzibi, jest kilka osób na forum, które się na tym znają, ale obawiam się, że nikt nie będzie chciał wziąć odpowiedzialności i powiedzieć Ci - tak, jest dobrze. moim zdaniem słusznie nikt nie odpowiada, gdyż są rzeczy, których niestety nie da się załatwić przez internet. rozrząd to nie jest błahostka. może jednak warto przyprowadzić do auta znajomego kolegę-mechanika lub skorzystać z usług jakiegoś warsztatu. jedno przekręcone słowo w Twoim opisie, jedna źle zinterpretowana wypowiedź, czy nieporozumienie może narazić Cię na ogromne koszty. oczywiście to tylko moje zdanie, mam nadzieję, że przesłanie jest jasne :610: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #3 Napisano 7 Lipca 2006 Generalna zasada (sorry, mam mało czasu). Pierwszy tłok w górze (zamknięte oba zawory) Palec rozdzielacza ustawiony na wyjście nr1 przewodu WN (koło pośrednie) Wał korbowy (tarcza sprzęgła w okienku) ustawione na znaczku w tymże okienku) Czyli tak, jak ma być. Zakładamy pasek, ale dla własnej wygody najlepiej byłoby nanieśc białym markerem znaczki na starym pasku i kołach. Późniejsze założenie nie wymaga żadnych regulacji. Jedynie znaczki ze starego paska przenosimy dokładnie na nowy pasek, ale to jest bajka. Jeśli niczego nie ruszałeś (nie luzowałeś podstawy aparatu zapłonowego), to nie trzeba nic regulować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #4 Napisano 12 Sierpnia 2011 dziś sprawdzam jak sie ma pasek rozrządu bo czas na niego niedlugo i ma sie dobrze... ale miał duży luz, przy górnym kole pasowym odrazu z 0,5cm na boki chodził... dziwie się że auto jeszcze jeździ, silnik jakoś dziwnie pracuje czasem, odpala od strzała, na gazie też, a więc powiedzcie mi koledzy co mogłem rozp#$%^#lić taką jazdą do tej pory, czy już silnik kończy swój żywot? wątpie żeby było to normalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 12 Sierpnia 2011 Nic się nie stało, to silnik bezkolizyjny. Pasek luźny? Sprawdzałeś napinacz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2011 Jaki to silnik?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 12 Sierpnia 2011 Jaki to silnik?! A jak myślisz, o jakim silniku mówimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #8 Napisano 12 Sierpnia 2011 koledzy mi sie wydaję że już długo tak jeżdze na tym, bo czasami auto ma bicia, niby mam na lampie stroboskopowej za późny zapłon a samozapłon mi sie tworzy i mam obroty coś koło 1000-1100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #9 Napisano 12 Sierpnia 2011 Nic się nie stało, to silnik bezkolizyjny. Pasek luźny? Sprawdzałeś napinacz? Jesteś pewny tego, że jest bezkolizyjny? Bo kiedyś niestety słyszałem i czytałem, że jednak niektórym po zerwaniu paska rozrządu zawory pogięło. Mam ten silniczek, bo mówimy o aucie Michała który ma silnik 2E jak ja i chciałem się upewnić czy na pewno jest bezkolizyjny:) P.S sorry jeśli off topic robię tutaj jakiś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #10 Napisano 12 Sierpnia 2011 Jeden post I drugi Przetestowałem osobiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #11 Napisano 12 Sierpnia 2011 Jeden postI drugi Przetestowałem osobiście No to super Nasze silniczki są :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #12 Napisano 12 Sierpnia 2011 a jakies info o RP ? kolizja czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #13 Napisano 12 Sierpnia 2011 dzięki ;] musisz RP przetestować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #14 Napisano 13 Sierpnia 2011 a jakies info o RP ? kolizja czy nie? a to jest ten na jedno punktowym wtrysku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #15 Napisano 13 Sierpnia 2011 Jednopunktowiec, podejrzewam że tak samo jak 2E. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #16 Napisano 13 Sierpnia 2011 (edytowane) Jednopunktowiec, podejrzewam że tak samo jak 2E. Skoro jedno punktowiec to znajomy ma taki sam silnik i mówił coś kiedyś, że raz pasek mu strzelił i nic się nie stało, a więc jest bezawaryjny raczej (ale głowy uciąć sobie nie dam ) Więc tak jak 2E Edytowane 26 Kwietnia 2012 przez wojtix099 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #17 Napisano 13 Sierpnia 2011 nie chcialbym sprawdzac na swoim silniku ale dzieki za info, kiedys gdzies przeczytalem ze RP jest bezkolizyjny tylko nie jest to jeszcze sprawdzone;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #18 Napisano 24 Grudnia 2011 a więc wracamy do mojego rozrządu koledzy, proszę o pomoc. po wymianie rozrządu (pasek+rolka) dalej jest to samo, czyli dojechalem od mechanika 2 km wczoraj do domu i dziś rano patrze a pasek jest dość LUŹNY ... gdzie szukać tu winy? przypomnę że wcześniej z 2 miechy temu podciągnął mi mechanik napinacz i z 2 dni jeździłem jak z salonu autem tak płynnie wszystko chodziło w aucie, a potem znow gorzej i znów luźny pasek był... co z tym ma wspólnego? zapłon czy wał czy co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eeemil Zgłoś #19 Napisano 24 Grudnia 2011 Jak luźny pasek to albo napinacz obrócił albo pasek to jakaś padlina. Może mechanik obracał mimośród napinacza w złą stronę albo za słabo dokręcił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #20 Napisano 25 Grudnia 2011 teraz ciągle będę go sprawdzał częściej, ale wcześniej było tak że raz luźny raz naciągnięty był i wtedy czułem różnice w jeździe, albo szarpanie albo płynna jazda, pojeździć po mechanikach popytać , może będą się znali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach