indyczes Zgłoś #161 Napisano 5 Stycznia 2014 Oczywiście, że wystarczy, ale i tak w przednim słupku nie masz wolnej wtyczki do której byś się wpiął. Ja tak u siebie miałem i musiałem wpinać się wlutowując przewody do siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz861 Zgłoś #162 Napisano 5 Stycznia 2014 ok a teraz czy w tej wiązce są przewody do połączenia wiązki kończącej się w zderzaku z modułem?? mógł byś podać jakie kolory pod jakie z wiązki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #163 Napisano 5 Stycznia 2014 Na zdjęciu które podałeś wcześniej jest ta wiązka, włącznie z gumowa uszczelka w otwór w dolnej części błotnika (tamtędy przechodzą kable, teraz masz tam plastikową zaślepkę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz861 Zgłoś #164 Napisano 5 Stycznia 2014 a powiedzcie mi jak jest z podłączeniem w prawym przednim słupku pod jakie wtyczki podłączamy albo piny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #165 Napisano 6 Stycznia 2014 (edytowane) Praktycznie to potrzebujesz: zasilanie po stacyjce, linia K-line(diagnostyczna), sygnał wstecznego i masa. Ja sygnał wstecznego wziąłem z tylnej lampy, natomiast zasilanie po stacyjce masz na zacisku tam gdzie są przekaźniki-pod osłoną kierownicy. Masę możesz podłączyć dowolnie- fabrycznie masz do tego celu ucho na słupku środkowym, natomiast sygnał diagnozy możęsz podpiąć pod złącze diagnostyczne- jak zdemontujesz osłonę pod kolumną kierownicy to masz go jak na dłoni. Ja przewody pociągnąłem z bagażnika lewą stroną pod osłonami listew progowych i wyszedłem przy lewym przednim słupku, tak jak pisałem w poprzednim poście fabrycznie jeśli auto nie miało parktronika to również nie ma przygotowanej instalacji i trzeba się wpinać z przewodami, ale to żaden problem. W prawym przednim słupku nie ma żadnej instalacji pod parktronik, jest to bujda powielana na wielu forach- sprawdziłem to na własnym aucie. To samo jest z instalacją pod tylne głośniki której również nie miałem i musiałem się wpinać w kostki w przednich słupkach prawym i lewym. Edytowane 6 Stycznia 2014 przez indyczes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #166 Napisano 8 Stycznia 2014 Witam koledzy! Czy ma ktoś u siebie zamontowany zamiennik oryginalnych czujników parkowania produkcji pewnie chińskiej które ostatnio pojawiły się na ALL.... w cenie od 60~100zł? U mnie jeden z czujników podczas zimnych i mokrych dni wariuje i cały czas pokazuje 22cm. Gdy jest sucho jest wszystko ok. Wtyczki profilaktycznie sprawdzone i przeczyszczone. Zastanawiam się jak z ich jakością bo w sumie jak mam kupić za 100zł używkę (bez gwarancji) która nie wiadomo jak długo popracuje to może lepiej kupić nowego chińczyka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #167 Napisano 8 Stycznia 2014 Kup ori używkę z gwarancją rozruchową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #168 Napisano 21 Stycznia 2014 (edytowane) Witam, Poszukuje tylniej, czarnej listwy na zderzak do parktronik bez chromu, do passata b5 fl sedan. Niestety na allegro są tylko komplety ze zderzakiem. Pozdrawiam Edytowane 21 Stycznia 2014 przez kevin27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #169 Napisano 22 Stycznia 2014 Witam,Poszukuje tylniej, czarnej listwy na zderzak do parktronik bez chromu, do passata b5 fl sedan. Niestety na allegro są tylko komplety ze zderzakiem. Pozdrawiam :padaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #170 Napisano 22 Stycznia 2014 (edytowane) :padaka Gościu.... jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia to sie nie wypowiadaj ! Edytowane 22 Stycznia 2014 przez kevin27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #171 Napisano 23 Stycznia 2014 (edytowane) Ciężko Ci będzie kupić samą listwę w przyzwoitym stanie, ja swojej długo szukałem i udało się kupić nówkę za 70zł. Jedyna opcja to pewnie kupno taniego zderzaka z taką listwą, na Allegro gdzieś widziałem. Kolego dokładnie obejrzałem swoją stara listwę i okazuje się, że można otwory na czujniki nawiercić nawet jest to zaznaczone fabrycznie w których miejscach, mocowania na te tulejki w które wkłada się czujniki są już wykonane fabrycznie. Pozostaje Ci tylko zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzie do nawiercenia otworów, jeśli będziesz potrzebował średnicę, to mogę Ci zmierzyć na swoim aucie i podać, zresztą jest to średnica zewnętrzna główki czujnika. Sam w tej chwili na to wpadłem i głupi byłem, że płaciłem za listwę pod czujniki. Pozdr. Edytowane 23 Stycznia 2014 przez indyczes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #172 Napisano 23 Stycznia 2014 jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia to sie nie wypowiadaj ! A zadałeś jakieś konstruktywne pytanie dotyczące problematyki tematu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siara1983 Zgłoś #173 Napisano 21 Lutego 2014 Witam, koledzy a orientuje się ktoś ile kosztuje ten czarny spod zderzaka do wersji KOMBI pod parktronic....i czy jest mozliwosc zakupu tego bez otworów...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #174 Napisano 21 Lutego 2014 Witam, koledzy a orientuje się ktoś ile kosztuje ten czarny spod zderzaka do wersji KOMBI pod parktronic....i czy jest mozliwosc zakupu tego bez otworów...?? Z otworami niecałe 260 zł. w serwisie. A bez otworów to chyba tylko ten standardowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siara1983 Zgłoś #175 Napisano 25 Lutego 2014 bezpieczniej byłoby operować nr pinów niz kolorami, bo z tym może być różnie, ale raczej dobrze wybrałeś. PIN Funkcja Kolor ============================= 1 - 12V (15) - czarno/żółty (sw/ge) + po stacyjce 2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br) 3 - 4 - 5 - HAK - szaro/czerwony (gr/ro) 6 - RF- wsteczny - niebiesko/czerwony (bl/ro) + po wstecznym 7 - 8 - Masa - brązowy (br) GND 9 - 10 - Głośnik - biało/czerwony (ws/ro) 11 - 12 - K-line - zielono/szary (gr/gn) linia diagnostyczna Koledzy mam pytanie bo zdobylem calego parktronica z angola i jutro mam zamiar zabrac sie za montaz tego ale nie moge zrozumiec co z pinem nr.2 i pinem nr.10 z tej bezowej wtyczki.... czy jesli mam ucieta instalaje w miejscu gdzie biegla juz w glab samochodu to rozumiem ze ten glosnik (buzer) jest juz fabrycznie podpiety do modulu ta malutka waska wtyczka przy glosniku...?? I w moim przypadku pozostaje mi plus po stacyjce, wsteczny, masa i linia diagnostyczna...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #176 Napisano 25 Lutego 2014 Buzer jest przy centralce więc powinien być wpięty na swoje miejsce skoro masz część instalacji. Jak nie chcesz za dużo się bawić to do odpalenia wystarczy Ci masa i wsteczny. Wsteczny z powodzeniem możesz zapiąć jako zasilanie centralki pod pin 1 (jedyna wada tego rozwiązania jest taka, że jeżeli kiedyś robiłbyś diagnostykę parktronika to aby się z nim połączyć musi być włączony wsteczny). Aby dostać sie do wstecznego nie musisz pruć kabli - na wkładzie lampy są wyprowadzone wszystkie piny na zewnątrz (przynajmniej w kombi, wyciągniesz wkład to po ścieżkach dojdziesz pod którym jest wsteczny). pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siara1983 Zgłoś #177 Napisano 25 Lutego 2014 Buzer jest przy centralce więc powinien być wpięty na swoje miejsce skoro masz część instalacji. Jak nie chcesz za dużo się bawić to do odpalenia wystarczy Ci masa i wsteczny. Wsteczny z powodzeniem możesz zapiąć jako zasilanie centralki pod pin 1 (jedyna wada tego rozwiązania jest taka, że jeżeli kiedyś robiłbyś diagnostykę parktronika to aby się z nim połączyć musi być włączony wsteczny). Aby dostać sie do wstecznego nie musisz pruć kabli - na wkładzie lampy są wyprowadzone wszystkie piny na zewnątrz (przynajmniej w kombi, wyciągniesz wkład to po ścieżkach dojdziesz pod którym jest wsteczny). Ale skoro mam zamiar podlaczyc diagnostyke to ten plus po zaplonie przy okazji pociagne spod kierownicy...zeby bylo szybciej myslalem to puscic przednim slupkiem do gory i dachem na tyl samochodu.... Rozumiem ze jak mam cala instalcje nie pocieta i glosnik jest normalnie podlaczony z reszta to ten pin nr.2 i 10 mnie nie obowiazuja...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #178 Napisano 25 Lutego 2014 zdecydowanie lepiej i wygodniej będzie puścić progiem. Buzer pewnie masz ok. Zapnij na krótko do zasilania to się przekonasz czy się odezwie, ale na 99% pewnie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siara1983 Zgłoś #179 Napisano 26 Lutego 2014 zdecydowanie lepiej i wygodniej będzie puścić progiem. Buzer pewnie masz ok. Zapnij na krótko do zasilania to się przekonasz czy się odezwie, ale na 99% pewnie tak Witam, powiem Ci że wybrałem Twoją opcję, zasilanie i sygnał wstecznego podlaczylem pod wsteczny no i masę oczywiscie i wszystko działa elegancko. Jedyne co to ten kabel od diagnostyki sobie przedłużyłem bo boczek w bagażniku był i tak już rozebrany i pociągiem sobie pod tylną kanapę. Jak mi się kiedyś będzie nudzić to podciągne go dalej progiem do złącza diagnostyki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #180 Napisano 26 Lutego 2014 Jedyne co to ten kabel od diagnostyki sobie przedłużyłem bo boczek w bagażniku był i tak już rozebrany i pociągiem sobie pod tylną kanapę. Jak mi się kiedyś będzie nudzić to podciągne go dalej progiem do złącza diagnostyki. Pytanie jak często i po co będziesz z tego korzystać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach