Skocz do zawartości
master

Parktronic jak podłączyc...???

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście, że wystarczy, ale i tak w przednim słupku nie masz wolnej wtyczki do której byś się wpiął. Ja tak u siebie miałem i musiałem wpinać się wlutowując przewody do siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok a teraz czy w tej wiązce są przewody do połączenia wiązki kończącej się w zderzaku z modułem??

mógł byś podać jakie kolory pod jakie z wiązki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu które podałeś wcześniej jest ta wiązka, włącznie z gumowa uszczelka w otwór w dolnej części błotnika (tamtędy przechodzą kable, teraz masz tam plastikową zaślepkę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi jak jest z podłączeniem w prawym przednim słupku pod jakie wtyczki podłączamy albo piny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie to potrzebujesz: zasilanie po stacyjce, linia K-line(diagnostyczna), sygnał wstecznego i masa. Ja sygnał wstecznego wziąłem z tylnej lampy, natomiast zasilanie po stacyjce masz na zacisku tam gdzie są przekaźniki-pod osłoną kierownicy. Masę możesz podłączyć dowolnie- fabrycznie masz do tego celu ucho na słupku środkowym, natomiast sygnał diagnozy możęsz podpiąć pod złącze diagnostyczne- jak zdemontujesz osłonę pod kolumną kierownicy to masz go jak na dłoni. Ja przewody pociągnąłem z bagażnika lewą stroną pod osłonami listew progowych i wyszedłem przy lewym przednim słupku, tak jak pisałem w poprzednim poście fabrycznie jeśli auto nie miało parktronika to również nie ma przygotowanej instalacji i trzeba się wpinać z przewodami, ale to żaden problem. W prawym przednim słupku nie ma żadnej instalacji pod parktronik, jest to bujda powielana na wielu forach- sprawdziłem to na własnym aucie. To samo jest z instalacją pod tylne głośniki której również nie miałem i musiałem się wpinać w kostki w przednich słupkach prawym i lewym.

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy!

Czy ma ktoś u siebie zamontowany zamiennik oryginalnych czujników parkowania produkcji pewnie chińskiej które ostatnio pojawiły się na ALL.... w cenie od 60~100zł? U mnie jeden z czujników podczas zimnych i mokrych dni wariuje i cały czas pokazuje 22cm. Gdy jest sucho jest wszystko ok. Wtyczki profilaktycznie sprawdzone i przeczyszczone.

Zastanawiam się jak z ich jakością bo w sumie jak mam kupić za 100zł używkę (bez gwarancji) która nie wiadomo jak długo popracuje to może lepiej kupić nowego chińczyka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup ori używkę z gwarancją rozruchową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Poszukuje tylniej, czarnej listwy na zderzak do parktronik bez chromu, do passata b5 fl sedan. Niestety na allegro są tylko komplety ze zderzakiem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez kevin27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Poszukuje tylniej, czarnej listwy na zderzak do parktronik bez chromu, do passata b5 fl sedan. Niestety na allegro są tylko komplety ze zderzakiem.

 

Pozdrawiam

:padaka :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:padaka :wmorde

 

Gościu.... jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia to sie nie wypowiadaj !

Edytowane przez kevin27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko Ci będzie kupić samą listwę w przyzwoitym stanie, ja swojej długo szukałem i udało się kupić nówkę za 70zł. Jedyna opcja to pewnie kupno taniego zderzaka z taką listwą, na Allegro gdzieś widziałem.

Kolego dokładnie obejrzałem swoją stara listwę i okazuje się, że można otwory na czujniki nawiercić nawet jest to zaznaczone fabrycznie w których miejscach, mocowania na te tulejki w które wkłada się czujniki są już wykonane fabrycznie. Pozostaje Ci tylko zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzie do nawiercenia otworów, jeśli będziesz potrzebował średnicę, to mogę Ci zmierzyć na swoim aucie i podać, zresztą jest to średnica zewnętrzna główki czujnika. Sam w tej chwili na to wpadłem i głupi byłem, że płaciłem za listwę pod czujniki.

Pozdr.

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia to sie nie wypowiadaj !

A zadałeś jakieś konstruktywne pytanie dotyczące problematyki tematu ??? :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, koledzy a orientuje się ktoś ile kosztuje ten czarny spod zderzaka do wersji KOMBI pod parktronic....i czy jest mozliwosc zakupu tego bez otworów...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, koledzy a orientuje się ktoś ile kosztuje ten czarny spod zderzaka do wersji KOMBI pod parktronic....i czy jest mozliwosc zakupu tego bez otworów...??

Z otworami niecałe 260 zł. w serwisie. A bez otworów to chyba tylko ten standardowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bezpieczniej byłoby operować nr pinów niz kolorami, bo z tym może być różnie, ale raczej dobrze wybrałeś.

 

PIN Funkcja Kolor

=============================

1 - 12V (15) - czarno/żółty (sw/ge) -> + po stacyjce

2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br)

3 -

4 -

5 - HAK - szaro/czerwony (gr/ro)

6 - RF- wsteczny - niebiesko/czerwony (bl/ro) -> + po wstecznym

7 -

8 - Masa - brązowy (br) -> GND

9 -

10 - Głośnik - biało/czerwony (ws/ro)

11 -

12 - K-line - zielono/szary (gr/gn) -> linia diagnostyczna

 

Koledzy mam pytanie bo zdobylem calego parktronica z angola i jutro mam zamiar zabrac sie za montaz tego ale nie moge zrozumiec co z pinem nr.2 i pinem nr.10 z tej bezowej wtyczki.... czy jesli mam ucieta instalaje w miejscu gdzie biegla juz w glab samochodu to rozumiem ze ten glosnik (buzer) jest juz fabrycznie podpiety do modulu ta malutka waska wtyczka przy glosniku...??

I w moim przypadku pozostaje mi plus po stacyjce, wsteczny, masa i linia diagnostyczna...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buzer jest przy centralce więc powinien być wpięty na swoje miejsce skoro masz część instalacji. Jak nie chcesz za dużo się bawić to do odpalenia wystarczy Ci masa i wsteczny. Wsteczny z powodzeniem możesz zapiąć jako zasilanie centralki pod pin 1 (jedyna wada tego rozwiązania jest taka, że jeżeli kiedyś robiłbyś diagnostykę parktronika to aby się z nim połączyć musi być włączony wsteczny). Aby dostać sie do wstecznego nie musisz pruć kabli - na wkładzie lampy są wyprowadzone wszystkie piny na zewnątrz (przynajmniej w kombi, wyciągniesz wkład to po ścieżkach dojdziesz pod którym jest wsteczny).

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Buzer jest przy centralce więc powinien być wpięty na swoje miejsce skoro masz część instalacji. Jak nie chcesz za dużo się bawić to do odpalenia wystarczy Ci masa i wsteczny. Wsteczny z powodzeniem możesz zapiąć jako zasilanie centralki pod pin 1 (jedyna wada tego rozwiązania jest taka, że jeżeli kiedyś robiłbyś diagnostykę parktronika to aby się z nim połączyć musi być włączony wsteczny). Aby dostać sie do wstecznego nie musisz pruć kabli - na wkładzie lampy są wyprowadzone wszystkie piny na zewnątrz (przynajmniej w kombi, wyciągniesz wkład to po ścieżkach dojdziesz pod którym jest wsteczny).

 

Ale skoro mam zamiar podlaczyc diagnostyke to ten plus po zaplonie przy okazji pociagne spod kierownicy...zeby bylo szybciej myslalem to puscic przednim slupkiem do gory i dachem na tyl samochodu....

 

Rozumiem ze jak mam cala instalcje nie pocieta i glosnik jest normalnie podlaczony z reszta to ten pin nr.2 i 10 mnie nie obowiazuja...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie lepiej i wygodniej będzie puścić progiem. Buzer pewnie masz ok. Zapnij na krótko do zasilania to się przekonasz czy się odezwie, ale na 99% pewnie tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdecydowanie lepiej i wygodniej będzie puścić progiem. Buzer pewnie masz ok. Zapnij na krótko do zasilania to się przekonasz czy się odezwie, ale na 99% pewnie tak :)

 

Witam, powiem Ci że wybrałem Twoją opcję, zasilanie i sygnał wstecznego podlaczylem pod wsteczny no i masę oczywiscie i wszystko działa elegancko.

 

Jedyne co to ten kabel od diagnostyki sobie przedłużyłem bo boczek w bagażniku był i tak już rozebrany i pociągiem sobie pod tylną kanapę. Jak mi się kiedyś będzie nudzić to podciągne go dalej progiem do złącza diagnostyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedyne co to ten kabel od diagnostyki sobie przedłużyłem bo boczek w bagażniku był i tak już rozebrany i pociągiem sobie pod tylną kanapę. Jak mi się kiedyś będzie nudzić to podciągne go dalej progiem do złącza diagnostyki.

 

Pytanie jak często i po co będziesz z tego korzystać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności