Gość Jacol69 Zgłoś #1 Napisano 13 Listopada 2008 Witam Jestem nowym uzytkownikiem tego forum i od pół roku użytkownikiem Paska, model jak w temacie. Zbliża sie wymiana oleju w moim aucie i po przeczytaniu tego forum na temat oleju silnikowego, stwierdziłem, że poprzedni właściciel zalał go złym olejem - Shell Helix Plus 10W40 (pólsyntetyk). Z Waszych postów wynika , że taki model jak mój (PD) powinien byc zalany olejem spełniającym normę 505.01...a więc olejem syntetycznym do silnkow na pompowtryskach. W związku z tym moje pytanie: pozostac przy tym oleju czy zmienić na syntetyk np 5W40 z normą 505.01 i drżeć o rozszczelnienie silnika. Mój Pasek ma przejechane 202.000km, rocznik 2002r. Dziekuję i pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
76marek Zgłoś #2 Napisano 13 Listopada 2008 Lej 505.01 nic sie nie rozszczelni Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny6 Zgłoś #3 Napisano 13 Listopada 2008 swojego avf-a zalewam castrolem 10w40 nawet nie wiem ktory to juz raz wszystko jest ok. wczesniej mialem axr tez PD od 2003r leje ten sam olej. Zmieniam co 7,5-8 tys. wiem ze nie jest to jaki ma byc ale duzo znam ludzi ktorzy tak robia z racji przebiegu. Tez nie wiem co tambylo lane wczesniej. co do rozszczelnienia motoru to znam taki przpadek tylko z benzyny nalal kolega naprawde dobry i drogi olej z mysla o leprzych osiagach silnik sie wyczyscil i teraz olej ubywa "jak przez sito" nie jest chlopak zadowolony ze zmiany...Zrobisz jak uwazasz opinie na ten temat sa rozne nie slyszalem zeby sie cos stalo z tego powodu. napewno ta norma nie jest tak sobie stwozona zeby byla. jezeli ktos moze cos napisac o skutkach lania 10 to chetnie poczytam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #4 Napisano 13 Listopada 2008 Lej olej z normą 505.01. Osobiście polecam Motul . Nic nie ma prawa sie rozszczelnic. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #5 Napisano 13 Listopada 2008 Jacol69 z tego co ja wiem to lepiej zmień olej bo się możesz zdziwić. Ma być norma 505,01 jak pisał kolega i to wszystko. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #6 Napisano 13 Listopada 2008 Śmiało lej syntetyka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #7 Napisano 13 Listopada 2008 Śmiało lej syntetyka. A ja Ci radzę dobrze się zastanów:)Już jest temat o olejach i ten problem był też poruszony.Poszukaj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #8 Napisano 13 Listopada 2008 Lej olej z normą 505.01. Osobiście polecam Motul . Nic nie ma prawa sie rozszczelnic. Ja też szczerze polecam MOTUL. Wcześniej lałem oryginalnego castrola z serwisu VW a ostatnio zmieniłem na motula i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Silnik ciszej pracuje a do tego przestał brać olej. Wcześniej brał symbolicznie a teraz nic mu nie ubywa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2008 A ja Ci radzę dobrze się zastanów Nie ma nad czym. Kolega Duży jeździł na półsyntetyku. Jakiś czas temu przeszedł na full i wszystko gra i buczy. Ma najechane dobrze ponad 200 tys. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2008 Nie ma nad czym. Kolega Duży jeździł na półsyntetyku. Jakiś czas temu przeszedł na full i wszystko gra i buczy. Ma najechane dobrze ponad 200 tys. Nad ewentualnymi skutkami. Nie powiem że musi się zupsuć, ale może. Zawsze zalecane jest schodzenie o klasę (stopień) w dół i każdy kto ma oleje to powie. Ale jeśli tak, czy kolega Duży miał jakieś problemy jak jeździł na półsyntetyku? Podejżewam że norma 505 została wprowadzona tylko w celach marketingowych. I co wiecej, jakby VW powiedziało że najlepsze powietrze do kół jest z "MORSKIEGO OKA" to na pewno stałaby tam kolejka passatów:D:rotfl: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #11 Napisano 13 Listopada 2008 jakby VW powiedziało że najlepsze powietrze do kół jest z "MORSKIEGO OKA" to na pewno stałaby tam kolejka passatów HAHAHA!!! Dobre i jakże prawdziwe. Pewnie stałbym w pierwszej trójce. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #12 Napisano 13 Listopada 2008 (edytowane) Ciekawe jest to co maslog mówisz. Byc moze to prawda. Ale zauwaz ze oleje 505.00 i 507.00 to tzw wodzianki. (tylko takie dostają atest) Ja osobiscie lałem wodzianke 0w30 ale teraz jestem na LL3 507.00 5w30. Cos oleje 505.01 mają w sobie ze mogą pracowac z PD. Ale co tu pisac o olejach. Mod i tak pewnie temat do kosza wywali. Tyle juz jest na forum ze encyklopedie mozna by napisac. p.s Co do róznic pomiedzy olejami z 505.01 i bez : to tak samo jakbys pił bimber i atestowaną wóde. Tym sie opijesz i tym ale ten pierwszy moze ci zaszkodzic (jakis zatruty czy cus) Edytowane 13 Listopada 2008 przez Michal.Enter Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shaft Zgłoś #13 Napisano 13 Listopada 2008 Nie ma nad czym. Kolega Duży jeździł na półsyntetyku. Jakiś czas temu przeszedł na full i wszystko gra i buczy. Ma najechane dobrze ponad 200 tys. Ja również jestem po takiej transfuzji z 10W40 na 5W40 i jak do chwili obecnej nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych. Wręcz przeciwnie silniczek klekocze bardziej miękko. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #14 Napisano 13 Listopada 2008 Tyle juz jest na forum ze encyklopedie mozna by napisac. Szkoda bo było fajnie A na poważnie. Norma -normą ale życie mówi że auto zalane innym olejem też działa sprawie. Zapewne ktoś zapyta jak dlugo? No właśnie. Mój ma jakieś 350 000 i też jeździ do przodu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #15 Napisano 13 Listopada 2008 skoro fabryka podaje, że przez całe użytkowanie silników PD należy lać oleje klasy 505.01 (nie mówię tu o long life bo wtedy norma jest inna) to takiej klasy olejami powinno zalewać się takowe silniki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #16 Napisano 13 Listopada 2008 skoro fabryka podaje, że przez całe użytkowanie silników PD należy lać oleje klasy 505.01 (nie mówię tu o long life bo wtedy norma jest inna) to takiej klasy olejami powinno zalewać się takowe silniki Popieram. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #17 Napisano 13 Listopada 2008 Ale jeśli tak, czy kolega Duży miał jakieś problemy jak jeździł na półsyntetyku? Żadnych. Kupiłem auto zalane syntetykiem. I 2 kolejne wymiany też syntetyk. Aż trafiłem na fachmana, który przy takim przebiegu (wtedy lekko ponad 200 tys.) zalecił półsyntetyk (miał z castrola z beczki, dlatego pewnie proponował). A że zielony byłem w temacie (wątek o olejach w tych czasach dopiero raczkował ), to oczywiście się zgodziłem. I przyszedł czas na czipsa - przy przebiegu 245 tys. zalałem z powrotem fullem motula i odpukać, śmiga maszyna Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #18 Napisano 13 Listopada 2008 COOZA BARAN KAZE PRZECHODZIC NA POLSYNTETYK !!??!!?? na jakiej podstawie stwierdzil ze TAK sie robi...pisal magisterium z "ukladow smarowania maszyn cieplnych" ??!!??!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6 Zgłoś #19 Napisano 13 Listopada 2008 mi moj mechanik powiedział że lanie innego oleju niż z normą 505.01 możne powodować wycieranie się wałków rozrządu w miejscach gdzie dotyka on pompowtryski Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #20 Napisano 14 Listopada 2008 darekw6 dokładnie o to chodzi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach