Skocz do zawartości
Gość szaron84

Passat 2.0 TDI 136 KM BWG - silnik

Rekomendowane odpowiedzi

Arek a ty uporałeś się ze swoim wozidłem ?

W końcu zrobione.

Zachowanie się samochodu przed naprawą opisywałem tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1007358#post1007358

Przyczyną była za mała wydajność paliwowa pompowtryskiwaczy.

Coś mi się nie chce wierzyć, ale podobno jest jedna firma na terenie kraju gdzie taki test można wykonać.

 

Dla zainteresowanych i wtajemniczonych zamieszczam linki do logów:

 

przed naprawą

Log (013,023)

 

po naprawie

Log (013,023)

 

Różnicę tak naprawdę widać tylko w BIPach.

 

Przed naprawą logi ładowania turbiny porównywałem z forumowiczem Hudzior.

Logi były identyczne z wyjątkiem czasu w jakim osiągałem np. 3500obr/min

 

Teraz dynamiczna jazda po mieście bez piłowania opon to zaledwie 7-7.5 l/100.

Jeszcze nie miałem okazji go przegonić na trasie.

 

PS. A ile u Was wynosi prędkość maksymalna tak z ciekawości?

 

---------- Post added at 16:46 ---------- Previous post was at 16:36 ----------

 

Jak ktoś chce zaślepić to chyba wie po co.

Jak ktoś chce usunąć skutek, a nie przyczynę to zaślepia.

 

PS. Z wielkim szacunkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arek, z tą prędkością to przed programem zaledwie 190km/h ,po programie narazie nie było okazji i miejsca ale 200km/h nie było problemem , spalanie średnie przy przewadze 8kilometrowych odcinków do pracy 7,8l/100km (średnia z około 1000km ). Czyli co dalej robiłeś wymiana pompek czy czyszczenie , chyba że jakieś inne rozstrzygnięcia ?

Edytowane przez unseen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniana była końcówka i iglica rozpylacza, iglica zaworu i parę innych rzeczy.

 

Czyszczenie nic nie dało.

 

Masz jeszcze DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam i nie zamierzam się rozstawać kusi mnie coś jeszcze pokombinować może IC nie wiem jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie ile powinno wejść oleju do skrzyni biegów ??? bo dziś trochę pogrzebałem :klocki tył Bosch,filtr paliwa Knecht ,uszczelka na łączniku IC ,olej w skrzyni biegów Motul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie ile powinno wejść oleju do skrzyni biegów ??? bo dziś trochę pogrzebałem :klocki tył Bosch,filtr paliwa Knecht ,uszczelka na łączniku IC ,olej w skrzyni biegów Motul

 

Jeżeli 6 maual to o ile się nie mylę to 2,6L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weszło mi jakieś 2,4l można to sprawdzić w jakiejś instrukcji ile powinno wejść ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Skrzynia HHQ/GVS na 100% 2,4l wchodzi nie więcej i tyle powinno być.

Edytowane przez Abe's

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość erty0203

Witam

jak się ma bonus od fabryki w BGW wiem że AVF mialy kilka koników więcej, a który z tych motorków uzyskuje lepsze moce to programie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje przezycia: :)

pogoniłem swojego max 210km/h oczywiscie na liczniku...navi pokazywala inaczej. Niewiem ktore jest prawdą :) nie mierzyli mnie jeszcze przy takiej V.

Pedał jeszcze nie w podłodze ale juz szybciej sie nie dało...

co do dpf u mnie nie ma i nie bylo problemu, jezdze codziennie po trasie ok100km :P sam sie czysci...

jestem oszczedny i spalanie to ok 7litrow, potrafie zejsc do 5.6 ale ...bez przesady

optymalna predkosc 5 bieg do 115, 6 bieg 120-125km/h

idealnie to 90km na 5 to spalanie rzedu 4.2-4.5

 

problemy:

słychać turbinę ale działa bez zarzutu(troszkę przepuszcza olej,ale nie skapuje)

reflektory trochę zmatowiały (po zimie i po oczyszczeniu jej płynem do szyb...) założyłem philips h7 premium = w najblizszych dniach polerka.

problem z nadkolem prawym jest za nisko...(...wyprostowałem ogon kota...i jego samego...czego on tam szukał...:debil)zdejmowany zderzak do ponizszego, wymiana paska, wymieniłem naciagacz(napinacz(?)) bo byla sruba zerwana przez poprzedniego własciciela a raczej jego mechanika,(pasek sie rozwarstwiał - warto bylo pilnie go wymienic)

wymieniłem 1wahacz...banana

przejechałem swoim 30tys km przez rok ,mam go 14 miesiecy

nie ma co narzekac

jestem zadowolony z bgw

charakterystyka silnika mogłaby być cichsza ale,...jest ok:)

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam takie pytanie , jak otwiera się ten pojemnik w kole zapasowym na SATACEN 25

bo chcę sprawdzić poziom tego płynu, mam już trochę nalatane (licznikowe 223tyś ) i powinien się kończyć . Może ktoś widział gdzieś taką foto poradę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał przypadek przeładowania turbiny bez zapisania błędu w sterowniku?

W moim BGW jak pierwszy raz miałem utratę mocy to uruchomiłem jeszcze raz auto i moc powróciła. Objaw to jakby sztanga w turbinie nie pracowała. Kiedy przyjechałem do domu to z ciekawości podłączyłem VAG i nic zero błędów. Jest jakaś różnica między przeładowaniami turbiny i czy zależy to od sterownika silnika gdzie błąd będzie zapisany lub nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś miał przypadek przeładowania turbiny bez zapisania błędu w sterowniku?

Mi sie juz tak zdarzylo kilka razy, kiedys w upalny dzien (+30 st.) pojechalem na wyznaczony prosty odcinek drogi by zlogowac auto, silnik mial juz swoja temperature i silnik chodzil sobie na wolnych obrotach jakies 5 min. jak wlanczalem laptopa i ustawialem kanaly do logowania, jak juz ruszylem to przy ponad 3000 obr. silnik zlapal notlaufa i takie same objawy jak u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , mam takie pytanie - każdy generalnie leje olej 5w30 504/507 do silników z dpf . Tylko na zime to bardzo fajnie a co z latem i tym ze olej 5w30 jest dość słaby w max gorące dni

http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i-normy-olejowe.html

 

Nigdzie nie moge wyszukac oleju 5w40 lub 5w50 z norma vw 504/507

 

Kazdy sie skupia nad tym czy olej jest 0w 5w czy 10w zeby nie stracił wlasciwosci w mroźne dni itd .

A co z tym ze oleje z drugą liczbą 30 tracą juz swoje właściwosci przy bardziej gorących dniach w lato :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest olej 5W40 dla pojazdów z DPFem tylko, że specyfikacja jest 505

http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22

 

A tutaj olej 5W30 dla pojazdów z DPFem ze specyfikacją 507

http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=58&category_id=22

 

Te dwa oleje różnią się lepkością i specyfikacją, ale obydwa niby mogą być stosowane do DPFów.

Czegoś tu nie rozumiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj jest olej 5W40 dla pojazdów z DPFem tylko' date=' że specyfikacja jest 505

http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=22

 

A tutaj olej 5W30 dla pojazdów z DPFem ze specyfikacją 507

http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=22

 

Te dwa oleje różnią się lepkością i specyfikacją, ale obydwa niby mogą być stosowane do DPFów.

Czegoś tu nie rozumiem.[/quote']

kolego ten pierwszy spełnia normy do dpf ale nie do silników grupy VW, ten drugi jest jak najbardziej ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem troche podłamany tym spalaniem bo mi po miescie spala 8.2 l/100 a wcześniej miałem 1.9 tdi i spalanie było 6.4 l/100.

Czy wywalenie DPF cos zmieni w spalaniu czy raczej jest to nieopłacalna inwestycja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wywalenie DPF cos zmieni w spalaniu czy raczej jest to nieopłacalna inwestycja?

Jeśli jeździsz dużo po mieście to najlepiej się go pozbyć, bo będzie się często dopalał (zwłaszcza w okresie zimowym) i zwiększał spalanie.

Na trasie jeśli DPF jest sprawny nie ma prawie żadnej różnicy w spalaniu i mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności