Skocz do zawartości
Gość szaron84

Passat 2.0 TDI 136 KM BWG - silnik

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko przed wydlubaniem DPFa dobrze bylo by go usunac programowo, bo rozumie ze chcesz sie go pozbyc.

Unbenannt.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam man jeszcze jedno pytanko ,ma może ktoś z Was schemat z ETKi wydechu lub foty jak wygląda od spodu dokładnie co jest po kolei poczynając od turbiny) bo muszę zabrać się za wydłubanie DPFa przed programem ??

Witam

Po kolei:

1- turbina

2-sonda lambda

3- katalizator

4- dpf

Nie sadze zeby samochod byl w stanie dojechac na program po usunieciu dpf-a tylko mechanicznym trzeba go wylaczyc programowo a to nie jest takie proste .Auto bedzie jezdzilo w trybie awaryjnym czyli prawie wcale . Zlec to profesjonalistom i bedziesz mial spokój a nie kupe problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U Aligatora w DynoSofcie mam dogadane że mogę spokojnie go fizycznie wywalić i po zabiegu na program bez problemu dojadę . Uzgodniony koszt programu 2tyś jeżeli dłubie go sam jeżeli nie to jeszcze koszt mechaniki bliżej nie określony :/ , chyba nie za tanio co myślicie?

Chyba że macie coś do zaproponowania korzystniejszego ???

A jeszcze jedno pomiędzy katalizatorem a DPFem jest jakiś łącznik czy tylko przed sądom?

(dobra już widze na rysunku po kacie i przed dpf są 2 łączniki super)

Do takich zabiegów mam ciągotke i miejsce , oczywiście wszystkie potrzebne pomoce "naukowe" :)

Edytowane przez unseen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pomiędzy katalizatorem a DPFem jest jakiś łącznik czy tylko przed sądom?

Jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał unseen

od czasu do czasu kontroluje na kanale 74 bodajże stan napełnienia DPF

 

To u mnie tez niewygladalo najgorzej do samego konca, ale stan zapelnienia, czy jakos tak mierzony w mg byl duzo przekroczony.

 

to skąd wiesz ze stan napełnienia był taki czy taki ? skoro na kanale 74 było ok , to jak oni ci to mierzyli itd ?

 

Skąd wiadomo co ile i kiedy wypala ? Bo nie wiem jak czesto u mnie wypala w sumie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w naszym przypadku co jakiś czas na wolnych obrotach spalanie chwilowe skacze do 1,8 litra (normalnie w moim przypadku na wolnych 0,5 l) obroty się podnoszą do około 1000obr/min . co do 2 pytania to też bym chciał wiedzieć gdzie można sprawdzić zapełnienie w miligramach (czy jakiś tam jednostkach ) , procentowe to wiem ??? A tak poza tematem jakie wartości macie w 4 kanale pozycja 3 (chodzi o ustawienie rozrządu)??? Edytowane przez unseen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do 2 pytania to też bym chciał wiedzieć gdzie można sprawdzić zapełnienie w miligramach

Niewiem czy bylo to robione zwyklym kabelkiem do diagnozy, czy jakims specjalnym, skontaktujcie sie z jakimis fachowcami mi to robil kmink http://forum.vw-passat.pl/member.php?u=36120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale co robili usuwałeś DPFa u niego czy program też?

i jaki koszt ??? obu zabiegów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usowalem DPFa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w naszym przypadku co jakiś czas na wolnych obrotach spalanie chwilowe skacze do 1,8 litra (normalnie w moim przypadku na wolnych 0,5 l) obroty się podnoszą do około 1000obr/min .

Nic takiego nigdy nie zauważyłem

Wypalanie z tego co wiem odbywa sie wtedy jesli uruchomisz to z Vag'a lub przy jeździ np autostradą z daną predkością obrotową czy jakos ( nie pamietam )

 

Z kąd wiecie niby kiedy DPF jest juz w takim stanie ze trzeba go usunąć .

Nie jest to przypadkiem ( wkręt ) ludzi którzy to wycinają i kasują te 2tysiaki za to .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic takiego nigdy nie zauważyłem

Wypalanie z tego co wiem odbywa sie wtedy jesli uruchomisz to z Vag'a lub przy jeździ np autostradą z daną predkością obrotową czy jakos ( nie pamietam )

 

Z kąd wiecie niby kiedy DPF jest juz w takim stanie ze trzeba go usunąć .

Nie jest to przypadkiem ( wkręt ) ludzi którzy to wycinają i kasują te 2tysiaki za to .

jak bedziesz jezdzil caly czas w trybie awaryjnym to tez bedziesz wiedizal ze cos jest nie tak, a do tego kontrolki swieca i komunikaty na fisie:),

wypalanie zauwazysz albo na jalowym, jak obroty wzrosna jak kolega wyzej napisał, lub jak ci nagle srednie spalanie na komputerze zacznie rosnac, gdy Ty jedziesz równo:D, u mnie tak ostatnio bylo:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem , narazie długo nic ale to chyba dlatego że miałem dość konkretne wypalenie ( opisywałem wczesniej ) .

Zobaczy sie ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam użytkowników BGW.

 

Widzę, że temat DPFa nie opuszcza wątku.

Czytając o problemach z DPFem myślałem, że na pewno w moim jest coś nie tak. Tym bardziej sugerując się częstym wypalaniem średnio co 100km jazdy po mieście. Wyjąłem filtr i wstawiłem rurę nie podłączając czujnika temperatury i różnicy ciśnień. Przejechałem na razie 200km i żadnych błędów, a zapełnienie filtra spadło z 15% do 0% bez wypalania. Czyli komputer nie widzi potrzeby wypalenia - pojeździmy zobaczymy.

Czyli nie można sugerować się tym, że częste i nie regularne wypalanie to oznaka końca DPFa?

Jak to jest z tym częstym wypalaniem jak jeździ się w cyklu miejskim?

Po wyjęciu filtra jest minimalnie żwawszy tak samo jak jazda z wypalającym się DPFem. W każdym razie nie poprawiło to dynamiki i spalania w moim BGW.

 

A to mój problem z, którym borykam się już trochę czasu.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1007358#post1007358

Zero błędów i parametry w logach też chyba dobre.

Edytowane przez Abe's

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam to mnie trochę zaciekawiłeś bo już pojawiały się pomysły sprzedania auta z paru przyczyn o których się na forum naczytałem ( DPF, pompa oleju , turbina ,głowica ) ale widzę że się chyba zaprzyjaźnię z tym autem , zapodam mu jakiegoś wiruska na początek potem się zobaczy co dalej. Dostałem ostatnio propozycję wyczyszczenia tego DPFa ,ponoć kolo już robił ten zabieg w paru autach i chodzą może też pomyśle nad podobnym zabiegiem u siebie .ps coś mało forumowiczów odpisało na te twoje logi .

Edytowane przez unseen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam to mnie trochę zaciekawiłeś bo już pojawiały się pomysły sprzedania auta z paru przyczyn o których się na forum naczytałem ( DPF, pompa oleju , turbina ,głowica )

 

A co do takiego stwierdzenia to mozna czasami właśnie tak pomyslec i sie wkrecic , czytając za duzo na forum

Pomysl ze nie wszystko co sie zdarza komus musi sie zdarzyc tobie i wyluzuj.

 

Ja tez mialem takie pomysły ale olewam temat , głowice mam ok i nie mysle o tym , dpf normalnie sie wypala i nie widze sensu grzebania przy nim , Turbo śmiga dobrze a problem z pompą olejowa to bardziej chyab b6 2.0tdi 140Km , co tez mam znajomego któremu mówił o problemach z napedem tych pomp olejowych w jego motorze ,ale on jakos jeździ i wszystko jest ok i nie zatruwa sobie głowy myślami non stop ze cos tam sie z tym w koncu moze wydarzyć

 

Wg. mnie jakby poczytac o wszystkich problemach danego auta na forum to w zyciu jakiegokolwiek auto nie mozna by miec i sie cieszyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz racje ja jakoś lubię czasem coś grzebnąć przy aucie bo inaczej to nuda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie masz racje ja jakoś lubię czasem coś grzebnąć przy aucie bo inaczej to nuda

To ja oczywiscie tez , ale mowa o tym zeby sobie nie wkrecać ze wszystkie problemy opisane dla danego modelu wystąpią akurat w naszym aucie . Po co sie stresować :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:Napisał unseen

Pewnie masz racje ja jakoś lubię czasem coś grzebnąć przy aucie bo inaczej to nuda

 

To ja oczywiscie tez , ale mowa o tym zeby sobie nie wkrecać ze wszystkie problemy opisane dla danego modelu wystąpią akurat w naszym aucie . Po co sie stresować

i zwracac uwage o jakim silniku piszą, bo przewaznie sa to tematy dotyczące B6 a ludzie mysla ze to o naszych 3bg tez:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i niestety dlatego też ciężko sprzedać B5 z takim silnikiem bo większość myśli że to ten sam silnik a nawet jak nie słyszał o problemach z B6tki to znowu że jest DPF i takie tam biadolenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności