Hudzior Zgłoś #81 Napisano 16 Listopada 2010 Tylko przed wydlubaniem DPFa dobrze bylo by go usunac programowo, bo rozumie ze chcesz sie go pozbyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek 75 Zgłoś #82 Napisano 16 Listopada 2010 Witam man jeszcze jedno pytanko ,ma może ktoś z Was schemat z ETKi wydechu lub foty jak wygląda od spodu dokładnie co jest po kolei poczynając od turbiny) bo muszę zabrać się za wydłubanie DPFa przed programem ?? Witam Po kolei: 1- turbina 2-sonda lambda 3- katalizator 4- dpf Nie sadze zeby samochod byl w stanie dojechac na program po usunieciu dpf-a tylko mechanicznym trzeba go wylaczyc programowo a to nie jest takie proste .Auto bedzie jezdzilo w trybie awaryjnym czyli prawie wcale . Zlec to profesjonalistom i bedziesz mial spokój a nie kupe problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #83 Napisano 16 Listopada 2010 (edytowane) U Aligatora w DynoSofcie mam dogadane że mogę spokojnie go fizycznie wywalić i po zabiegu na program bez problemu dojadę . Uzgodniony koszt programu 2tyś jeżeli dłubie go sam jeżeli nie to jeszcze koszt mechaniki bliżej nie określony , chyba nie za tanio co myślicie? Chyba że macie coś do zaproponowania korzystniejszego ??? A jeszcze jedno pomiędzy katalizatorem a DPFem jest jakiś łącznik czy tylko przed sądom? (dobra już widze na rysunku po kacie i przed dpf są 2 łączniki super) Do takich zabiegów mam ciągotke i miejsce , oczywiście wszystkie potrzebne pomoce "naukowe" Edytowane 16 Listopada 2010 przez unseen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek 75 Zgłoś #84 Napisano 16 Listopada 2010 A jeszcze jedno pomiędzy katalizatorem a DPFem jest jakiś łącznik czy tylko przed sądom? Jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #85 Napisano 17 Listopada 2010 Cytat:Napisał unseen od czasu do czasu kontroluje na kanale 74 bodajże stan napełnienia DPF To u mnie tez niewygladalo najgorzej do samego konca, ale stan zapelnienia, czy jakos tak mierzony w mg byl duzo przekroczony. to skąd wiesz ze stan napełnienia był taki czy taki ? skoro na kanale 74 było ok , to jak oni ci to mierzyli itd ? Skąd wiadomo co ile i kiedy wypala ? Bo nie wiem jak czesto u mnie wypala w sumie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #86 Napisano 17 Listopada 2010 (edytowane) w naszym przypadku co jakiś czas na wolnych obrotach spalanie chwilowe skacze do 1,8 litra (normalnie w moim przypadku na wolnych 0,5 l) obroty się podnoszą do około 1000obr/min . co do 2 pytania to też bym chciał wiedzieć gdzie można sprawdzić zapełnienie w miligramach (czy jakiś tam jednostkach ) , procentowe to wiem ??? A tak poza tematem jakie wartości macie w 4 kanale pozycja 3 (chodzi o ustawienie rozrządu)??? Edytowane 17 Listopada 2010 przez unseen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #87 Napisano 17 Listopada 2010 co do 2 pytania to też bym chciał wiedzieć gdzie można sprawdzić zapełnienie w miligramach Niewiem czy bylo to robione zwyklym kabelkiem do diagnozy, czy jakims specjalnym, skontaktujcie sie z jakimis fachowcami mi to robil kmink http://forum.vw-passat.pl/member.php?u=36120 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #88 Napisano 17 Listopada 2010 ale co robili usuwałeś DPFa u niego czy program też?i jaki koszt ??? obu zabiegów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #89 Napisano 17 Listopada 2010 Usowalem DPFa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #90 Napisano 17 Listopada 2010 koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #91 Napisano 17 Listopada 2010 w naszym przypadku co jakiś czas na wolnych obrotach spalanie chwilowe skacze do 1,8 litra (normalnie w moim przypadku na wolnych 0,5 l) obroty się podnoszą do około 1000obr/min . Nic takiego nigdy nie zauważyłem Wypalanie z tego co wiem odbywa sie wtedy jesli uruchomisz to z Vag'a lub przy jeździ np autostradą z daną predkością obrotową czy jakos ( nie pamietam ) Z kąd wiecie niby kiedy DPF jest juz w takim stanie ze trzeba go usunąć . Nie jest to przypadkiem ( wkręt ) ludzi którzy to wycinają i kasują te 2tysiaki za to . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #92 Napisano 18 Listopada 2010 Nic takiego nigdy nie zauważyłem Wypalanie z tego co wiem odbywa sie wtedy jesli uruchomisz to z Vag'a lub przy jeździ np autostradą z daną predkością obrotową czy jakos ( nie pamietam ) Z kąd wiecie niby kiedy DPF jest juz w takim stanie ze trzeba go usunąć . Nie jest to przypadkiem ( wkręt ) ludzi którzy to wycinają i kasują te 2tysiaki za to . jak bedziesz jezdzil caly czas w trybie awaryjnym to tez bedziesz wiedizal ze cos jest nie tak, a do tego kontrolki swieca i komunikaty na fisie:), wypalanie zauwazysz albo na jalowym, jak obroty wzrosna jak kolega wyzej napisał, lub jak ci nagle srednie spalanie na komputerze zacznie rosnac, gdy Ty jedziesz równo:D, u mnie tak ostatnio bylo:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #93 Napisano 18 Listopada 2010 No nie wiem , narazie długo nic ale to chyba dlatego że miałem dość konkretne wypalenie ( opisywałem wczesniej ) . Zobaczy sie .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #94 Napisano 22 Listopada 2010 (edytowane) Witam użytkowników BGW. Widzę, że temat DPFa nie opuszcza wątku. Czytając o problemach z DPFem myślałem, że na pewno w moim jest coś nie tak. Tym bardziej sugerując się częstym wypalaniem średnio co 100km jazdy po mieście. Wyjąłem filtr i wstawiłem rurę nie podłączając czujnika temperatury i różnicy ciśnień. Przejechałem na razie 200km i żadnych błędów, a zapełnienie filtra spadło z 15% do 0% bez wypalania. Czyli komputer nie widzi potrzeby wypalenia - pojeździmy zobaczymy. Czyli nie można sugerować się tym, że częste i nie regularne wypalanie to oznaka końca DPFa? Jak to jest z tym częstym wypalaniem jak jeździ się w cyklu miejskim? Po wyjęciu filtra jest minimalnie żwawszy tak samo jak jazda z wypalającym się DPFem. W każdym razie nie poprawiło to dynamiki i spalania w moim BGW. A to mój problem z, którym borykam się już trochę czasu. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1007358#post1007358 Zero błędów i parametry w logach też chyba dobre. Edytowane 22 Listopada 2010 przez Abe's Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #95 Napisano 23 Listopada 2010 (edytowane) Witam to mnie trochę zaciekawiłeś bo już pojawiały się pomysły sprzedania auta z paru przyczyn o których się na forum naczytałem ( DPF, pompa oleju , turbina ,głowica ) ale widzę że się chyba zaprzyjaźnię z tym autem , zapodam mu jakiegoś wiruska na początek potem się zobaczy co dalej. Dostałem ostatnio propozycję wyczyszczenia tego DPFa ,ponoć kolo już robił ten zabieg w paru autach i chodzą może też pomyśle nad podobnym zabiegiem u siebie .ps coś mało forumowiczów odpisało na te twoje logi . Edytowane 23 Listopada 2010 przez unseen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #96 Napisano 23 Listopada 2010 Witam to mnie trochę zaciekawiłeś bo już pojawiały się pomysły sprzedania auta z paru przyczyn o których się na forum naczytałem ( DPF, pompa oleju , turbina ,głowica ) A co do takiego stwierdzenia to mozna czasami właśnie tak pomyslec i sie wkrecic , czytając za duzo na forum Pomysl ze nie wszystko co sie zdarza komus musi sie zdarzyc tobie i wyluzuj. Ja tez mialem takie pomysły ale olewam temat , głowice mam ok i nie mysle o tym , dpf normalnie sie wypala i nie widze sensu grzebania przy nim , Turbo śmiga dobrze a problem z pompą olejowa to bardziej chyab b6 2.0tdi 140Km , co tez mam znajomego któremu mówił o problemach z napedem tych pomp olejowych w jego motorze ,ale on jakos jeździ i wszystko jest ok i nie zatruwa sobie głowy myślami non stop ze cos tam sie z tym w koncu moze wydarzyć Wg. mnie jakby poczytac o wszystkich problemach danego auta na forum to w zyciu jakiegokolwiek auto nie mozna by miec i sie cieszyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #97 Napisano 24 Listopada 2010 Pewnie masz racje ja jakoś lubię czasem coś grzebnąć przy aucie bo inaczej to nuda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #98 Napisano 24 Listopada 2010 Pewnie masz racje ja jakoś lubię czasem coś grzebnąć przy aucie bo inaczej to nuda To ja oczywiscie tez , ale mowa o tym zeby sobie nie wkrecać ze wszystkie problemy opisane dla danego modelu wystąpią akurat w naszym aucie . Po co sie stresować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #99 Napisano 24 Listopada 2010 Cytat:Napisał unseen Pewnie masz racje ja jakoś lubię czasem coś grzebnąć przy aucie bo inaczej to nuda To ja oczywiscie tez , ale mowa o tym zeby sobie nie wkrecać ze wszystkie problemy opisane dla danego modelu wystąpią akurat w naszym aucie . Po co sie stresować i zwracac uwage o jakim silniku piszą, bo przewaznie sa to tematy dotyczące B6 a ludzie mysla ze to o naszych 3bg tez:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #100 Napisano 25 Listopada 2010 No i niestety dlatego też ciężko sprzedać B5 z takim silnikiem bo większość myśli że to ten sam silnik a nawet jak nie słyszał o problemach z B6tki to znowu że jest DPF i takie tam biadolenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach