Slay Zgłoś #21 Napisano 18 Grudnia 2008 (edytowane) Takie zardzewiałe z prawej strony na zdj., ja jakoś pokombinowałem, i wyszło bez łamania niczego. Jak już będziesz miał śrubę wyjętą to zeszlifuj koniec, ona jest zakończona takim nienagwintowanym czubkiem, bez tego wchodzi bez problemu. Edytowane 18 Grudnia 2008 przez Slay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #22 Napisano 18 Grudnia 2008 Witam! Auto rozebrane i nie moge zdjąć wisko, pomocy. Nie da rady zdjąć alternatora jak opisał to Slay, nie ma tam w obudowie takich tulei i nie mogę wyjąć tej jednej śruby.Czy ktoś zdejmował wisko w 1.8T AWT. Prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #23 Napisano 18 Grudnia 2008 Do wiska powinieneś mieć ten klucz ja też go nie miałem i zablokowałem żabką taką wąską która się zmieści między wisko a kołem pasowym zauważ że, w tym kole masz trzy otworki właśnie na ten klucz specjalny ja tam cuda wkładałem i nie pomogło tylko żabka albo orginalny klucz blokujesz i z tyłu śróba imbus bchyba 8.Powodzenia WESOŁYCH ŚWIĄT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quantaq Zgłoś #24 Napisano 18 Grudnia 2008 Nie wiem, czy to ci pomoże - u mnie wymieniali napinacz, przed robotą stwierdzili, że betka - 5min, potem trochę się nagłowili, chcieli nawet upiłować śrubę dolną - tej nie mogli wyciągnąć. I po jakich 15 minutach odkręcili wiskozę - z tego co pamiętam, bo patrzyłem im na ręce (skoro miało być 5 min) - śruba od wiskozy, ale nie wiem czy imbus, czy coś innego jest pod dolną śrubą mocującą alternator, odkręca się ją od tyłu - znaczy klucz trzeba włożyć pod alternator z tyłu i tam wymacać co i jak. Odkręcili wiskozę wyciągnęli alternator i faktycznie 5 minut to trwało potem:)) ponieważ mam trochę inny motor, to nie wiem czy ci to coś pomoże. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #25 Napisano 18 Grudnia 2008 Witam! Dopiero co skończyłem wymiane alternatora w moim AWT,chciałem podziękować kolegom za szybką pomoc, dla kolegi PASEK???? nalezy sie punkt za pomoc, co czynię. Nie domysliłem sie że z drugiej strony jest śruba. Nie potrzebnie tylko rozebrałem pół auta,ale przy okazji znalazłek kilka rzeczy do poprawy. Ładowanie pod obciążeniem wynosi 13,9 V-14,1 V. Rozebrałem stary alternator i stwierdziłem że już szczotki nie miały poczym jeździć kompletnie zdaraty komutator,to chyba tak sie nazywa. Dodam tylko że ładowanie staciłem w ciągu jednego dnia, ot tak i koniec. Jutro mam nadzieje że będzie OK, chodzi mi czy dobrze wszysko poskładałem. Pozdrawiam i życze wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość badix Zgłoś #26 Napisano 27 Stycznia 2009 witam! nie chce zakladac nowego watku, ale mam pytanie. mianowicie, rozsypala mi sie rolka alternatora, a mianowiecie lozysko na ktorym ta rolka chodzi. czy musze wymieniac caly alternator na nowy? mechanik powiedzial mi, ze przy dieslach jest sprzegielko ijak to sie rozsypie, to sie tego nie wymienia, tylko caly alternator. nie wiem, bo sie nie znam na tym. dzieki za odpowiedz. pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oscar.fire Zgłoś #27 Napisano 27 Stycznia 2009 Witaj. Sprzęgiełko wymienia się, jak najbardziej(zużyte wydaje straszne dźwięki-miałem wrażenie że silnik się rozpada) a koszt sprzęgiełka to około 100PLN. Do wymiany potrzebny jest specjalny klucz wielorowkowy, tylko musisz wiedzieć ile ząbków masz na sprzęgiełku. Wyjęcie alternatora to betka, żadnego łamania łopatek, zdejmowania wisco czy innych takich. Śruby dolnej nie trzeba całkowicie wyjmować, wystarczy ją tylko wysunąć do końca(w obudowie alternatora jest wycięcie przez które przechodzi ta śruba). To by było na tyle. Jak coś sobie przypomnę to dopiszę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #28 Napisano 21 Lutego 2009 cześć wystarczy rozkręcić alternator na 2 części (śrubki na klucz 8 i wkrętak), ale nie całkowicie, wystarczy troszkę wtedy się szpara zrobi i alternator wyjdzie przy użyciu siły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #29 Napisano 15 Kwietnia 2009 witam jestem po zabiegu objawy - ruszam rano i naciskam gaz a tu alternator workshop wbijam na luz - ładowanie wraca i tak non stop, przy przyśpieszaniu ładowania brak, a na wolnych obrotach OK wymontowanie alternatora w silniku AVB to bajka odkręcasz kable i izolujesz (nie trzeba wtedy odkręcać klem z aku) ściągasz pasek luzując napinacz w lewą stronę (klusz oczkowy płaski 19) odkręcasz 2 śruby mocujące alternator odkręcasz WISKO kluczem imbusowym nr 8 (z tyłu altrenatora od dołu jest świetne podejście) i wtedy dolna śruba wychodzi idealnie żeby nie łamać zadnych łopatek! po wymontowaniu i szybkiej diagnozie okazało się że sprzęgiełko już się ślizgało i nie było w stanie "uciągnąć" szybka wymiana, montaż i po problemie pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxx Zgłoś #30 Napisano 16 Kwietnia 2009 Witam!! (pierwszy raz na forum) Mam passata variant 1,6 AHL. Chciałem odkręcić wiskozowe sprzęgło z wentylatora,bo nie mogę wyciągnąć dolnej śruby z alternatora. Czym bym nie zabezpieczył ,wszystko się wygina. Jaki tam jest gwint- prawy czy lewy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #31 Napisano 16 Kwietnia 2009 witam wiskozę odkręca się tak jak każdą inna śrubę, jeżeli chodzi o utrzymanie to ja to robiłem: 1)ja trzymałem kleszczami, które mieściły się między rolkę a uchwyt do wiskozy 2)kolega odkręcał kluczem z tyłu, po zdjęciu alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #32 Napisano 16 Kwietnia 2009 na kole pasowym wiskozy masz 3 otwory do zablokowania zablokuj jakims prętem albo czymś ja blokowałem takimi cienkimi kombinerkami których połówka przechodziła przez tą dziure do blokowania gwint jest normalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #33 Napisano 16 Kwietnia 2009 Witam!! (pierwszy raz na forum)Mam passata variant 1,6 AHL. Chciałem odkręcić wiskozowe sprzęgło z wentylatora,bo nie mogę wyciągnąć dolnej śruby z alternatora. Czym bym nie zabezpieczył ,wszystko się wygina. Jaki tam jest gwint- prawy czy lewy. Nie mam pojęcia jak jest w benzynie, ale u mnie w TDI (ostatnio wymieniałem regulator napięcia na alternatorze) żeby wyjąć dolną śrubkę to lekko odkręciłem wisko (klucz ampulowy/imbusowy 8, gwint prawy - więc normalny) i lekko je wysunąłem w kierunku chłodnicy (2-3 cm) i śrubka wyszła, wisko przytrzymałem ręką i bez problemu się odkręciło. Nadmienię że śrubka cała nie wyjdzie z alternatora, ale wychodzi razem z alternatorem, dzięki nacięciu w mocowaniu alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #34 Napisano 16 Kwietnia 2009 na kole pasowym wiskozy masz 3 otwory do zablokowaniazablokuj jakims prętem albo czymś ja blokowałem takimi cienkimi kombinerkami których połówka przechodziła przez tą dziure do blokowania gwint jest normalny długo się z tym męczyłem, w końcu użyłem klucza od szlifierki kątowej (taki typowy z 2 bolcami) i poszło bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxx Zgłoś #35 Napisano 17 Kwietnia 2009 witamwiskozę odkręca się tak jak każdą inna śrubę, jeżeli chodzi o utrzymanie to ja to robiłem: 1)ja trzymałem kleszczami, które mieściły się między rolkę a uchwyt do wiskozy 2)kolega odkręcał kluczem z tyłu, po zdjęciu alternatora Dzięki sojkis za pomoc, wisko odkręcone,a alternator na stole. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michał B. Zgłoś #36 Napisano 23 Maja 2009 Witam kolego. Przerabiałem to ostatnio i jest mały problem z wyciągnięciem dolnej śruby aby ja wyciągnąć trzeba w radiatorze wentylatora wyłamać 2 listki śruba się wtedy chowa głębiej i wyciągamy alternator. Pozdrawiam Witam. Proponuję najpierw wyłamać jeden listek - mi udało się wysunąć drugą śrubę po wyłamaniu jednego. Tak w ogóle to świetny pomysł, bo zabierałem się już do demontażu całego przodu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kemot Zgłoś #37 Napisano 15 Sierpnia 2009 witamjestem po zabiegu objawy - ruszam rano i naciskam gaz a tu alternator workshop wbijam na luz - ładowanie wraca i tak non stop, przy przyśpieszaniu ładowania brak, a na wolnych obrotach OK wymontowanie alternatora w silniku AVB to bajka odkręcasz kable i izolujesz (nie trzeba wtedy odkręcać klem z aku) ściągasz pasek luzując napinacz w lewą stronę (klusz oczkowy płaski 19) odkręcasz 2 śruby mocujące alternator odkręcasz WISKO kluczem imbusowym nr 8 (z tyłu altrenatora od dołu jest świetne podejście) i wtedy dolna śruba wychodzi idealnie żeby nie łamać zadnych łopatek! po wymontowaniu i szybkiej diagnozie okazało się że sprzęgiełko już się ślizgało i nie było w stanie "uciągnąć" szybka wymiana, montaż i po problemie pozdro witam mam podobny problem musze powoli przyspieszać bo jak szybciej dodam gazu to zapala się ładowanie gaśnie jak wrócą wolne obroty gdzie dostane takie sprzęgiełko i jak go wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #38 Napisano 18 Sierpnia 2009 witam mam podobny problem musze powoli przyspieszać bo jak szybciej dodam gazu to zapala się ładowanie gaśnie jak wrócą wolne obroty gdzie dostane takie sprzęgiełko i jak go wymienić? Myślę że w każdym ASO - koszt około 350 - 550 zł. Na alledrogo znalazłem z kolei dużo taniej, http://moto.allegro.pl/item709430941_kolo_pasowe_alternatora_vw_audi_seat_skoda_tdi.html http://moto.allegro.pl/item699563330_kolo_pasowe_alternatora_audi_vw_tdi_oryginal.html tylko nie wiem czy podejdzie do Twojego silnika. Nie wiem czy nie będzie lepszym wyjściem kupić w dobrym stanie używany alternator. Do odkręcenia takiego koła pasowego będzie potrzebny specjalny klucz (wielorowkowy chyba SPILNE??) - gdzieś na forum to było opisane. Jak znajdę to podeślę link. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartszatki Zgłoś #39 Napisano 14 Grudnia 2009 Witam, czeka mnie wymiana łożysk alternatora, a nie chciałem zakładać nowego wątku. Mam pytanie: jak sprawdzić jaki alternator Valeo jest w moim Pasku (parametry auta w podpisie). Niestety alternator jest kiepsko oznakowany i bez wyjmowania można jedynie dostrzec, że to Valeo ale nic poza tym. Poszperałem trochę w VAGCAT i wg tej stronki Valeo były tylko 120A w tym roczniku?? Może ktoś potwierdzić? Nie chcę kupić łożysk i później się zdziwić, że nie pasują, bo to np 90A. Dzięki z góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #40 Napisano 14 Grudnia 2009 Łożysko 6303 Łożysko 6203 Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach