Skocz do zawartości
Gość pawelkier

Samodzielny demontaż/montaż alternatora.

Rekomendowane odpowiedzi

Takie zardzewiałe z prawej strony na zdj., ja jakoś pokombinowałem, i wyszło bez łamania niczego. Jak już będziesz miał śrubę wyjętą to zeszlifuj koniec, ona jest zakończona takim nienagwintowanym czubkiem, bez tego wchodzi bez problemu.

alternator19tdipassatil9.jpg

Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Auto rozebrane i nie moge zdjąć wisko, pomocy. Nie da rady zdjąć alternatora jak opisał to Slay, nie ma tam w obudowie takich tulei i nie mogę wyjąć tej jednej śruby.Czy ktoś zdejmował wisko w 1.8T AWT.

Prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wiska powinieneś mieć ten klucz ja też go nie miałem i zablokowałem żabką taką wąską która się zmieści między wisko a kołem pasowym zauważ że, w tym kole masz trzy otworki właśnie na ten klucz specjalny ja tam cuda wkładałem i nie pomogło tylko żabka albo orginalny klucz blokujesz i z tyłu śróba imbus bchyba 8.Powodzenia WESOŁYCH ŚWIĄT

moz-screenshot-1.jpg

kluczls1.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to ci pomoże - u mnie wymieniali napinacz, przed robotą stwierdzili, że betka - 5min, potem trochę się nagłowili, chcieli nawet upiłować śrubę dolną - tej nie mogli wyciągnąć. I po jakich 15 minutach odkręcili wiskozę - z tego co pamiętam, bo patrzyłem im na ręce (skoro miało być 5 min) - śruba od wiskozy, ale nie wiem czy imbus, czy coś innego jest pod dolną śrubą mocującą alternator, odkręca się ją od tyłu - znaczy klucz trzeba włożyć pod alternator z tyłu i tam wymacać co i jak. Odkręcili wiskozę wyciągnęli alternator i faktycznie 5 minut to trwało potem:)) ponieważ mam trochę inny motor, to nie wiem czy ci to coś pomoże. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dopiero co skończyłem wymiane alternatora w moim AWT,chciałem podziękować kolegom za szybką pomoc, dla kolegi PASEK???? nalezy sie punkt za pomoc, co czynię. Nie domysliłem sie że z drugiej strony jest śruba. Nie potrzebnie tylko rozebrałem pół auta,ale przy okazji znalazłek kilka rzeczy do poprawy. Ładowanie pod obciążeniem wynosi 13,9 V-14,1 V. Rozebrałem stary alternator i stwierdziłem że już szczotki nie miały poczym jeździć kompletnie zdaraty komutator,to chyba tak sie nazywa. Dodam tylko że ładowanie staciłem w ciągu jednego dnia, ot tak i koniec. Jutro mam nadzieje że będzie OK, chodzi mi czy dobrze wszysko poskładałem. Pozdrawiam i życze wesołych Świąt Bożego Narodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość badix

witam! nie chce zakladac nowego watku, ale mam pytanie. mianowicie, rozsypala mi sie rolka alternatora, a mianowiecie lozysko na ktorym ta rolka chodzi. czy musze wymieniac caly alternator na nowy? mechanik powiedzial mi, ze przy dieslach jest sprzegielko ijak to sie rozsypie, to sie tego nie wymienia, tylko caly alternator. nie wiem, bo sie nie znam na tym. dzieki za odpowiedz. pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Sprzęgiełko wymienia się, jak najbardziej(zużyte wydaje straszne dźwięki-miałem wrażenie że silnik się rozpada) a koszt sprzęgiełka to około 100PLN.

Do wymiany potrzebny jest specjalny klucz wielorowkowy, tylko musisz wiedzieć ile ząbków masz na sprzęgiełku.

Wyjęcie alternatora to betka, żadnego łamania łopatek, zdejmowania wisco czy innych takich. Śruby dolnej nie trzeba całkowicie wyjmować, wystarczy ją tylko wysunąć do końca(w obudowie alternatora jest wycięcie przez które przechodzi ta śruba).

 

To by było na tyle. Jak coś sobie przypomnę to dopiszę.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

wystarczy rozkręcić alternator na 2 części (śrubki na klucz 8 i wkrętak), ale nie całkowicie, wystarczy troszkę wtedy się szpara zrobi i alternator wyjdzie przy użyciu siły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

jestem po zabiegu

objawy - ruszam rano i naciskam gaz a tu alternator workshop :)

wbijam na luz - ładowanie wraca

i tak non stop, przy przyśpieszaniu ładowania brak, a na wolnych obrotach OK

 

wymontowanie alternatora w silniku AVB to bajka

odkręcasz kable i izolujesz (nie trzeba wtedy odkręcać klem z aku)

ściągasz pasek luzując napinacz w lewą stronę (klusz oczkowy płaski 19)

odkręcasz 2 śruby mocujące alternator

odkręcasz WISKO kluczem imbusowym nr 8 (z tyłu altrenatora od dołu jest świetne podejście) i wtedy dolna śruba wychodzi idealnie

żeby nie łamać zadnych łopatek!

 

po wymontowaniu i szybkiej diagnozie okazało się że sprzęgiełko już się ślizgało i nie było w stanie "uciągnąć"

szybka wymiana, montaż i po problemie

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!! (pierwszy raz na forum)

Mam passata variant 1,6 AHL.

Chciałem odkręcić wiskozowe sprzęgło z wentylatora,bo nie mogę wyciągnąć dolnej śruby z alternatora. Czym bym nie zabezpieczył ,wszystko się wygina. Jaki tam jest gwint- prawy czy lewy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

wiskozę odkręca się tak jak każdą inna śrubę, jeżeli chodzi o utrzymanie to ja to robiłem:

 

1)ja trzymałem kleszczami, które mieściły się między rolkę a uchwyt do wiskozy

2)kolega odkręcał kluczem z tyłu, po zdjęciu alternatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na kole pasowym wiskozy masz 3 otwory do zablokowania

zablokuj jakims prętem albo czymś

ja blokowałem takimi cienkimi kombinerkami których połówka przechodziła przez tą dziure do blokowania

gwint jest normalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!! (pierwszy raz na forum)

Mam passata variant 1,6 AHL.

Chciałem odkręcić wiskozowe sprzęgło z wentylatora,bo nie mogę wyciągnąć dolnej śruby z alternatora. Czym bym nie zabezpieczył ,wszystko się wygina. Jaki tam jest gwint- prawy czy lewy.

 

Nie mam pojęcia jak jest w benzynie, ale u mnie w TDI (ostatnio wymieniałem regulator napięcia na alternatorze) żeby wyjąć dolną śrubkę to lekko odkręciłem wisko (klucz ampulowy/imbusowy 8, gwint prawy - więc normalny) i lekko je wysunąłem w kierunku chłodnicy (2-3 cm) i śrubka wyszła, wisko przytrzymałem ręką i bez problemu się odkręciło. Nadmienię że śrubka cała nie wyjdzie z alternatora, ale wychodzi razem z alternatorem, dzięki nacięciu w mocowaniu alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na kole pasowym wiskozy masz 3 otwory do zablokowania

zablokuj jakims prętem albo czymś

ja blokowałem takimi cienkimi kombinerkami których połówka przechodziła przez tą dziure do blokowania

gwint jest normalny

 

długo się z tym męczyłem, w końcu użyłem klucza od szlifierki kątowej (taki typowy z 2 bolcami) i poszło bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

wiskozę odkręca się tak jak każdą inna śrubę, jeżeli chodzi o utrzymanie to ja to robiłem:

 

1)ja trzymałem kleszczami, które mieściły się między rolkę a uchwyt do wiskozy

2)kolega odkręcał kluczem z tyłu, po zdjęciu alternatora

Dzięki sojkis za pomoc, wisko odkręcone,a alternator na stole. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michał B.
Witam kolego. Przerabiałem to ostatnio i jest mały problem z wyciągnięciem dolnej śruby aby ja wyciągnąć trzeba w radiatorze wentylatora wyłamać 2 listki śruba się wtedy chowa głębiej i wyciągamy alternator. Pozdrawiam

Witam.

Proponuję najpierw wyłamać jeden listek - mi udało się wysunąć drugą śrubę po wyłamaniu jednego.

 

Tak w ogóle to świetny pomysł, bo zabierałem się już do demontażu całego przodu.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

jestem po zabiegu

objawy - ruszam rano i naciskam gaz a tu alternator workshop :)

wbijam na luz - ładowanie wraca

i tak non stop, przy przyśpieszaniu ładowania brak, a na wolnych obrotach OK

 

wymontowanie alternatora w silniku AVB to bajka

odkręcasz kable i izolujesz (nie trzeba wtedy odkręcać klem z aku)

ściągasz pasek luzując napinacz w lewą stronę (klusz oczkowy płaski 19)

odkręcasz 2 śruby mocujące alternator

odkręcasz WISKO kluczem imbusowym nr 8 (z tyłu altrenatora od dołu jest świetne podejście) i wtedy dolna śruba wychodzi idealnie

żeby nie łamać zadnych łopatek!

 

po wymontowaniu i szybkiej diagnozie okazało się że sprzęgiełko już się ślizgało i nie było w stanie "uciągnąć"

szybka wymiana, montaż i po problemie

pozdro

 

witam

mam podobny problem musze powoli przyspieszać bo jak szybciej dodam gazu to zapala się ładowanie gaśnie jak wrócą wolne obroty

gdzie dostane takie sprzęgiełko i jak go wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

mam podobny problem musze powoli przyspieszać bo jak szybciej dodam gazu to zapala się ładowanie gaśnie jak wrócą wolne obroty

gdzie dostane takie sprzęgiełko i jak go wymienić?

 

Myślę że w każdym ASO - koszt około 350 - 550 zł. Na alledrogo znalazłem z kolei dużo taniej,

http://moto.allegro.pl/item709430941_kolo_pasowe_alternatora_vw_audi_seat_skoda_tdi.html

http://moto.allegro.pl/item699563330_kolo_pasowe_alternatora_audi_vw_tdi_oryginal.html

tylko nie wiem czy podejdzie do Twojego silnika. Nie wiem czy nie będzie lepszym wyjściem kupić w dobrym stanie używany alternator. Do odkręcenia takiego koła pasowego będzie potrzebny specjalny klucz (wielorowkowy chyba SPILNE??) - gdzieś na forum to było opisane. Jak znajdę to podeślę link.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czeka mnie wymiana łożysk alternatora, a nie chciałem zakładać nowego wątku. Mam pytanie: jak sprawdzić jaki alternator Valeo jest w moim Pasku (parametry auta w podpisie). Niestety alternator jest kiepsko oznakowany i bez wyjmowania można jedynie dostrzec, że to Valeo ale nic poza tym. Poszperałem trochę w VAGCAT i wg tej stronki Valeo były tylko 120A w tym roczniku?? Może ktoś potwierdzić? Nie chcę kupić łożysk i później się zdziwić, że nie pasują, bo to np 90A. Dzięki z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko 6303

Łożysko 6203

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności