Skocz do zawartości
Gość pawelkier

Samodzielny demontaż/montaż alternatora.

Rekomendowane odpowiedzi

oli2008 dzięki za numery łożysk, polecasz jakiegoś konkretnego producenta?

Doczytałem na forum, że rodzaj alternatora jest na wlepce kodów w książce serwisowej. U mnie spoczywa 90A.

Z tego co czytam za Valeo nie warto się zabierać samemu, po trochę rozlutowywania jest i można spierniczyć alternator...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kolego Valeo ciężkie są do roboty,przekonuję się o tym co tydzień na właśnej skórze.A co do łożysk to mogą być firmy:

KYK aby była klasa C3.Jak chcesz to ci wyślę.

 

http://www.phumargo.pl/ masz pod nosem

Pzdr

Edytowane przez oli2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ogromne za namiary na phumargo.

Podpowiedz jeszcze tylko czy te łożyska w wersjach RS - uszczelnione tworzywem czy ZZ -uszczelnione metalowo mają być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RS.Cieszę się,że pomogłem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

takie pytanko. czy jest dużo roboty żeby wymontować alternator w b5 V6 2,5 150km czy dam radę samemu to wykręcić czy trzeba pojechać do mechanika, bo nie wiem czy trzeba demontować cały przód czy też wystarczy położyć sie pod autem i z tamtąd da się go bez większych problemów wymontować. z góry bardzo dziękuję za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i nikt nie potrafi podpowiedzieć???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w A6 z takim motorem zwalalismy z kumplem przód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam alternator 058 903 016 E Valeo. Czy bez problemu wymienię go na Boscha o takim samym numerze tylko z literką C na końcu? Silnik AEB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

058903018B

Mam alternator 058 903 016 E Valeo. Czy bez problemu wymienię go na Boscha o takim samym numerze tylko z literką C na końcu? Silnik AEB

Obydwa alternatory są montowane z silnikiem AEB, tyle ze BOSCH ma 120A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Mam spore audio i 90 valeo nie daje rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w A6 z takim motorem zwalalismy z kumplem przód

 

 

 

no i niestety ja musiałem zrobić to samo inaczej tego sie nie da tak dla potomnych jeżeli ktoś nie ma bladeg pojęcia to niech sobie odpuści temat i da komuś zarobić bo calutki przód trzeba zdemontować

 

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Brzydal 77

Witam! Jadąc dzisiaj z pracy zaświeciła mi się kontrolka ładowania i komunikat "alternator workshop".Nastepnie zaczęły mi zaświecać kontrolki od abs-u i trakcji a pózniej od airbaga. Mam pytanie, czy czeka mnie wymiana szczotek, czy może to być coś poważniejszego. Mam silnik AWX 130 km '04. Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elektryk prawdę Ci powie , samemu bawić się w naprawę to kosztowne , zaczniesz od regler-a ( szczotki z reg. napięcia) , jak nie to - to mogą być diody kaput , albo wirnik

 

mi przy 190 jak cisłem też lampa się zapaliła ( latem zesz. roku) poszły 3 diody + regulator , peszek ... używka za ~ 150 i śmiga dalej. U mnie na tyle przew.. było że godzina 23:30 autostrada a4 przed wrockiem ( jazda w kierunku Poznania) a do roboty jeszcze dojazdu 70 km.... na samym aku dojechałem + ostatnie 30 km bez świateł, szkoda gadać

 

 

pytanie przy okazji z innej beczki czy da się zaadoptować do AWX mocniejszego braciszka 140 A albo 180 A, a jak tak czy trzeba poczynić jakieś modyfikacje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze,męczyłem się 2 godziny i za cholerę nie mogę wyjąć tej dolnej śruby,nie wiem jak i czym odkręcić wisko,zacząłem wyłamywać te ząbki na wisko ale i to za mało,doradźcie coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurcze,męczyłem się 2 godziny i za cholerę nie mogę wyjąć tej dolnej śruby,nie wiem jak i czym odkręcić wisko,zacząłem wyłamywać te ząbki na wisko ale i to za mało,doradźcie coś?

 

powinno pomóc

http://forum.vw-passat.pl/threads/36495-wymiana-rolki-napinacza-paska-klinowego?p=1854738&viewfull=1#post1854738

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomogło,dzięki Dev,trochę się nasiłowałem i w końcu śrubka puściła i jeszcze jedno bo gdzieś wyczytałem że przy montażu trzeba zakręcić wałem żeby pasek się ułożył,jak to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym wałem to mi się wydaje że jak rozrząd wymieniasz, żeby sprawdzić czy dobrze na znaki pasuje, czy nie przeskoczył np.o jeden ząbek pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze Ci się wydaje , tu wystarczy rozrusznikiem umiejętnie zakręcić - by nie zapaliło auto , albo odpiąć wiązkę PD lub do pompy w VP , chodzi tylko o to by się pasek przekręcił , ale też to nie jest konieczne skoro będzie dobrze założony ( przezorność jednak nie zaszkodzi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak też miałem zamiar zrobić, ktoś coś może wie na temat szczotek w alternatorze bosch,jaki wymiar i w ogóle jakiej firmy najlepiej kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczotki ą razem z regulatorem napięcia zabudowane , więc jak się wymienia to komplet - bosch ~110 zł , można same szczotki wymienić ale trzeba pokombinować i jest to trochę hmm rzemiosło :> - kupujesz normalne szczotki i papier i reszta zależy od zdolności manualnych , wymiana samego reglera z szczotkami - nie trzeba altka wyciągać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności