bartszatki Zgłoś #41 Napisano 15 Grudnia 2009 oli2008 dzięki za numery łożysk, polecasz jakiegoś konkretnego producenta? Doczytałem na forum, że rodzaj alternatora jest na wlepce kodów w książce serwisowej. U mnie spoczywa 90A. Z tego co czytam za Valeo nie warto się zabierać samemu, po trochę rozlutowywania jest i można spierniczyć alternator... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #42 Napisano 15 Grudnia 2009 (edytowane) Dokładnie kolego Valeo ciężkie są do roboty,przekonuję się o tym co tydzień na właśnej skórze.A co do łożysk to mogą być firmy: KYK aby była klasa C3.Jak chcesz to ci wyślę. http://www.phumargo.pl/ masz pod nosem Pzdr Edytowane 15 Grudnia 2009 przez oli2008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartszatki Zgłoś #43 Napisano 15 Grudnia 2009 Dzięki ogromne za namiary na phumargo. Podpowiedz jeszcze tylko czy te łożyska w wersjach RS - uszczelnione tworzywem czy ZZ -uszczelnione metalowo mają być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #44 Napisano 15 Grudnia 2009 RS.Cieszę się,że pomogłem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert r. Zgłoś #45 Napisano 13 Września 2012 witam takie pytanko. czy jest dużo roboty żeby wymontować alternator w b5 V6 2,5 150km czy dam radę samemu to wykręcić czy trzeba pojechać do mechanika, bo nie wiem czy trzeba demontować cały przód czy też wystarczy położyć sie pod autem i z tamtąd da się go bez większych problemów wymontować. z góry bardzo dziękuję za podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert r. Zgłoś #46 Napisano 14 Września 2012 i nikt nie potrafi podpowiedzieć??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #47 Napisano 15 Września 2012 w A6 z takim motorem zwalalismy z kumplem przód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szeryff Zgłoś #48 Napisano 18 Września 2012 Witam. Mam alternator 058 903 016 E Valeo. Czy bez problemu wymienię go na Boscha o takim samym numerze tylko z literką C na końcu? Silnik AEB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #49 Napisano 18 Września 2012 058903018B Mam alternator 058 903 016 E Valeo. Czy bez problemu wymienię go na Boscha o takim samym numerze tylko z literką C na końcu? Silnik AEB Obydwa alternatory są montowane z silnikiem AEB, tyle ze BOSCH ma 120A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szeryff Zgłoś #50 Napisano 18 Września 2012 Dziękuję za odpowiedź. Mam spore audio i 90 valeo nie daje rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert r. Zgłoś #51 Napisano 18 Września 2012 w A6 z takim motorem zwalalismy z kumplem przód no i niestety ja musiałem zrobić to samo inaczej tego sie nie da tak dla potomnych jeżeli ktoś nie ma bladeg pojęcia to niech sobie odpuści temat i da komuś zarobić bo calutki przód trzeba zdemontować pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Brzydal 77 Zgłoś #52 Napisano 2 Lutego 2013 Witam! Jadąc dzisiaj z pracy zaświeciła mi się kontrolka ładowania i komunikat "alternator workshop".Nastepnie zaczęły mi zaświecać kontrolki od abs-u i trakcji a pózniej od airbaga. Mam pytanie, czy czeka mnie wymiana szczotek, czy może to być coś poważniejszego. Mam silnik AWX 130 km '04. Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #53 Napisano 3 Lutego 2013 elektryk prawdę Ci powie , samemu bawić się w naprawę to kosztowne , zaczniesz od regler-a ( szczotki z reg. napięcia) , jak nie to - to mogą być diody kaput , albo wirnik mi przy 190 jak cisłem też lampa się zapaliła ( latem zesz. roku) poszły 3 diody + regulator , peszek ... używka za ~ 150 i śmiga dalej. U mnie na tyle przew.. było że godzina 23:30 autostrada a4 przed wrockiem ( jazda w kierunku Poznania) a do roboty jeszcze dojazdu 70 km.... na samym aku dojechałem + ostatnie 30 km bez świateł, szkoda gadać pytanie przy okazji z innej beczki czy da się zaadoptować do AWX mocniejszego braciszka 140 A albo 180 A, a jak tak czy trzeba poczynić jakieś modyfikacje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #54 Napisano 15 Marca 2013 kurcze,męczyłem się 2 godziny i za cholerę nie mogę wyjąć tej dolnej śruby,nie wiem jak i czym odkręcić wisko,zacząłem wyłamywać te ząbki na wisko ale i to za mało,doradźcie coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #55 Napisano 15 Marca 2013 kurcze,męczyłem się 2 godziny i za cholerę nie mogę wyjąć tej dolnej śruby,nie wiem jak i czym odkręcić wisko,zacząłem wyłamywać te ząbki na wisko ale i to za mało,doradźcie coś? powinno pomóc http://forum.vw-passat.pl/threads/36495-wymiana-rolki-napinacza-paska-klinowego?p=1854738&viewfull=1#post1854738 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #56 Napisano 17 Marca 2013 powinno pomóchttp://forum.vw-passat.pl/threads/36495-wymiana-rolki-napinacza-paska-klinowego?p=1854738&viewfull=1#post1854738 pomogło,dzięki Dev,trochę się nasiłowałem i w końcu śrubka puściła i jeszcze jedno bo gdzieś wyczytałem że przy montażu trzeba zakręcić wałem żeby pasek się ułożył,jak to zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barman Zgłoś #57 Napisano 17 Marca 2013 z tym wałem to mi się wydaje że jak rozrząd wymieniasz, żeby sprawdzić czy dobrze na znaki pasuje, czy nie przeskoczył np.o jeden ząbek pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #58 Napisano 17 Marca 2013 dobrze Ci się wydaje , tu wystarczy rozrusznikiem umiejętnie zakręcić - by nie zapaliło auto , albo odpiąć wiązkę PD lub do pompy w VP , chodzi tylko o to by się pasek przekręcił , ale też to nie jest konieczne skoro będzie dobrze założony ( przezorność jednak nie zaszkodzi) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #59 Napisano 18 Marca 2013 tak też miałem zamiar zrobić, ktoś coś może wie na temat szczotek w alternatorze bosch,jaki wymiar i w ogóle jakiej firmy najlepiej kupić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #60 Napisano 18 Marca 2013 szczotki ą razem z regulatorem napięcia zabudowane , więc jak się wymienia to komplet - bosch ~110 zł , można same szczotki wymienić ale trzeba pokombinować i jest to trochę hmm rzemiosło - kupujesz normalne szczotki i papier i reszta zależy od zdolności manualnych , wymiana samego reglera z szczotkami - nie trzeba altka wyciągać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach