Skocz do zawartości
raver32

Szarpanie-drganie przy ruszaniu raz na jakis czas.

Rekomendowane odpowiedzi

peter2906 u mnie było tak samo jak u ciebie , na zimnym nic się nie działo a na zagrzanym szarpalo tzn. po dużej ilości chamowań w korku zwłaszcza . Po wymianie płynu chamulcowego jest idealnie , nic nie szarpie , gdybym tego nie wypróbował na sowim aucie to nigdy bym się nie wypowiadał na forum , w moim przypadku pomoglo no ale to nie jest reguła że pomoże w kazdym . POZDRAWIAM

 

Człowieku, czy ty widziałeś kiedyś wrzący płyn hamulcowy? Bo ja nie! Ty myślisz że przy hamowaniu następują takie przeciążenia że płyn się rozgrzewa do stanu wrzenia? Może się rozgrzewa ale o kilka stopni. Poza tym żeby płyn wrzał to musiałby mieć chyba ze 300 stopni. A co powiesz na mój przypadek że szarpie na zimnym? W twoim przypadku mogłeś mieć zapowietrzoną pompę sprzęgła i dlatego przestał szarpać po wymianie płynu bo układ się odpowietrzył. Większość przypadków to niestety koło dwumasowe tak jak np. u kolegi peter2906.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Człowieku, czy ty widziałeś kiedyś wrzący płyn hamulcowy? Bo ja nie! Ty myślisz że przy hamowaniu następują takie przeciążenia że płyn się rozgrzewa do stanu wrzenia? Może się rozgrzewa ale o kilka stopni. Poza tym żeby płyn wrzał to musiałby mieć chyba ze 300 stopni. A co powiesz na mój przypadek że szarpie na zimnym? W twoim przypadku mogłeś mieć zapowietrzoną pompę sprzęgła i dlatego przestał szarpać po wymianie płynu bo układ się odpowietrzył. Większość przypadków to niestety koło dwumasowe tak jak np. u kolegi peter2906.

 

 

http://www.motofakty.pl/artykul/plyn_hamulcowy_2.html Poczytaj i się już nie ośmieszaj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.motofakty.pl/artykul/plyn_hamulcowy_2.html Poczytaj i się już nie ośmieszaj :)

 

"Stan płynu można zmierzyć specjalnym przyrządem, ale ze względu na praktycznie brak mieszania się płynu, pomiar daje informację o stanie tylko w zbiorniczku."

 

Skoro płyn się nie miesza to jak gorący dostaje się do pompy sprzęgłowej? Gotowanie płynu występuje tylko w zacisku hamulcowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skorx

A ja dalej mam drganie lewarka zmiany biegów i pod podwoziem. Dzisiaj znajomy mechanik wymienił mi koło dwu masowe ( na szczęście na używane - niby dobre) a objawy dalej zostały .

Jak skręcał skrzynie i półosie to zauważyła ze mam uszkodzony przegub wewnętrzny na lewej pół osi i prawdopodobnie on będzie całym winowajcom. Jutro ma mi poszuka takiego przegubu i jak wymienimy to zobaczymy. A nadmienie że wcześniej wymieniłem łącznik elastyczny na rurze wydechowej i muszę z przykrością przyznać że oryginalny był lepszy niż to co założyłem. Jak wymiana przegubu nie pomoże to sprzedaje auto bo już mniemam nerwów do niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wyspszęglik sprawdzał ktoś czy nie zapiwietrzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wyspszęglik sprawdzał ktoś czy nie zapiwietrzony?

Dokładnie! I dodatkowo jest na nim odpowietrznik, więc wypadałoby przy wymianie płynu hamulcowego tam też go wymienić. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja dalej mam drganie lewarka zmiany biegów i pod podwoziem. Dzisiaj znajomy mechanik wymienił mi koło dwu masowe ( na szczęście na używane - niby dobre) a objawy dalej zostały .

Jak skręcał skrzynie i półosie to zauważyła ze mam uszkodzony przegub wewnętrzny na lewej pół osi i prawdopodobnie on będzie całym winowajcom. Jutro ma mi poszuka takiego przegubu i jak wymienimy to zobaczymy. A nadmienie że wcześniej wymieniłem łącznik elastyczny na rurze wydechowej i muszę z przykrością przyznać że oryginalny był lepszy niż to co założyłem. Jak wymiana przegubu nie pomoże to sprzedaje auto bo już mniemam nerwów do niego.

 

No i jak skorx ponogła wymiana przegubu? Napisz jak to się skończyło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co panowie nie ma na to lekarstwa na te drgania i szarpania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
heheh ja już poprostu przywykłem;) tylko jak jadę ze znajomymi tłumacze, że to auto już tak ma żeby nie było że ruszyć bez szarpnięcia nie potrafię hehehe;)

Reasumując ten typ tak ma i ja już nie zamierzam się tym przejmować;) Teraz mam większy problem... cieknąca maglownica:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Panowie myślą---czy przyczyną szarpania raz na jakiś czas , przy ruszaniu mogą być luzy w zawieszeniu????????----a jeżeli nie to co może być przyczyną owego szrapania ---poduszki sprzęgło , dwumasa wymienione

Edytowane przez radek5277

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stuki owszem, szarpania, to chyba w stanie niekompletnym zawieszenia byłyby możliwe. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co panowie nie ma na to lekarstwa na te drgania i szarpania?

Jest świetny sposób kolego na te dolegliwości .Trzeba pozbyć się tej pożal się Boże Niemieckiej "Dokładności" ,nawiasem mówiąc ja swojego mam już dosyć.Przez 3 lata użytkowania wsadziłem w tą skarbonkę ponad 6 tyś i non stop coś nie tak, a teraz jeszcze wymiana kpl.sprzęgła i nie ma gwarancji że te szarpania odpuszczą krótko mówiąc" przelała się czara goryczy "Przenoszę się z Niemiec na Japończyki .Przez 2 lata użytkowania Nissana Suny i przebiegu 6200 km(tyle nim zrobiłem w trakcie tych 2lat) nawet klocków nie wymieniałem tylko ropa (a sory opał ) wym oleju i to co 20 tyś.Pozdrawiam wszystkich fanów Passata i życzę cierpliwości i grubego portfela.

Edytowane przez Shewush
dodanie paruszczegułów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem przegub zewnętrzny prawy ( 120 zł )----szrpanie ustało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cud??? ja już oba wymieniłem.. i nie miało to wpływu;-) teraz jest zimno więc weź poprawkę, że autko silnik i podzespoły nie nagrzewają się do takich temperatur jak latem... a co za tym idzie szarpanie rzadziej występuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja np. wymieniłem wczesnym latem przegub i płyn hamulcowy i tez po problemie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marbels jeśli szarpie i na zimnym i na ciepłym, na jedynce i wstecznym, pojeździsz dłużej (jak wytrzymasz te szarpania) zacznie szarpać na dwójce - to bankowo sprzęgło. Ja wymieniałem u siebie przy 270.000km - przebieg zgodny z ASO, przy wyjmowaniu okazało się że sprzegło było oryginalne nigdy nie robione, śruby nie ruszane - wiadome przebieg z autobana to tam strasznie w dupe nie dostało ale jak dla mnie wynik bardzo ok. Kupiłem Sachsa zapłaciłem 1600zł/kompletny dwumas, robocizna ok. 300zł.

 

---------- Post added at 08:37 ---------- Previous post was at 08:32 ----------

 

Shewush

Było kupić z nie kręconym przebiegiem, ja kupiłem z kręconym i pomimo że okazało się że teraz jest 281.000, sam zrobiłem już około 11 tkm w 5 miesięcy, to poza wymianą sprzegła - co wiedziałem kupując auto że trzeba zrobić wymieniłem tylko łączniki stabilizatora 2x70zł (oryginał) auto lata jak talala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szarpanie występuje na gorącym silniku a co za tym idzie na rozrzedzonym oleju w szkrzyni biegów--to powodem może byc luz na mechaniżmie różnicowym właśnie w skrzyni biegów...../ to następna diagnoza / mechaników... wymiana przegubu na wiele się nie zdała.....dobrze zapłacę temu kto to zdiagnozuje......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... a nie mówiłem, że to nie kwestia przegubu... ja już swoim paskiem zrobiłem 190 tyś;) przez te wszystkie kilometry trochę go poznałem;).... i ja już poprostu przywykłem:) jeszcze 60 tyś km i pójdzie do nowego- drugiego właściciela;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już chyba książkę można napisac o tym szarpaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kielnia

Witam,

 

może ktoś poradzi co jest przyczyną stukania przy ruszaniu. dzieje się to podczas puszczania sprzęgła w momencie kiedy przekazywany jest napęd. jest to jedno stuknięcie. gdy wciskam i puszczam sprzęgło sytuacja się powtarza. proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności