Marbels Zgłoś #121 Napisano 24 Lipca 2009 peter2906 u mnie było tak samo jak u ciebie , na zimnym nic się nie działo a na zagrzanym szarpalo tzn. po dużej ilości chamowań w korku zwłaszcza . Po wymianie płynu chamulcowego jest idealnie , nic nie szarpie , gdybym tego nie wypróbował na sowim aucie to nigdy bym się nie wypowiadał na forum , w moim przypadku pomoglo no ale to nie jest reguła że pomoże w kazdym . POZDRAWIAM Człowieku, czy ty widziałeś kiedyś wrzący płyn hamulcowy? Bo ja nie! Ty myślisz że przy hamowaniu następują takie przeciążenia że płyn się rozgrzewa do stanu wrzenia? Może się rozgrzewa ale o kilka stopni. Poza tym żeby płyn wrzał to musiałby mieć chyba ze 300 stopni. A co powiesz na mój przypadek że szarpie na zimnym? W twoim przypadku mogłeś mieć zapowietrzoną pompę sprzęgła i dlatego przestał szarpać po wymianie płynu bo układ się odpowietrzył. Większość przypadków to niestety koło dwumasowe tak jak np. u kolegi peter2906. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #122 Napisano 24 Lipca 2009 Człowieku, czy ty widziałeś kiedyś wrzący płyn hamulcowy? Bo ja nie! Ty myślisz że przy hamowaniu następują takie przeciążenia że płyn się rozgrzewa do stanu wrzenia? Może się rozgrzewa ale o kilka stopni. Poza tym żeby płyn wrzał to musiałby mieć chyba ze 300 stopni. A co powiesz na mój przypadek że szarpie na zimnym? W twoim przypadku mogłeś mieć zapowietrzoną pompę sprzęgła i dlatego przestał szarpać po wymianie płynu bo układ się odpowietrzył. Większość przypadków to niestety koło dwumasowe tak jak np. u kolegi peter2906. http://www.motofakty.pl/artykul/plyn_hamulcowy_2.html Poczytaj i się już nie ośmieszaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marbels Zgłoś #123 Napisano 27 Lipca 2009 http://www.motofakty.pl/artykul/plyn_hamulcowy_2.html Poczytaj i się już nie ośmieszaj "Stan płynu można zmierzyć specjalnym przyrządem, ale ze względu na praktycznie brak mieszania się płynu, pomiar daje informację o stanie tylko w zbiorniczku." Skoro płyn się nie miesza to jak gorący dostaje się do pompy sprzęgłowej? Gotowanie płynu występuje tylko w zacisku hamulcowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skorx Zgłoś #124 Napisano 3 Sierpnia 2009 A ja dalej mam drganie lewarka zmiany biegów i pod podwoziem. Dzisiaj znajomy mechanik wymienił mi koło dwu masowe ( na szczęście na używane - niby dobre) a objawy dalej zostały . Jak skręcał skrzynie i półosie to zauważyła ze mam uszkodzony przegub wewnętrzny na lewej pół osi i prawdopodobnie on będzie całym winowajcom. Jutro ma mi poszuka takiego przegubu i jak wymienimy to zobaczymy. A nadmienie że wcześniej wymieniłem łącznik elastyczny na rurze wydechowej i muszę z przykrością przyznać że oryginalny był lepszy niż to co założyłem. Jak wymiana przegubu nie pomoże to sprzedaje auto bo już mniemam nerwów do niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxim Zgłoś #125 Napisano 6 Sierpnia 2009 a wyspszęglik sprawdzał ktoś czy nie zapiwietrzony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #126 Napisano 7 Sierpnia 2009 a wyspszęglik sprawdzał ktoś czy nie zapiwietrzony? Dokładnie! I dodatkowo jest na nim odpowietrznik, więc wypadałoby przy wymianie płynu hamulcowego tam też go wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marbels Zgłoś #127 Napisano 10 Sierpnia 2009 A ja dalej mam drganie lewarka zmiany biegów i pod podwoziem. Dzisiaj znajomy mechanik wymienił mi koło dwu masowe ( na szczęście na używane - niby dobre) a objawy dalej zostały . Jak skręcał skrzynie i półosie to zauważyła ze mam uszkodzony przegub wewnętrzny na lewej pół osi i prawdopodobnie on będzie całym winowajcom. Jutro ma mi poszuka takiego przegubu i jak wymienimy to zobaczymy. A nadmienie że wcześniej wymieniłem łącznik elastyczny na rurze wydechowej i muszę z przykrością przyznać że oryginalny był lepszy niż to co założyłem. Jak wymiana przegubu nie pomoże to sprzedaje auto bo już mniemam nerwów do niego. No i jak skorx ponogła wymiana przegubu? Napisz jak to się skończyło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek5277 Zgłoś #128 Napisano 16 Sierpnia 2009 Czyli co panowie nie ma na to lekarstwa na te drgania i szarpania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jadam Zgłoś #129 Napisano 16 Sierpnia 2009 heheh ja już poprostu przywykłem;) tylko jak jadę ze znajomymi tłumacze, że to auto już tak ma żeby nie było że ruszyć bez szarpnięcia nie potrafię hehehe;)Reasumując ten typ tak ma i ja już nie zamierzam się tym przejmować Teraz mam większy problem... cieknąca maglownica:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek5277 Zgłoś #130 Napisano 23 Sierpnia 2009 (edytowane) Jak Panowie myślą---czy przyczyną szarpania raz na jakiś czas , przy ruszaniu mogą być luzy w zawieszeniu????????----a jeżeli nie to co może być przyczyną owego szrapania ---poduszki sprzęgło , dwumasa wymienione Edytowane 23 Sierpnia 2009 przez radek5277 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #131 Napisano 23 Sierpnia 2009 Stuki owszem, szarpania, to chyba w stanie niekompletnym zawieszenia byłyby możliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shewush Zgłoś #132 Napisano 19 Września 2009 (edytowane) Czyli co panowie nie ma na to lekarstwa na te drgania i szarpania? Jest świetny sposób kolego na te dolegliwości .Trzeba pozbyć się tej pożal się Boże Niemieckiej "Dokładności" ,nawiasem mówiąc ja swojego mam już dosyć.Przez 3 lata użytkowania wsadziłem w tą skarbonkę ponad 6 tyś i non stop coś nie tak, a teraz jeszcze wymiana kpl.sprzęgła i nie ma gwarancji że te szarpania odpuszczą krótko mówiąc" przelała się czara goryczy "Przenoszę się z Niemiec na Japończyki .Przez 2 lata użytkowania Nissana Suny i przebiegu 6200 km(tyle nim zrobiłem w trakcie tych 2lat) nawet klocków nie wymieniałem tylko ropa (a sory opał ) wym oleju i to co 20 tyś.Pozdrawiam wszystkich fanów Passata i życzę cierpliwości i grubego portfela. Edytowane 21 Września 2009 przez Shewush dodanie paruszczegułów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek5277 Zgłoś #133 Napisano 20 Października 2009 wymieniłem przegub zewnętrzny prawy ( 120 zł )----szrpanie ustało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jadam Zgłoś #134 Napisano 21 Października 2009 Cud??? ja już oba wymieniłem.. i nie miało to wpływu;-) teraz jest zimno więc weź poprawkę, że autko silnik i podzespoły nie nagrzewają się do takich temperatur jak latem... a co za tym idzie szarpanie rzadziej występuje! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djcarol Zgłoś #135 Napisano 22 Października 2009 Ja np. wymieniłem wczesnym latem przegub i płyn hamulcowy i tez po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ronin78 Zgłoś #136 Napisano 22 Października 2009 Marbels jeśli szarpie i na zimnym i na ciepłym, na jedynce i wstecznym, pojeździsz dłużej (jak wytrzymasz te szarpania) zacznie szarpać na dwójce - to bankowo sprzęgło. Ja wymieniałem u siebie przy 270.000km - przebieg zgodny z ASO, przy wyjmowaniu okazało się że sprzegło było oryginalne nigdy nie robione, śruby nie ruszane - wiadome przebieg z autobana to tam strasznie w dupe nie dostało ale jak dla mnie wynik bardzo ok. Kupiłem Sachsa zapłaciłem 1600zł/kompletny dwumas, robocizna ok. 300zł. ---------- Post added at 08:37 ---------- Previous post was at 08:32 ---------- Shewush Było kupić z nie kręconym przebiegiem, ja kupiłem z kręconym i pomimo że okazało się że teraz jest 281.000, sam zrobiłem już około 11 tkm w 5 miesięcy, to poza wymianą sprzegła - co wiedziałem kupując auto że trzeba zrobić wymieniłem tylko łączniki stabilizatora 2x70zł (oryginał) auto lata jak talala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek5277 Zgłoś #137 Napisano 27 Października 2009 Jeżeli szarpanie występuje na gorącym silniku a co za tym idzie na rozrzedzonym oleju w szkrzyni biegów--to powodem może byc luz na mechaniżmie różnicowym właśnie w skrzyni biegów...../ to następna diagnoza / mechaników... wymiana przegubu na wiele się nie zdała.....dobrze zapłacę temu kto to zdiagnozuje...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jadam Zgłoś #138 Napisano 27 Października 2009 ... a nie mówiłem, że to nie kwestia przegubu... ja już swoim paskiem zrobiłem 190 tyś przez te wszystkie kilometry trochę go poznałem;).... i ja już poprostu przywykłem:) jeszcze 60 tyś km i pójdzie do nowego- drugiego właściciela;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek5277 Zgłoś #139 Napisano 27 Października 2009 już chyba książkę można napisac o tym szarpaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kielnia Zgłoś #140 Napisano 3 Listopada 2009 Witam, może ktoś poradzi co jest przyczyną stukania przy ruszaniu. dzieje się to podczas puszczania sprzęgła w momencie kiedy przekazywany jest napęd. jest to jedno stuknięcie. gdy wciskam i puszczam sprzęgło sytuacja się powtarza. proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach