andrzej14 Zgłoś #101 Napisano 11 Lipca 2009 Witam W moim B5 też zdarzyło się kilka razy, że szarpało przy ruszaniu na zimnym silniku, było trochę pod górkę, ale teraz jest na razie spokój, bo dodaję trochę więcej gazu. Jak silnik rozgrzany to pod górkę jeszcze większą też nie szarpie nawet przy kilkakrotnym ruszaniu. Po prostu trochę więcej gazu i po problemie powinno być. To jest tak jak np wrzucić wyższy bieg przy małej prędkości - też będzie szarpać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #102 Napisano 11 Lipca 2009 peter2906 - co z Twoja kabina? Karol...Mam sprzeglo na wierzchu.Docisk i tarcza wygladaja na ok.Natomiast kolo dwumasowe ma luzy we wszystkie strony wiec teraz obstawiam wlasnie je.Jestem na etapie poszukiwania kola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #103 Napisano 19 Lipca 2009 peter2906 - co z Twoja kabina? Niestety u mnie jednak okazala sie ta drozsza opcja... przeklete kolo dwumasowe.Najpierw obstawialem i nie tylko ja , ze za szarpanie odpowiedzialne jest sprzeglo a dokladniej docisk.Po wyjeciu sprzegla okazalo sie ze jest ono w bardzo dobrym jak nie idealnym stanie... docisk jak nowy..tarcza tez.Gruboscia nie odbiega od nowej.Natomiast po ogledzinach kola okazalo sie ze ma ono luzy po naciskaniu brzegow palcami.Myslalem o uzywce bo wydatek za nowe bardzo mnie odstraszal ale jednak po przemysleniu zdecydowalem sie kupic nowke zeby nie pluc sobie pozniej w brode.Sprzeglo tez zalozylem nowe bo mialem kupione juz wczesniej.Teraz juz jest spokoj z szarpaniem po zagrzaniu ale kosztowalo mnie to sporo... Tak nawiasem to mam do sprzedania uzywany (wyglada ze bardzo krotko) komplet sprzegla tzn.tarcza,docisk i lozysko LUK-a do AVF 6 biegow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #104 Napisano 20 Lipca 2009 peter2906 - możesz powiedzieć ile kosztowała Cię ta wymiana , mamy takie same silniki i bardzo mnie ciekawi jaki to jest wydatek . POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #105 Napisano 20 Lipca 2009 peter2906 - możesz powiedzieć ile kosztowała Cię ta wymiana , mamy takie same silniki i bardzo mnie ciekawi jaki to jest wydatek . Mnie to skrobnelo ok. 2000 zl... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djcarol Zgłoś #106 Napisano 21 Lipca 2009 Idąc za sugestią SNEYKa postanowiłem wymienić płyn hamulcowy na nowsiejszy i lepsiejszy - SL.6 DOT 4. Oprócz tego zmieniłem przegub zewnętrzny i jeździ się zdecydowanie lepiej, drżenie praktycznie ustąpiło, oby tak dalej :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #107 Napisano 22 Lipca 2009 Idąc za sugestią SNEYKa postanowiłem wymienić płyn hamulcowy na nowsiejszy i lepsiejszy - SL.6 DOT 4. Oprócz tego zmieniłem przegub zewnętrzny i jeździ się zdecydowanie lepiej, drżenie praktycznie ustąpiło, oby tak dalej :-) djcarol ciesze się że moglem pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skorx Zgłoś #108 Napisano 22 Lipca 2009 Koledzy mój problem ukazuje się w trochę inny sposób tzn. podczas ruszania nie odczuwam żadnych drgań natomiast szczególnie na biegu 2 , 3 ,4 w przedziale 2 - 3 tys. obrotów bardzo mi drga lewarek zmiany biegów i odczuwalne są wibracje pod samochodem. nie wiem co to możne być , znajomy mechanik powiedział mi ze to koło dwu masowe , jeżeli ktoś miał podobne przypadłości to proszę o pomoc. VW Passat 1.9tdi 130 km , typ silnika AVF 6-biegowa skrzynia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #109 Napisano 22 Lipca 2009 Koledzy mój problem ukazuje się w trochę inny sposób tzn. podczas ruszania nie odczuwam żadnych drgań natomiast szczególnie na biegu 2 , 3 ,4 w przedziale 2 - 3 tys. obrotów bardzo mi drga lewarek zmiany biegów i odczuwalne są wibracje pod samochodem.nie wiem co to możne być , znajomy mechanik powiedział mi ze to koło dwu masowe , jeżeli ktoś miał podobne przypadłości to proszę o pomoc. VW Passat 1.9tdi 130 km , typ silnika AVF 6-biegowa skrzynia Mi to bardziej wyglada na uszkodzodzoy lacznik elastyczny miedzy turbina a katalizatorem,ktory w pewnym przedziale obrotow powoduje rezonans.Na zewnatrz moze wygladac idealnie a w srodku moze byc wypalony.Poszukaj bo bylo juz o tym.Warto tez sprawdzic czy wydech jest dobrze zawieszony,czy wszystkie gumy sa ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marbels Zgłoś #110 Napisano 23 Lipca 2009 djcarol w jednym miejscu napisałeś że wymiana płynu i przgubu nic nie dała, a póżniej piszesz, że szarpanie ustało. O co tu chodzi? Czy sam nie wiesz? ---------- Post added at 16:47 ---------- Previous post was at 16:32 ---------- Panowie nawiązując do tematu ja mam też taki obiaw szarpania, ale przy zimnym silniku. Jak się rozgrzeje jest ok. Rzeczywiście pod górkę czy przy skręconych kołach objaw jest większy (bardziej szarpie). W naszych przypadkach winą jest tylko koło dwumasowe, ponieważ ono posiada tłumnik drgań. Wymiana docisku i tarczy nic nie zmieni. W przypadku sprzęgieł jednomasowych, za tłumienie drgań odpowiedzialna jest tarcza (to ona posiada tłumiki drgań - takie sprężyny po obwodzie). W moim przypadku to szarpanie jest narazie delikatne, a teraz w upały zupełnie nie występuje. Powoli się nastrajam na wymianę dwumasy (niestety), a jak mnie wkurzy to zastąpię je jednomasowym sprzęgłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djcarol Zgłoś #111 Napisano 23 Lipca 2009 Aaaaa.. tak, fakt. Moim zdaniem płyn musiał się "zadomowić" w przewodach a napisałem to od razu po wymianie. Przejechałem kilkaset km i jest zdecydowanie lepiej :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marbels Zgłoś #112 Napisano 24 Lipca 2009 Myślę, że to tylko chwilowe i nie ma się co cieszyć. (tłumik drgań ma to do siebie że potrafi siętak ułożyć że przez jakiś czas wskazuje na cudowne uzdrowienie, ale problem powróci), i nie licz na to że płyn chamulcowy czy przegub musiał się "zadomowić" (obaj byśmy chcieli w to wierzyć ale zejdźmy na ziemię). Myślę, że w twoim przypadku to będzie tarcza sprzęgła do wymiany i pozamiatane, bo chyba twój model nie posiada sprzęgła dwumasowego, ale nie jestem pewien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jadam Zgłoś #113 Napisano 24 Lipca 2009 Niestety 1.8 20V mają dwumas...;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djcarol Zgłoś #114 Napisano 24 Lipca 2009 Mam świadomość tego, że mimo wszystko kiedyś dojdzie do "ukłonu" w stronę sprzęgła ale tak jak napisałem ku ogromnemu zaskoczeniu jeździ się zdecydowanie lepiej. A jeśli już przyjdzie wymieniać to skłaniam się w stronę zamiennika z kołem jednomasowym, bo już o tym myślałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #115 Napisano 24 Lipca 2009 Ha ha , chwilami to mnie rozśmieszacie , skoro po zmianie płynu chamulcowego wszystko jest O.K. to po co się zamartwiać kołem dwumasowym , ale jak kto lubi niech zmienia .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marbels Zgłoś #116 Napisano 24 Lipca 2009 Ha ha , chwilami to mnie rozśmieszacie , skoro po zmianie płynu chamulcowego wszystko jest O.K. to po co się zamartwiać kołem dwumasowym , ale jak kto lubi niech zmienia .... Dokładnie SYNEK popieram. Wymiana płynu pomaga na szarpanie jak umarłemu kadzidło! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #117 Napisano 24 Lipca 2009 Cytat:Napisał SNEYK Zobacz post Ha ha , chwilami to mnie rozśmieszacie , skoro po zmianie płynu chamulcowego wszystko jest O.K. to po co się zamartwiać kołem dwumasowym , ale jak kto lubi niech zmienia .... Dokładnie SYNEK popieram. Wymiana płynu pomaga na szarpanie jak umarłemu kadzidło! Marbles - ja wymienilem płyn rok temu , zrobilem 17tyś. i jak do tej pory wszystko jest super " chyba jakiś CUD " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #118 Napisano 24 Lipca 2009 To u Was chyba jakos jest inaczej bo u mnie zaczymalo szarpac jak sie zagrzal a na zimnym nic sie nie dzialo.... i na pewno na uszkodzone kolo dwumasowe nowy plyn hamulcowy nie bedzie lekarstwem...a szkoda... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #119 Napisano 24 Lipca 2009 To u Was chyba jakos jest inaczej bo u mnie zaczymalo szarpac jak sie zagrzal a na zimnym nic sie nie dzialo.... i na pewno na uszkodzone kolo dwumasowe nowy plyn hamulcowy nie bedzie lekarstwem...a szkoda... peter2906 u mnie było tak samo jak u ciebie , na zimnym nic się nie działo a na zagrzanym szarpalo tzn. po dużej ilości chamowań w korku zwłaszcza . Po wymianie płynu chamulcowego jest idealnie , nic nie szarpie , gdybym tego nie wypróbował na sowim aucie to nigdy bym się nie wypowiadał na forum , w moim przypadku pomoglo no ale to nie jest reguła że pomoże w kazdym . POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #120 Napisano 24 Lipca 2009 Jacek to masz szczescie ze u Ciebie sprawe zalatwila wymiana plynu...oby tylko na dlugo.U mnie nie sprawdzalem z plynem ale raczej by to nie pomoglo bo po wymianie dwumasy szarpanie ustalo wiec ewidentnie winowajca bylo to przeklete kolo.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach