Skocz do zawartości
raver32

Szarpanie-drganie przy ruszaniu raz na jakis czas.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim B5 też zdarzyło się kilka razy, że szarpało przy ruszaniu na zimnym silniku, było trochę pod górkę, ale teraz jest na razie spokój, bo dodaję trochę więcej gazu. Jak silnik rozgrzany to pod górkę jeszcze większą też nie szarpie nawet przy kilkakrotnym ruszaniu. Po prostu trochę więcej gazu i po problemie powinno być.

 

To jest tak jak np wrzucić wyższy bieg przy małej prędkości - też będzie szarpać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
peter2906 - co z Twoja kabina?

Karol...Mam sprzeglo na wierzchu.Docisk i tarcza wygladaja na ok.Natomiast kolo dwumasowe ma luzy we wszystkie strony wiec teraz obstawiam wlasnie je.Jestem na etapie poszukiwania kola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
peter2906 - co z Twoja kabina?

Niestety u mnie jednak okazala sie ta drozsza opcja... przeklete kolo dwumasowe.Najpierw obstawialem i nie tylko ja , ze za szarpanie odpowiedzialne jest sprzeglo a dokladniej docisk.Po wyjeciu sprzegla okazalo sie ze jest ono w bardzo dobrym jak nie idealnym stanie... docisk jak nowy..tarcza tez.Gruboscia nie odbiega od nowej.Natomiast po ogledzinach kola okazalo sie ze ma ono luzy po naciskaniu brzegow palcami.Myslalem o uzywce bo wydatek za nowe bardzo mnie odstraszal ale jednak po przemysleniu zdecydowalem sie kupic nowke zeby nie pluc sobie pozniej w brode.Sprzeglo tez zalozylem nowe bo mialem kupione juz wczesniej.Teraz juz jest spokoj z szarpaniem po zagrzaniu ale kosztowalo mnie to sporo...

Tak nawiasem to mam do sprzedania uzywany (wyglada ze bardzo krotko) komplet sprzegla tzn.tarcza,docisk i lozysko LUK-a do AVF 6 biegow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

peter2906 - możesz powiedzieć ile kosztowała Cię ta wymiana , mamy takie same silniki i bardzo mnie ciekawi jaki to jest wydatek .

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
peter2906 - możesz powiedzieć ile kosztowała Cię ta wymiana , mamy takie same silniki i bardzo mnie ciekawi jaki to jest wydatek .

Mnie to skrobnelo ok. 2000 zl...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idąc za sugestią SNEYKa postanowiłem wymienić płyn hamulcowy na nowsiejszy i lepsiejszy - SL.6 DOT 4. Oprócz tego zmieniłem przegub zewnętrzny i jeździ się zdecydowanie lepiej, drżenie praktycznie ustąpiło, oby tak dalej :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idąc za sugestią SNEYKa postanowiłem wymienić płyn hamulcowy na nowsiejszy i lepsiejszy - SL.6 DOT 4. Oprócz tego zmieniłem przegub zewnętrzny i jeździ się zdecydowanie lepiej, drżenie praktycznie ustąpiło, oby tak dalej :-)

 

 

djcarol ciesze się że moglem pomóc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skorx

Koledzy mój problem ukazuje się w trochę inny sposób tzn. podczas ruszania nie odczuwam żadnych drgań natomiast szczególnie na biegu 2 , 3 ,4 w przedziale 2 - 3 tys. obrotów bardzo mi drga lewarek zmiany biegów i odczuwalne są wibracje pod samochodem.

nie wiem co to możne być , znajomy mechanik powiedział mi ze to koło dwu masowe , jeżeli ktoś miał podobne przypadłości to proszę o pomoc. VW Passat 1.9tdi 130 km , typ silnika AVF 6-biegowa skrzynia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mój problem ukazuje się w trochę inny sposób tzn. podczas ruszania nie odczuwam żadnych drgań natomiast szczególnie na biegu 2 , 3 ,4 w przedziale 2 - 3 tys. obrotów bardzo mi drga lewarek zmiany biegów i odczuwalne są wibracje pod samochodem.

nie wiem co to możne być , znajomy mechanik powiedział mi ze to koło dwu masowe , jeżeli ktoś miał podobne przypadłości to proszę o pomoc. VW Passat 1.9tdi 130 km , typ silnika AVF 6-biegowa skrzynia

Mi to bardziej wyglada na uszkodzodzoy lacznik elastyczny miedzy turbina a katalizatorem,ktory w pewnym przedziale obrotow powoduje rezonans.Na zewnatrz moze wygladac idealnie a w srodku moze byc wypalony.Poszukaj bo bylo juz o tym.Warto tez sprawdzic czy wydech jest dobrze zawieszony,czy wszystkie gumy sa ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

djcarol w jednym miejscu napisałeś że wymiana płynu i przgubu nic nie dała, a póżniej piszesz, że szarpanie ustało. O co tu chodzi? Czy sam nie wiesz?

 

---------- Post added at 16:47 ---------- Previous post was at 16:32 ----------

 

Panowie nawiązując do tematu ja mam też taki obiaw szarpania, ale przy zimnym silniku. Jak się rozgrzeje jest ok. Rzeczywiście pod górkę czy przy skręconych kołach objaw jest większy (bardziej szarpie). W naszych przypadkach winą jest tylko koło dwumasowe, ponieważ ono posiada tłumnik drgań. Wymiana docisku i tarczy nic nie zmieni. W przypadku sprzęgieł jednomasowych, za tłumienie drgań odpowiedzialna jest tarcza (to ona posiada tłumiki drgań - takie sprężyny po obwodzie). W moim przypadku to szarpanie jest narazie delikatne, a teraz w upały zupełnie nie występuje. Powoli się nastrajam na wymianę dwumasy (niestety), a jak mnie wkurzy to zastąpię je jednomasowym sprzęgłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa.. tak, fakt. Moim zdaniem płyn musiał się "zadomowić" w przewodach a napisałem to od razu po wymianie. Przejechałem kilkaset km i jest zdecydowanie lepiej :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę, że to tylko chwilowe i nie ma się co cieszyć. (tłumik drgań ma to do siebie że potrafi siętak ułożyć że przez jakiś czas wskazuje na cudowne uzdrowienie, ale problem powróci), i nie licz na to że płyn chamulcowy czy przegub musiał się "zadomowić" (obaj byśmy chcieli w to wierzyć ale zejdźmy na ziemię). Myślę, że w twoim przypadku to będzie tarcza sprzęgła do wymiany i pozamiatane, bo chyba twój model nie posiada sprzęgła dwumasowego, ale nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety 1.8 20V mają dwumas...;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam świadomość tego, że mimo wszystko kiedyś dojdzie do "ukłonu" w stronę sprzęgła ale tak jak napisałem ku ogromnemu zaskoczeniu jeździ się zdecydowanie lepiej.

A jeśli już przyjdzie wymieniać to skłaniam się w stronę zamiennika z kołem jednomasowym, bo już o tym myślałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha ha , chwilami to mnie rozśmieszacie , skoro po zmianie płynu chamulcowego wszystko jest O.K. to po co się zamartwiać kołem dwumasowym :) , ale jak kto lubi niech zmienia ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ha ha , chwilami to mnie rozśmieszacie , skoro po zmianie płynu chamulcowego wszystko jest O.K. to po co się zamartwiać kołem dwumasowym :) , ale jak kto lubi niech zmienia ....

 

Dokładnie SYNEK popieram. Wymiana płynu pomaga na szarpanie jak umarłemu kadzidło!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał SNEYK Zobacz post

Ha ha , chwilami to mnie rozśmieszacie , skoro po zmianie płynu chamulcowego wszystko jest O.K. to po co się zamartwiać kołem dwumasowym , ale jak kto lubi niech zmienia ....

Dokładnie SYNEK popieram. Wymiana płynu pomaga na szarpanie jak umarłemu kadzidło!

 

Marbles - ja wymienilem płyn rok temu , zrobilem 17tyś. i jak do tej pory wszystko jest super " chyba jakiś CUD " :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To u Was chyba jakos jest inaczej bo u mnie zaczymalo szarpac jak sie zagrzal a na zimnym nic sie nie dzialo.... i na pewno na uszkodzone kolo dwumasowe nowy plyn hamulcowy nie bedzie lekarstwem...a szkoda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To u Was chyba jakos jest inaczej bo u mnie zaczymalo szarpac jak sie zagrzal a na zimnym nic sie nie dzialo.... i na pewno na uszkodzone kolo dwumasowe nowy plyn hamulcowy nie bedzie lekarstwem...a szkoda...

 

peter2906 u mnie było tak samo jak u ciebie , na zimnym nic się nie działo a na zagrzanym szarpalo tzn. po dużej ilości chamowań w korku zwłaszcza . Po wymianie płynu chamulcowego jest idealnie , nic nie szarpie , gdybym tego nie wypróbował na sowim aucie to nigdy bym się nie wypowiadał na forum , w moim przypadku pomoglo no ale to nie jest reguła że pomoże w kazdym . POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek to masz szczescie ze u Ciebie sprawe zalatwila wymiana plynu...oby tylko na dlugo.U mnie nie sprawdzalem z plynem ale raczej by to nie pomoglo bo po wymianie dwumasy szarpanie ustalo wiec ewidentnie winowajca bylo to przeklete kolo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności