Skocz do zawartości
raver32

Szarpanie-drganie przy ruszaniu raz na jakis czas.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dokładnie to samo - drżenie przy ruszaniu przy rozgrzanym silniku. W zimie problemów nie było, chyba, że stałem w kilometrowym korku ale teraz robi się to już "delikatnie" denerwujące.

Przegub wewnętrzny odpada, bo przecież jak samochód jest zimny - jest OK, a więc pozostaje mi czekać do momentu aż padnie sprzęgło i wtedy się martwić, chyba, że usterka będzie bardziej intensywna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co jest koledzy z tym szarpaniem przy ruszaniu po staniu w korkach??U mnie nie ma zadnych drgan na karoserii ani dziwnych odglosow i stukania a dzisiaj troche postalem w korku..niedlugo i zaczal szarpac przy ruszaniu z jedynki.Teraz postal okolo 2 godzin i juz szarpanie prawie nie wystepuje...wiec co tu jest grane??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podmienicie przeplywki, moja oryginalna pokazywala idealne parametry i wlasnie mialem takie objawy jak Wy. Po wymianie na inna tez Boscha objawy ustapily.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mysle ze kolega ktory pisal o problemie termicznym (czyli rozgrzanie plynu itd)ma racje!Ja mam to samo w moim PASSACIE i ostatnio zdarzylo sie rok temu w upalny dzien kiedy stalem w korku ,podczas ruszania szarpalo autem potem bylo tak jeszcze dwa razy i tylko wtedy kiedy stalem w korku w duzy upal !Potem cala jesien i zime nic zero szarpania,i ostatnio w goracy dzien w korku znowu raz szarplo teraz swiety spokoj,wiec mysle ze moze to miec zwiazek z rozgrzanym silnikiem i byc moze jak kolega wczesniej pisal plyn sie rozgrzal ponad miare itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem identycznie to samo!po dluzszej jezdzie w miescie i korkach caly czas przy ruszaniu szarpalo:mad:.w zime nie bylo praktycznie problemu.Po wymianie sprzegla jak reka odjal i mam spoko!;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz sam nie wiem na co zwrocic szczegolna uwage z tym szarpaniem bo co przypadek to kazdy ma inne podejrzenia.Dzisiaj znowu pojezdzilem troche po miescie i gdy auto sie nagrzalo to znowu przy ruszaniu z 1 pojawilo sie to straszne szarpanie ze nie idzie ruszyc.Musialem ruszac z 2 to jako tako plynnie startowal......Jak samochod ostygnie to jest OK.Jak mam sie upewnic co to jest na 100%??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mario010

Witam. Mam taki sam problem co reszta. Strasznie szarpie przy ruszaniu z miejsca z jedynki ( tylko jak silnik jest ciepły ) Ja też już nie mam nerwów do tego auta - a miało być tak pięknie- PASSAT TDI 130 KONI I TAKIE TAM i co cały czas dokładam...Dziś oddałem go po raz kolejny do mechanika ( ale innego) Powiedział mi że to nie jest wina sprzęgła- oczywiście dałem mu się przejechać! Coś tam mruczał pod nosem że to jakiś zaworek może być albo coś tam...dopiero powie jak tam zaglądniw. Termin mam dopiero za dwa tygodnie i musze z tym jeszcze jeździć. Pozostalo czekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,silnik czy jest zimny czy ciepły to bez różnicy.

Przy odpalaniu i gaszeniu czuć jak nim minimalnie rzuca,na jedynce lub dwójce jak się jedzie z 10-15 km/h to czuć jak silnik nie równo pracuje.A jak gwałtownie doda się gazu lub zdejmie sie nogę z pedała gazu to też czuć takie jak by szarpnięcie silnika.No i nieraz czuje że jest słabszy,nie raz ma pałera a za chwile już go niema,to znaczy że ma siłe,ale czuć że brak mu tego ducha.

Koledzy co to może być,bo ten koszmar po nocach mi się już sni??

Pozdrawiam!!!!!!

 

 

wspomne tylko tyle że kiedyś miałem Forda Fiestę i też rzucało silnikiem,ale tam była padnięta poduszka od silnika,czy w Passacie może być to samo????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że to szarpanie przy ruszaniu po rozgrzaniu auta w korkach lub po mieście dotknęło już wiele osób ale niestety nic jeszcze nie wiadomo o co tutaj chodzi a nie sztuką jest wymieniać wszystko po kolei aż usterka zostanie zlikwidowana ponieważ sprzęgło,dwumas itp. rzeczy sporo kosztują.Przez to szarpanie jutro jade z autem na giełde i może pozbędę się problemu w ten sposób...(a szkoda bo bardzo podoba mi się mój nowy nabytek)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem dokladnie to samo.Na bardzo rozgrzanym silniku szarpalo podczas ruszania z 1 -Problemem byl najprawdopodobniej docisk sprzegla , ale wymienilem komplet razem z Kolem dwumasowym firmy Sachs .Koszt kpl sprzegla + dwumas 1700zl - wymiana 300 - po zrobieniu w dn wczorajszym ok 100km po miescie problemu nie odczulem!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mialem dokladnie to samo.Na bardzo rozgrzanym silniku szarpalo podczas ruszania z 1 -Problemem byl najprawdopodobniej docisk sprzegla , ale wymienilem komplet razem z Kolem dwumasowym firmy Sachs .Koszt kpl sprzegla + dwumas 1700zl - wymiana 300 - po zrobieniu w dn wczorajszym ok 100km po miescie problemu nie odczulem!!!

No wlasnie...w sumie nie wiadomo teraz czy byl to dwumas,czy docisk,czy sprzeglo...nie cieszy mnie opcja wylozenia 2000...

Skad to przypuszczenie ze to docisk..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skad to przypuszczenie ze to docisk..?

 

Pewnie słoneczko było nie równe... peter2906 żeby o sprzęgle coś powiedzieć to trzeba je wyjąć na stół ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem w ASO- powiedzieli mi ze jest to napewno wina docisku, ale czy tez dwumasy okaze sie dopiero po rozebraniu skrzyni.Mechanik u ktorego robilem sprzeglo powiedzial ze dwumas jest juz nadgryziony zebem czasu:) i nalezaloby wymienic ta padline , aczykolwiek stwierdzil ze torche by jeszcze wytrzymal ... . Nie chetnie wydalem ta kase ale chcialem zakonczyc temat szarpania do konca zycia tego auta!!!Ciekawostka jest to ze w 4 duzych serwisach twierdzili ze w moim aucie nie ma dwumasy :) Jezeli ktos chcialbym wypozyczyc na testy moja stara dwumase sluze pomoca ( podobno jest sprawna)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie tego szarpania przy ruszaniu.Moze ktos polecic mechanika na slasku,ktory zna sie na rzeczy i moglby mi powiedziec na 100% co jest grane??Chodzi o okolice Dąbrowy Górniczej,Zawiercia,Olkusza itp.Zalezy mi na tym bardzo bo to szarpanie staje sie juz meczace.Prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze ktos polecic mechanika na slasku,ktory zna sie na rzeczy i moglby mi powiedziec na 100% co jest grane??

 

Zwalaj skrzynie to będzie wiadomo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie chce ja zwalic ale nie mam pojecia u kogo.Sam tego nie zrobie a byle komu oddac to tez nie wyjscie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mialem dokladnie to samo.Na bardzo rozgrzanym silniku szarpalo podczas ruszania z 1 -Problemem byl najprawdopodobniej docisk sprzegla , ale wymienilem komplet razem z Kolem dwumasowym firmy Sachs .Koszt kpl sprzegla + dwumas 1700zl - wymiana 300 - po zrobieniu w dn wczorajszym ok 100km po miescie problemu nie odczulem!!!

Trochę drogi "gips" żeby się pozbyć szarpania. Może podczas wymiany mechanik coś trącił, dokręcił...itp. Skoro problem pojawia sie tylko na rozgrzanym silniku latem to raczej nie będzie docisk. Bo zimą silnik też ma swoje 90 stopni a objaw nie występuje. Mam to samo i też na razie nie wiem - co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,moze mi ktos podac numery sprzegla do mojego Paska?? 131 KM AVF skrzynka 6 biegow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vw1

W moim B5 objawia się to troche inaczej niż na innych przykładach z tego wątku, a mianowicie na zimnym silniku. Jak auto postoi przez jakiś czas, może to być przez całą noc, a może to być np. 20 min. i ruszam z 1-go biegu lub na wstecznym to jest wyczuwalne delikatne drganie/szarpanie pedału sprzęgła przez ułamek sekundy w momencie gdy pedał jest już praktycznie u góry/wysprzęglony, a póżniej już nie, ruszam drugi i kolejny raz i nic. Poza tym nic się nie dzieje z autem, wszystko ok.

Może ktoś ma pomysł co to może być. Passat ma 70.000 km. przebiegu i jest w idealnym stanie, więc skąd takie cholerstwo i jak na to zaradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy moze ktos powiedziec czy sprzeglo z ponizszych zdjec bedzie pasowac do mojego auta:

aa2af66d388238e5.jpg

bef69d1d100d3cd6.jpg

4a038e1730f2f438.jpg

4a7a673bec4684d0.jpg

Tutaj link do opisu tego sprzegla:

http://webcat.sachs.de/?LASTPAGE=http://webcat.sachs.de/

Zeby zaladowac nalezy kliknac z lewej strony : SACHS 3000 951 034

Chcialbym na 100% potwierdzic lub wykluczyc czy bedzie pasowac do mojego silnika.

Edytowane przez peter2906

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności