Skocz do zawartości
raver32

Szarpanie-drganie przy ruszaniu raz na jakis czas.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lester

To jednak koło dwu masowe .Popytałem mechaników i mówią że koło.Zawsze dzieje sie to na gorącym silniku, w Lecie i w korkach.Czasami więcej czasami mniej ale jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w czasie wyciskania drga pedał sprzęgła i częstotliwośc rośnie proporcjonalnie do obrotów, to niestety jest to objaw dwumasy. Miałem takie doświadczenia zupełnie niedawno(2tyg. temu). Skończyło sie na wymianie sprzęgła i wywaleniu dwumasy. Dwumase zastąpiłem jednomasowym kołem zamachowym firmy VALEO, robi kompletne zestawy naprawcze. I spokój z dwumasą raz na zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli w czasie wyciskania drga pedał sprzęgła i częstotliwośc rośnie proporcjonalnie do obrotów, to niestety jest to objaw dwumasy. Miałem takie doświadczenia zupełnie niedawno(2tyg. temu). Skończyło sie na wymianie sprzęgła i wywaleniu dwumasy. Dwumase zastąpiłem jednomasowym kołem zamachowym firmy VALEO, robi kompletne zestawy naprawcze. I spokój z dwumasą raz na zawsze.

 

 

a jak komfort jazdy bez dwumasy??? biegi ok wchodza, bez problemow??? a zywotnosc tego zestawu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

biegi brykają bez żadnych kłopotów, żywotnośc no oczywiście,że większa, koło chyba niezniszczalne, chyba, że razrusznik wlączysz w czasie jazdy to zęby polecą. Komfort, nie widze różnicy. Jeżeli poduchy silnika i skrzyni są OK to nie powinnobyc kłopotów. Czytałem też na forum, że ktoś wymienił dwumase, poduszki jakieś tam pierdoły, bo chciał zlikwidowac drgania. Efekt- wywalona kasa, wymienione częsci, drgania pozostały na nizmiennym poziomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jednak koło dwu masowe .Popytałem mechaników i mówią że koło.Zawsze dzieje sie to na gorącym silniku, w Lecie i w korkach.Czasami więcej czasami mniej ale jest.

w moim przypadku nie ma to znaczenia jaki silnik acz kolwiek na goracym silniku i w korkach faktycznie jest to bardziej odczówalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Orzi

Witam, mam wlasciwie podobny problem, b5 1,9 tdi 98 r. automat, szarpie przy ruszaniu, ale tylko na poczatku (jak auto stalo), jak sie rozjezdzi jest juz ok. Jesli ktos spotkal sie z czyms takim, prosze o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Czytałem też na forum, że ktoś wymienił dwumase, poduszki jakieś tam pierdoły, bo chciał zlikwidowac drgania. Efekt- wywalona kasa, wymienione częsci, drgania pozostały na nizmiennym poziomie.

 

Dokładnie !! Ja tak pisałem :668: wymieniłem dwumasówke ,kompletne sprzęgło ,poduszki pod silnikiem i skrzyni .Efekt- jest cicho \ciszej ,ale dalej przenosą sie delikatne drgania i w kabinie czasami słychać przydźwięk buczenia a czasami jest błoga cisza.Ma ktoś jeszcze pomyśł przez co może być róznica głośności ?! Czym szybciej jade na szybkim ruchu i później wpadam w korek to samochód się wycisza ,że go wogole nie słychać.Postoje tak z 10min i już przenosi się silnik :669:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grota

witam wszystkich,wymieniłem sprzegło w passacie 1.9tdi 115km atj. wraz z kołem dwumasowym cały komplet firmy LUK po 200 tys,objawy były takie że po dłuższej jezdzie w korkach ulicznych przy ruszaniu z miejsca samochód szarpał jak początkującemu kierowcy.Po wymianie okazało sie że dalej szarpie przy ruszaniu na 1 biegu tylko znacznie mniej mozna to nazwac drganiami ale jednak.Mechanik twierdzi ze to wina koła że kupiłem je felerne i nie dopuszcza mysli ze moze to cos innego lub zle je założył.Moze miał ktos taki przypadek i cos doradzi,a moze trzeba troche czasu zeby sie tam wszystko dobrze ułożyło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ireneuszzuk

witam,w moim B5 tdi 90 szarpało najpierw przy ruszaniu póżniej już podczas jazdy na końcu cały czas wynieniłem wew.przegub i wszystko w porządku (guma była cała ,a jednak )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kristerr

Żadko kiedy można wnioskować, czy przegub jest sprawny, po stanie gumy...

Ja wymieniałem 2 przeguby zewnętrzne (prawy i lewy) bo tak waliły na zakrętach że szok, a gumy były całe, wogóle nie tknięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ireneuszzuk

zgadzam się -stan gumy to nie wskazowka ,ale szarpanie podczas ruszania lub przyśpieszania już wskazuje nam przypuszczalnie na wew przegub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zach7

Miałem podobne objawy. Po wymianie kompletnego sprzęgło wszystko ustało.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawami szaprania samochodu z silnikami TDi może być zabrudzony nastawnik na pompie wtryskowej, aby to sprawdzić trzeba odłączyc na chwilę czujnik od prędkości który znajduje się przy środkowym przegubie po prawej stronie patrząc na silnik. Po odłączeniu czujnika nie będzie pokazywac auto prędkości. Jesli przestanie szarpac i będzie ok znaczy znaczy to że zabrudzony jest nastawnik na pompie.

Była to przyczyna u mnie, wymieniłem poduszki pod silnikiem i nic nie dało, aż w końcu sprawdziłem nastawnik i to było to: Wyczyściłem (regeneracja) i jest ok:) autko nie szarpie, zbiera się z samego dołu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja również mam podobny problem.

Wymieniłem kompletne sprzęgło i koło dwumasowe, poduszki pod silnikiem i skrzynią no i się zaczęło. Rano jak go odpalę to widze jak drga kierownica i lusterko, wcześniej przed wymianą też były drgania ale znacznie mniejsze. Przy ruszaniu jak puszczam pedał sprzęgła to w pewnym momencie jest takie szarpnięcie / uderzenie i dopiero po tym samochód rusza. Dzieje się tak co jakiś czas/ co któreś puszczenie pedału i obojętne jest to czy silnik jest rozgrzany czy nie. Zauważyłem również że najłatwiej wywołać to zjawisko kiedy auto stoi nawet na niewielkiej pochyłości (z górki).

 

Czy ktoś może powiedzieć co jest przyczyną?

 

Dodatkowo po całej tej wymianie mam problem z 2 biegiem - na zimnym silniku trudniej go wrzucić niż pozostałe czego wcześniej nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam w tym temacie ze zanim zaczniecie wymieniać sprzęgło i koło dwumasowe to warto najpierw obejrzeć poduszki silnika... chociaż trudno ocenić na ile są zużyte. Ja wymieniłem w ciemno wszystkie i szarpanie ustało... jak oglądam moje stare podsuszki to wcale nie są takie złe... ta od strony pasażera chyba szybciej się zużywa (1.9 tdi, pompowtryski). Jako ciekawostkę dodam ze zamawiałem w 2 sklepach po jednej.. chciałem dobre, febi lub lemforder. Jedna miałem niby febi w oryginalnym pudelku a druga lemforder.. a na obu był wybity napis corteco. W poniedziałek będę to wyjaśniał.. widziałem na allegro poduszki febi z opisem ze są to poduszki corteco w pudelku febi:confused: Może ktoś wie o co w tym wszystkim chodzi? Wychodzi na to ze corteco,febi, i lemforder to wszystko to samo i różnią sie tylko cena.. będę żądał żeby policzyli mi za nie jak za corteco... za jedna jeszcze nie płaciłem;)

 

Po 2 miesiącach jazdy z takim szarpaniem od czasu do czasu chyba naderwał mi sie łącznik elastyczny.. bo słychać taki minimalny rezonans.. przy zmianie biegów jak obroty spadaj... narazie nie duży... :633: Lepiej robić to w miarę szybko..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Zeby nie pisać nowego postu wznawiam temat.

 

Moje objawy są odwrotne do objawów kolegów.

 

Sprzęgło szarpie gdy śilnik zimny, gdy przejadę ok 10KM i silnik się rozgrzeje szarpanie ustaje.

 

Dodam że szarpanie nie jest mocne i nieregularne (czyli nie zawsze szarpie gdy zimny).

Wcześniej tego nie było. Przebieg 167000

 

Jaki może być powód?? Taki sam jak w postach powyżej ??

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jestem jeszcze jednym głosem wołającym o pomoc lub rade. U mnie delikatne szarpniecia sa odczuwalne przy jeździe ze stała predkością ( ok 100/h) W momęcie kiedy przyśpieszam jest ok. Vag pokazał tylko że, kończy się przpływomierz, więc wymieniłem - 550 zł i dalej to samo. Podczas wymiany przepływki stwierdzono ostatnie dni dwu masy, więc wymieniłem komplet ze sprzegłem. Szarpanie jakby zmalało ale jest nadal. Co o tym myślicie??? Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica ale nie mam juz ochoty i kasy wymieniać wszystkiego po kolei.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.

Jestem jeszcze jednym głosem wołającym o pomoc lub rade. U mnie delikatne szarpniecia sa odczuwalne przy jeździe ze stała predkością ( ok 100/h) W momęcie kiedy przyśpieszam jest ok. Vag pokazał tylko że, kończy się przpływomierz, więc wymieniłem - 550 zł i dalej to samo. Podczas wymiany przepływki stwierdzono ostatnie dni dwu masy, więc wymieniłem komplet ze sprzegłem. Szarpanie jakby zmalało ale jest nadal. Co o tym myślicie??? Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica ale nie mam juz ochoty i kasy wymieniać wszystkiego po kolei.

 

Pozdrawiam

Dodam jescze: przebieg 200 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dokurobej

Sam miałem podobny problem, przy ruszaniu auto robiło mi żabki oraz przy obrotach w okolicy 2000 rpm mialem silne drgania auta. Okazało się że winny był przegub wewnętrzny. Po wymianie już nie ma tego problemu.

 

Można pokusić się o małe podsumowanie.

 

Co można sprawdzić w takich przypadkach:

- poduszki pod silnikiem

- przeguby (cała osłona gumowa nie oznacza że przegub jest ok.)

- plecionke (łącznik elastyczny)

- sprzęgło + dwumas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal_mm

witam

mam podobny problem jak koledzy. pierwszy raz pojawił się problem jakieś pół roku temu. po dłuższej jeździe auto szarpało na jedynce i na wstecznym. jak ostygł to usterka mineła. aż do wczoraj. znowu szarpie na jedynce i na wstecznym. natomiast dzisiaj rano odpalam auto i wszystko hula jak należy. VAG nic nie pokazuje. co to może być ? czy ktoś wie co zrobić ? wiem że mam do wymiany przegub po stronie kierowcy , ale czyżby to była wina moich problemów? proszę o radę. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności