Gość agmuz Zgłoś #1 Napisano 28 Czerwca 2006 W paskach bywaja haki z gniazdami do przyczepek. Są 2 rodzaje gniazd - 13 pin z wyprowadzeniami do przyczep campingowych oraz 7 pin stosowane w Polsce ( ponoć standard europejski). W moim akurat było 13 styków no i jakos żadna przyczepka sie nie chciała podpasić. Przedstawiam opis pinów obydwu gniazd: 1 - [58l] kierunkowskaz lewy 2 - [83b]światło przeciwmgielne 3 - [31] masa 4 - [58r] kierunkowskaz prawy 5 - [58] światło postojowe prawe 6 - [54] światło stopu 7 - [58] światło postojowe lewe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 29 Czerwca 2006 Bardzo ciekawe. A skąd masz opis gniazda 13-pinowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi Zgłoś #3 Napisano 14 Lipca 2006 W paskach bywaja haki z gniazdami do przyczepek. Są 2 rodzaje gniazd - 13 pin z wyprowadzeniami do przyczep campingowych oraz 7 pin stosowane w Polsce ( ponoć standard europejski). W moim akurat było 13 styków no i jakos żadna przyczepka sie nie chciała podpasić. Przedstawiam opis pinów obydwu gniazd: 1 - [58l] kierunkowskaz lewy 2 - [83b]światło przeciwmgielne 3 - [31] masa 4 - [58r] kierunkowskaz prawy 5 - [58] światło postojowe prawe 6 - [54] światło stopu 7 - [58] światło postojowe lewe Co oznaczają oznaczenia 58l itp. Czy to oznaczenie które są gdzieś w samochodzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #4 Napisano 14 Lipca 2006 Bardzo ciekawe. A skąd masz opis gniazda 13-pinowego? Zdaje się że był gdzieś na elektrodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #5 Napisano 14 Lipca 2006 Sprzedawane są nawet przejściówki, tylko jak ma sie gniazdo ustawione pod zderzakiem, prostopadle do niego to taka przejściówka się nie zmiesci :-) Sprawdziłem to empirycznie zanim nie padłem na mokra ziemię i nie sprawdziłem samodzielnie w przyczepie która chciałem pożyczyć... :622: Europejski standard to właśnie gniazda 13-pinowe. 7ki robione są do dzisiaj w Polsce. Producenci przyczep przy coraz większej liczbie samochodów z zagranicy będą wreszcie zmuszeni zmienić standard albo oferować oba złącza w przyczepce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cwikiel1975 Zgłoś #6 Napisano 19 Lipca 2006 Mam sedana z 1997 roku i tam jest zdejmowany hak z chowanym gniazdem, kupilem przejsciowke i wszystko gra na 100%. nie wiem czy jest sens bawic sie w samodzielna przerobke, koszt przejsciowki to ok 40 zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość agmuz Zgłoś #7 Napisano 19 Lipca 2006 ...cwikiel1975 .... skoro kolega powyżej pisze , że przejściówka mu nie wchodzi pod zderzak - to chyba rozumiesz sens. Opis nie ma na celu nakłanianie kogokolwiek do przeróbek - wyjaśnia techniczną stronę tematu. Dobrze jest wiedzieć na którym pinie w gnieździe nie łączy jak nie masz kierunku w prawo, albo stopu - chyba że lubisz wizyty u elektryka i wtedy koszty przejściówki się potroją :610: . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #8 Napisano 19 Lipca 2006 13-pin robi się głównie do przyczep campingowych. Dziwne jest to, co piszesz, że standard, bo jeszcze w zeszłym roku ciągałem VW Transporterem na niemieckich blachach z gniazdem 13-pinowym przyczepę również na niemieckich blachach ale z wtyczką 7-pinową. Miałem założoną przejściówkę. U nas taka kosztuje ok 80 PLN. Lepiej jest zmienić gniazdo na 7-pinowe i mieć spokój. Sam zrobiłem to rok temu. Przy okazji wymiany zrobiłem rozpiskę, którą załączył tu pszemek (stąd moje pytanie do niego), i wrzuciłem ją na elektrodę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rieder Zgłoś #9 Napisano 18 Sierpnia 2006 DOBRA mam problem kable do gniazda są podłączone ale nie dochodzi do nich prąd jak więc najlepiej dobrać się do najbliższej kostki żeby sprawdzić czy tam jest prąd muszą iść gdzieś kable od świateł tylnich ale gdzie icg szukac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN Zgłoś #10 Napisano 12 Lutego 2007 Nie wiem jak przejściówka, może się nie zmieścić. Mam odpinany oryginalny hak VW z gniazdem zamontowanym za zderzakiem (nie widać go dopóki się pod nim nie położy). Przejściówka z 13 na 7 weszła idealnie podpiąłem lawetkę i poleciałem do Niemiec po kolegę, który miał wypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #11 Napisano 12 Lutego 2007 4MOTION_LBN, Jest belka i zaraz za nią zderzak... jak jest za ciasno to się nie zmieści. Tak samo bywa w życiu między kobieta i mężczyzną, prosta sprawa :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzepa1 Zgłoś #12 Napisano 5 Kwietnia 2008 Co oznaczają oznaczenia 58l itp. Czy to oznaczenie które są gdzieś w samochodzie? Witam, odgrzebałem troche stary temat. Dzisiaj po raz pierwszy podpinałem przyczepke pod hak i okazuje się, że mam gniazdo 13-pinowe. Szukałem przejściówki na Allegro ale nie ma. Może ktoś mi da rysunek z zaznaczonymi pinami który do czego? bo jakoś po samej rozpisce nie bardzo się łąpe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oracz Zgłoś #13 Napisano 5 Kwietnia 2008 rzepa1 jak nie ma jak są http://www.allegro.pl/item336255585_redukcja_adapter_wtyczka_przejsciowka_13_7.html ja mam taką od tego gościa i jest OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzepa1 Zgłoś #14 Napisano 6 Kwietnia 2008 rzepa1jak nie ma jak są http://www.allegro.pl/item336255585_redukcja_adapter_wtyczka_przejsciowka_13_7.html ja mam taką od tego gościa i jest OK oracz dzięki, już kupuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #15 Napisano 15 Lipca 2008 Witam a ja zapytam szanownych kolegów jak podpiąć się i gdzie wiązką przewodów od gniazda przyczepy. Dzisiaj właśnie zakupiłem i zamontowałem oryginalny hak odpinany do Passata. Powiedzcie mi także ja i gdzie wejść przewodami do bagażnika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #16 Napisano 15 Lipca 2008 Witam a ja zapytam szanownych kolegów jak podpiąć się i gdzie wiązką przewodów od gniazda przyczepy. Dzisiaj właśnie zakupiłem i zamontowałem oryginalny hak odpinany do Passata. Powiedzcie mi także ja i gdzie wejść przewodami do bagażnika. Pozdrawiam arkady375 ; Zobacz w lewej tylnej lampie- są dodatkowe styki , aby podpiąć przewody do gniazda haka , oczywiście analogicznie w prawej lampie styk od prawego kierunku. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ice-2006 Zgłoś #17 Napisano 6 Sierpnia 2008 Witam kolegów, chętnie podepnę się ze swoim problemem. Otóż mam oryginalny hak, nie używany, leży sobie w bagażniku, pod zdeżakiem jest gniazdo, ale w zdeżaku nie ma żadnej klapki. Czy w związku z tym muszę wymienić zdeżak czy tylko tą dolną czarną osłonę na taką z klapką?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kostek666 Zgłoś #18 Napisano 18 Lutego 2009 Macie tutaj ładny schemat co gdzie podłączyć. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/be565f3f19097882.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #19 Napisano 18 Lutego 2009 Witam! Jak ktoś chce mieć problem z głowy za 168 zł polecam wspaniałą wiązkę elektryczną dopasowaną do modelu z oryginalnymi wtyczkami pod lampy. Oryginał Westfalii kosztuje 450 zł w ASO. Podaję adres do producenta sam nabyłem świetna sprawa, kontrolka na tablicy rozdzielczej nawet działa. http://www.haksystem.pl/oferta.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 29 Czerwca 2009 Właśnie zamontowałem sobie hak. W B3 podłączenie elektryki jest banalne, wyciągamy wiązkę gniazda do lewej lampy i łączymy następująco z wolnymi pinami w lampie (opisy zacisków są na obudowie): 1 - "BL li" 2 - pociągnąć przewód do lewej lampy w klapie i podłączyć go do dolnego zacisku dolnego gniazda (jest wolna wsówka) 3 - "31" 4 - "BL re" 5 - "S re" 6 - "BR" 7 - "S li" koszt zaświadczenia u diagnosty 35 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach