Skocz do zawartości
kajo50

uszkodzony wtryskiwacz sterujący w B6 2,0 TDi 140 KM

Rekomendowane odpowiedzi

tak mi powiedział ten serwisant, że oni już ani z BOSCH ani z SIMENSEM nie mają umowy tylko z tymi, tego czy ta firma nie jestem pewny bo oni opony powinni robić heheehe więc nie wiem czy to na pewno continental

Dowiedziałeś się jakiej firmy ten pompowtrysk jest?

Ile zapłaciłeś za niego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dalej jakiej firmy bo szczerze mówiąc nie pytałem w serwisie . Co do kosztu to tu wszystko opisałem mniej więcej, post 18:)

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42409

 

pozdro :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie...

Mam taki problem po wymianie, a właściwie regeneracji 3 pompowtryskiwacza, w przedziale obrotów ok 1900-2100 podczas przyspieszania samochód szarpie. dzieje się to na każdym biegu i im wyższy bieg tym szarpanie staje się większe ale tylko w tym przedziale obrotów. Po odczytaniu wartości wtryskiwaczy wychodzi coś takiego:

na zimnym silniku

1: - 200, -300 mmg/cykl

2: - 700 mmg/cykl

3: 700 do 800 mmg/cykl

4: -70 lub 70 mmg/cykl

 

na rozgrzanym silniku

1: - 700 mmg/cykl

2: - 200, -300 mmg/cykl

3: 1,2 mg/cykl

4: - 125 mmg/cykl

 

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dymian

Witam

Mam pytanko w moim passku wyskoczył następujacy bład 17677 P1269 4wtrysk i 17669 P1261 to jest pierwszy wtrysk.Czy to prawda że pierwszy wtrysk wspólpracuje z czwartym i jeśli jeden coś szwankuje to odbija sie to na drugim?prosil bym o jakies podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam paska b6 140km - czy można dalej jechać z uszkodzonym z 1 pompowtryskiem , jak to zrobić , bo słyszałem że można jechać - pozdrawiam wszystkich passków b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam paska b6 140km - czy można dalej jechać z uszkodzonym z 1 pompowtryskiem , jak to zrobić , bo słyszałem że można jechać - pozdrawiam wszystkich passków b6

 

Jest masa info na temat pompowtrysków w Passacie B6 tylko wystarczy użyć opcji szukaj i będziesz miał odpowiedz na swoje pytanie - oczywiście bogatszy o wiedzę zaczerpniętą z życia forum - Siemens - BKP - 03G130073D takie hasła wpisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witajcie...

Mam taki problem po wymianie, a właściwie regeneracji 3 pompowtryskiwacza, w przedziale obrotów ok 1900-2100 podczas przyspieszania samochód szarpie. dzieje się to na każdym biegu i im wyższy bieg tym szarpanie staje się większe ale tylko w tym przedziale obrotów.

Przyłączam się do pytania, ponieważ mam taki sam problem i prosił bym o jakieś rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam paska b6 140km - czy można dalej jechać z uszkodzonym z 1 pompowtryskiem , jak to zrobić , bo słyszałem że można jechać - pozdrawiam wszystkich passków b6

 

Witam!

Po blisko rocznej przerwie padł kolejny pompowtrysk:-(

Podobnie jak rok wcześniej - auto załadowane w trasę, trzy rowery na dachu, pełen bagażnik i 5 osób na pokładzie (w tym 2 dzieci).

Silnik sobie zgasł i tyle.

Całe szczęście, że miałem na tyle dużą prędkość, że dojechałem do małej miejscowości i wjechałem na parking przy sklepie. I co teraz?

Dzwonić po assistance i czekać ok. 1,5h, co z bagażem i pasażerami? Zależało mi na czasie, dlatego ta opcja odpadła. Bardzo ważne dla mnie było, aby dojechać do miejsca przeznaczenia jeszcze w tym samym dniu (ok. 230km a godzina była już 18:00).

Zadzwoniłem po brata - aby mnie ściągnął z powrotem do Poznania (ok. 40km). Ale czy Golf IV 1,6SR da radę z takim klocem na lince? Pomijam już przepisy... Tak czy siak czekam na brata...

Po 30 min kiedy to dzieciaki już zaczęły się wiercić, że się nudzą, a żona zadaje denerwujące pytania stwierdziłem, że trzeba coś robić!

Kilka kluczy w ręce, zdjąłem pokrywe zaworów i zacząłem jeden za drugim odłączać PD.

Przy czwartej sztuce silnik odpalił! Wibracje spore, ale działa!

Skręciłem wszystko do kupy i w drogę powrotną do domu na 3 garkach.

Obroty max 2tyś, wyraźne wibracje podczas przyśpieszania. Przy utrzymywanych obrotach nawet nieźle. Dużo pomogło wyłączenie sprężarki klimy. I tak z prędkością 60-90 km/h dojechałem do domu. Graty przeładowałem na drugiego paska i w drogę.

Wczoraj znowu odkręciłem pokrywę zaworów, podłączyłem wtyczkę PD, wszystko pięknie skręciłem, skasowałem różne błędy i wezwałem lawetę. O 17 auto było już w serwisie VW. Diagnoza - padł PD. Moja mina wskazywała zaskoczenie:-)

Dzisiaj o 8:00 (rano) serwis dzwoni aby odebrać auto. Oczywiście PD, wiązka, uszczelka wymienione za free. SUPER!!!

Bałem się, że poduszki pod silnikiem/skrzynią dostały w tyłek, nie wspominając o dwumasie. Ale na chwilę obecną nie widze różnicy.

Dla mnie najważniejsze było to, że przeklęty PD nie pokrzyżował moich planów weekend'owych i że wszystko zakończyło się ok:-)

 

Moje spostrzeżenia:

1) auto 99% swojego przebiegu (obecnie 166Tkm) zrobiło na paliwie ze stacji Shell - ale już wiemy, że to nie paliwo wpływa na uszkodzenie PD...

2) parametry moich PD były bardzo dobre, korekty dawek max. +/-0,25

3) pomimo dobrych parametrów PD dodawałem regularnie środki czyszczące i konserwujące m.in. Liqui Moly itd.

Pomimo powyższego - kolejny PD padł...

 

Chcę podkreśli świadomość ryzyka, na jakie się zdecydowałem. Mogłem uszkodzić silnik, producent właśnie dlatego przewidział unieruchomienie jednostki gdy padnie jeden PD aby uniemożliwić powstawanie dalszych strat. Dlatego proszę, aby nie pisać komentarzy krytykujących to co zrobiłem. Istotne jest to, że można na trasie dojechać na 3 cylindrach, można też jeden PD wozić na wszelki wypadek i da się go wymienić samemu. Dla mnie nie ma nic gorszego, jak unieruchomione auto z rodziną i bagażami na pokładzie...

Edytowane przez Fedwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pogratulowac odwagi (jazda na trzech garach),i sprytu:mlask,czego to polak nie wymysli ....w chwilach desperacji..jeszcze raz pogratulowac:dobrze:kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czego to polak nie wymysli ....w chwilach desperacji..

 

Zgadza się:dobrze

Podobno to taka nasza cecha narodowa - w stanie zagrożenia jesteśmy zdolni do czynów, których nigdy byśmy nie zdobili "na chłodno":fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fedwomałe pytanko, a może orientujesz się jaki olej masz zalany? Wiem ze syntetyk pewnie, ale może norme lepkosciowa kojazysz? 504.00 507.00 czy cos w tym stylu?

Różne rzeczy po trasie sie dzieja i trzeba sobie radzic. Dobrze ze jeszcze niedaleko od domu. Ja na dojazdowce przejechalem 300km, bo nigdzie kur.. takiego kola nie mieli i to zima:/ No ale trzeba sobie radzic:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej to Castrol 5W30, norma 507.00 choć nie mam DPF'a.

Pomimo przebiegu ok. 166Tkm, oleju nie musze dolewać (przeglądy robię co max. 15Tkm). W służbowym pasku z tego samego roku i takim samym silnikiem olej dolewam, i to sporo (ok. 1 litr na 3Tkm) choć przebieg to niecałe 110Tkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do pompowtrysków.

 

Ostatnio jade po trasie w okolicach piotrkowa trybunalskiego z predkoscia ponad 200km/h nagle błąd i silnik zgasł. Scholowałem do zimnego w piotrkowie. Diagnoza szokująca - pompowtrysk. Jednak bardzo miły kierownik VW napisał zapytanie o bezpłatna wymiane i przyznali mi 100% rekompensate. Nowy pompowtrysk założony i nie zapłaciłem nic. Także nie zawsze jest tak strasznie i drogo. Mimo tego że moj pasek ma juz 170 tkm na budziku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do pompowtrysków.

 

Ostatnio jade po trasie w okolicach piotrkowa trybunalskiego z predkoscia ponad 200km/h nagle błąd i silnik zgasł. Scholowałem do zimnego w piotrkowie. Diagnoza szokująca - pompowtrysk. Jednak bardzo miły kierownik VW napisał zapytanie o bezpłatna wymiane i przyznali mi 100% rekompensate. Nowy pompowtrysk założony i nie zapłaciłem nic. Także nie zawsze jest tak strasznie i drogo. Mimo tego że moj pasek ma juz 170 tkm na budziku.

 

A jak wyglada Twoja ksiazka serwisowa? Serwis robiony w VW czy gdzies prywatnie? Chodzi mi o to czy wymieniaja za darmo tylko wtedy gdy serwisujesz u nich auto czy tak po prostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja za wymianę pompowtrysku, wiązki zasilającej, uszczelki i za robociznę nic nie zapłaciłem. Przecież jest akcja darmowej wymiany PD (od 1 maja 2011 - tak mi powiedzieli w servisie, choć koledzy na forum mówili już o wcześniejszych wymianach w kwietniu). Nie wiem jakich silników to dotyczy, z pewnością mojego 2.0 TDI 140KM dotyczy, czy także 170KM - tego nie wiem.

W sevisie VW chcieli zobaczyć książkę serwisową, widzieli też wpisy w systemie servisowym VW (auto kupione i servisowane w VW w Polsce). Choć podobno to nie jest wymogiem...

Zdziwieni mocno byli przebiegiem - w książce ok. 160Tkm a na zegarach ok. 36Tkm. Nieufnie zadali mi pytanie co jest przyczyną tej rozbieżności. Powiedziałem, ze wymiana zegarów na nowe, "białe". Więcej pytań nie było. Wymienili co trzeba i tyle.

Wczoraj wieczorem zauważyłem ciekawą rzecz, mianowicie, wcześniej napięcie podawane na PD wynosiło 148-152V, a teraz po wymianie PD i wiązki 122-132V. Ciekawe, czy coś zmienili w oprogramowaniu, czy to wpływ samej wiązki???

Mam nadzieję, że to pozytywnie wpłynie na pozostałe dwa, nie wymieniane jeszcze PD.

 

Czy ktoś z forumowiczów miał awarię pompowtrysku po wymianie wiązki? VW by jej nie wymieniał, gdyby nie było takiej potrzeby, w dodatku za free.

Edytowane przez Fedwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że po wymianie wiązki kolejny wtrysk jeśli nie był wymieniany może walnąć. Nie wiem z czego ona jest wykonana, ale obejrzyj ją sobie po demontażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobna sytuacja do opisanej przez Fedwo - rodzina na pokładzie, manele zapakowane - 165 km za nami, 300 przed nami - szczere pole, Boże Ciało, godzina 9:00 - pyk, Engine Workshop i tyle. Koniec jazdy. Nerwówka, szukanie pomocy... Jest! Szef z dobrze wyposazonego warsztatu - podjeżdżamy do auta, a on... odpala. Podejrzewałem że coś się sypie, bo od jakiegoś czasu czułem bardzo delikatne telepanie auta na biegu jałowym... No nic - test VAGa i wychodzi błąd 04160 P1040. Mechanik poradził wolną jazdę, bo nie wydawały się to wtryski (raczej zapaćkane paliwo).. No i dojeżdżam do celu. Wieczorem jednak to czego się spodziewałem - auto już nie odpala. Sobota rano - laweta, transport do "najblizszego" warsztatu - tam diagnoza: pompowtrysk i 2400 PLN minimum. A, ze słyszałem tez o akcji ASO, zamówiłem kolejną lawetę i auto pojechało do Piaseczna gdzie wymienili mi pompowtryskiwacz lewego cylindra za zupełną darmochę...

 

Efekt niestety nie do końca osiągnąłem bo autem nadal troche telepie. I tego sie obawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, ja za wymianę pompowtrysku, wiązki zasilającej, uszczelki i za robociznę nic nie zapłaciłem. Przecież jest akcja darmowej wymiany PD (od 1 maja 2011 - tak mi powiedzieli w servisie, choć koledzy na forum mówili już o wcześniejszych wymianach w kwietniu). Nie wiem jakich silników to dotyczy, z pewnością mojego 2.0 TDI 140KM dotyczy, czy także 170KM - tego nie wiem.

 

wymiana pompowtrysków gratis , dotyczy również silników 170 KM :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akcje serwisowe VW dotyczą tylko aut z UE bo mają cała historie w kompach te za oceanu juz nie bo nie mają ich w bazie

 

Przykład ja kupiłem auto w niemczech tam cały czas było serwisowane do samego konca 26pazdziernika miało przegląd a 5 litopada juz było u mnie w marcu pojechałem na akcje serwisową do naszego ASO powymieniali co trzeba za friko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm ciekawe czy w moim z 2007R kupione z Niemiec by powymieniali. Mam też z 2005 roku ale tam silnik BMP więc zdaje się inne pompki są, nie piezo i tych chyba akcja nie dotyczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności