Skocz do zawartości
bazyli

kąt synchronizacji PD

Rekomendowane odpowiedzi

witam,po wymianie rozrzadu u mnie jest kat na 0,0 i spalanie na postoju 0,8-0,9 ,zeby zejsc do 0,6 to kat u mnie wyniesie 4,0-4,3 , czy cos nie tak jest z rozrzadem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie chwilowe nie zależy tylko od konta synchronizacji... Ustaw w okolicach 0 i będzie dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wartosci w plusie oznaczają ze zapłon jest opóżniony a co daje zbyt opózniony zapłon? ano to:

Jak kąt wtrysku (synchronizacji) jest zbyt późny, to temp spalania w silniku jest wyższa, mogą być problemy z odpalaniem zimnego silnika, silnik pracuje ciszej, słabo ciągnie, może się nie spalać całkowicie paliwo w cylindrze.

Dlatego lepiej ustawiac silnik lekko na minusie.

Oczywiscie wg fabryku PD mozna ustawiac od -3 do +3 i teoretycznie kazda wartosc w tym zakresie jest prawidłowa.

 

Przy lekko przyspieszonym zapłonie silnik lepiej odpala, szybciej wkreca się na obroty ale tez pózniej nagrzewa i głosniej pracuje.

 

Niejednokrotnie ustawienie na 0,0 niby najlepsze zmula silniki AWX, AVF.

Jak byłem u Aligatora powidział ze dobrze ze ustawiłem sobie kat na -1.5-1.7 (minus)

 

oczywiscie kazdy robi jak uwaza, najlepiej ustawcie sobie raz na plusie a pozniej na minusie i zróbcie jazdy testowe. vag prawde powie...

 

witam , ale jezeli u mnie przestawie na -1,5 to spalanie na postoju 1,2 , a jak ustawie +1,7 - +2,2 to spalanie mam 0,6 , jak to ustawic aby bylo dobrze ?

 

---------- Dodano o 15:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:06 ----------

 

Spalanie chwilowe nie zależy tylko od konta synchronizacji... Ustaw w okolicach 0 i będzie dobrze

 

jak to nie zalezy -zalezy

 

---------- Dodano o 15:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:07 ----------

 

a czy jak sie pomyli o 1 zabek to mozna to wyregulowac tymi 3srubami czyli przestawic kat synchro ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam , ale jezeli u mnie przestawie na -1,5 to spalanie na postoju 1,2 , a jak ustawie +1,7 - +2,2 to spalanie mam 0,6 , jak to ustawic aby bylo dobrze ?

 

---------- Dodano o 15:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:06 ----------

 

 

jak to nie zalezy -zalezy

 

---------- Dodano o 15:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:07 ----------

 

a czy jak sie pomyli o 1 zabek to mozna to wyregulowac tymi 3srubami czyli przestawic kat synchro ?

 

ustawić na 0 i tak jeździć , spalaniem chwilowym się aż nadto nie sugerować, bo jak jest na + autop bardziej muli i sobie więcej łyknie przy rozpędzaniu itd, jak jest na minus niby lepiej idzie co wiąże sięz tym że też więcej spali, optymalnie jest na 0 z wskazaniem na przeskok -0,6, tak ustaw i zapomnij o tym synchro

 

co do przeskoku o zabek- nie synchro go nie przestawisz, ma być dobrze ustawiony na znaki i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

3BG 1.9 TDI PD AWX

 

U mnie znowu sprawa wygląda tak - Autko po postoju raz pali dobrze, raz musi zakręcić parę razy(po postoju krótszym niż 6h pali na strzała). Raz dymek leci idealnie biały, raz wchodzi lekko w niebieskawy kolor. Byłem u mechanika powymieniał świece, czujnik temp sprawdził wtryski na kompie niby wszystko grać powinno 0 błędów a tu dalej to samo :/ Wreszcie sprawdziłem kąt synchronizacji i wskazuje mi od +5,5 do 6,0. Czy to może być wina tego złego palenia?? Oczywiście w tym tygodniu wezmę się za ustawienie, ale czy może mój problem jest większy niż tylko ten kąt? Czy to może być też winna czegoś innego np Akumulatora, albo Pompek?(na kompie wychodzi że pompki są ok) Proszę o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aku za słaby, rozrusznik do regeneracji, turbo puszcza, pierścionki puszczają, vacum siada itd. przyczyn może być masa ale kąt popraw zdecydowanie od razu bo jest stanowczo za duży i też może być tego powodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie bierze jeszcze dodam, wiec chyba to nie pierścionki, chyba właśnie bardziej coś z aku/rozruchem. Po zmianie kąta dam znać czy coś się zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie kąta powinno pomóc, bo jest za duży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zmiana kąta nie pomogła :C ale dostałem się do dobrego mechanika i po paru minutach stwierdził że poprzedni właściciel musiał coś majstrować przy VACum pompie bo zauważył troszkę żółtego silikonu, okazało się że pompa przepuszcza. Wyjął VACum pompę przeczyścił założył odpowiednio i jak ręką odjął :D a poprzedni "wielki" mechanik stwierdził ze VACum trzyma niema co się nim przejmować. Tia... POZDRAWIAM!

Edytowane przez Doman69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe dobry jesteś :P VAG pompa to z Ciebie dobra:P Żart oczywiście. To jest VACuum pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, za dużo się VAGiem bawiłem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie kata synchronizacji. Wiekszość osób mówi ze jak kąt ustawiony jest na 0 to jest najlepiej,ale ja mam dylemat, ponieważ miałem kat najpierw na -4.5 i spalanie chwilowe wynosiło 1,1 ,a auto dobrze sie zbierało, jednak postanowiłem przestawić bo dużo palił i ustawiłem na 2.2 , jednak auto było mułowate i do 130 km/h sie rozpędzało ,a potem miał problem i ustawiłem teraz na 0 jednak też mam problem z rozpędzeniem go do większej prędkośći. Moje pytanie jest takie, czy nie lepiej go ustawić na -1 lub -2 i czy to nie zaszkodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje pytanie jest takie, czy nie lepiej go ustawić na -1 lub -2 i czy to nie zaszkodzi??

Nie zaszkodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanie jeszcze jak miałem ustawiony kat synchronizacji i sprawdzałem wtryski to ten 4 miał -1,5 ,a po przestawieniu na 0 wszystkie są prawie w normie tylko 1 pokazuje -0,5 daleczego tak jest??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze sprawdzałeś wcześniej na zimnym a teraz na ciepłym silniku i dlatego różnica chyba ze synchro miałeś naprawde mocno przestawione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprzednio miałem ustawiony na -4.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za zamianą synchronizacji podąża zmiana parametrów pompowtrysków, czyli pokrótce metodą prób i błędów ustawić to co komu odpowiada, najlepsze jest w okolicach 0 ale nie jest to dla każdego silnika najlepsze ustawienie, tylko nie przesadzać od -1,5 do +1,5 nic silnikowi złego stać się nie może a wpływ na korekcję PD może mieć to ogromny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko że jak miałem ustawiony kat synchronizacji na -4.5 auto dobrze sie zbierało i bez problemu miałem 180km/h a teraz jak mam na 0 to auto do 140 sie zbiera, a potem idzie tak jaby nie miało turbiny i mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukając niedomagań mojego pojazdu doszedłem do punktu ustawienia rozrządu.. pytanie podstawowe, czy brać pod uwagę wskazania komputera po odpaleniu, na zimno, gdy chodzi nierówno i wykazuje jakieś nieprawidłowości? Sprawdzałem dzisiaj rano, to mi wyskoczyło 0,6 do 1,1, po jakimś czasie skakało również w okolicach 0.0. Wróciłem do domu, wpiąłem sie jeszcze raz (silnik chodził już równo), to wskazywał 0.0. Nie wiem co i czy można coś z tego wywnioskować? Wyczytałem, że jak się wahają wartości to trzeba dociągnąć napinacz rozrządu, tylko czy taka sytuacja się kwalifikuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności