kownas19 Zgłoś #81 Napisano 14 Listopada 2013 witam,po wymianie rozrzadu u mnie jest kat na 0,0 i spalanie na postoju 0,8-0,9 ,zeby zejsc do 0,6 to kat u mnie wyniesie 4,0-4,3 , czy cos nie tak jest z rozrzadem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
durki Zgłoś #82 Napisano 14 Listopada 2013 Spalanie chwilowe nie zależy tylko od konta synchronizacji... Ustaw w okolicach 0 i będzie dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #83 Napisano 20 Listopada 2013 wartosci w plusie oznaczają ze zapłon jest opóżniony a co daje zbyt opózniony zapłon? ano to:Jak kąt wtrysku (synchronizacji) jest zbyt późny, to temp spalania w silniku jest wyższa, mogą być problemy z odpalaniem zimnego silnika, silnik pracuje ciszej, słabo ciągnie, może się nie spalać całkowicie paliwo w cylindrze. Dlatego lepiej ustawiac silnik lekko na minusie. Oczywiscie wg fabryku PD mozna ustawiac od -3 do +3 i teoretycznie kazda wartosc w tym zakresie jest prawidłowa. Przy lekko przyspieszonym zapłonie silnik lepiej odpala, szybciej wkreca się na obroty ale tez pózniej nagrzewa i głosniej pracuje. Niejednokrotnie ustawienie na 0,0 niby najlepsze zmula silniki AWX, AVF. Jak byłem u Aligatora powidział ze dobrze ze ustawiłem sobie kat na -1.5-1.7 (minus) oczywiscie kazdy robi jak uwaza, najlepiej ustawcie sobie raz na plusie a pozniej na minusie i zróbcie jazdy testowe. vag prawde powie... witam , ale jezeli u mnie przestawie na -1,5 to spalanie na postoju 1,2 , a jak ustawie +1,7 - +2,2 to spalanie mam 0,6 , jak to ustawic aby bylo dobrze ? ---------- Dodano o 15:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:06 ---------- Spalanie chwilowe nie zależy tylko od konta synchronizacji... Ustaw w okolicach 0 i będzie dobrze jak to nie zalezy -zalezy ---------- Dodano o 15:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:07 ---------- a czy jak sie pomyli o 1 zabek to mozna to wyregulowac tymi 3srubami czyli przestawic kat synchro ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #84 Napisano 20 Listopada 2013 witam , ale jezeli u mnie przestawie na -1,5 to spalanie na postoju 1,2 , a jak ustawie +1,7 - +2,2 to spalanie mam 0,6 , jak to ustawic aby bylo dobrze ? ---------- Dodano o 15:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:06 ---------- jak to nie zalezy -zalezy ---------- Dodano o 15:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:07 ---------- a czy jak sie pomyli o 1 zabek to mozna to wyregulowac tymi 3srubami czyli przestawic kat synchro ? ustawić na 0 i tak jeździć , spalaniem chwilowym się aż nadto nie sugerować, bo jak jest na + autop bardziej muli i sobie więcej łyknie przy rozpędzaniu itd, jak jest na minus niby lepiej idzie co wiąże sięz tym że też więcej spali, optymalnie jest na 0 z wskazaniem na przeskok -0,6, tak ustaw i zapomnij o tym synchro co do przeskoku o zabek- nie synchro go nie przestawisz, ma być dobrze ustawiony na znaki i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doman69 Zgłoś #85 Napisano 1 Grudnia 2013 Witam! 3BG 1.9 TDI PD AWX U mnie znowu sprawa wygląda tak - Autko po postoju raz pali dobrze, raz musi zakręcić parę razy(po postoju krótszym niż 6h pali na strzała). Raz dymek leci idealnie biały, raz wchodzi lekko w niebieskawy kolor. Byłem u mechanika powymieniał świece, czujnik temp sprawdził wtryski na kompie niby wszystko grać powinno 0 błędów a tu dalej to samo Wreszcie sprawdziłem kąt synchronizacji i wskazuje mi od +5,5 do 6,0. Czy to może być wina tego złego palenia?? Oczywiście w tym tygodniu wezmę się za ustawienie, ale czy może mój problem jest większy niż tylko ten kąt? Czy to może być też winna czegoś innego np Akumulatora, albo Pompek?(na kompie wychodzi że pompki są ok) Proszę o pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #86 Napisano 1 Grudnia 2013 aku za słaby, rozrusznik do regeneracji, turbo puszcza, pierścionki puszczają, vacum siada itd. przyczyn może być masa ale kąt popraw zdecydowanie od razu bo jest stanowczo za duży i też może być tego powodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doman69 Zgłoś #87 Napisano 1 Grudnia 2013 Oleju nie bierze jeszcze dodam, wiec chyba to nie pierścionki, chyba właśnie bardziej coś z aku/rozruchem. Po zmianie kąta dam znać czy coś się zmieniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #88 Napisano 1 Grudnia 2013 Zmniejszenie kąta powinno pomóc, bo jest za duży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doman69 Zgłoś #89 Napisano 8 Stycznia 2014 (edytowane) Witam! Zmiana kąta nie pomogła :C ale dostałem się do dobrego mechanika i po paru minutach stwierdził że poprzedni właściciel musiał coś majstrować przy VACum pompie bo zauważył troszkę żółtego silikonu, okazało się że pompa przepuszcza. Wyjął VACum pompę przeczyścił założył odpowiednio i jak ręką odjął a poprzedni "wielki" mechanik stwierdził ze VACum trzyma niema co się nim przejmować. Tia... POZDRAWIAM! Edytowane 8 Stycznia 2014 przez Doman69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #90 Napisano 8 Stycznia 2014 Hehe dobry jesteś VAG pompa to z Ciebie dobra:P Żart oczywiście. To jest VACuum pompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doman69 Zgłoś #91 Napisano 8 Stycznia 2014 Sorry, za dużo się VAGiem bawiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #92 Napisano 10 Stycznia 2014 Bywa:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #93 Napisano 1 Listopada 2015 Witam mam pytanie odnośnie kata synchronizacji. Wiekszość osób mówi ze jak kąt ustawiony jest na 0 to jest najlepiej,ale ja mam dylemat, ponieważ miałem kat najpierw na -4.5 i spalanie chwilowe wynosiło 1,1 ,a auto dobrze sie zbierało, jednak postanowiłem przestawić bo dużo palił i ustawiłem na 2.2 , jednak auto było mułowate i do 130 km/h sie rozpędzało ,a potem miał problem i ustawiłem teraz na 0 jednak też mam problem z rozpędzeniem go do większej prędkośći. Moje pytanie jest takie, czy nie lepiej go ustawić na -1 lub -2 i czy to nie zaszkodzi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #94 Napisano 2 Listopada 2015 Moje pytanie jest takie, czy nie lepiej go ustawić na -1 lub -2 i czy to nie zaszkodzi?? Nie zaszkodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #95 Napisano 2 Listopada 2015 a mam pytanie jeszcze jak miałem ustawiony kat synchronizacji i sprawdzałem wtryski to ten 4 miał -1,5 ,a po przestawieniu na 0 wszystkie są prawie w normie tylko 1 pokazuje -0,5 daleczego tak jest?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszooo Zgłoś #96 Napisano 3 Listopada 2015 Podejrzewam ze sprawdzałeś wcześniej na zimnym a teraz na ciepłym silniku i dlatego różnica chyba ze synchro miałeś naprawde mocno przestawione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #97 Napisano 3 Listopada 2015 poprzednio miałem ustawiony na -4.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #98 Napisano 3 Listopada 2015 za zamianą synchronizacji podąża zmiana parametrów pompowtrysków, czyli pokrótce metodą prób i błędów ustawić to co komu odpowiada, najlepsze jest w okolicach 0 ale nie jest to dla każdego silnika najlepsze ustawienie, tylko nie przesadzać od -1,5 do +1,5 nic silnikowi złego stać się nie może a wpływ na korekcję PD może mieć to ogromny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #99 Napisano 3 Listopada 2015 tylko że jak miałem ustawiony kat synchronizacji na -4.5 auto dobrze sie zbierało i bez problemu miałem 180km/h a teraz jak mam na 0 to auto do 140 sie zbiera, a potem idzie tak jaby nie miało turbiny i mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grgr Zgłoś #100 Napisano 16 Lutego 2016 szukając niedomagań mojego pojazdu doszedłem do punktu ustawienia rozrządu.. pytanie podstawowe, czy brać pod uwagę wskazania komputera po odpaleniu, na zimno, gdy chodzi nierówno i wykazuje jakieś nieprawidłowości? Sprawdzałem dzisiaj rano, to mi wyskoczyło 0,6 do 1,1, po jakimś czasie skakało również w okolicach 0.0. Wróciłem do domu, wpiąłem sie jeszcze raz (silnik chodził już równo), to wskazywał 0.0. Nie wiem co i czy można coś z tego wywnioskować? Wyczytałem, że jak się wahają wartości to trzeba dociągnąć napinacz rozrządu, tylko czy taka sytuacja się kwalifikuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach