misiek 528 Zgłoś #1 Napisano 22 Września 2008 Wszystko jest ok jak do tej pory pozatym że dwa razy ślizgneło się sprzęgiełko, ostatnio na piątce przy 140-150km/h wiem niutków mam od groma ale korekta będzie dopiero jak wybiorę się do kraju... po przeczytaniu kilku postów doszedłem do wniosku że wymienie tarcze, docisk,dwumas, łożysko. Zapytałem dzisiaj w sklepie sprawdzili po numerze rej i wychodzi że mam 228mm i tu moje pytanie czy awx miał tylko takie i czy jest możliwość zapodania całego sprzęgła na 240mm:confused: pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 22 Września 2008 ZTCP to tylko 228. Poszukaj Sahsa Racinga albo rob spiek. Jesli masz sam program to ori tez powinno zdac egzamin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 22 Września 2008 zastanów się czego oczekujesz i jaki masz przebieg na obecnym sprzęgle. Jeśli chcesz, żeby 228 przeniosło 400Nm to może być problem, bo te sprzęgła są dość... cienkie. Masz kilka opcji: załóż takie jak jest i przejeździsz tyle co masz teraz (lub XX kkm przy zrobionym programie na 400Nm - za XX wstaw sobie dowolną liczbę z przedziału od 10 do 20 ). Wariant oszczędnościowy, ale z długim czasem przestoju to oddanie tarczy do regeneracji a docisku do wzmocnienia. Wariant profi - tak jak Wilczuś napisał - sachs performance. Wytrzyma dużo więcej od serii przy 228mm... powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #4 Napisano 22 Września 2008 (edytowane) Sachs SRE pressure plate and SRE rigid organic clutch disc Transmittable torque 420+Nm. Art.No.: 883000 000658 cena 550 euro ale to tylko tarcza i docisk , jak wrzuce nowy dwumas da sobie radę jakiś czas? Jeszcze jedno czy jest sens zastanawiać się nad firmą tego typu, ma niby wytrzymać do 270KM ale o NM nic nie powiedział http://www.clutch-specialists.co.uk/ ps.mam turbine od BRD, dziwny wykres,190KM ,436NM Edytowane 22 Września 2008 przez misiek 528 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #5 Napisano 22 Września 2008 co to znaczy dziwny wykres? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #6 Napisano 22 Września 2008 http://picasaweb.google.com/goskamis...73979545848002:633: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 22 Września 2008 a nie możesz tego wykresu jakoś poprawić? Chyba wyjdzie bardziej bezawaryjnie naprawić wykres niż się pierniczyć z awariami sprzęgła co chwilę? Seryjny dwumas siada po modyfikacjach dochodzących do 400Nm, a Ty atakujesz 430... nie wiem czy jest sens kupować nowe - na pewno kilka kkm zrobisz... Ile? Nie robią tam w JuKeju jakichś zamienników jednomasowych? Nikt nie dotoczy koła zamachowego na bazie oryginalnej dwumasy? W PL podobno radzikowski się tym trudni... Moja dwumasa (ten sam model co u Ciebie) wytrzymała już 30 tysięcy moc 270 koni, ale to benzyna, więc inne siły na nią działają... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #8 Napisano 22 Września 2008 a nie możesz tego wykresu jakoś poprawić? Chyba wyjdzie bardziej bezawaryjnie naprawić wykres niż się pierniczyć z awariami sprzęgła co chwilę? Seryjny dwumas siada po modyfikacjach dochodzących do 400Nm, a Ty atakujesz 430... nie wiem czy jest sens kupować nowe - na pewno kilka kkm zrobisz... Ile? Nie robią tam w JuKeju jakichś zamienników jednomasowych? Nikt nie dotoczy koła zamachowego na bazie oryginalnej dwumasy? W PL podobno radzikowski się tym trudni... Moja dwumasa (ten sam model co u Ciebie) wytrzymała już 30 tysięcy moc 270 koni, ale to benzyna, więc inne siły na nią działają... liczyłem na poprawke w PL i sprzęgło ale obecnie bałbym się jechać coprawda to dopiero dwa razy się zdarzyło przy dobrym bucie ale....wykres dziwny fakt dziwne jest dla mnie to że wcześniej miałem program gotowca po 2tys rwał jak głupi teraz dopiero idzie od 3tys ale jak widać czasami buda nie nadaza za silnikiem:608: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro4444 Zgłoś #9 Napisano 22 Września 2008 (edytowane) Szanowny kolego ten wykres jest od podstaw spierd... Masz strzał momentu z samego dołu i to powyżej dopuszczalnej granicy. Nie wróży to dobrze turbinie, motorowi i układowi przeniesienia napędu. Weź to w Polsce wystrój u dobrego tunera a nie słuchaj wyspiarskich pacanów. Edytowane 22 Września 2008 przez jaro4444 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #10 Napisano 23 Września 2008 srednio czyelny jest ten wykres albo nie umime go powiekszyc... jednak z tego co widze robota jest slaba. Obciazasz korby, sprzeglo od samego dolu.... bez sensu. Przemodeluj przebieg krzywych i przenies moment w wuzsze partie obrotow bedzie zdrowiej dla silnika sprzegla i przegubow... no i przedewszystkim bedzie duzo szybciej a nie buksowanie od dolu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość razan Zgłoś #11 Napisano 3 Października 2008 The wofl, tam jest opcja "zoom" w prawym górnym. Co do wykresu, faktycznie wykres jest strasznie kiepski, strzał momentu od niskich obrotów a potem? Czy tylko w PL robią dobre programy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #12 Napisano 4 Października 2008 srednio czyelny jest ten wykres albo nie umime go powiekszyc... jednak z tego co widze robota jest slaba. Obciazasz korby, sprzeglo od samego dolu.... bez sensu. Przemodeluj przebieg krzywych i przenies moment w wuzsze partie obrotow bedzie zdrowiej dla silnika sprzegla i przegubow... no i przedewszystkim bedzie duzo szybciej a nie buksowanie od dolu... właśnie wróciłem , moment obrotowy został wyrównany bardziej , a właściwie ścięta ta góra i powraca ok 3000 czyli jest koło 400Nm niestety wykresu nie mam . Przejechałem niecałe 200km jedzie się dużo lepiej i przyjemniej tylko z tego co widzę po kompie to spalanie wzrośnie .... sprzęgło OK ps. cisnienie doładowania 1.57 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Larson Zgłoś #13 Napisano 16 Października 2008 Wracając do tematu sprzęgła to w moim przypadku nie sprawdziły sie zadne zamienniki. Podobno można włozyc zestaw od Alhambry która seryjnie ma duży moment i dzieki temu sprzęgło jest lepsze czyt. wytrzymalsze... Sachs performance do mojego nie ma kompletu (240mm z dociskiem samoregulującym) a nowa seria przy slickach zaczęła sie powaznie ślizgać. Rozwiązaniem okazał sie Pan Marek Radzikowski, komplet przyjdzie dzisiaj , zespolił koło dwumasowe(trochę mniej komfortu), docisk jest wzmocniony (niestety będzie twardszy pedał) ale tarcza pozostaje organiczna, w końcu to auto do jazdy na codzień. Komplet wytrzyma do 500Nm, czyli tyle ile trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #14 Napisano 16 Października 2008 Wracając do tematu sprzęgła to w moim przypadku nie sprawdziły sie zadne zamienniki. Podobno można włozyc zestaw od Alhambry która seryjnie ma duży moment i dzieki temu sprzęgło jest lepsze czyt. wytrzymalsze... Sachs performance do mojego nie ma kompletu (240mm z dociskiem samoregulującym) a nowa seria przy slickach zaczęła sie powaznie ślizgać. Rozwiązaniem okazał sie Pan Marek Radzikowski, komplet przyjdzie dzisiaj , zespolił koło dwumasowe(trochę mniej komfortu), docisk jest wzmocniony (niestety będzie twardszy pedał) ale tarcza pozostaje organiczna, w końcu to auto do jazdy na codzień. Komplet wytrzyma do 500Nm, czyli tyle ile trzeba. Larson,a ile ta przyjemnosc kosztuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #15 Napisano 17 Października 2008 Witam... Mialem, a wlasciwie mam ten sam problem ze sprzeglem. Do AWX bylo pakowane 228mm (skrzynia 5) ALE to jest KICHA, po prostu czuje jak sie slizga..nawet nowe (2mas+tarcza+docisk+lozysko LUK). Badalem temat i wyniuchalem w DDRach zestaw MOCNY do PASSATa ale za ponad 2tys EURO. Jedynym rozwiazaniem na nasze warunki jest Pan Marek Radzikowski, ALE On najczesciej potrzebuje stare graty na wzor !! Spedzilem troszke czasu na rozmowach z nim. Niestety jedyne co da rade zrobic to: przerobka 2masa na 1mas ale z zachowaniem tej samej masy (kg) bo jesli sie ulzy kolu zamachowemu w TDI to silnik bedzie stal na wyzszych obrotach i pracowal nierowno bo kolo zamachowe bedzie mialo za mala energie kinetyczna zeby przeskoczyc punkt max sprezu. Ja akurat nie mialem starego kola na wzor wiec niestety mosilam zakupic ori zestaw LUKa, ale mam wrazenie, ze dlugo on nie pociagnie i skonczy sie na wyslaniu starego kompletu do p. Marek Radzikowski i wywalenie kolejnejk kasy na nowe ulepszone sprzeglo. aaa i jeszcze jedno...tlumik drgan skretnych laduje z 2masu do tarczy sprzegla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blysk777 Zgłoś #16 Napisano 17 Października 2008 Może taki zestawik.Będę dłubał AVB i też o takim myślałem. http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-race-performance-clutch/vw/vw-passat-3b3/19-tdi-96kw-awx-1100-0505/index.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #17 Napisano 17 Października 2008 Może taki zestawik.Będę dłubał AVB i też o takim myślałem.http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-race-performance-clutch/vw/vw-passat-3b3/19-tdi-96kw-awx-1100-0505/index.html TO jest do 115KM a nie do 130KM !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blysk777 Zgłoś #18 Napisano 17 Października 2008 (edytowane) Niby 96kw.Awx...Rzeczywiście jak się wejdzie głębiej w link to wychodzi inna moc.. Edytowane 17 Października 2008 przez blysk777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #19 Napisano 17 Października 2008 ja dodam tylko że temat sprzęgła sobie odpuściłem , moje stare sprzęgło daje sobie rade teraz , ale jest to chyba minimum co można zrobić na tej suszarce jednak "bezpiecznie" i bez zadymy z tyłu......obecnie kopci mniej niż jak go kupiłem na ori sofcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Larson Zgłoś #20 Napisano 19 Października 2008 Larson,a ile ta przyjemnosc kosztuje? W moim przypadku kosztowało 1870 PLN z kosztami przesyłki. Do Radzikowskiego musialem wysłac dwumas, docisk i tarczę, z powrotem otrzymałem zespolony dwumas, docisk przerobiony, docisk ten który wysłałem (okazał sie nieprzydatny bo jest z samoregulatorem i posłużył tylko za wzór), tarcze moją przerobioną (tylko nowe okładziny i spreżyny tłumiące). W sumie wszystkie roboty wraz z przesyłkami trwały dwa tygodnie.Jeszcze nie wiem jak sie jeździ bo opóźniły sie inne przeróbki ale jak juz odpalę dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach