Jump to content
misiek 528

mocniejsze sprzęgło do awx

Recommended Posts

Wszystko jest ok jak do tej pory pozatym że dwa razy ślizgneło się sprzęgiełko, ostatnio na piątce przy 140-150km/h wiem niutków mam od groma ale korekta będzie dopiero jak wybiorę się do kraju... po przeczytaniu kilku postów doszedłem do wniosku że wymienie tarcze, docisk,dwumas, łożysko. Zapytałem dzisiaj w sklepie sprawdzili po numerze rej i wychodzi że mam 228mm i tu moje pytanie czy awx miał tylko takie i czy jest możliwość zapodania całego sprzęgła na 240mm:confused: pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZTCP to tylko 228. Poszukaj Sahsa Racinga albo rob spiek. Jesli masz sam program to ori tez powinno zdac egzamin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zastanów się czego oczekujesz i jaki masz przebieg na obecnym sprzęgle. Jeśli chcesz, żeby 228 przeniosło 400Nm to może być problem, bo te sprzęgła są dość... cienkie. Masz kilka opcji: załóż takie jak jest i przejeździsz tyle co masz teraz (lub XX kkm przy zrobionym programie na 400Nm - za XX wstaw sobie dowolną liczbę z przedziału od 10 do 20 :P).

 

Wariant oszczędnościowy, ale z długim czasem przestoju to oddanie tarczy do regeneracji a docisku do wzmocnienia. Wariant profi - tak jak Wilczuś napisał - sachs performance. Wytrzyma dużo więcej od serii przy 228mm... powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sachs SRE pressure plate and SRE rigid organic clutch disc Transmittable torque 420+Nm.

 

Art.No.: 883000 000658 cena 550 euro ale to tylko tarcza i docisk , jak wrzuce nowy dwumas da sobie radę jakiś czas? Jeszcze jedno czy jest sens zastanawiać się nad firmą tego typu, ma niby wytrzymać do 270KM ale o NM nic nie powiedział http://www.clutch-specialists.co.uk/ ps.mam turbine od BRD, dziwny wykres,190KM ,436NM

Edited by misiek 528

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie możesz tego wykresu jakoś poprawić? Chyba wyjdzie bardziej bezawaryjnie naprawić wykres niż się pierniczyć z awariami sprzęgła co chwilę? Seryjny dwumas siada po modyfikacjach dochodzących do 400Nm, a Ty atakujesz 430... nie wiem czy jest sens kupować nowe - na pewno kilka kkm zrobisz... Ile? Nie robią tam w JuKeju jakichś zamienników jednomasowych? Nikt nie dotoczy koła zamachowego na bazie oryginalnej dwumasy? W PL podobno radzikowski się tym trudni...

 

Moja dwumasa (ten sam model co u Ciebie) wytrzymała już 30 tysięcy moc 270 koni, ale to benzyna, więc inne siły na nią działają...

Share this post


Link to post
Share on other sites
a nie możesz tego wykresu jakoś poprawić? Chyba wyjdzie bardziej bezawaryjnie naprawić wykres niż się pierniczyć z awariami sprzęgła co chwilę? Seryjny dwumas siada po modyfikacjach dochodzących do 400Nm, a Ty atakujesz 430... nie wiem czy jest sens kupować nowe - na pewno kilka kkm zrobisz... Ile? Nie robią tam w JuKeju jakichś zamienników jednomasowych? Nikt nie dotoczy koła zamachowego na bazie oryginalnej dwumasy? W PL podobno radzikowski się tym trudni...

 

Moja dwumasa (ten sam model co u Ciebie) wytrzymała już 30 tysięcy moc 270 koni, ale to benzyna, więc inne siły na nią działają...

liczyłem na poprawke w PL i sprzęgło ale obecnie bałbym się jechać coprawda to dopiero dwa razy się zdarzyło przy dobrym bucie ale....wykres dziwny fakt dziwne jest dla mnie to że wcześniej miałem program gotowca po 2tys rwał jak głupi teraz dopiero idzie od 3tys ale jak widać czasami buda nie nadaza za silnikiem:608:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowny kolego ten wykres jest od podstaw spierd... :mad:

 

Masz strzał momentu z samego dołu i to powyżej dopuszczalnej granicy. Nie wróży to dobrze turbinie, motorowi i układowi przeniesienia napędu. Weź to w Polsce wystrój u dobrego tunera a nie słuchaj wyspiarskich pacanów.

Edited by jaro4444

Share this post


Link to post
Share on other sites

srednio czyelny jest ten wykres albo nie umime go powiekszyc...

 

jednak z tego co widze robota jest slaba. Obciazasz korby, sprzeglo od samego dolu.... bez sensu. Przemodeluj przebieg krzywych i przenies moment w wuzsze partie obrotow bedzie zdrowiej dla silnika sprzegla i przegubow... no i przedewszystkim bedzie duzo szybciej a nie buksowanie od dolu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest razan

The wofl, tam jest opcja "zoom" w prawym górnym.

 

Co do wykresu, faktycznie wykres jest strasznie kiepski, strzał momentu od niskich obrotów a potem? :confused:

 

Czy tylko w PL robią dobre programy? :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
srednio czyelny jest ten wykres albo nie umime go powiekszyc...

 

jednak z tego co widze robota jest slaba. Obciazasz korby, sprzeglo od samego dolu.... bez sensu. Przemodeluj przebieg krzywych i przenies moment w wuzsze partie obrotow bedzie zdrowiej dla silnika sprzegla i przegubow... no i przedewszystkim bedzie duzo szybciej a nie buksowanie od dolu...

właśnie wróciłem , moment obrotowy został wyrównany bardziej , a właściwie ścięta ta góra i powraca ok 3000 czyli jest koło 400Nm niestety wykresu nie mam . Przejechałem niecałe 200km jedzie się dużo lepiej i przyjemniej tylko z tego co widzę po kompie to spalanie wzrośnie .... sprzęgło OK ps. cisnienie doładowania 1.57

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Larson

Wracając do tematu sprzęgła to w moim przypadku nie sprawdziły sie zadne zamienniki. Podobno można włozyc zestaw od Alhambry która seryjnie ma duży moment i dzieki temu sprzęgło jest lepsze czyt. wytrzymalsze... Sachs performance do mojego nie ma kompletu (240mm z dociskiem samoregulującym) a nowa seria przy slickach zaczęła sie powaznie ślizgać. Rozwiązaniem okazał sie Pan Marek Radzikowski, komplet przyjdzie dzisiaj , zespolił koło dwumasowe(trochę mniej komfortu), docisk jest wzmocniony (niestety będzie twardszy pedał) ale tarcza pozostaje organiczna, w końcu to auto do jazdy na codzień. Komplet wytrzyma do 500Nm, czyli tyle ile trzeba.

Sprz?g?oby Radzikowski.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wracając do tematu sprzęgła to w moim przypadku nie sprawdziły sie zadne zamienniki. Podobno można włozyc zestaw od Alhambry która seryjnie ma duży moment i dzieki temu sprzęgło jest lepsze czyt. wytrzymalsze... Sachs performance do mojego nie ma kompletu (240mm z dociskiem samoregulującym) a nowa seria przy slickach zaczęła sie powaznie ślizgać. Rozwiązaniem okazał sie Pan Marek Radzikowski, komplet przyjdzie dzisiaj , zespolił koło dwumasowe(trochę mniej komfortu), docisk jest wzmocniony (niestety będzie twardszy pedał) ale tarcza pozostaje organiczna, w końcu to auto do jazdy na codzień. Komplet wytrzyma do 500Nm, czyli tyle ile trzeba.

Larson,a ile ta przyjemnosc kosztuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam...

Mialem, a wlasciwie mam ten sam problem ze sprzeglem. Do AWX bylo pakowane 228mm (skrzynia 5) ALE to jest KICHA, po prostu czuje jak sie slizga..nawet nowe (2mas+tarcza+docisk+lozysko LUK). Badalem temat i wyniuchalem w DDRach zestaw MOCNY do PASSATa ale za ponad 2tys EURO. Jedynym rozwiazaniem na nasze warunki jest Pan Marek Radzikowski, ALE On najczesciej potrzebuje stare graty na wzor !!

Spedzilem troszke czasu na rozmowach z nim. Niestety jedyne co da rade zrobic to: przerobka 2masa na 1mas ale z zachowaniem tej samej masy (kg) bo jesli sie ulzy kolu zamachowemu w TDI to silnik bedzie stal na wyzszych obrotach i pracowal nierowno bo kolo zamachowe bedzie mialo za mala energie kinetyczna zeby przeskoczyc punkt max sprezu. Ja akurat nie mialem starego kola na wzor wiec niestety mosilam zakupic ori zestaw LUKa, ale mam wrazenie, ze dlugo on nie pociagnie i skonczy sie na wyslaniu starego kompletu do p. Marek Radzikowski i wywalenie kolejnejk kasy na nowe ulepszone sprzeglo.

 

aaa i jeszcze jedno...tlumik drgan skretnych laduje z 2masu do tarczy sprzegla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby 96kw.Awx...Rzeczywiście jak się wejdzie głębiej w link to wychodzi inna moc..

Edited by blysk777

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dodam tylko że temat sprzęgła sobie odpuściłem , moje stare sprzęgło daje sobie rade teraz , ale jest to chyba minimum co można zrobić na tej suszarce jednak "bezpiecznie" i bez zadymy z tyłu......obecnie kopci mniej niż jak go kupiłem na ori sofcie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Larson
Larson,a ile ta przyjemnosc kosztuje?

 

W moim przypadku kosztowało 1870 PLN z kosztami przesyłki. Do Radzikowskiego musialem wysłac dwumas, docisk i tarczę, z powrotem otrzymałem zespolony dwumas, docisk przerobiony, docisk ten który wysłałem (okazał sie nieprzydatny bo jest z samoregulatorem i posłużył tylko za wzór), tarcze moją przerobioną (tylko nowe okładziny i spreżyny tłumiące). W sumie wszystkie roboty wraz z przesyłkami trwały dwa tygodnie.Jeszcze nie wiem jak sie jeździ bo opóźniły sie inne przeróbki ale jak juz odpalę dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy