Skocz do zawartości
JurekW

Oznaczenia silników 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Dodam jeszcze , że udało mi się jedynie odczytac z prawego bloku silnika takie numery : 038 103 373 R V420 POLAND

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem passata B5 FL 2002r dwa tygodnie temu, dzisiaj odebrałem od mechanika bo wymieniałem rozrząd i dowiedziałem się ze mam inny sinik i skrzynie bo rozrząd który zamówił z kodu silnika który był na tabliczce pod maska AVF nie pasował i z tego co widzę to mogę się dowiedzieć znajdując kod i numer silnika na bloku. Dodam jeszcze ze z salonu wyjechał na tiptronicu a jest 5 manual tyle się jeszcze dowiedziałem. Czy znacie jeszcze jakieś metody które pomogą sprawdzić kod silnika? dodam jeszcze że na obudowie od rozrządu jest nieczytelne. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam Superba I z silnikiem BSS 2.0 8V PD. Niestety silnik muszę wymienić. Rozważam zakup silnika o innym oznaczeniu, lecz nasuwa się jedno podstawowe pytanie - czy będzie pasował? Wiadomo wszystko da się zamontować ale chodzi mi o silnik jak najbardziej plug and play. Logika nakazuje kupić silnik który jest 2.0 8V PD i był zamontowany wzdłużnie w samochodzie. Chciałbym liczyć na Waszą pomoc, podowiedzi, sugestje. Z tego co wymyśliłem to najlepszym chyba rozwiazaniem jest zamontowanie zamiast silnika BSS silnik o oznaczeniu BPW, BGW, BHW. Czy dobrze myśle? Czy wiecie jakie są różnice między tymi silnikami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł, jeżeli chcesz zrobić SWAP silnika to pamiętaj, że poza silnikiem będziesz musiał wymienić ECU (komputer sterujący silnikiem) i pewnie parę innych rzeczy. Wiązka tez może Ci nie pasować (ilości pinów w kostkach na czujnikach, długość kabli) i możesz napotkać jeszcze wiele innych problemów.

Silnik plug & play to dokładnie taki sam silnik czyli BSS, a inne zawsze będą wymagały większych lub mniejszych przeróbek ale każdy będzie wymagał nowego ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chciałbym napotkać jak najmniej takich niespodziewanych sytuacji. Sądzę że jak wszystkie czujniki by były tskie same to jak by się wszystko przekładało to ecd by zostało stare. Chyba najlepiej wyjąć silnik i jak trzeba będzie kupić silnik to porównywać oby dwa zesobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego, ECU to nie tylko czujniki. To także przepływka, moc, ilość Nm, a to wszystko wpływa na to jak ECU będzie zarządzać pracą wtrysków itd.

Nie da się zrobić plug&play na inne oznaczenie. Mam za sobą już 7 SWAPów i uwierz mi, plug&play to tylko ten sam silnik (dokładnie identyczne oznaczenie). Twoja wola, ale jeżeli nie masz doświadczonego elektronika który Ci ewentualnie pomoże przeprogramować ECU lub nie zmienisz to nie zabieraj się za to.

Każdy silnik da się u Ciebie uruchomić ale będzie to druciarstwo (na krótko itd) i zemści się prędzej czy później.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest łatwiej niż myślałem, jak się przełoży wszystko z silnika BSS do BGW to będzie działać, porównywałem te dwa wyjęte z samochodów silniki, są identyczne. Identyczne lecz BGW nie ma wałków wyrównoważających i ma starą pompę pędzoną na łańcuch. Numery głowic nawet są takie same. Jeden z ludzi mi powiedział że nawet można wsadzić 1,9 AWX lub AVF i cały osprzęt podejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jak jest tak prosto to tylko się cieszyć.

Ale pamiętaj, jak by coś szło nie tak to pamiętaj, że lepiej zainwestować i zrobić wszystko od razu na tip-top bo potem to kosztuje więcej a i tak się zemści :(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie mam Passata b5 z 2000 roku 1.9 TDI 115 km (85 KW) oznaczenie silnika ATJ, poszukuję skrzynię biegów manualną 5 biegową z oznaczeniem EYŻ , nie mogę takiej znaleźć , czy są jakieś zamienniki?? a jeśli tak to jakie mają oznaczenia te skrzynie ?? jeśli ma ktoś jakąś informację to będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zigu18

Witam, czy w silnikach AVB ten 101 KM występowały skrzynie 6 biegowe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czy w silnikach AVB ten 101 KM występowały skrzynie 6 biegowe ?

 

Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu paruset kilometrów mogę śmiało powiedzieć że swap silnika z BSS na AVF się udał i jest na zasadzie plug and play.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akn ?

Ale co AKN? :ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AKN to 2.5 tdi 150km :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam takie zagadnienie: wiem jaki mam silnik, ale nie wiem czego się po nim spodziewać:swirus

Posiadam Paska 1,8T i zgodnie z VIN-em, wlepkami itp. powinien być silnik APU, ale mam silnik ADR. Auto zakupiłem w Niemczech trzy m-ce temu i domyślam się, że silnik został wymieniony, ale czy można sobie tak wymienić silnik w 1,8T na jakikolwiek silnik 1,8 20V i jakie tego mogą być konsekwencje? Jaki to może mieć wpływ na moc? Czytałem tu, że wymiana wałków na te z ADR zwiększa moc, ale co będzie jak wymienić cały silnik?

Dodam jeszcze, że jeździ bardzo dobrze, turbina jest i nie rzęzi, moc jest (ale jaka?), chodzi równo, pali dobrze i nie kopci.

Edytowane przez maxiKaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale mam silnik ADR

Skąd ta pewność??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skąd ta pewność??

Bo ja tak mówię:D. Ponad 20 lat w mechanice, specjalność japońskie, głównie Mazda i Suzuki. Do tego od czterech lat sprzedaż części do Mercedes, Skoda, Fiat, Seat, Volkswagen, Audi, oraz wulkanizacja i klimatyzacja. Potrafię więc odnaleźć i rozpoznać oznaczenia silnika:P

Moja wiedza o VW jest ogólna, jak o każdym innym aucie, czyli zrobię wszystko, ale nie zagłębiałem się nigdy w takie niuanse jak w japończykach i jak tu opisany. Pomijając zboczenie zawodowe, jako pasjonat jak każdy z nas, jestem ciekaw czy ktoś miał jakieś doświadczenia w takim temacie. Wiem, że silniki 1,8 z 5-ma zaworami na gar, z napinaczami paska rozrządu a także łańcuszka, czyli zmiennymi fazami, są podobne, również te poprzecznie montowane, a te montowane wzdłużnie teoretycznie można w Passatach zamieniać do woli, bo pasują mocowania itd. Nie jestem pewien czy w przypadku mojego Paska musi iść za tym wymiana komputera czy nie i jakie mogą być parametry po zmianie z "typowego" dla turbiny APU na ADR, czyli jak on się poczuje poczęstowany turbiną i czego się po nim spodziewać, oraz jak to wpłynie na jego trwałość, czy będzie gorsza, lepsza lub taka sama w porównaniu z typowym uturbionym. Domyślam się, żę parametry będą inne, skoro Koledzy tu wymieniają wałki rozrządu na te od ADR aby poprawić osiągi, ale co gdy ktoś wsadził te wałki razem z całym ADR-em?:D

 

Karolu, pozdrawiam, czytałem wcześniej dużo Twoich wypowiedzi.

Edytowane przez maxiKaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT

Znasz takie coś jak , i . ??

Zacznij używać...

 

 

EOT

 

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Nie wiem co napisać... Brałeś już leki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności