Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, chcialem zapytac o roznice temperatur, czy duza jest roznica pomiedzy temperatura na czujniku temperatury przy glowicy, zbiorniczkiem wyrownawczym a tym w chlodnicy? Poniewaz po wymianie czujnika z toprana, ktory wskazywal mi jak na moje oko dobra temperature, oscylowala podczas jazdy w okolicach 93 stopni ale jak wlozylem termometr do zbiorniczka wyrownawczego i zalaczyly sie wiatraki to na nim bylo 73.

Kupilem czujnik temp. eps na zegary i teraz wiatrak wlacza sie przy temp. na zegarach kolo 88 stopni, po ochlodzeniu spada o kilka stopni.

Rozumiem, że zegary moga przeklamywac, zimne luty itd. topran zawyza a eps zaniza, ale czy moze byc az tak duza roznica w temperaturach pomiedzy zbiorniczkiem a czujnikiem w chlodnicy? Czujnik w chlodnicy podmienialem i tak samo sie zachowuja (wlaczaja w tym samym momencie).

Duza roznica moze swiadczyc o slabym obiegu plynu? Słabo mi grzeje ogrzewanie. Na cieplym, na postoju jak pochodzi to zalacza mi sie wiatrak.

 

Prosze o odpowiedz. Z gory dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wymieniałem ostatnio termostat w b4 silnik 1z. Po spuszczeniu całego płyny z bloku i chłodnicy założeniu termostatu, zalaniu chłodnicy zalaniu bloku odpaleniu auta i uzupełnieniu po otwarciu termostatu braków płynu weszło mi 4.2 l płynu. Czemu tylko tyle, temperaturę trzyma książkowo teraz 90 stopni, ogrzewanie działa prawidłowo stan w zbiorniczku trzyma generalnie działa i nie mam się czym przejmować ale z ciekawości czemu tak.

Miało wejść 6.5 litra weszło o 2 litry mniej. Dodam że mam klimatyzację jeśli to coś zmieni. Ktoś wie gdzie popełniłem błąd ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie spuściłeś całego płynu wyleciał tylko ten który był wyżej niż termostat reszta została

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie spuściłeś całego płynu wyleciał tylko ten który był wyżej niż termostat reszta została

Termostat jest najniżej. Tylko jak jest zamknięty to nie spłynie płyn z bloku silnika. Trzeba zdjąć wąż z pompy - ten który łączy pompę ze stalową rurką idącą do nagrzewnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Wtedy zleci wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat jest najniżej. Tylko jak jest zamknięty to nie spłynie płyn z bloku silnika.

No i zostaje jeszcze troszkę w nagrzewnicy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat jest najniżej. Tylko jak jest zamknięty to nie spłynie płyn z bloku silnika. Trzeba zdjąć wąż z pompy - ten który łączy pompę ze stalową rurką idącą do nagrzewnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Wtedy zleci wszystko.

 

No tyle że ja wyjąłem termostat więc powinno zejść wszystko, z bloku i z chłodnicy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to powinno zejsc wszystko po wyjeciu termostatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zostanie jeszcze w bloku i w nagrzewnicy, wbrew pozorom sporo.

 

 

Jak wyjmie termostat? Jakim cudem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nagrzewnicy zostaje dość sporo płynu, bo odpływy ma na górze. W bloku też zostaje trochę, bo motor w passacie jest pochylony do tyłu, ale jest to raczej niewielka ilość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak podejrzewałem tą nagrzewnicę, choć dziwił mnie fakt, skoro jest w obiegu i dużo wyżej niż termostat i nie spłynęła sama. Następnym razem będę mądrzejszy. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie - mam pytanko a mianowicie jaki termostat kupić do Passata B4 silnik 2.0 (oznaczenie AGG) 1996 rok - szukałem na allegro i znalazłem kilka termostatów ale nigdzie nie wyczytałem że do tego silnika AGG będzie pasował :(

Proszę Was o pomoc i poradę jaki kupić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się kupować na allegro :?:

Termostat dobrej firmy mp. Wahler, Meyle to koszt do 40 zł np. w IC i przynajmniej masz pewność co kupiłeś. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy taki by pasował do mojego silnika AGG

 

Wahlera 4253.87D np. Tu

 

http://www.allegro.pl/item928514530_termostst_wahler_4253_87d.html

 

Nie wiem bo gościu nic na temat passata i silnika 2.0 AGG nie wspominał - no i taki sam jest na sprzedaż na forum ale czy on na pewno pasuje do mojego silnika ???

Z góry dzięx za odpowiedź i pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro gość pisze, że pasuje to pasuje :)

Nadal nie wiem jaki jest sens przepłacać na allegro ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie wiem jaki jest sens przepłacać na allegro ;)

W sklepie nie wystawiają komentarzy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W sklepie nie wystawiają komentarzy ;)

 

No w sumie to o tym nie pomyślałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No nie był bym taki pewny bo Tu

http://www.allegro.pl/item943629555_termostat_wahler_vw_passat.html

 

Gościu ma inny tzn. Wahler producent: 4264.87D i ten niby pasuje do

VW PASSAT (3A2, 35I)

2.0 (1990.02 - 1996.08); 1984 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: 2E; ADY; AGG

 

Tak że ja już głupieje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, panowie mam takie pytanie- wcześniej miałem niedogrzany silnik, wymieniłem wtedy czujnik, niestety na taki za 15 zeta:mur:oczywiście nie pomogło ale nie to jest ważne- teraz mam wymienioną pompe wody, termostat, nowy płyn i odpowietrzony układ.

Jednak zapomniałem powiedzieć mechanikowi:mur by założył mi wcześniejszy czujnik bo chyba nie ma to jak ori. Czy mogę teraz sobie sam go zamienić, czy czegoś nie rozkalibruje. Wiem że układ sam się odpowietrza więc z tym to nie ma problemu, ale chodzi mi raczej o prace silnika itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności