lopee Zgłoś #421 Napisano 27 Lutego 2010 Czesc, chcialem zapytac o roznice temperatur, czy duza jest roznica pomiedzy temperatura na czujniku temperatury przy glowicy, zbiorniczkiem wyrownawczym a tym w chlodnicy? Poniewaz po wymianie czujnika z toprana, ktory wskazywal mi jak na moje oko dobra temperature, oscylowala podczas jazdy w okolicach 93 stopni ale jak wlozylem termometr do zbiorniczka wyrownawczego i zalaczyly sie wiatraki to na nim bylo 73. Kupilem czujnik temp. eps na zegary i teraz wiatrak wlacza sie przy temp. na zegarach kolo 88 stopni, po ochlodzeniu spada o kilka stopni. Rozumiem, że zegary moga przeklamywac, zimne luty itd. topran zawyza a eps zaniza, ale czy moze byc az tak duza roznica w temperaturach pomiedzy zbiorniczkiem a czujnikiem w chlodnicy? Czujnik w chlodnicy podmienialem i tak samo sie zachowuja (wlaczaja w tym samym momencie). Duza roznica moze swiadczyc o slabym obiegu plynu? Słabo mi grzeje ogrzewanie. Na cieplym, na postoju jak pochodzi to zalacza mi sie wiatrak. Prosze o odpowiedz. Z gory dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszczolek Zgłoś #422 Napisano 1 Marca 2010 Witam, Wymieniałem ostatnio termostat w b4 silnik 1z. Po spuszczeniu całego płyny z bloku i chłodnicy założeniu termostatu, zalaniu chłodnicy zalaniu bloku odpaleniu auta i uzupełnieniu po otwarciu termostatu braków płynu weszło mi 4.2 l płynu. Czemu tylko tyle, temperaturę trzyma książkowo teraz 90 stopni, ogrzewanie działa prawidłowo stan w zbiorniczku trzyma generalnie działa i nie mam się czym przejmować ale z ciekawości czemu tak. Miało wejść 6.5 litra weszło o 2 litry mniej. Dodam że mam klimatyzację jeśli to coś zmieni. Ktoś wie gdzie popełniłem błąd ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #423 Napisano 1 Marca 2010 nie spuściłeś całego płynu wyleciał tylko ten który był wyżej niż termostat reszta została Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #424 Napisano 1 Marca 2010 nie spuściłeś całego płynu wyleciał tylko ten który był wyżej niż termostat reszta została Termostat jest najniżej. Tylko jak jest zamknięty to nie spłynie płyn z bloku silnika. Trzeba zdjąć wąż z pompy - ten który łączy pompę ze stalową rurką idącą do nagrzewnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Wtedy zleci wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #425 Napisano 1 Marca 2010 Termostat jest najniżej. Tylko jak jest zamknięty to nie spłynie płyn z bloku silnika. No i zostaje jeszcze troszkę w nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszczolek Zgłoś #426 Napisano 1 Marca 2010 Termostat jest najniżej. Tylko jak jest zamknięty to nie spłynie płyn z bloku silnika. Trzeba zdjąć wąż z pompy - ten który łączy pompę ze stalową rurką idącą do nagrzewnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Wtedy zleci wszystko. No tyle że ja wyjąłem termostat więc powinno zejść wszystko, z bloku i z chłodnicy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #427 Napisano 1 Marca 2010 to powinno zejsc wszystko po wyjeciu termostatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #428 Napisano 1 Marca 2010 Zostanie jeszcze w bloku i w nagrzewnicy, wbrew pozorom sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #429 Napisano 1 Marca 2010 Zostanie jeszcze w bloku i w nagrzewnicy, wbrew pozorom sporo. Jak wyjmie termostat? Jakim cudem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #430 Napisano 1 Marca 2010 W nagrzewnicy zostaje dość sporo płynu, bo odpływy ma na górze. W bloku też zostaje trochę, bo motor w passacie jest pochylony do tyłu, ale jest to raczej niewielka ilość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszczolek Zgłoś #431 Napisano 2 Marca 2010 No tak podejrzewałem tą nagrzewnicę, choć dziwił mnie fakt, skoro jest w obiegu i dużo wyżej niż termostat i nie spłynęła sama. Następnym razem będę mądrzejszy. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makos666 Zgłoś #432 Napisano 4 Marca 2010 Witam Panowie - mam pytanko a mianowicie jaki termostat kupić do Passata B4 silnik 2.0 (oznaczenie AGG) 1996 rok - szukałem na allegro i znalazłem kilka termostatów ale nigdzie nie wyczytałem że do tego silnika AGG będzie pasował Proszę Was o pomoc i poradę jaki kupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #433 Napisano 4 Marca 2010 Opłaca się kupować na allegro Termostat dobrej firmy mp. Wahler, Meyle to koszt do 40 zł np. w IC i przynajmniej masz pewność co kupiłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makos666 Zgłoś #434 Napisano 4 Marca 2010 A czy taki by pasował do mojego silnika AGG Wahlera 4253.87D np. Tu http://www.allegro.pl/item928514530_termostst_wahler_4253_87d.html Nie wiem bo gościu nic na temat passata i silnika 2.0 AGG nie wspominał - no i taki sam jest na sprzedaż na forum ale czy on na pewno pasuje do mojego silnika ??? Z góry dzięx za odpowiedź i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #435 Napisano 4 Marca 2010 Skoro gość pisze, że pasuje to pasuje Nadal nie wiem jaki jest sens przepłacać na allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #436 Napisano 4 Marca 2010 Nadal nie wiem jaki jest sens przepłacać na allegro W sklepie nie wystawiają komentarzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #437 Napisano 4 Marca 2010 W sklepie nie wystawiają komentarzy No w sumie to o tym nie pomyślałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makos666 Zgłoś #438 Napisano 5 Marca 2010 No nie był bym taki pewny bo Tu http://www.allegro.pl/item943629555_termostat_wahler_vw_passat.html Gościu ma inny tzn. Wahler producent: 4264.87D i ten niby pasuje do VW PASSAT (3A2, 35I) 2.0 (1990.02 - 1996.08); 1984 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: 2E; ADY; AGG Tak że ja już głupieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszczolek Zgłoś #439 Napisano 5 Marca 2010 Tutaj masz dokument z termostatami Wahlera, wprawdzie do AUDI ale powinno pomóc. Whaler katalog AUDI TermostatyAUDI.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar1 Zgłoś #440 Napisano 5 Marca 2010 Witajcie, panowie mam takie pytanie- wcześniej miałem niedogrzany silnik, wymieniłem wtedy czujnik, niestety na taki za 15 zeta:mur:oczywiście nie pomogło ale nie to jest ważne- teraz mam wymienioną pompe wody, termostat, nowy płyn i odpowietrzony układ. Jednak zapomniałem powiedzieć mechanikowi:mur by założył mi wcześniejszy czujnik bo chyba nie ma to jak ori. Czy mogę teraz sobie sam go zamienić, czy czegoś nie rozkalibruje. Wiem że układ sam się odpowietrza więc z tym to nie ma problemu, ale chodzi mi raczej o prace silnika itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach