Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

no wlasnie nie wiem po co mi taki koncentrat pytal mnie czy chce zwykly plyn czy koncentrat jakis lepszy to powiedzialem ze koncentrat :/ ale to doswiadczony mechanik to moze sie nie dogadalem z nim i wymieszal ten koncentrat z woda... jak bede termostat wymieial to zapytam go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak ci powiedział, że wlał koncentrat i masz do -70, to chyba nie rozcieńczał tego z wodą. Ale dla pewnosci podjedź, zapytaj i od razu też moze ci sprawdzic - jaką temperaturę zamarzania ma to COŚ, co ci wlał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i tak bedzie najlepiej po nowym roku mam sie zglosic do niego na wymiane termaostatu to od razu sie dowiem z tym plynem.

 

dzieki Kolego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i pytalem go czy odpowietrzal uklad to powiedzial ze nie ze nie trzeba ze sam sie odpowietrza uklad w tym aucie...

 

Zgoda, odpowietrza się sam ale trzeba troszkę mu pomóc :) Jest to już napisane ale jeszcze raz naklepię :hyhy: Odkręć korek ze zbiorniczka i zostaw go na wolnych obrotach aż otworzy się termostat, włączy wiatrak, płyn pójdzie w duży obieg i potrzebna będzie dolewka. Dolej i dopiero zakręć korek.

 

Bo moim zdaniem Twój mechanik twierdząc że sam się odpowietrza to wymienił część, zalał płyn pod max, zakręcił i Ci powiedział że sam się odpowietrza....a tu duppa, bąbel powietrza jest w układzie i za nic sie nie nagrzeje...

 

Taka jest moja teoria

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm mozliwe ze tak moze byc ale jak auto chodzilo na wolnych obrotach z 20 min i zagrzalo sie jedynie do 60 stopni dotknal weze ten u dolu chlodnicy i u gory i stwierdzil ze termostat to wymiany. Tak wiec moglby tak chodzic z godzine i wentylator by sie nie zalaczyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To skoro stwierdził, że termostat jest do Du....y, to czemu ci nie wymienił od razu na nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak auto chodzilo na wolnych obrotach z 20 min i zagrzalo sie jedynie do 60
Ostatnio jak wyjmowałem akumulator, i po włożeniu robiłem adaptację kompa, to wentylator mi się włączył po 40 min ... Fakt, że było na dworze -14, ale może to pochopna decyzja :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wymienil od razu bo nie mial czasu dzisiaj i mial duzo zlecen i powiedzial ze na spokojnie mi zrobi po nowym roku ale... jutro jade w trase okolo 140 km i zobacze jaka bedzie temperatura silnika z tego co pamietam to przed awaria (czyli wycieku plynu chlodniczego) tez mialem jakas niska temp. do okolo 75 stopni max jak pamietam tak wiec podejrzewam ze jednak termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy taka temperatura silnika okolo 60 - 70 stopni moze go uszkodzic czy tylko spalanie wieksze ?

 

Generalnie im niższa temperatura silnika tym wyższe jego zużycie ale róznica między 90 a 60 stopni nie jest tak znacząca jak między 10 a 40 (choć matematycznie taka sama) więc te kilkadziesiąt km nie powinno aż tak bardzo mu zaszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chciałem sie was zapytac jak to jest z tym termostatem ostatnio byłem u znajomgo i mówie mu co jest ze auto sie nie zagrzewa tylko temperatura trzyma sie na na białym polu czyli około 60 stopni,właczył silnik zamkną ciepłe powietrze pokretłem i trzymał auto na wyższych obrotach,po jakis 5 min temp.wskazała około 80st. wentylator sie oczywiscie nie wł. wąż górny gorący ten na dole letni.Jego diagnoza brak termostatu gosc od którego go kupiłem wyciągnał go dlatego zeby nie przegrzac silnika,sa problemy juz z ubywajacym płynem niewiele ale gdzies ucieka ale niewiem gdzie,moje pytanie brzmi czy tak moge jezdzic i zauważyłem ze wiecej pali koło 9-10l ON.Silnik 1.9 D Czy zakładac ten termostat czy jezdzic bez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładać termostat i jeździć tak jak powinno być. A płyn gdzie Ci ucieka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie wyciek płynu nie zlokalizowałem ubywa ale niewiele,sprawdzałem na bagnecie oleju stan jaki był taki jest.Po przygazowaniu silnik puszcza czarny dymek,nie biały.A co do termos.to go kupie i założe zobaczymy co bedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem niedogrzany silnik więc wziąłem się za termostat, dzięki cennym radom wymiana poszła sprawnie. A że miałem aparat poniżej kilka zdjęć, może się komuś przyda

**--------Silnik 1.9 TDi AFN------**

Cała operacja jest dość prosta ale mimo to napisze kilka słów:

Potrzebne narzędzia:

klucz płaski 13

nasadki 10; 13; 16

Całe zamieszanie trzeba wykonać niestety od dołu stąd moja prośba o szacunek dla swojego zdrowia, stosujcie kliny pod koła, nigdy nie kręćcie na nie zabezpieczonym w górze autku itp.

Odkręcamy i zdejmujemy osłonę silnika jeśli ktoś posiada. Płyn chłodniczy najlepiej jest spuścić z wężem idącym dołem do chłodnicy. Następnie odkręcamy pompę wspomagania 3 śruby za kółkiem pasowym i dwie z tyłu pompy. Odkręconą pompę podwieszamy do budy (nie odkręca przewodów układu kierowniczego) żeby przypadkiem nie dostać nią w suchy łeb :)

f329869365412378m.jpg

Zatulejowane otwory -> mocowanie pompy; gwintowane otwory -> naciąg wspornika pompy wszystkie otwory kolor złoty.

fcbaf19fd190780am.jpg

Na samej górze wspornika pompy jest śruba na klucz 16 (punkt obrotu łapy pompy), odkręcamy ją i wyciągamy i mamy cały wspornik w łapie.

693d495f41f82236m.jpg

Następnie odkręcamy element łączący (usztywnienie) kompresor klimy i wspornik pompy 3x klucz 13

68794475d8df25b0m.jpg

da47aefdcd629078m.jpg

Mamy w rączce wsporniczek

b12e63bbc7b4aeabm.jpg

Po zdemontowaniu jak powyżej widzimy obudowę termostatu.

f734b821eaa00f93m.jpg

Odkręcamy dwie śrubki klucz 10 i mamy na wierzchu termostat. ACHTUNG po wyjęciu termostatu poleje sie obficie płyn chłodniczy!

3dabda9a175a6234m.jpg

Wymiana dziada już jest banalnie prosta więc nie ma o czym pisać. Składanie należy wykonać w odwrotnej kolejności. Poczytajcie zresztą wątek kolega ormowiec ładnie to opisał i mam nadziej, że nie pogniewa się,że zaśmiecam mu wątek ;)

 

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam takie pytanko: u mnie nie dziala wskaznik temp na zegarach i czy mozna to jakos kontrolowac patrzac na temp oleju? chodzi mi o to czy jak temp wody bedzie np. ponad 100 stopni to czy temp oleju tez bedzie wzrastac. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy temp oleju tez bedzie wzrastac

Owszem, powiem więcej, temperatura oleju pokazywana na wyświetlaczu MFA jest o około 10'C większa niż temperatura płynu chłodzącego (w tym samym momencie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wymienilem termostat i jest juz wporzadku silnik lapie 90 stopni i sie utrzymuje przy tej temperaturze... auto powinno teraz troche mniej palic...

 

No ale niestety zobaczylem wyciek z pompy paliwowej tzn pompa sie poci i zaczyna kapac ropa ktora kapie na przewody gumowe ...

Podzwonilem po pompiarzach no i niestety uszczelnienie to koszt od 350 do 450 zl :<

Poki co zabezpieczylem tam gdzie sie dalo tzn. okleilem przewody ponizej pompy folia aluminiowa i wlozylem kawalek wycietego plastiku pod pompe.

Juz wiem dlaczego 2 tygodnie temu walnal mi przewod od chlodzenia. Kapiaca ropa spowodowala ze przewd spochl i pekl przy nagrzaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie

 

Mialem w liczniku zimne luty, kompletnie nie działał mi wskaźnik paliwa i wskaźnik od wody .

Poprawiłem luty i wskaźnik paliwa działa bez zarzutu natomiast temp wody podnosi sie bardzo wolno, nawet po przejechaniu 100 km z trudem osiąga 70 stopni .

Czy w takiej sytuacji jednoznacznie moge wskazać że winny temu jest termostat ??

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:!:KOMUNIKAT :!:

 

 

Chłopaki (no i koleżanki - bo też tu zaglądają :D ) Tak bez urazy, ale chyba tytuł tematu mówi sam za siebie. Czy ktoś w ogóle czyta - co się wcześniej pisze? Bo każdy co chwilę zadaje pytanie ciągle o to samo :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w moim pasku 1.9TDI 110KM
mam jeszcze jedną ważną rzecz, mianowicie planuje jutro wyjazd do Wrocławia

poczytaj dział B5 - znajdziesz tam odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności