marooo Zgłoś #381 Napisano 28 Grudnia 2009 no wlasnie nie wiem po co mi taki koncentrat pytal mnie czy chce zwykly plyn czy koncentrat jakis lepszy to powiedzialem ze koncentrat ale to doswiadczony mechanik to moze sie nie dogadalem z nim i wymieszal ten koncentrat z woda... jak bede termostat wymieial to zapytam go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #382 Napisano 28 Grudnia 2009 No jak ci powiedział, że wlał koncentrat i masz do -70, to chyba nie rozcieńczał tego z wodą. Ale dla pewnosci podjedź, zapytaj i od razu też moze ci sprawdzic - jaką temperaturę zamarzania ma to COŚ, co ci wlał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #383 Napisano 28 Grudnia 2009 no i tak bedzie najlepiej po nowym roku mam sie zglosic do niego na wymiane termaostatu to od razu sie dowiem z tym plynem. dzieki Kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #384 Napisano 28 Grudnia 2009 i pytalem go czy odpowietrzal uklad to powiedzial ze nie ze nie trzeba ze sam sie odpowietrza uklad w tym aucie... Zgoda, odpowietrza się sam ale trzeba troszkę mu pomóc Jest to już napisane ale jeszcze raz naklepię Odkręć korek ze zbiorniczka i zostaw go na wolnych obrotach aż otworzy się termostat, włączy wiatrak, płyn pójdzie w duży obieg i potrzebna będzie dolewka. Dolej i dopiero zakręć korek. Bo moim zdaniem Twój mechanik twierdząc że sam się odpowietrza to wymienił część, zalał płyn pod max, zakręcił i Ci powiedział że sam się odpowietrza....a tu duppa, bąbel powietrza jest w układzie i za nic sie nie nagrzeje... Taka jest moja teoria Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #385 Napisano 28 Grudnia 2009 hmm mozliwe ze tak moze byc ale jak auto chodzilo na wolnych obrotach z 20 min i zagrzalo sie jedynie do 60 stopni dotknal weze ten u dolu chlodnicy i u gory i stwierdzil ze termostat to wymiany. Tak wiec moglby tak chodzic z godzine i wentylator by sie nie zalaczyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #386 Napisano 28 Grudnia 2009 To skoro stwierdził, że termostat jest do Du....y, to czemu ci nie wymienił od razu na nowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #387 Napisano 28 Grudnia 2009 jak auto chodzilo na wolnych obrotach z 20 min i zagrzalo sie jedynie do 60Ostatnio jak wyjmowałem akumulator, i po włożeniu robiłem adaptację kompa, to wentylator mi się włączył po 40 min ... Fakt, że było na dworze -14, ale może to pochopna decyzja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #388 Napisano 28 Grudnia 2009 nie wymienil od razu bo nie mial czasu dzisiaj i mial duzo zlecen i powiedzial ze na spokojnie mi zrobi po nowym roku ale... jutro jade w trase okolo 140 km i zobacze jaka bedzie temperatura silnika z tego co pamietam to przed awaria (czyli wycieku plynu chlodniczego) tez mialem jakas niska temp. do okolo 75 stopni max jak pamietam tak wiec podejrzewam ze jednak termostat do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #389 Napisano 30 Grudnia 2009 A czy taka temperatura silnika okolo 60 - 70 stopni moze go uszkodzic czy tylko spalanie wieksze ? Generalnie im niższa temperatura silnika tym wyższe jego zużycie ale róznica między 90 a 60 stopni nie jest tak znacząca jak między 10 a 40 (choć matematycznie taka sama) więc te kilkadziesiąt km nie powinno aż tak bardzo mu zaszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azao Zgłoś #390 Napisano 31 Grudnia 2009 Panowie chciałem sie was zapytac jak to jest z tym termostatem ostatnio byłem u znajomgo i mówie mu co jest ze auto sie nie zagrzewa tylko temperatura trzyma sie na na białym polu czyli około 60 stopni,właczył silnik zamkną ciepłe powietrze pokretłem i trzymał auto na wyższych obrotach,po jakis 5 min temp.wskazała około 80st. wentylator sie oczywiscie nie wł. wąż górny gorący ten na dole letni.Jego diagnoza brak termostatu gosc od którego go kupiłem wyciągnał go dlatego zeby nie przegrzac silnika,sa problemy juz z ubywajacym płynem niewiele ale gdzies ucieka ale niewiem gdzie,moje pytanie brzmi czy tak moge jezdzic i zauważyłem ze wiecej pali koło 9-10l ON.Silnik 1.9 D Czy zakładac ten termostat czy jezdzic bez. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #391 Napisano 31 Grudnia 2009 Zakładać termostat i jeździć tak jak powinno być. A płyn gdzie Ci ucieka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azao Zgłoś #392 Napisano 31 Grudnia 2009 No własnie wyciek płynu nie zlokalizowałem ubywa ale niewiele,sprawdzałem na bagnecie oleju stan jaki był taki jest.Po przygazowaniu silnik puszcza czarny dymek,nie biały.A co do termos.to go kupie i założe zobaczymy co bedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #393 Napisano 1 Stycznia 2010 Witam, Miałem niedogrzany silnik więc wziąłem się za termostat, dzięki cennym radom wymiana poszła sprawnie. A że miałem aparat poniżej kilka zdjęć, może się komuś przyda **--------Silnik 1.9 TDi AFN------** Cała operacja jest dość prosta ale mimo to napisze kilka słów: Potrzebne narzędzia: klucz płaski 13 nasadki 10; 13; 16 Całe zamieszanie trzeba wykonać niestety od dołu stąd moja prośba o szacunek dla swojego zdrowia, stosujcie kliny pod koła, nigdy nie kręćcie na nie zabezpieczonym w górze autku itp. Odkręcamy i zdejmujemy osłonę silnika jeśli ktoś posiada. Płyn chłodniczy najlepiej jest spuścić z wężem idącym dołem do chłodnicy. Następnie odkręcamy pompę wspomagania 3 śruby za kółkiem pasowym i dwie z tyłu pompy. Odkręconą pompę podwieszamy do budy (nie odkręca przewodów układu kierowniczego) żeby przypadkiem nie dostać nią w suchy łeb Zatulejowane otwory mocowanie pompy; gwintowane otwory naciąg wspornika pompy wszystkie otwory kolor złoty. Na samej górze wspornika pompy jest śruba na klucz 16 (punkt obrotu łapy pompy), odkręcamy ją i wyciągamy i mamy cały wspornik w łapie. Następnie odkręcamy element łączący (usztywnienie) kompresor klimy i wspornik pompy 3x klucz 13 Mamy w rączce wsporniczek Po zdemontowaniu jak powyżej widzimy obudowę termostatu. Odkręcamy dwie śrubki klucz 10 i mamy na wierzchu termostat. ACHTUNG po wyjęciu termostatu poleje sie obficie płyn chłodniczy! Wymiana dziada już jest banalnie prosta więc nie ma o czym pisać. Składanie należy wykonać w odwrotnej kolejności. Poczytajcie zresztą wątek kolega ormowiec ładnie to opisał i mam nadziej, że nie pogniewa się,że zaśmiecam mu wątek Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #394 Napisano 3 Stycznia 2010 koledzy mam takie pytanko: u mnie nie dziala wskaznik temp na zegarach i czy mozna to jakos kontrolowac patrzac na temp oleju? chodzi mi o to czy jak temp wody bedzie np. ponad 100 stopni to czy temp oleju tez bedzie wzrastac. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #395 Napisano 4 Stycznia 2010 czy temp oleju tez bedzie wzrastac Owszem, powiem więcej, temperatura oleju pokazywana na wyświetlaczu MFA jest o około 10'C większa niż temperatura płynu chłodzącego (w tym samym momencie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marooo Zgłoś #396 Napisano 6 Stycznia 2010 Witam wymienilem termostat i jest juz wporzadku silnik lapie 90 stopni i sie utrzymuje przy tej temperaturze... auto powinno teraz troche mniej palic... No ale niestety zobaczylem wyciek z pompy paliwowej tzn pompa sie poci i zaczyna kapac ropa ktora kapie na przewody gumowe ... Podzwonilem po pompiarzach no i niestety uszczelnienie to koszt od 350 do 450 zl Poki co zabezpieczylem tam gdzie sie dalo tzn. okleilem przewody ponizej pompy folia aluminiowa i wlozylem kawalek wycietego plastiku pod pompe. Juz wiem dlaczego 2 tygodnie temu walnal mi przewod od chlodzenia. Kapiaca ropa spowodowala ze przewd spochl i pekl przy nagrzaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #397 Napisano 9 Stycznia 2010 witajcie Mialem w liczniku zimne luty, kompletnie nie działał mi wskaźnik paliwa i wskaźnik od wody . Poprawiłem luty i wskaźnik paliwa działa bez zarzutu natomiast temp wody podnosi sie bardzo wolno, nawet po przejechaniu 100 km z trudem osiąga 70 stopni . Czy w takiej sytuacji jednoznacznie moge wskazać że winny temu jest termostat ?? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #398 Napisano 9 Stycznia 2010 Winny jest termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #399 Napisano 9 Stycznia 2010 KOMUNIKAT Chłopaki (no i koleżanki - bo też tu zaglądają ) Tak bez urazy, ale chyba tytuł tematu mówi sam za siebie. Czy ktoś w ogóle czyta - co się wcześniej pisze? Bo każdy co chwilę zadaje pytanie ciągle o to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #400 Napisano 13 Stycznia 2010 w moim pasku 1.9TDI 110KM mam jeszcze jedną ważną rzecz, mianowicie planuje jutro wyjazd do Wrocławia poczytaj dział B5 - znajdziesz tam odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach