Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie taki problem mam, ostatnio pewna wymieniałem płyn chłodniczy na zimowy i wszystko bylo by ładnie pięknie co chwile zaglądam pod maske płynu jest ok, dziś jadąc w mieście temperatura silnika wskoczyla na 100* w popłochu włączyłem ogrzewanie na full (dodam ze od wymiany płynu jak i przy wymianie miałem włączony zimny nadmuch) zaświeciła się kontrolka od cieczy wody, jako że nie mialem się gdzie zatrzymać przejechalem z jakieś 150metrow podczas mrugania tejże kontrolki, temperatura była dosyć wysoka, po ochlonięciu silnika zalałem płynem chłodniczym i weszło z jakieś 2 litry, dodam również że przy wymianie płynu weszło z jakieś 2,5L + tam dolewki co jakiś czas. Czy normalne było że przy włączeniu ogrzewania ciecz jakoś znikła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio pewna wymieniałem płyn chłodniczy na zimowy

nie ma płynu chłodniczego zimowego...

wskoczyla na 100*

100 stopni to jeszcze nie jest taka straszna temperatura, wentylator powinien ją szybko zbić...

zaświeciła się kontrolka od cieczy wody,

to chyba znaczy że płynu w układzie mało..

po ochlonięciu silnika zalałem płynem chłodniczym i weszło z jakieś 2 litry, dodam również że przy wymianie płynu weszło z jakieś 2,5L + tam dolewki co jakiś czas.
Czy normalne było że przy włączeniu ogrzewania ciecz jakoś znikła?

normalne. do układu powinno wejść 5,5 litra (przynajmniej u mnie w 1.8 a w Twoim to na pewno nie mniej... ). następnym razem odpowietrz na postoju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Lecę sprawdzić wasze podpowiedzi jednakże poproszę o jakieśbliższe wskazówki gdzie szukać tego całego Halla. Na samochodach znam się jak na konstrukcji cepa. Co mogę ewentualnie zrobić ż tym hallem żeby jakoś móc dojechać do sklepu i kupić nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam troche sie zagalopowałem

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie szukać tego całego Halla

W aparacie zapłonowym.

Powinien wygladać tak jak ten pierwszy

12417846881259403120

Ten drugi też sie trafia.

Wymontowanie go wymaga wyjecia aparatu i odbezpieczenia koła żębatego, ważne aby nacechować sobie znaki na aparacie i bloku silnika jak i położenie palca rozdzielacza przed wyjęciem aparatu aby nie przestawic zapłonu.

Więcej info o Hallu , jego wymianie i objawach zużycia znajdziesz na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego nastepnym razam jak bedziesz wymieniał płyn to ogrzewanie na max i niebedzie problemu z odpowietrzeniem

To nic nie da. Przecież było pisane na forum nie raz, że sterowanie odbywa się za pomocą przesłon a nie ilością dopływającej cieczy do nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...jak bedziesz wymieniał płyn to ogrzewanie na max i niebedzie problemu z odpowietrzeniem.

Panowie, nie wiem po co chcecie włączać ogrzewanie na max?

W Passacie B3 nie ma zaworu odcinającego nagrzewnicę od układu chłodzenia. Płyn chłodzący przepływa cały czas przez nagrzewnicę! (Przemku, według życzenia).

Ogrzewanie jest włączane poprzez odpowiednie ustawienie klap w układzie ogrzewania i przewietrzania tzn. tak, żeby powietrze "przepływało" przez nagrzewnicę. Wyłączając ogrzewanie zamykamy możliwość "przepływu" powietrza przez nagrzewnicę i automatycznie otwieramy "dopływ" zimnego powietrza do wnętrza.

 

Zanim koledzy zaczniecie cokolwiek doradzać innym, zapoznajcie się dokładnie z budową odpowiednich podzespołów!!!

 

---------- Post added at 20:07 ---------- Previous post was at 19:55 ----------

 

Czy normalne było że przy włączeniu ogrzewania ciecz jakoś znikła?

Nie, nie jest to normalne!!!

Gdzieś Masz jakąś nieszczelność w układzie chłodzenia lub problem z uszczelką pod głowicą, albo po prostu miałeś zapowietrzony układ chłodzenia i kiedy płyn wypełnił układ, jego poziom bardzo się obniżył i stąd mrugająca dioda.

 

Przy wymianie płynu (bez spuszczania płynu z bloku) powinno Ci wejść około 3,5 litra płynu. Po spuszczeniu płynu z bloku silnika wchodzi 6 litrów płynu chłodniczego.

Edytowane przez Grześko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, nie jest to normalne!!!

skoro napisał że zalał tylko 2,5 litra płynu to w tym momencie na nic złego to nie wskazuje.. Widocznie nie zaczekał z odpowietrzeniem i układ odpowietrzył się dopiero podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz problemu z plynem nie ma, trzyma swój poziom pomiędzy max/min nic nie ubywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W Passacie B3 nie ma zaworu odcinającego nagrzewnicę od układu chłodzenia. Płyn chłodzący przepływa cały czas przez nagrzewnicę!

Chyba trzeba to w pierwszym poście przykleić. I na czerwono zaznaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Niestety w dalszym ciągu mam ten sam problem. Co prawda nie bawiłem się z wymianą Halla bo od momentu kiedy ostatnio pisałem wszystko się "samo" naprawiło. Niestety znowu "samo" się popsuło. Sprawdziłem paska na Vagu. Nic nie wykazał. Zanim podejdę do zakupu i wymiany Halla może podam jeszcze taką wskazówkę - zauważyłem że zaraz przed zatrzymaniem się silnika coś "pstryka "w okolicy przekaźników lub nad (pod) nimi. W czasie jazdy ciepłe są przekaźniki pompy paliwa i "odciążający X kontakt" ( taki znalazłem do niego opis) Co to u licha jest????????? A i jeszcze jedno. Mechanik który sprawdzał paska na vagu stwierdził żę mam w nim za małe ładowanie akum. Sprawdziłem to na Voltomierzu który wykazał przy 800-900 obr/min 13,6mV a przy 1500obr/min 14,6 mV. Czy taki stan może mieć wpływ? Ciekawym jest to że jak silnik pracuje kiedy auto stoi nie mam takich objawów. Temp dochodzi nawet do 110 (troche go docisnę), went normalnie pracują (przy ok 100-110 st). Mogę go zgasić a potem normalnie ponownie odpalić. Co jest grane, dlaczego mam takie objawy tylko kiedy samochód jedzie???????

 

---------- Post added at 08:51 ---------- Previous post was at 08:39 ----------

 

dzięki za fotki.

 

---------- Post added at 08:55 ---------- Previous post was at 08:51 ----------

 

jeszcze coś sobie przypomniałem. Kontrolka ciśnienia oleju przy wyłączonym silniku świeci się na stałe, przy uruchomieniu gaśnie, natomiast kidy podczas jazdy silnik gaśnie ta sama kontrolka miga. Co to ma znaczyć???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz

Witam,

 

mam problem związany z temperaturą silnika. Otóż w ostatnich dniach mrozów, temperatura oleju rzadko osiągała 80 stopni. Najczęściej około 70-76. W czasie postoju lub w korku, na załączonym ogrzewaniu na 24 stopnie (klimatronik), temperatura spadała nawet do 64-68 stopni. W czasie jazdy około 110-120 km/h, temperatura osiągała normalny poziom 90 stopni, po czym po zatrzymaniu się w miejscu lub korku, spadała znowu do okolic 70...

 

Czy to normalne w dieslu, że aż tak spada temperatura, czy termostat jest do wymiany ?

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem związany z temperaturą silnika. Otóż w ostatnich dniach mrozów, temperatura oleju rzadko
Czy to normalne w dieslu, że aż tak spada temperatura, czy termostat jest do wymiany ?

 

chodzi ci o temp oleju czy cieczy chłodzącej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz

Jedną i drugą, bo wskazania się pokrywają w tym przypadku.

 

Ew. czy stosujecie osłony dodatkowe na chłodnice na zimę ?

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

mam problem związany z temperaturą silnika. Otóż w ostatnich dniach mrozów, temperatura oleju rzadko osiągała 80 stopni. Najczęściej około 70-76. W czasie postoju lub w korku, na załączonym ogrzewaniu na 24 stopnie (klimatronik), temperatura spadała nawet do 64-68 stopni. W czasie jazdy około 110-120 km/h, temperatura osiągała normalny poziom 90 stopni, po czym po zatrzymaniu się w miejscu lub korku, spadała znowu do okolic 70...

 

Czy to normalne w dieslu, że aż tak spada temperatura, czy termostat jest do wymiany ?

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

kolego z tego co opisujesz to masz problem z czujnikiem CIECZY CHŁODZĄCEJ lub TERMOSTATEM a nie temp oleju bo to są dwa różne czujniki a w tych autach jak twoje chyba jeszcze nie stosowano czujnika temp. oleju (za stare auto)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem passat B3 1.8 benzyna-gaz symbol silnika RP wskazówka od temperatury podnosi sie do 110 i dopiero załącza sie wentylator na chłodnicy termostat zmieniłem bo na starym to wcale nie pokazywało temperatury a już wymieniłem:

 

pompa wody(RUVILLE)

termostat (WAHLER)

nowy czujnik na chłodnicy (WAHLER)

nowy czujnik na króćcu (FEBI)

 

czy ktoś może mi pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś może mi pomóc.

termometr do zbiorniczka wyrównawczego i porównaj wskazania termometru ze wskazaniami licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz
kolego z tego co opisujesz to masz problem z czujnikiem CIECZY CHŁODZĄCEJ lub TERMOSTATEM a nie temp oleju bo to są dwa różne czujniki a w tych autach jak twoje chyba jeszcze nie stosowano czujnika temp. oleju (za stare auto)
Mam pomiar temperatury oleju w MFA. Wskazania wychyłowego wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej pokrywają się z nim, więc wykluczam uszkodzenie czujników. Niepotrzebnie wspominałem o temp. oleju, mogło Wam to trochę zamieszać. Czyli wykręcę termostat i zobaczę czy w garnku z wodą i termometrem będzie działał prawidłowo. Jakie powinny być wartości rozpoczęcia otwarcia ? ~87 stopni ? Czy może to już jest pełne rozwarcie ?

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

 

---------- Post added at 19:23 ---------- Previous post was at 19:20 ----------

 

czy ktoś może mi pomóc.
Może termowłącznik wentylatora chłodnicy jest uszkodzony ? Lub brud w układzie chłodzenia. Przepłucz go solidnie przy okazji spuszczenia płynu...

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tokarz wystarczy przeczytać 1. post tego tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności