uvwGolf Zgłoś #741 Napisano 15 Listopada 2010 Panowie taki problem mam, ostatnio pewna wymieniałem płyn chłodniczy na zimowy i wszystko bylo by ładnie pięknie co chwile zaglądam pod maske płynu jest ok, dziś jadąc w mieście temperatura silnika wskoczyla na 100* w popłochu włączyłem ogrzewanie na full (dodam ze od wymiany płynu jak i przy wymianie miałem włączony zimny nadmuch) zaświeciła się kontrolka od cieczy wody, jako że nie mialem się gdzie zatrzymać przejechalem z jakieś 150metrow podczas mrugania tejże kontrolki, temperatura była dosyć wysoka, po ochlonięciu silnika zalałem płynem chłodniczym i weszło z jakieś 2 litry, dodam również że przy wymianie płynu weszło z jakieś 2,5L + tam dolewki co jakiś czas. Czy normalne było że przy włączeniu ogrzewania ciecz jakoś znikła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #742 Napisano 15 Listopada 2010 ostatnio pewna wymieniałem płyn chłodniczy na zimowy nie ma płynu chłodniczego zimowego... wskoczyla na 100* 100 stopni to jeszcze nie jest taka straszna temperatura, wentylator powinien ją szybko zbić... zaświeciła się kontrolka od cieczy wody, to chyba znaczy że płynu w układzie mało.. po ochlonięciu silnika zalałem płynem chłodniczym i weszło z jakieś 2 litry, dodam również że przy wymianie płynu weszło z jakieś 2,5L + tam dolewki co jakiś czas. Czy normalne było że przy włączeniu ogrzewania ciecz jakoś znikła? normalne. do układu powinno wejść 5,5 litra (przynajmniej u mnie w 1.8 a w Twoim to na pewno nie mniej... ). następnym razem odpowietrz na postoju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vulik Zgłoś #743 Napisano 16 Listopada 2010 Dzięki za pomoc. Lecę sprawdzić wasze podpowiedzi jednakże poproszę o jakieśbliższe wskazówki gdzie szukać tego całego Halla. Na samochodach znam się jak na konstrukcji cepa. Co mogę ewentualnie zrobić ż tym hallem żeby jakoś móc dojechać do sklepu i kupić nowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #744 Napisano 16 Listopada 2010 (edytowane) Przepraszam troche sie zagalopowałem Edytowane 17 Listopada 2010 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #745 Napisano 16 Listopada 2010 gdzie szukać tego całego Halla W aparacie zapłonowym. Powinien wygladać tak jak ten pierwszy Ten drugi też sie trafia. Wymontowanie go wymaga wyjecia aparatu i odbezpieczenia koła żębatego, ważne aby nacechować sobie znaki na aparacie i bloku silnika jak i położenie palca rozdzielacza przed wyjęciem aparatu aby nie przestawic zapłonu. Więcej info o Hallu , jego wymianie i objawach zużycia znajdziesz na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #746 Napisano 16 Listopada 2010 Kolego nastepnym razam jak bedziesz wymieniał płyn to ogrzewanie na max i niebedzie problemu z odpowietrzeniem To nic nie da. Przecież było pisane na forum nie raz, że sterowanie odbywa się za pomocą przesłon a nie ilością dopływającej cieczy do nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #747 Napisano 16 Listopada 2010 (edytowane) ...jak bedziesz wymieniał płyn to ogrzewanie na max i niebedzie problemu z odpowietrzeniem. Panowie, nie wiem po co chcecie włączać ogrzewanie na max? W Passacie B3 nie ma zaworu odcinającego nagrzewnicę od układu chłodzenia. Płyn chłodzący przepływa cały czas przez nagrzewnicę! (Przemku, według życzenia). Ogrzewanie jest włączane poprzez odpowiednie ustawienie klap w układzie ogrzewania i przewietrzania tzn. tak, żeby powietrze "przepływało" przez nagrzewnicę. Wyłączając ogrzewanie zamykamy możliwość "przepływu" powietrza przez nagrzewnicę i automatycznie otwieramy "dopływ" zimnego powietrza do wnętrza. Zanim koledzy zaczniecie cokolwiek doradzać innym, zapoznajcie się dokładnie z budową odpowiednich podzespołów!!! ---------- Post added at 20:07 ---------- Previous post was at 19:55 ---------- Czy normalne było że przy włączeniu ogrzewania ciecz jakoś znikła? Nie, nie jest to normalne!!! Gdzieś Masz jakąś nieszczelność w układzie chłodzenia lub problem z uszczelką pod głowicą, albo po prostu miałeś zapowietrzony układ chłodzenia i kiedy płyn wypełnił układ, jego poziom bardzo się obniżył i stąd mrugająca dioda. Przy wymianie płynu (bez spuszczania płynu z bloku) powinno Ci wejść około 3,5 litra płynu. Po spuszczeniu płynu z bloku silnika wchodzi 6 litrów płynu chłodniczego. Edytowane 30 Listopada 2010 przez Grześko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #748 Napisano 16 Listopada 2010 Nie, nie jest to normalne!!! skoro napisał że zalał tylko 2,5 litra płynu to w tym momencie na nic złego to nie wskazuje.. Widocznie nie zaczekał z odpowietrzeniem i układ odpowietrzył się dopiero podczas jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uvwGolf Zgłoś #749 Napisano 16 Listopada 2010 Teraz problemu z plynem nie ma, trzyma swój poziom pomiędzy max/min nic nie ubywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #750 Napisano 17 Listopada 2010 W Passacie B3 nie ma zaworu odcinającego nagrzewnicę od układu chłodzenia. Płyn chłodzący przepływa cały czas przez nagrzewnicę! Chyba trzeba to w pierwszym poście przykleić. I na czerwono zaznaczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vulik Zgłoś #751 Napisano 30 Listopada 2010 Witam ponownie. Niestety w dalszym ciągu mam ten sam problem. Co prawda nie bawiłem się z wymianą Halla bo od momentu kiedy ostatnio pisałem wszystko się "samo" naprawiło. Niestety znowu "samo" się popsuło. Sprawdziłem paska na Vagu. Nic nie wykazał. Zanim podejdę do zakupu i wymiany Halla może podam jeszcze taką wskazówkę - zauważyłem że zaraz przed zatrzymaniem się silnika coś "pstryka "w okolicy przekaźników lub nad (pod) nimi. W czasie jazdy ciepłe są przekaźniki pompy paliwa i "odciążający X kontakt" ( taki znalazłem do niego opis) Co to u licha jest????????? A i jeszcze jedno. Mechanik który sprawdzał paska na vagu stwierdził żę mam w nim za małe ładowanie akum. Sprawdziłem to na Voltomierzu który wykazał przy 800-900 obr/min 13,6mV a przy 1500obr/min 14,6 mV. Czy taki stan może mieć wpływ? Ciekawym jest to że jak silnik pracuje kiedy auto stoi nie mam takich objawów. Temp dochodzi nawet do 110 (troche go docisnę), went normalnie pracują (przy ok 100-110 st). Mogę go zgasić a potem normalnie ponownie odpalić. Co jest grane, dlaczego mam takie objawy tylko kiedy samochód jedzie??????? ---------- Post added at 08:51 ---------- Previous post was at 08:39 ---------- dzięki za fotki. ---------- Post added at 08:55 ---------- Previous post was at 08:51 ---------- jeszcze coś sobie przypomniałem. Kontrolka ciśnienia oleju przy wyłączonym silniku świeci się na stałe, przy uruchomieniu gaśnie, natomiast kidy podczas jazdy silnik gaśnie ta sama kontrolka miga. Co to ma znaczyć??????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #752 Napisano 30 Listopada 2010 A co to ma wspólnego z temperaturą silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz Zgłoś #753 Napisano 8 Grudnia 2010 Witam, mam problem związany z temperaturą silnika. Otóż w ostatnich dniach mrozów, temperatura oleju rzadko osiągała 80 stopni. Najczęściej około 70-76. W czasie postoju lub w korku, na załączonym ogrzewaniu na 24 stopnie (klimatronik), temperatura spadała nawet do 64-68 stopni. W czasie jazdy około 110-120 km/h, temperatura osiągała normalny poziom 90 stopni, po czym po zatrzymaniu się w miejscu lub korku, spadała znowu do okolic 70... Czy to normalne w dieslu, że aż tak spada temperatura, czy termostat jest do wymiany ? Pozdrawiam, tokarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #754 Napisano 8 Grudnia 2010 mam problem związany z temperaturą silnika. Otóż w ostatnich dniach mrozów, temperatura oleju rzadko Czy to normalne w dieslu, że aż tak spada temperatura, czy termostat jest do wymiany ? chodzi ci o temp oleju czy cieczy chłodzącej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz Zgłoś #755 Napisano 8 Grudnia 2010 Jedną i drugą, bo wskazania się pokrywają w tym przypadku. Ew. czy stosujecie osłony dodatkowe na chłodnice na zimę ? Pozdrawiam, tokarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #756 Napisano 8 Grudnia 2010 Witam, mam problem związany z temperaturą silnika. Otóż w ostatnich dniach mrozów, temperatura oleju rzadko osiągała 80 stopni. Najczęściej około 70-76. W czasie postoju lub w korku, na załączonym ogrzewaniu na 24 stopnie (klimatronik), temperatura spadała nawet do 64-68 stopni. W czasie jazdy około 110-120 km/h, temperatura osiągała normalny poziom 90 stopni, po czym po zatrzymaniu się w miejscu lub korku, spadała znowu do okolic 70... Czy to normalne w dieslu, że aż tak spada temperatura, czy termostat jest do wymiany ? Pozdrawiam, tokarz kolego z tego co opisujesz to masz problem z czujnikiem CIECZY CHŁODZĄCEJ lub TERMOSTATEM a nie temp oleju bo to są dwa różne czujniki a w tych autach jak twoje chyba jeszcze nie stosowano czujnika temp. oleju (za stare auto) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrowa0210 Zgłoś #757 Napisano 8 Grudnia 2010 Witam mam taki problem passat B3 1.8 benzyna-gaz symbol silnika RP wskazówka od temperatury podnosi sie do 110 i dopiero załącza sie wentylator na chłodnicy termostat zmieniłem bo na starym to wcale nie pokazywało temperatury a już wymieniłem: pompa wody(RUVILLE) termostat (WAHLER) nowy czujnik na chłodnicy (WAHLER) nowy czujnik na króćcu (FEBI) czy ktoś może mi pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #758 Napisano 8 Grudnia 2010 czy ktoś może mi pomóc. termometr do zbiorniczka wyrównawczego i porównaj wskazania termometru ze wskazaniami licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz Zgłoś #759 Napisano 8 Grudnia 2010 kolego z tego co opisujesz to masz problem z czujnikiem CIECZY CHŁODZĄCEJ lub TERMOSTATEM a nie temp oleju bo to są dwa różne czujniki a w tych autach jak twoje chyba jeszcze nie stosowano czujnika temp. oleju (za stare auto) Mam pomiar temperatury oleju w MFA. Wskazania wychyłowego wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej pokrywają się z nim, więc wykluczam uszkodzenie czujników. Niepotrzebnie wspominałem o temp. oleju, mogło Wam to trochę zamieszać. Czyli wykręcę termostat i zobaczę czy w garnku z wodą i termometrem będzie działał prawidłowo. Jakie powinny być wartości rozpoczęcia otwarcia ? ~87 stopni ? Czy może to już jest pełne rozwarcie ? Pozdrawiam, tokarz ---------- Post added at 19:23 ---------- Previous post was at 19:20 ---------- czy ktoś może mi pomóc. Może termowłącznik wentylatora chłodnicy jest uszkodzony ? Lub brud w układzie chłodzenia. Przepłucz go solidnie przy okazji spuszczenia płynu... Pozdrawiam, tokarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #760 Napisano 8 Grudnia 2010 tokarz wystarczy przeczytać 1. post tego tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach