benoos Zgłoś #1 Napisano 30 Sierpnia 2008 Witam, przeszukałem forum (nie tylko to) i nie znalazłem trafnych odpowiedzi na mój problem, dlatego proszę o pomoc tutaj. Auto to Superb 2003r. 1,9 TDI 131KM PD AWX (niewiele się różni od Passata) błąd to 01336 - Data Bus for Comfort System: Single-Wire Operation ale nakreślę trochę temat: Myślę, że problem zaczął się od momentu kiedy mój brat zrobił zwarcie lampką pod siedzeniem pasażera (dotknął do metalu). Spalił się bezpiecznik od oświetlenia wewn., wyzerował się komputer itp. bo wymianie bezpiecznika niby wszystko wróciło do normy, ale... po przekręceniu zapłonu (po odpaleniu też) słyszę dziwne odgłosy w środkowej konsoli, na moje ucho tak jakby komputer auta zaczął "mocno myśleć" - dźwięki jak dysk twardy podczas pracy, znajomy podpowiedział mi, że to silniczki od klimatronica, co mnie trochę dziwi ponieważ słychać to nawet na OFF. Nie wierzę, że nie słyszałem tego wcześniej. Podłączyłem VAGa, znalazło kilka błędów (mało ważnych), i wspomniany wyżej 01336 w adresach 08, 17, 19, 46. Wykasowałem błędy, niestety w klimatronicu (08) się nie dało (zaraz wrócił), pod odpaleniu i zgaszeniu auta ten sam błąd wrócił także do adresów 17 i 19. Niestety nie wiem na 100% czy błąd pojawił się po zwarciu, czy był wcześniej też - auto świeżo sprowadzone. Ktoś na forum pisał, że jak 013... to na pewno był uderzony albo było grzebane przy liczniku, jakoś nie pasuje mi to do mojego auta, kupione w niemiecki salonie, bezwypadkowe, z pełną książką serwisową. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale nie mam prądu na lampce w bagażniku, przed zwarciem też nie było. Proszę o sugestie od czego zacząć, myślicie że te problemy są powiązane ze sobą? wg opisu błędu, moduł działa w trybie awaryjnym na jednym przewodzie i szukać rozwiązania w drzwiach, kablach lub zalanym module; zastosować się do tego czy może zacząć od klimatronica? za wszelką pomoc i rady - dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #2 Napisano 31 Sierpnia 2008 schamat instalacji can w reke i sprawdzanie po kolei.jesli za duzo dla ciebie to warsztat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benoos Zgłoś #3 Napisano 1 Września 2008 ok, ale od czego zacząć i na co zwrócić uwagę? chciałem zacząć od modułu spod siedzenia kierowcy, może tam coś się odlutowało/spaliło itp czy to prawda, że jak coś jest uszkodzone to wystarczy teraz tylko małe zwarcie żeby uwalić cały moduł? odłączyć akumulator przy tych poszukiwaniach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #4 Napisano 2 Września 2008 mozna odlaczyc dla pewnosci.spalenie modulu zalezy jaki przewod z jakim sie zewrze.przy module jest rozwidlenie can wiec mozna sprawdzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benoos Zgłoś #5 Napisano 3 Września 2008 (edytowane) dziękuję za zainteresowanie dzisiaj się za to wezmę, napiszę z jakim skutkiem EDIT: wyjąłem climatronic, chciałem znaleść przewody od CAN i sprawdzić napięcie (z tego co wiem powinno być na obu 2,5V przy włączonym zapłonie), niestety ani po wyglądzie (z tego co wiem to powinienem szukać dwóch skręconych, jednakowego koloru), ani po napięciu ich nie znalazłem, co wg mnie oznacza, że to nie climatronic robi błąd, tylko do niego dochodzi zły sygnał - DOBRZE MYŚLĘ? proszę poprawić niestety nie mam schematu instalacji CAN w Superb i nie wiem skąd idzie do climatronica, czy ktos może ma ten schemat i mógłby mnie poratować? lub podpowiedzieć rosiel napisał: "przy module jest rozwidlenie can wiec mozna sprawdzic" tzn. że wszystko spotyka się przy module komfortu? w Passacie tak jest? Superb ma tak samo jak Passat? przepraszam za natrętne pytania, ale wolałbym nic nie popsuć Edytowane 4 Września 2008 przez benoos update Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #6 Napisano 4 Września 2008 (edytowane) przy komforcie jest rozwidlenie.vw can jest w kolorze pomaranczowym z paskami.na can powinno byc 2.5 V.pzry przesyle danych na can high +0.6V na low -0.6V.musze poszukac schematu.moze cos tam sie znajdzie zeby zobaczyc na klimatroniku climatronic idzie po VAN (troche inny rodzaj komunikacji)wtyczka nr B wyjscie 2 i 3 idzie do zegarow wtyczka B wyjscie 9 i 8. Edytowane 30 Grudnia 2008 przez Du?y 2 scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #7 Napisano 7 Grudnia 2008 Witam Mam problem ,nie moge znalesc odpowiedzi dot. bledu wyskakujacego 01336. Kupilem auto w niemczech,z książką ,ale nie moge się pozbyć błedu. Znalazłem post http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=33889 tam byl lub jest to samo.Nawet jest wspomniane ,że błedy zaczynające się na 013 są spowodowane przez kręcenie licznika.Też mam jakieś dziwne odgłosy w desce.O co tu chodzi?Błąd wyskakujący wygląda tak: 1 Fault Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-10 - Single-Wire Operation – Intermittent oraz: 2 Faults Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-00 - Single-Wire Operation 01359 - Internal Central Locking Switch: Passenger Side (E198) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Bardzo prosze o pomoc.Dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #8 Napisano 7 Grudnia 2008 czeste na forum mozliwe zalanie modulu komfortu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 8 Grudnia 2008 http://wiki.ross-tech.com/index.php/01336 jest kilka możliwych przyczyn podanych, w tym błąd w kodowaniu modułu albo problem fizyczny - przerwy w okablowaniu albo wspomniane zalanie modułu komfortu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #10 Napisano 23 Grudnia 2008 Witam Czyli czym się zająć najpierw ?Czy mam wykręcać odrazu fotel??Szukać modułu i sprawdzić połączenia? Wszystko niby jest ok ,ale wciąż wyskakuje ten błą w modułach Climatronika np.:01272 razem z 01336 w bloku 17 bla 01336 w bloku 19 to samo.... iw 46 też Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #11 Napisano 28 Grudnia 2008 Nikt nic nie wie?Od czego tu zaczac?Wczesniej mialem A4 i nie bylo opcji modul komfortu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #12 Napisano 3 Lutego 2009 Mi w adresie 17 i 19 też wyskakuje ten błąd, dywaniki suche i pod nimi też. proszę o pomoc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #13 Napisano 23 Lutego 2009 i sie nie dowiedzielismy....a mnie dreczy to dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benoos Zgłoś #14 Napisano 24 Lutego 2009 Jak to się nie dowiedzieliśmy?! Kolego jakiej odpowiedzi oczekujesz? Myślisz, że ktoś napisze: "Masz złamany kabel w tym i w tym miejscu" ... ? Nie sądzę, żeby na forum przesiadywali jasnowidze i wróżki - bez urazy Popatrz: rosiel: schamat instalacji can w reke i sprawdzanie po kolei.jesli za duzo dla ciebie to warsztat rosiel: przy komforcie jest rozwidlenie.vw can jest w kolorze pomaranczowym z paskami.na can powinno byc 2.5 V.pzry przesyle danych na can high +0.6V na low -0.6V.musze poszukac schematu.moze cos tam sie znajdzie zeby zobaczyc na klimatroniku climatronic idzie po VAN (troche inny rodzaj komunikacji)wtyczka nr B wyjscie 2 i 3 idzie do zegarow wtyczka B wyjscie 9 i 8. marecek: http://wiki.ross-tech.com/index.php/01336 jest kilka możliwych przyczyn podanych, w tym błąd w kodowaniu modułu albo problem fizyczny - przerwy w okablowaniu albo wspomniane zalanie modułu komfortu... 01336 - Data Bus for Comfort System: Single-Wire Operation Possible Symptoms Data Bus Comfort working in Single-Wire Mode Possible Causes Wiring/Connectors from/to Control Modules Control Module in CAN Data Bus Comfort faulty Possible Solutions Check Measuring Value Blocks (MVB) Check Wiring/Connectors from/to Control Modules Special Notes When found in VW Passat (3B): Comfort System, check Comfort Control Module and Door Control Modules. Wiring/Connectors from/to Door Control Modules faulty Door Control Modules faulty Comfort Control Modules flooded/faulty W ostateczności, jeśli nie chcesz rozbierać samochodu, albo zapłacić... a wszystko działa... możesz o tym "zapomnieć" - ale to żadna porada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #15 Napisano 24 Lutego 2009 W zasadzie się nic wielkiego nie dzieje,poza błedami.Włącznik awaryjnych już wiem o co chodzi.W klimatroniku czasem słysze ,że coś się otwiera ,ale ogólnie działa.Mi tylko chodziło o to ,czy ja mam zacząć od sprawdzania modułu komfortu czy się raczej zająć klimatronikiem.Hałas dochodzący podczas jazdy z przedniej deski,to raczej nie elektronika raczej słabe wykonanie VW i gdzieś czytałem na forum,żeby coś posmarować i podokręcać,ale nie będe rozkręcał parapetu.Ogólnie coraz mnie jestem zadowolony z zakupu VW,wcześniej miałem Audi A4 B5 i różnica była i jest wielka. Ale dzięki za podsumowanie benoos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur94 Zgłoś #16 Napisano 7 Października 2009 (edytowane) Czy ktoś może posiada schamat instalacji can? I co to oznacza? -Check Measuring Value Blocks (MVB)-i to co to ?? :-)) Edytowane 9 Października 2009 przez artur94 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio14 Zgłoś #17 Napisano 1 Stycznia 2010 Witam, Dokladnie tydzien temu zaplaila sie kontrolka od ESP po kilku kilometrach zaczela migac lampka od swiec zarowych i komunikat "engine workshop" pojawil sie na desce. Przypomnialem sobie, ze to moga byc zarowki stopu, szybka wymiana i wszystko dziala(lo), 2 dni temu zonie sie ponownie pojawil "engine workshop" + migajaca lampka od swiec ale juz bez esp:) Podlaczylem Vag-a no i "brake switch - implosible signal" (mniej wiecej) £8.3 szybka(?) wymiana do tego nastepne dwie nowe zarowki stopu i wszystkie bledy z deski przestaly istniec:) Podlaczylem vaga ponownie i widze: Control Module Part Number: 6N0 909 901 Component and/or Version: Gateway K<->CAN 0001 Software Coding: 00006 Work Shop Code: WSC 00028 1 Fault Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-00 - Single-Wire Operation Dodam ze 3 tygodnie temu zmienilem sobie wyswietalnie z mil- km moze to miec jakies znaczenie? w kodowaniu zmienilem wg. XX0XX Niemcy XX1XX Europa XX2XX USA XX3XX Kanada XX4XX Anglia czyli zmienilem z 4 na 1. Dziekuje za ew. podpowiedzi, Tomasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio14 Zgłoś #18 Napisano 2 Stycznia 2010 a dzis przeskanowalem jeszcze raz i: Address 17: Instruments Controller: 3B0 920 929 A Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03 Coding: 05115 Shop #: WSC 00000 WVWZZZ3BZ4P009044 VWZ7Z0C7592185 1 Fault Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-00 - Single-Wire Operation ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 00028 1 Fault Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-00 - Single-Wire Operation Nie wiem od czego zaczac, moze jakies sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
newusher Zgłoś #19 Napisano 18 Stycznia 2010 To ja tez sie podlacze do tematu dzisiaj po podlaczeniu auto pod komputer wyszlo kilka bledow ktore wracaja pomimo ich kasowania. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 929 A Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03 Coding: 05415 Shop #: WSC 00000 WVWZZZ3BZ4P058270 VWZ7Z0C7929243 2 Faults Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent 00476 - Control Module for Fuel Pump (J538) 49-00 - No Communications Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 00028 3 Faults Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent 00476 - Control Module for Fuel Pump (J538) 49-00 - No Communications 00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525) 49-00 - No Communications Ktos sie spotkal z czyms podobnym kiedys, jakies pomysly (podpowiedzi) od czego zaczac sprawdzanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario Zgłoś #20 Napisano 24 Marca 2010 Też mam problem z błędem 01336 wyskakują mi w adresie 17 i 19. Czy przyczyną takiego stanu rzeczy może być to że w adresie 17 jest Shop #: WSC 00000. Nie powinno być zamiast tych zer coś innego ??? Dodam tylko że Coding mam 05115 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach