Skocz do zawartości
benoos

błąd 01336 - Data Bus for Comfort System: Single-Wire Operation

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeszukałem forum (nie tylko to) i nie znalazłem trafnych odpowiedzi na mój problem, dlatego proszę o pomoc tutaj.

 

Auto to Superb 2003r. 1,9 TDI 131KM PD AWX (niewiele się różni od Passata) ;)

 

błąd to

01336 - Data Bus for Comfort System: Single-Wire Operation

 

ale nakreślę trochę temat:

 

Myślę, że problem zaczął się od momentu kiedy mój brat zrobił zwarcie lampką pod siedzeniem pasażera (dotknął do metalu). Spalił się bezpiecznik od oświetlenia wewn., wyzerował się komputer itp. bo wymianie bezpiecznika niby wszystko wróciło do normy, ale... po przekręceniu zapłonu (po odpaleniu też) słyszę dziwne odgłosy w środkowej konsoli, na moje ucho tak jakby komputer auta zaczął "mocno myśleć" - dźwięki jak dysk twardy podczas pracy, znajomy podpowiedział mi, że to silniczki od klimatronica, co mnie trochę dziwi ponieważ słychać to nawet na OFF. Nie wierzę, że nie słyszałem tego wcześniej.

 

Podłączyłem VAGa, znalazło kilka błędów (mało ważnych), i wspomniany wyżej 01336 w adresach 08, 17, 19, 46. Wykasowałem błędy, niestety w klimatronicu (08) się nie dało (zaraz wrócił), pod odpaleniu i zgaszeniu auta ten sam błąd wrócił także do adresów 17 i 19.

 

Niestety nie wiem na 100% czy błąd pojawił się po zwarciu, czy był wcześniej też - auto świeżo sprowadzone. Ktoś na forum pisał, że jak 013... to na pewno był uderzony albo było grzebane przy liczniku, jakoś nie pasuje mi to do mojego auta, kupione w niemiecki salonie, bezwypadkowe, z pełną książką serwisową.

 

Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale nie mam prądu na lampce w bagażniku, przed zwarciem też nie było.

 

Proszę o sugestie od czego zacząć, myślicie że te problemy są powiązane ze sobą?

 

wg opisu błędu, moduł działa w trybie awaryjnym na jednym przewodzie i szukać rozwiązania w drzwiach, kablach lub zalanym module; zastosować się do tego czy może zacząć od klimatronica?

 

za wszelką pomoc i rady - dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

schamat instalacji can w reke i sprawdzanie po kolei.jesli za duzo dla ciebie to warsztat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, ale od czego zacząć i na co zwrócić uwagę?

 

chciałem zacząć od modułu spod siedzenia kierowcy, może tam coś się odlutowało/spaliło itp

 

czy to prawda, że jak coś jest uszkodzone to wystarczy teraz tylko małe zwarcie żeby uwalić cały moduł?

 

odłączyć akumulator przy tych poszukiwaniach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna odlaczyc dla pewnosci.spalenie modulu zalezy jaki przewod z jakim sie zewrze.przy module jest rozwidlenie can wiec mozna sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za zainteresowanie

 

dzisiaj się za to wezmę, napiszę z jakim skutkiem :)

 

 

 

EDIT:

wyjąłem climatronic, chciałem znaleść przewody od CAN i sprawdzić napięcie (z tego co wiem powinno być na obu 2,5V przy włączonym zapłonie), niestety ani po wyglądzie (z tego co wiem to powinienem szukać dwóch skręconych, jednakowego koloru), ani po napięciu ich nie znalazłem, co wg mnie oznacza, że to nie climatronic robi błąd, tylko do niego dochodzi zły sygnał - DOBRZE MYŚLĘ? proszę poprawić :)

 

niestety nie mam schematu instalacji CAN w Superb i nie wiem skąd idzie do climatronica, czy ktos może ma ten schemat i mógłby mnie poratować? lub podpowiedzieć

 

rosiel napisał:

"przy module jest rozwidlenie can wiec mozna sprawdzic" tzn. że wszystko spotyka się przy module komfortu? w Passacie tak jest? Superb ma tak samo jak Passat? :)

 

przepraszam za natrętne pytania, ale wolałbym nic nie popsuć

Edytowane przez benoos
update

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy komforcie jest rozwidlenie.vw can jest w kolorze pomaranczowym z paskami.na can powinno byc 2.5 V.pzry przesyle danych na can high +0.6V na low -0.6V.musze poszukac schematu.moze cos tam sie znajdzie zeby zobaczyc na klimatroniku

 

climatronic idzie po VAN (troche inny rodzaj komunikacji)wtyczka nr B wyjscie 2 i 3 idzie do zegarow wtyczka B wyjscie 9 i 8.

Edytowane przez Du?y
2 scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem ,nie moge znalesc odpowiedzi dot. bledu wyskakujacego 01336.

Kupilem auto w niemczech,z książką ,ale nie moge się pozbyć błedu.

Znalazłem post

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=33889

tam byl lub jest to samo.Nawet jest wspomniane ,że błedy zaczynające się na 013 są spowodowane przez kręcenie licznika.Też mam jakieś dziwne odgłosy w desce.O co tu chodzi?Błąd wyskakujący wygląda tak:

1 Fault Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-10 - Single-Wire Operation – Intermittent

oraz:

2 Faults Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

01359 - Internal Central Locking Switch: Passenger Side (E198)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Bardzo prosze o pomoc.Dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czeste na forum mozliwe zalanie modulu komfortu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://wiki.ross-tech.com/index.php/01336

jest kilka możliwych przyczyn podanych, w tym błąd w kodowaniu modułu albo problem fizyczny - przerwy w okablowaniu albo wspomniane zalanie modułu komfortu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czyli czym się zająć najpierw ?Czy mam wykręcać odrazu fotel??Szukać modułu i sprawdzić połączenia?

Wszystko niby jest ok ,ale wciąż wyskakuje ten błą w modułach Climatronika np.:01272 razem z 01336

w bloku 17 bla 01336

w bloku 19 to samo....

iw 46 też

Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie wie?Od czego tu zaczac?Wczesniej mialem A4 i nie bylo opcji modul komfortu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w adresie 17 i 19 też wyskakuje ten błąd, dywaniki suche i pod nimi też. proszę o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i sie nie dowiedzielismy....a mnie dreczy to dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to się nie dowiedzieliśmy?! :)

Kolego jakiej odpowiedzi oczekujesz? Myślisz, że ktoś napisze: "Masz złamany kabel w tym i w tym miejscu" ... ? Nie sądzę, żeby na forum przesiadywali jasnowidze i wróżki - bez urazy ;)

 

Popatrz:

rosiel: schamat instalacji can w reke i sprawdzanie po kolei.jesli za duzo dla ciebie to warsztat

rosiel: przy komforcie jest rozwidlenie.vw can jest w kolorze pomaranczowym z paskami.na can powinno byc 2.5 V.pzry przesyle danych na can high +0.6V na low -0.6V.musze poszukac schematu.moze cos tam sie znajdzie zeby zobaczyc na klimatroniku

climatronic idzie po VAN (troche inny rodzaj komunikacji)wtyczka nr B wyjscie 2 i 3 idzie do zegarow wtyczka B wyjscie 9 i 8.

marecek: http://wiki.ross-tech.com/index.php/01336

jest kilka możliwych przyczyn podanych, w tym błąd w kodowaniu modułu albo problem fizyczny - przerwy w okablowaniu albo wspomniane zalanie modułu komfortu...

01336 - Data Bus for Comfort System: Single-Wire Operation

 

Possible Symptoms

 

 

  • Data Bus Comfort working in Single-Wire Mode

Possible Causes

 

 

  • Wiring/Connectors from/to Control Modules
  • Control Module in CAN Data Bus Comfort faulty

Possible Solutions

 

 

  • Check Measuring Value Blocks (MVB)
  • Check Wiring/Connectors from/to Control Modules

Special Notes

 

 

  • When found in VW Passat (3B): Comfort System, check Comfort Control Module and Door Control Modules.
    • Wiring/Connectors from/to Door Control Modules faulty
    • Door Control Modules faulty
    • Comfort Control Modules flooded/faulty

     

 

W ostateczności, jeśli nie chcesz rozbierać samochodu, albo zapłacić... a wszystko działa... możesz o tym "zapomnieć" - ale to żadna porada :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie się nic wielkiego nie dzieje,poza błedami.Włącznik awaryjnych już wiem o co chodzi.W klimatroniku czasem słysze ,że coś się otwiera ,ale ogólnie działa.Mi tylko chodziło o to ,czy ja mam zacząć od sprawdzania modułu komfortu czy się raczej zająć klimatronikiem.Hałas dochodzący podczas jazdy z przedniej deski,to raczej nie elektronika raczej słabe wykonanie VW i gdzieś czytałem na forum,żeby coś posmarować i podokręcać,ale nie będe rozkręcał parapetu.Ogólnie coraz mnie jestem zadowolony z zakupu VW,wcześniej miałem Audi A4 B5 i różnica była i jest wielka.

Ale dzięki za podsumowanie benoos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może posiada schamat instalacji can? I co to oznacza? -Check Measuring Value Blocks (MVB)-i to co to ?? :-))

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dokladnie tydzien temu zaplaila sie kontrolka od ESP po kilku kilometrach zaczela migac lampka od swiec zarowych i komunikat "engine workshop" pojawil sie na desce. Przypomnialem sobie, ze to moga byc zarowki stopu, szybka wymiana i wszystko dziala(lo), 2 dni temu zonie sie ponownie pojawil "engine workshop" + migajaca lampka od swiec ale juz bez esp:)

Podlaczylem Vag-a no i "brake switch - implosible signal" (mniej wiecej)

£8.3 szybka(?) wymiana do tego nastepne dwie nowe zarowki stopu i wszystkie bledy z deski przestaly istniec:)

Podlaczylem vaga ponownie i widze:

 

Control Module Part Number: 6N0 909 901

Component and/or Version: Gateway K<->CAN 0001

Software Coding: 00006

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

 

Dodam ze 3 tygodnie temu zmienilem sobie wyswietalnie z mil--&gt; km moze to miec jakies znaczenie? w kodowaniu zmienilem wg.

 

XX0XX Niemcy

XX1XX Europa

XX2XX USA

XX3XX Kanada

XX4XX Anglia

 

czyli zmienilem z 4 na 1.

 

Dziekuje za ew. podpowiedzi,

 

Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dzis przeskanowalem jeszcze raz i:

 

Address 17: Instruments

Controller: 3B0 920 929 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03

Coding: 05115

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ3BZ4P009044 VWZ7Z0C7592185

1 Fault Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

 

Nie wiem od czego zaczac, moze jakies sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja tez sie podlacze do tematu dzisiaj po podlaczeniu auto pod komputer wyszlo kilka bledow ktore wracaja pomimo ich kasowania.

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 929 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03

Coding: 05415

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ3BZ4P058270 VWZ7Z0C7929243

2 Faults Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 00028

3 Faults Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)

49-00 - No Communications

 

Ktos sie spotkal z czyms podobnym kiedys, jakies pomysly (podpowiedzi) od czego zaczac sprawdzanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z błędem 01336 wyskakują mi w adresie 17 i 19. Czy przyczyną takiego stanu rzeczy może być to że w adresie 17 jest Shop #: WSC 00000. Nie powinno być zamiast tych zer coś innego ??? Dodam tylko że Coding mam 05115

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności