Skocz do zawartości
Sylvek1986

duże spalanie, pomiary i dane z vaga

Rekomendowane odpowiedzi

10l po miescie z wlaczona klima i kreceniu max do 2500

8l trasa z klima jadac 140-160km/h

I jak wypadam w tlumie ? :P

Wydaje mi sie ze z 1l za duzo ;).

Moze termostat nie domaga.

No i ten moment z hamowni jakos taki nie rowny ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Powinien trochę mniej palić.

Mnie obecnie ok 6-7 w mieście.

Przy 140-160 nie miałem okazji sprawdzić :)

Ale ostatnion jak jeżdzę raczej oszczędnie to nawet na odcinku 50km schodzę do 5.0 - 5.2 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

U mnie też ostatnio cos nie tak z tym spalaniem, jedyne co robiłem to czyściłem turbinkę, bo miałem przeładowanie, teraz śmiga jak nalezy, kółeczka mam 205 R16 Brigstone, jak jest lekko mokra droga to przyśpeiszając na 2 włącza się ESP, ciągnie fajnie do końca, jednak spalanie od kliku dni na kompie mam tragiczne. Do pracy mam 9 km raczej po mieście, pamiętam że udawało mi się zejść na tych 9 km do 5,7 i to bez wiekszego wysiłku. Teraz przy takiej samej jeździe komp pokazuje... jedyne 10,2 l/100, troszkę chyba za dużo :636:. Na desce czujnik pokazuje dobrą temperaturę 90 stopni, chyba zacznę od... właśnie od czego zacząć. Jeszcze jedna sprawa, w maju przejechałem 700 km nad morze po polskich drogach, raczej jadać oszczędnie, max 150 w kilku miejscach (mam dwie malutkie córeczki), autko było doładowane, ale średnie spalanie było 6,4 w jedną stronę, a z powrotem 6,7. Czy to prawidłowe były wartości ?? BO te co teraz komp pokazuje, to 6 cylindrów przy takiej samym stylu jazdy, spalił by pewnie mniej. Dodam jeszcze że to spalanie pokazywane na kombie nie wzrosło od razu po czyszczeniu turbinki.

 

Ratujcie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też chcę się podzielić moim problemem i poprosić o pomoc.

Otóż mam Paska z 98r. 1,9tdi (AFN) kupiłem go od siostry i jej męża. Oni kupili go sprowadzonego z niemiec. Znajomy mechanik wymienił rozrząd, wszystkie płyny i filtry. I po tej wymianie auto śmigało jak złoto. Siostra z mężem i znajomymi byli tym autem w Szwajcarii i auto załadowane po dach z czterema osobami spalało na wyświetlaczu przy prędkościach 100-110km/h w granicach 4,7-5,2. Ja kupiłem od nich tego paska i auto sprawowało się również wyśmienicie (trasa Olsztyn- Warszawa na tempomacie-100km/h z klimą udało mi się uzyskać wynik na komputerku 4,0 l/100) do pewnej usterki. Otóż jak jechałem w trasę z Olsztyna do Krakowa w lusterku zauważyłem dymienie na czarno. W krakowie maska w górę i sprawdzam wizualnie ale nic niepokojacego nie zauważyłem. Auto miało moc i zasuwało jak szalone ale dalej kopciło. Po powrocie do domu kolejne 600km podjechałem do mechanika i ten znalazł usterkę w postaci dziurawej gumowej rury łączącej EGR z plastykową rurą od IC. Wymieniłem tą rurkę gumową i od tej pory auto o wiele więcej pali. Na wyświetlaczu przy oszczędnej jeździe na trasie pokazuje się ledwo 5,5-5,8. W mieście masakra. Ostatnio w cyklu miejskim na 14 litrach zrobiłem 150 km a wcześniej jak było wszystko dobrze to 200km. Sprawdzałem błędy VAG-iem i wszystko jest ok. Wtryski jeszcze w normie, dawka w normie, kąt wtrysku też ok Auto zapala na dotyk zimne i ciepłe, termostat nowy( dość szybko osiąga 90st), filtr powietrza wymieniany razem z olejem. Wszystko wydaje się być ok, a pali bardzo dużo. Turbina też jest ok bo jak mu depnę to zbiera się z miejsca, tym samym katalizator nie jest chyba zapchany bo by nie miał mocy. Co robić, gdzie szukać przyczyny?????

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze czujnik temp podaje za niskie wartosci i przez to idzie wieksza dawka paliwa.

Porownaj wartosci dla czujnika w grupie 8 i 17 na Vag-comie. Co i jak jest na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dużo było tu mowy o tym jak to można kręci magiczną śróbka aby zmniejszyć spalanie. Rozmawiałem wczoraj z mechanikiem i ten twierdzi że faktycznie można zmniejszyc spalanie lecz jest to obkupione utratą mocy i gorszym odpalaniem zimą. Wcześniej jeździłem Paskiem 110KM TDI 99r. Palił średnio 6.8 l/100, a w trasie schodził do 6.0. Bardzo mi się to podobało. Dwa tygodnie temu kupiłem 131KM TDI 2003r. Miasto 8.6, trasy jeszcze nie było. W ogóle mi się to nie podoba ale jesli ma palić mniej o litr i znów mam jeździć stodziesiątką to nie wiem czy aż tak bardzo jestem zdesperowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledz wy narzekace na spalanie 6l ? W piatek zalalem samochod tak ze na blacie pokazyal iz jest pelen pak, kreska byla na rowni z kresa 1/1 pojechalem do Olsztyna (czyli 110km) po iescie zrobilem 70km i wrocilem do Elblaga (znow 110) i wcignelo mi pol baku :/ No myslalem ze szalu dostane jak to zobaczylem :/ w tym tyg. planuje wymienic ten smiesny termostat mam nadzieje ze to cos zmieni. Chcial bym go sprawdzic VAG'iem ale jeszcze kabelka sobie nie sprawilem, ale po tej wyprawie chybajednak zamwie go ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem umówiony na jutro z chłopakiem, który na codzień robi w DIESLACH. Podłączy mi komputer możo coś wtedy zobaczę i dam znać tu na forum co było nie tak... Daj boże żeby to tylko jakiś zakichany czujnik jakiejś temperatury...

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wcześniej jeździłem Paskiem 110KM TDI 99r. Palił średnio 6.8 l/100

To cos duzo, bo tyle to ten silnik w miescie powinien palic ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Właśnie jestem po pełnej diagnozie silnika. Chłopak mi to robił nie VAG-em ale KTS-em. Program bardzo przejrzysty wszystko po Polsku i dużymi literami. Przyglądałem się razem z nim jakie wartości wyświetla programik niestety ŻADNYCH BŁĘDÓW. A auto jednak trochę za dużo pali(opisywałem wyżej) Jedyne do czego mechanik miał zastrzeżenia to to, że jeden z wtrysków (ale nie ten elektryczny) zaczyna lekko "lać". Ale nie na tyle żeby o wiele więcej zaczął palić. Tzn w bloku wartości mierzonych jeśli chodzi o te wtryski na dwóch był wynik ok -0,19 i -0,23 a na trzecim +0,13 czwartego nie pokazuje bo to ten wtrysk z kabelkiem. I to właśnie wartość dodatnia świadczy że któryś wtryskiwacz zaczyna już "popuszczać". Reszta wartości mierzonych nawet w czasie jazdy (bo taki test też zrobiliśmy) jest super. Temp. silnika 93,5st. ciśnienie doładowania jest ok, temp. powietrza zasysanego jest ok, temperatura paliwa na rozgrzanym silniku wynosi +33,3 st. Nie pamiętam reszty rzeczy, które jeszcze były sprawdzane ale wszystko jest w porządku. Więc czemu więcej pali, gdzie szukać przyczyny? Czyżby faktycznie te wtryski? Ale nie kopci, zapala super... Pomóżcie....

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temp. silnika 93,5st.

A ile czujnik pokazywal w grupie 17 instruments?? Dopuszczalna rozbieznosc chyba do 2-3C.

 

w bloku wartości mierzonych jeśli chodzi o te wtryski na dwóch był wynik ok -0,19 i -0,23 a na trzecim +0,13 czwartego nie pokazuje bo to ten wtrysk z kabelkiem
Nie wiem jak w tym silniku, ale na pompowtryskach norma jest od -3 do +3. Jesli u ciebie jest ta sama norma, to wtryski mialbys w idealnym stanie. Jak jest na "+" to zwiekszana jest dawka paliwa, jak "-" to zmniejszana.

 

Popytaj i poszukaj tutaj ->http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=224

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie widziałem tam żadnych bloków wartości mierzonych tak jak w VAG-u. W KTS-ie jest tak że program sam komunikuje się z samochodem i ustala jaki to sterownik. Jak ustali to wtedy rozwija się lista co możesz sprawdzić. Klikasz sobie np. na temp. silnika i wyświetla się dużymi cyframi wartość jak na zwykłym termometrze. I podczas sprawdzania ja zapamiętałem, że wyświetliło u mnie na rozgrzanym silniku 93,5C Tyle tylko mogę powiedzieć bo słabo się na tym wszystkim znam. A jeśli chodzi o wtryski to mechanik powiedział, że lepiej jakby wartości wszędzie były na minusie i że najpewniej będzie wymontować i sprawdzić wtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą rozrządu spalanie na trasie (do 120km/h) miałem 5.4L/100km. Po wymianie bez zmian. Po przestawieniu kąta synchronizacji z +2,8 do około 0 - też bez zmian.

Myśle, że jest to dobry wynik ale spalanie jakie mam w mieście to masakra! 7.5L - 10L przy w miarę ekonomicznej jeździe.

Termostat nowy, czujnik temp. cieczy chłodzącej też nowy.

Ręce opadają.

Może to wina opon? Jeżdżę na 225/45/17.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 5 gr...

 

Nie mam żadnych problemów z AVB...

 

Masto:

W nasze zajebiste korki w 3mieście komp pokazuje nawet 8,5L

Poza korkami 7,5L a wieczorem i w nocny zejde do 6,5L

 

To z kompa ale ogólnie w mieście w tych mieszanych warunkach pali mi około 7L/100km

 

Trasa:

Jak żółw do 120KM/h ledwo ponad 5L (nie praktykuje)

Normalnie lece ile fabryka pozwoli...nie lubie za kimś jechać...spalanie 6,5L cały czas tne ile sie da o ile warunki i droga pozwoli...bez debilizmu oczywiście.

 

Na postoju:

Bez klimy 0.5/0.6

z klimą od 0.8-1.2 w zależności jak mocno musi pompować czyli ile sprężarka musi się zmęczyć by mi było dobrze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz, nie widziałem tam żadnych bloków wartości mierzonych tak jak w VAG-u. W KTS-ie jest tak że program sam komunikuje się z samochodem i ustala jaki to sterownik. Jak ustali to wtedy rozwija się lista co możesz sprawdzić. Klikasz sobie np. na temp. silnika i wyświetla się dużymi cyframi wartość jak na zwykłym termometrze. I podczas sprawdzania ja zapamiętałem, że wyświetliło u mnie na rozgrzanym silniku 93,5C Tyle tylko mogę powiedzieć bo słabo się na tym wszystkim znam. A jeśli chodzi o wtryski to mechanik powiedział, że lepiej jakby wartości wszędzie były na minusie i że najpewniej będzie wymontować i sprawdzić wtryski.

Moze zainwestuj ok 100 zl w dobry interfejs i sam sobie posprawdzasz - duzo porad jak obslugiwac jest w necie.

Warunek - musisz miec laptopa ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, że smemu było by lepiej. Jednak wszystko dziś kosztuje (nawet taki dobry interface). Spróbuje po wypłacie do innego mechanika, zobaczę co tam jego sprzęt pokaże. Dam znać oczywiście co i jak....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pale spalanie jakie mam w mieście to masakra! 7.5L - 10L przy w miarę ekonomicznej jeździe.

Może to wina opon? Jeżdżę na 225/45/17.

Trochę "nadganiają" opony

 

Masto:

W nasze zajebiste korki w 3mieście komp pokazuje nawet 8,5L

Poza korkami 7,5L a wieczorem i w nocny zejde do 6,5L

 

No i czego się spodziewacie? Ten silnik ma ciut za mało mocy na taką budę i musicie go wyżej kręcić (na co zapewne uwagi nie zwracacie), tak jak jest to w przypadku 1.6 AHL. Zarówno wy, jak i użytkownicy 1.6 macie mylne przeświadczenie, że powinien wam samochód mniej palić. Może i tak - ale jedynie na trasie i to TEŻ w zaleznosci od stylu jazdy - czy ktoś jeździ w miarę normalnie, czy z cegłą w podeszwie. Poczytajcie sobie posty, jak posiadacze 100 konnych silników się dziwią, że im auta tyle palą. Tak już jest i raczej tego nie zmienicie. Chyba, ze zmienicie samochód :D

 

ps: a do wskazań kompa, należy zawsze dodać około 0.6-1.0 litra :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam przy swoim AFN komutera ze wskazaniem, ale spalanie zmierzyłem na odcinku 2500 km. Z Włoch na północne prusy. W trasie miernik temperatury płynu pokazaywał dziwne rzeczy. Często wartość była za mała. Myślę, że to termostat. Wahania były dość natychmiastowe, ale niezbyt często się zmieniały. Ładunek 400 kg, na autostradach (1200 km) prędkość 120kmph poza autostradami 100 lub 90. Wyszło 4,4 ltr/100km. Nie jest źle, ale spalanie zależy od sposobu jazdy. Sąsiad na Octavi z tym samym silnikiem ma 3,8 w trasie. Wartość wskazana z komputera jest rzeczywista. Sprawdzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze zainwestuj ok 100 zl w dobry interfejs i sam sobie posprawdzasz - duzo porad jak obslugiwac jest w necie.

Warunek - musisz miec laptopa .

 

 

Koledzy a powiedzcie szczerze skąd najlepiej pobrać program jakiś dobry a najlepiej po polsku VAG ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy a powiedzcie szczerze skąd najlepiej pobrać program jakiś dobry a najlepiej po polsku VAG ??

Ja kupywalem od yassek z forum za chyba 90zl z przesylka. Wielokrotnie polecany przez innych forumowiczow.

W tej chwili mam go na sprzedaz, z tego wzgledu ze padl mi laptop, a interfejs jest z koncowka RS-42, inaczej COM, a jeszcze inaczej to stare podlaczenie myszki ;).

Do interfjesu oczywiscie byla dolaczona plytka z programem. Po polsku jest w wersji 3 cos tam, natomiast wersja 4 cos tam jest po ang. i nie zawsze lubi sie "poslodzic".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności