Gość piotrvw Zgłoś #1 Napisano 3 Sierpnia 2008 Coś mi wyje, cyklicznie, takie: łołołoł na 3 i 4 biegu. Na luzie nie wyje. łożyska kół wymieniłem, mechanik stawia na łożysko wiskozy, co to jest? miał ktoś podobnie? B5 1.9 TDI 90km przebieg 235.000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #2 Napisano 3 Sierpnia 2008 Coś mi wyje, cyklicznie, takie: łołołoł na 3 i 4 biegu. Na luzie nie wyje.łożyska kół wymieniłem, mechanik stawia na łożysko wiskozy, co to jest? miał ktoś podobnie? B5 1.9 TDI 90km przebieg 235.000 km jeśli to by była wiskoza to by wyła nawet na postoju, i przy wysokich obrotach ,gdyż wiskoza obraca sie z prędkością wału korbowego. może coś w skrzyni niedomaga na 3 i 4 biegu. a poza tym poszukaj bo troche o wiskozie juz bylo. http://forum.vw-passat.pl/search.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelo220v Zgłoś #3 Napisano 25 Października 2008 Witam, u mnie była podobna sytuacja dziwne piski z okolicy alternatora i niżej, ale za diabła nie mogłem dojść do jest grane, łożyska w alternatorze zmieniłem i dalej pisk, wszystko wypsikałem wd-kiem i dalej poddałem sie juz i jechałem do mechaniorów i na szczęście przed samym warsztatem pasek strzelił dłaczego????? odkręciła się śrubka mocująca koło pasowe do wiskozy( odkręcając sie zaczęła ocierać o obudowę aż sie całkiem zablokowało) . Ot cała historia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2009 (edytowane) Witam, u mnie była podobna sytuacja dziwne piski z okolicy alternatora i niżej, ale za diabła nie mogłem dojść do jest grane, łożyska w alternatorze zmieniłem i dalej pisk, wszystko wypsikałem wd-kiem i dalej poddałem sie juz i jechałem do mechaniorów i na szczęście przed samym warsztatem pasek strzelił dłaczego????? odkręciła się śrubka mocująca koło pasowe do wiskozy( odkręcając sie zaczęła ocierać o obudowę aż sie całkiem zablokowało) . Ot cała historia Mam wlasnie problem z tym ustrojstwem. U mnie halasuje i zauwazylem ze ta srubka kreci sie razem z kolem pasowym - czy tak ma byc? Jesli nie to jak kolo pasowe jest lozyskowane? I czy jest jakies lozysko w tej obudowie, w ktorej jest sruba trzymajaca kolo pasowe - jaki jest jego numer? Edytowane 19 Marca 2009 przez tmstp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aciu Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2009 Mam wlasnie problem z tym ustrojstwem.U mnie halasuje i zauwazylem ze ta srubka kreci sie razem z kolem pasowym - czy tak ma byc? Jesli nie to jak kolo pasowe jest lozyskowane? I czy jest jakies lozysko w tej obudowie, w ktorej jest sruba trzymajaca kolo pasowe - jaki jest jego numer? Wlasnie wczoraj wymienialem u siebie w AFN takie jak na linku ponizej, nie wiem czy do twojego silnika jest takie samo ale na pewno jakies jest. http://allegro.pl/item581769547_lozysko_wentylatora_audi_skoda_vw.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadock Zgłoś #6 Napisano 26 Stycznia 2010 witam czy może podać mi ktoś numer katalogow wiskozy do passata 1.8 APT 99r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2010 witam czy może podać mi ktoś numer katalogow wiskozy do passata 1.8 APT 99r 058121350 - sprzęgło wiskotyczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadock Zgłoś #8 Napisano 28 Stycznia 2010 dzięki właśnie takie kupiłem Pozdrawiam Robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #9 Napisano 22 Lipca 2010 Jesli powyzej 100km/h silnik uzyskuje temp powyzej 90C i po zatrzymaniu sie mozna wentylator chlodnicy bez problemu zatrzymac reka, tzn. ze wiskoza do wymiany?? Czy cos innego bedzie skopane? Niepokojacych dzwiekow nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 22 Lipca 2010 To znaczy, ze jak go w taki sposób zatrzymałeś, to wiskoza nie zaskoczyła i wiatrak obracał się swobodnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #11 Napisano 22 Lipca 2010 Tyle to sie domyslam Jest jakis sposob zeby to naprawic, czy tylko wymiana?. Za duzo info na forum nie ma na ten temat - tylko odnosnie halasujacego lozyska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 22 Lipca 2010 Raczej wymiana - bo co tu chcesz rozbierać :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #13 Napisano 22 Lipca 2010 Danek75 To co tu pokazałeś na fotce to samo sprzęgło wiskotyczne a łożysko jest zabudowane w łapie ( podstawie )przykręcanej do korpusu silnika. Owszem jeśli sprzęgło nie zasprzęgla to do wymiany a tak apropos Jesli powyzej 100km/h silnik uzyskuje temp powyzej 90C i po zatrzymaniu sie mozna wentylator chlodnicy bez problemu zatrzymac reka, tzn. ze wiskoza do wymiany? tak do wymiany ale nie odważył bym się ręką zatrzymywać owego wiatraka - bo jak jest dobre to co ? po palcach ? U mnie padło łożysko , po włączeniu silnika chrobotało cały czas z okolic alternatora , wiatraka i wspomagania , brałem tez pod uwagę rolkę napinająca . U mnie halasuje i zauwazylem ze ta srubka kreci sie razem z kolem pasowym - czy tak ma byc?Jesli nie to jak kolo pasowe jest lozyskowane? I czy jest jakies lozysko w tej obudowie, w ktorej jest sruba trzymajaca kolo pasowe - jaki jest jego numer? Poszukaj na forum jest jak rozebrać ten wiatrak a w skrócie to trzeba zdjąć pasek z napinacza a następnie od przodu zablokować metalowym kołkiem ( może byc wiertło 5 albo 6 ) i wówczas odkręcasz śrubę z tyłu , a następnie gimnastyka aby wyjąć z chłodnicy. A łożysko i tak pozostaje w łapie . Aby je wymienic trzeba odkręcić całą łape . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #14 Napisano 10 Października 2010 Wiskoza wymieniona. Zamiennik Meyle czy jakos tak Przy obecnych temp zewn (max.20C) wisko sie kreci troche szybciej, ale po wylaczeniu silnika mozna wiatrakiem ruszac bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #15 Napisano 10 Października 2010 Ja niedawno próbowałam zatrzymać wiatrak(na wolnych obrotach silnika)i nieżle mi paznokcie spiłowało,więc u mnie chyba wiskoza ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borowa Zgłoś #16 Napisano 26 Października 2010 Czy padnięte wisko może mieć wpływ na to, że wiatrak chłodnicy(nie klimy) kreci się non stop nawet zaraz po odpaleniu na zimnym silniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 26 Października 2010 Czy padnięte wisko może mieć wpływ na to, że wiatrak chłodnicy(nie klimy) kreci się non stop nawet zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?Wisko jest sterowane mechanicznie a nie elektronicznie, wiec nie ma wplywu. Moze masz klime wlaczona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #18 Napisano 27 Października 2010 Czy padnięte wisko może mieć wpływ na to, że wiatrak chłodnicy(nie klimy) kreci się non stop nawet zaraz po odpaleniu na zimnym silniku? Moze masz klime wlaczona? może przypadkiem wymieniałeś czujnik temperatury:?: Wymieniłeś nie ten co trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borowa Zgłoś #19 Napisano 27 Października 2010 czujnika nie wymieniałem ale ostatnio miałem problemy z przepływomierzem(błąd na VAGu) może to jest przyczyna:ocochodzi Znajomy mi mówił że w przepływce też jest jakiś czujnik temperatury powietrza zasysanego czy coś podobnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #20 Napisano 2 Listopada 2010 U mnie słychać na wolnych obrotach takie brzęczenie,chrobotanie z okolicy alternatora i ciut niżej.Tu moje pytanie czy to łożysko czy sama wiskoza a może to i to?Dodam że wentylatora palcami nie mogę zatrzymać. Proszę o jakieś wskazówki bo tematów na ten temat jest kilka ale jakoś nie mogę zdiagnozować przyczyny chrobotania,brzęczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach