Skocz do zawartości
Gość piotrvw

Łożysko wiskozy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrvw

Coś mi wyje, cyklicznie, takie: łołołoł na 3 i 4 biegu. Na luzie nie wyje.

łożyska kół wymieniłem, mechanik stawia na łożysko wiskozy, co to jest? miał ktoś podobnie?

B5 1.9 TDI 90km przebieg 235.000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś mi wyje, cyklicznie, takie: łołołoł na 3 i 4 biegu. Na luzie nie wyje.

łożyska kół wymieniłem, mechanik stawia na łożysko wiskozy, co to jest? miał ktoś podobnie?

B5 1.9 TDI 90km przebieg 235.000 km

 

jeśli to by była wiskoza to by wyła nawet na postoju, i przy wysokich obrotach ,gdyż wiskoza obraca sie z prędkością wału korbowego. może coś w skrzyni niedomaga na 3 i 4 biegu.

 

 

a poza tym poszukaj bo troche o wiskozie juz bylo.

 

http://forum.vw-passat.pl/search.php

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie była podobna sytuacja dziwne piski z okolicy alternatora i niżej, ale za diabła nie mogłem dojść do jest grane, łożyska w alternatorze zmieniłem i dalej pisk, wszystko wypsikałem wd-kiem i dalej poddałem sie juz i jechałem do mechaniorów i na szczęście przed samym warsztatem pasek strzelił :) dłaczego????? odkręciła się śrubka mocująca koło pasowe do wiskozy( odkręcając sie zaczęła ocierać o obudowę aż sie całkiem zablokowało) . Ot cała historia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, u mnie była podobna sytuacja dziwne piski z okolicy alternatora i niżej, ale za diabła nie mogłem dojść do jest grane, łożyska w alternatorze zmieniłem i dalej pisk, wszystko wypsikałem wd-kiem i dalej poddałem sie juz i jechałem do mechaniorów i na szczęście przed samym warsztatem pasek strzelił :) dłaczego????? odkręciła się śrubka mocująca koło pasowe do wiskozy( odkręcając sie zaczęła ocierać o obudowę aż sie całkiem zablokowało) . Ot cała historia ;)

 

Mam wlasnie problem z tym ustrojstwem.

U mnie halasuje i zauwazylem ze ta srubka kreci sie razem z kolem pasowym - czy tak ma byc?

Jesli nie to jak kolo pasowe jest lozyskowane?

I czy jest jakies lozysko w tej obudowie, w ktorej jest sruba trzymajaca kolo pasowe - jaki jest jego numer?

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam wlasnie problem z tym ustrojstwem.

U mnie halasuje i zauwazylem ze ta srubka kreci sie razem z kolem pasowym - czy tak ma byc?

Jesli nie to jak kolo pasowe jest lozyskowane?

I czy jest jakies lozysko w tej obudowie, w ktorej jest sruba trzymajaca kolo pasowe - jaki jest jego numer?

Wlasnie wczoraj wymienialem u siebie w AFN takie jak na linku ponizej, nie wiem czy do twojego silnika jest takie samo ale na pewno jakies jest.

http://allegro.pl/item581769547_lozysko_wentylatora_audi_skoda_vw.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy może podać mi ktoś numer katalogow wiskozy do passata 1.8 APT 99r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czy może podać mi ktoś numer katalogow wiskozy do passata 1.8 APT 99r

058121350 - sprzęgło wiskotyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki właśnie takie kupiłem

 

Pozdrawiam

Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli powyzej 100km/h silnik uzyskuje temp powyzej 90C i po zatrzymaniu sie mozna wentylator chlodnicy bez problemu zatrzymac reka, tzn. ze wiskoza do wymiany?? Czy cos innego bedzie skopane? Niepokojacych dzwiekow nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, ze jak go w taki sposób zatrzymałeś, to wiskoza nie zaskoczyła i wiatrak obracał się swobodnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle to sie domyslam ;) Jest jakis sposob zeby to naprawic, czy tylko wymiana?. Za duzo info na forum nie ma na ten temat - tylko odnosnie halasujacego lozyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wymiana - bo co tu chcesz rozbierać :hmm

 

sprzgowiskotyczne.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75

To co tu pokazałeś na fotce to samo sprzęgło wiskotyczne a łożysko jest zabudowane w łapie ( podstawie )przykręcanej do korpusu silnika.

Owszem jeśli sprzęgło nie zasprzęgla to do wymiany a tak apropos

Jesli powyzej 100km/h silnik uzyskuje temp powyzej 90C i po zatrzymaniu sie mozna wentylator chlodnicy bez problemu zatrzymac reka, tzn. ze wiskoza do wymiany?

tak do wymiany ale nie odważył bym się ręką zatrzymywać owego wiatraka - bo jak jest dobre to co ? po palcach ?

U mnie padło łożysko , po włączeniu silnika chrobotało cały czas z okolic alternatora , wiatraka i wspomagania , brałem tez pod uwagę rolkę napinająca .

U mnie halasuje i zauwazylem ze ta srubka kreci sie razem z kolem pasowym - czy tak ma byc?

Jesli nie to jak kolo pasowe jest lozyskowane?

I czy jest jakies lozysko w tej obudowie, w ktorej jest sruba trzymajaca kolo pasowe - jaki jest jego numer?

Poszukaj na forum jest jak rozebrać ten wiatrak a w skrócie to trzeba zdjąć pasek z napinacza a następnie od przodu zablokować metalowym kołkiem ( może byc wiertło 5 albo 6 ) i wówczas odkręcasz śrubę z tyłu , a następnie gimnastyka aby wyjąć z chłodnicy. A łożysko i tak pozostaje w łapie . Aby je wymienic trzeba odkręcić całą łape .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza wymieniona. Zamiennik Meyle czy jakos tak ;) Przy obecnych temp zewn (max.20C) wisko sie kreci troche szybciej, ale po wylaczeniu silnika mozna wiatrakiem ruszac bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno próbowałam zatrzymać wiatrak(na wolnych obrotach silnika)i nieżle mi paznokcie spiłowało,więc u mnie chyba wiskoza ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy padnięte wisko może mieć wpływ na to, że wiatrak chłodnicy(nie klimy) kreci się non stop nawet zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy padnięte wisko może mieć wpływ na to, że wiatrak chłodnicy(nie klimy) kreci się non stop nawet zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?
Wisko jest sterowane mechanicznie a nie elektronicznie, wiec nie ma wplywu. Moze masz klime wlaczona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy padnięte wisko może mieć wpływ na to, że wiatrak chłodnicy(nie klimy) kreci się non stop nawet zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?
Moze masz klime wlaczona?

może przypadkiem wymieniałeś czujnik temperatury:?: Wymieniłeś nie ten co trzeba ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnika nie wymieniałem ale ostatnio miałem problemy z przepływomierzem(błąd na VAGu) może to jest przyczyna:ocochodzi Znajomy mi mówił że w przepływce też jest jakiś czujnik temperatury powietrza zasysanego czy coś podobnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie słychać na wolnych obrotach takie brzęczenie,chrobotanie z okolicy alternatora i ciut niżej.Tu moje pytanie czy to łożysko czy sama wiskoza a może to i to?Dodam że wentylatora palcami nie mogę zatrzymać.

Proszę o jakieś wskazówki bo tematów na ten temat jest kilka ale jakoś nie mogę zdiagnozować przyczyny chrobotania,brzęczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności