tomnik Report post #21 Posted September 19, 2011 rozwalilo sie wlasnie to w passacie kombi 92r ;DPytaj w dziale B3-B4. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Michal-LKR Report post #22 Posted September 19, 2011 czesc wszystkim, jestem nowy i dlatego chcialbym sie dowiedziec. Czy nagrzewnica jest polazona z klimatyzacja> czy zeby wymienic/aprawic nagrzewice musze rozlazac klime, nabijac ja podobie. Czyjest to obieg zamkniety?Wiem ze to moze nie pokoleji i cos jest zle ale robie to a polecenie kogos innego, wiec nie moge dikladnie opisac problemu, nie znam sie az tak bardzo mi zalezy a odpowiedzi bo nie moge dac plamy przed szefem ktoremu rozwalilo sie wlasnie to w passacie kombi 92r ;D Pytaj w dziale B3-B4. Ja w Passacie angliku miałem nagrzewnice dzieloną (nie trzeba było rozłączać klimy), zaś w europejskim Passacie jak ostatnio wymieniałem była niedzielona i trzeba było rozłączać klimę. Jeżeli będziesz rozłączał klimę to wcześniej jedź i spuść u kogoś gaz, a później Ci nabije ten sam. Ja upuściłem w mechanika i za ponowne nabicie (i dobicie chyba 50g) zapłaciłem 50 zł, zaś gdy bym wypuścił w powietrze gaz ta operacja by mnie kosztowała 150 zł. Quote Share this post Link to post Share on other sites
remont Report post #23 Posted September 19, 2013 (edited) pytanie za 100 punktów - da rade bez ściągania kierownicy i poduchy? po prostu odkręcając śruby od kolumny i opuszczająć całość w dół? dla ułatwienia moge wypieprzyć fotel kierowcy bo to zajmuje 2 minuty, a nie mam klucza do kiery... w weekend startuje z wymianą nagrzewnicy EDIT: wrzucam zdjęcie i informację dla potomnych - nie trzeba odkręcać koła kierownicy. jest przez to troche zabawy ze śrubami "osłonki" nad kierownicą, ale da się! Edited September 23, 2013 by remont Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeus1982 Report post #24 Posted October 15, 2013 Hej, moze ktos bedzie pamietal gdzie jest podpieta wtyczka ktora jest po lewej stronie glownego nawiewu? Dzieki Quote Share this post Link to post Share on other sites
marianek59tm Report post #25 Posted October 15, 2013 Przewody brązowy i szary to chyba podświetlanie kratek nawiewów. Quote Share this post Link to post Share on other sites
SPOWN_100 Report post #26 Posted July 20, 2014 Witam odkopie trochę temat. Zabieram się za wymianę nagrzewnicy i moje pytanie czy do mojego 1.9TDI 130KM silnik AWX 2002 będzie pasować http://allegro.pl/nagrzewnica-febi-bilstein-germany-vw-passat-b5-fl-i4354482132.html ta nagrzewnica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marcin_pesel Report post #27 Posted July 20, 2014 z opisu wynika że tak Quote Share this post Link to post Share on other sites
SPOWN_100 Report post #28 Posted July 20, 2014 (edited) Mam już nagrzewnicę i teraz moje pytanie czy może mi ktoś pomóc z okolic Łodzi w wymianie tego. Może polecicie jakiegoś mechanika za Łodzi który jest biegły w tym temacie. Zależy mi na tym bardzo mam czas tylko do 14 sierpnia. Edited August 6, 2014 by SPOWN_100 bo tak Quote Share this post Link to post Share on other sites
ZyWiecki Report post #29 Posted October 22, 2014 Witam. Żeby nie otwierać następnego tematu to czy takie coś może oznaczać cieknącą nagrzewnicę? A tym bardziej brak jest ciepłego powietrza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lucek158 Report post #30 Posted October 23, 2014 To ja mam jeszcze ciekawsze pytanie jak by wyglądała sprawa wymiany bebechów starej nagrzewnicy na pokrętła na puszkę z klimatronika?? Niekoniecznie mi chodzi o założenie również klimatyzacji, ale sam klimatronik Quote Share this post Link to post Share on other sites
ZyWiecki Report post #31 Posted October 23, 2014 Mi zaczęła klimatyzacja działać i grzać. Widocznie gdzieś ją przytkało. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lisekexeter Report post #32 Posted October 23, 2014 Niekoniecznie mi chodzi o założenie również klimatyzacji, ale sam klimatronik sporo roboty ale jak lapiesz troche to ogarniesz ja robilem tak u siebie podczas przekladki anglika dowalilem mu klimatronic,potrzeba cala kompletna puszke z silniczkami panel climatronic wiazka do niego z kostkami czujnik swiatla w deske na podszybie (sa 2 rodzaje) oraz w nawiewy na nogi i jape.Pasi wiazka z anglika ale wtedy w kazdej kostce od silniczka zamieniamy piny 1z3 i 4z6 bo wszystko bedzie dzialalo odwrotnie)))) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lucek158 Report post #33 Posted October 24, 2014 (edited) Dzięki za odpowiedź. Na elektronice się dosyć znam więc to nie problem. Teraz pytanie, puszka nagrzewnicy z anglika podchodzi do europejkskiej wersji bez problemu czy jest jakaś różnica w konstrukcji? Panel klimatronika posiadam, puszkę też się zakupi lub na złomie wyciągnę, do tego wiązke ale właśnie z anglika bo takowy stoi na szrocie ;p o co chodzi z czujnikiem światła na podszybiu? do czego to jest? i te na nogi i kratki środkowe bo nie rozumiem? Jeszcze jedno pytanie, wiązka od klimatronika idzie tylko do nawiewów czy rozchodzi się gdzieś po całym aucie tj silnik, komputer? Małe update Rozkręciłem na złomie angielską wersje w mak, mam wiązkę która idzie od panelu, czujnik na podszybiu, czujniki które były na wylotach puszki itp i szła ona gdzieś z innymi kablami to uciąłem to w pieron, co mi jeszcze potrzeba oprócz nagrzewnicy z silniczkami? Jakiś schemat ktoś ma jak to podpiąć bo mam te kable ucięte.. Edited October 28, 2014 by Lucek158 update Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lucek158 Report post #34 Posted November 2, 2014 możliwe żeby wiązka od polifta miała inne kostki jak w przedlifcie? Quote Share this post Link to post Share on other sites
lisekexeter Report post #35 Posted November 2, 2014 wiazka przed i po lifcie jest taka sama ale w wersji angielskiej jest zawsze inna kostka od klapy obiegu zamknietego wiec poprostu ja utnij i zarobic trzeba europejska,angielskie silniczki i puszka nie odejdzie do europy,z anglika podejdzie tylko wiazka z czujnikami i panel klimatronik,kurde nie wiem czy ty to ogarniesz jak zes po ucinal wszystko))))) aa i pamietaj o zamianie pinow w kostkach silniczkow bo bedzie masakra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lucek158 Report post #36 Posted November 3, 2014 Dzięki za pomoc sprawa się wyjaśniła, wyciąłem za mało wiązki, byłem na złomie i zabrałem resztę z tymi kostkami, nie wiem jak mogłem ich nie zauważyć że zostały, całe szczęście jeszcze to tam było bo w wiązce mam też jeszcze jakieś takie dwie czy trzy (nie mam tego przed oczami) duże kostki i dlatego było pytanie czy są kostki inne, widocznie od czegoś innego one są, niekoniecznie od klimatronika. puszkę z silniczkami mam z europejskiej wersji, wiązka trochę ucięta bo wszytskie kable się łączyły defakto i gdzieś to szło dlatego mam ucięte, ale znalazłem na necie schemat pinów od panelu więc jak coś to będę się ratował, a tak to kolorami kabli dojde co i jak. Myślę że dam rady. Jeszcze jedno pytanie, swojego jeszcze nie rozbierałem w mak, więc mam troszkę 'problem'. Na puszce od anglika była czerwona płytka z 3 pinami, po wyciągnięciu jej okazało się że jest tam wielki radiator któy był osadzony w puszce, w tej nowej zakupionej czegoś takiego nie ma, od czego to jest? Quote Share this post Link to post Share on other sites
lisekexeter Report post #37 Posted November 3, 2014 od czego to jest? To jest rezystor biegow wiatraka w angliku jest taki czerwony a w europie tego nie ma bo jest w wiatraku i czesto siada a ten angielski jest gniotsa nie lamiotsa nie do zaje..ania ja szawsze zostawiam angielski rezystor))) ale ciebie to nie dotyczy wiec sie nim nie przejmowac mozesz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lucek158 Report post #38 Posted November 5, 2014 (edited) To tak, zostało mi jeszcze kilka pinów do rozgryzienia, przypuszczam że bez tego już będzie chodzić dobrze, bardziej potrzebne są one pod klimatyzację a nie wątpie że w przyszłości zamontuje sprężarkę więc może od razu dobrze by było podciągnąć wiązke. Piny odczytałem ze schematu: 1. przełącznik ciśnienia klimy F129 2. VDO (CAN LOW) Pin T32b/9 3. jw HIGH pin T32b/8 4. K-line diagnostyczne 5. ECU RPM signal (T15s/2) 6. czarno-niebieski? 7. szaro-fioletowy? 8. 30a ciągłego dodatniego (S15 bezpiecznik) 9. przekaźnik wycieraczek i spryskiwaczy J31 10. G89 temperatury świeżego powietrza (to zapewne czujnik pod chłodnicą od temp na zewnątrz?) 11. przekaźnik J279 wentylatora V7 12. silnik dmuchawy 13. J144 przekaźnik sprzęgła magnetycznego 14. ECU (T15s/3) 15. Czujnik temperatury 192 Co do pinów 2 i 3 z CAN to mam wiązke od 3BG a ja mam 3B więc tego nie mam jak podpiąć z braku CANa, pin 9 myślę że też to nie ma jakieś funkcji zaawansowanej więc zostawić. Pin 8 to by było zasilanie? Ja się podpiąłem pod gruby przewód czerwono czarny(?) i działało więc to nie wiem co to jest. W polifcie idzie podświetlenie po CAnie z licznika, gdzie tu podpiąć podświetlenie, niby jest to w wiążce przedliftowej pin 5 na kostce T12 ale w tej wiązce polifta jest tam puste miejsce. Pin 12 silnik dmuchawy, wiatraka jeszcze wg nie podpiąłem, nie mam kostki, albo przeoczyłem i została na złomie, albo jest inna wtyczka w polifcie angielskim w porównaniu z europą tak jak jest to w przypadku obiegu wewnętrzengo Nagrzewnice dostałem z czujnikami, na złomie na wszelki wypadek też wziąłem czujniki, mam takie coś: http://allegro.pl/czujnik-klimatronik-klimatyzacji-passat-b5-96-00r-i4698042044.html i nie wiem w któej puszce to było, gdzie ma być ten czujnik dokładnie?? Edited November 5, 2014 by Lucek158 Quote Share this post Link to post Share on other sites
lisekexeter Report post #39 Posted November 5, 2014 czujnik z linka jest od temp na jape jest wetkniety w plastik od dolu z tego co pamietam wywlekajac kratki srodkowe mozna go zobaczyc,tak w polifcie jest tez inna kostka do wiatraka tak jak pisalem rezystor jest tam umieszczony w wiatraku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lucek158 Report post #40 Posted November 5, 2014 A dobra, czyli u siebie w górnej części będę musiał zrobić dziurę pod czujnik. Zapomniałem o tym jeżu, no nic jakoś będę musiał to zaadoptować Quote Share this post Link to post Share on other sites