Skocz do zawartości
Gość brownie

[FAQ] Szczegółowy opis wymiany nagrzewnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, ja mam od a4, są tańsze z tego co widziałem, ja wyłapałem za 50zł kompletna puszkę z nagrzewnica, nagrzewnica klimy, wiatrakiem i silniczkami

 

 

Pytanie do osób mających fabryczny klimatronic lub mających w 100%sprawny po przeróbce. Na automatycznym trybie dmucha tylko na nogi, reszta jeśli ducha to ledwo co. Druga sprawa, mam sręczne sterowanie nogi+kratki lub szyba+kartki, przy temperaturze wyższej np 28st wieje tylko kratka, a tak od 23st w dół to wtedy zaczyna już wiać na nogi czy szybę ale to ledwo co i tak, wyjazd kratki, sama szyba czy nogi to dmucha bardzo dobrze, tez tak macie?

Edytowane przez Lucek158

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kazde auto ma swoje zycie klimatronica hehe u mnie jest np tak ze sterowanie dziala zawsze tam gdzie chce ale np jak mam tylko na kratki i dolacze na nogi to slabo daje na nogi musze wylaczyc kratki i wlaczyc ponownie wtedy daje rowno,z szyba zawsze mam idealnie jak dam szybe to jest szyba lux.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie jak wyłącze kratki i zostaną same nogi to na nogi dmucha spoko, daje kratki do tego i zamiast wiać po równo to z nóg wieje ledwo co albo nic a kratki bez problemu. Jak zakładałem tą puszkę to widziałem że jest tak zrobiona że klapa albo zamyka kratki i wieje tylko szyba/nogi albo wieje tylko na kratki lub silniczek się ustawi pośrodku i jest to co u mnie niezbyt działa, przypuszczam że może jest to wina tego błędu czujnika temperatury nóg. Jeszcze nie sprawdzałem poszczególnych kanałów w klimatroniku, może tam dojdę do czegoś

Edytowane przez Lucek158

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekko poci mi się nagrzewnica. Jak załącze na klimatroniku ciepłe powietrze to czuć płynem. Postanowiłem wymienić nagrzewnice. Moje pytanie jest takie czy konieczne jest spuszczanie czynnika chłodzącego z klimy czy można jakoś dostać sie do nagrzewnicy bez tego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie da rady wyciągnąć nagrzewnicy bez rozłączenia klimy.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra poszło sprawnie do momentu kiedy moim oczom ukazał się cały układ chłodzący. Rozebrałem szklielet środkowy i co dalej. Czy to ustrojstwo trzeba całe wyciągnąć czy tylko część z nagrzewnicą sama się da rozłączyć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Całe trzeba wyciągać - bo inaczej nie dostaniesz do spinek które trzeba zdjąć żeby rozłączyć obudowę i wyciągnąć nagrzewnice.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem całe ale żadnych spinek nie wypinałem i obudowy też nie trzeba było rozłanczać. Dwie śrubki z góry i nagrzewnica wyszła. Belki też nie trzeba rozkręcać tak jak w opisie jest te dwie śrubki od szkieletu co są za belką spokojnie można wykręcić bez usuwania belki. Pozostało poskładać teraz. Przy okazji poczyściłem sobie wszystkie pocentionometry od klapek klimatronika bo też były błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem po wymianie nagrzewnicy jakos tam poszlo ale okazalo sie ze niechce palic , kurcze co moge sprawdzic odpowiedzialnego za palenie wszystkie kostki itp raczej na swoim miejscu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a takze otwozyc maske i odpiac 2 gumowe przewody od nagrzewnicy

może mi ktoś powiedzieć jak to zrobić w 2.8v6?

jest tak mało miejsca że ręki nie ma jak włożyć..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem po wymianie nagrzewnicy jakos tam poszlo ale okazalo sie ze niechce palic , kurcze co moge sprawdzic odpowiedzialnego za palenie wszystkie kostki itp raczej na swoim miejscu..

 

Sprawdź dobrze wtyczki do ECU, do bezpieczników i przekaźników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolego kam , chodzi o odpięcie przewodów przy samej przegrodzie, czyli obok akumulatora.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Kolego kam , chodzi o odpięcie przewodów przy samej przegrodzie, czyli obok akumulatora.

 

pozdr

 

no wlaśnie mialem napisac ze pytanie nieaktualne, a ja próbowalem sie dostac z dolu nie wiem po co..

dzieki w kazdym razie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

rozbieram i swojego passaka w poszukiwaniu nagrzewnicy, wiem ze da się wyjąć ją nie spuszczając gazu z klimy. Problem mam taki, ze nie mogę wyjąc tego tunelu od nawiewu na środek. Po prawej widac jakiś gwint ale nie ma łebka.nie chce nic połamać... Podpowiedzcie coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Takze na przestroge innym umieszczam to zdjecie ponizej,upewnijcie sie przed zakupem .Ta u gory to europejczyk,na dole anglik

b8f7289cb7c5edcfm.jpg

Czas jaki mi to zajelo niespelna 3 godz(czas jest wysw na zdjeciach)

Mam nadzieje ze moj post pomoze wam szybciej zdemontowac wasza uszkodzona nagrzewnice,choc nikomu tego nie zycze.To nie jest takie latwe takze sie dobrze zastanowcie czy nie warto auta oddac do warsztatu.

dziekuje

 

a mialem to samo z nagrzewnica chciałem do anglika a dostałem europejczyka ale to nic wystarczy rozgiąć blaszki na gorze i przelozyc gore tam jest tylko uszczelka gumowa ,ja tak zrobiłem i święty spokój nic nie cieknie zaoszczędzony czas na ponowne rozbieranie

Edytowane przez aro76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mialem to samo z nagrzewnica chciałem do anglika a dostałem europejczyka ale to nic wystarczy rozgiąć blaszki na gorze i przelozyc gore tam jest tylko uszczelka gumowa ,ja tak zrobiłem i święty spokój nic nie cieknie zaoszczędzony czas na ponowne rozbieranie

 

I aby to napisać musiałeś cytować cały tekst?...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z Panów co przerabiał temat napotkał problem z topornym połączeniem rurek od klimatyzacji te które są pod filtrem kabinowym? Jestem na etapie wymiany nagrzewnicy i wymieniłem całe pudło na to z elektryczną grzałką. Porównałem te obudowy to oprócz dodatkowego czujnika temp. w FL więcej różnic nie dostrzegłem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy toporne? Rurki przykręcone 1 śrubą M8, wciskane w wymiennik na o-ringach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co znaczy toporne? Rurki przykręcone 1 śrubą M8, wciskane w wymiennik na o-ringach.

 

Toporne - brak możliwości właściwego wciśnięcia rurek w wymiennik. Śruba M8 powinna przykręcać się w palcach, bez oporu. Natomiast u mnie opór występował już po paru obrotach.

 

Sytuacja się wyjaśniła - proszę o dodanie do pierwszego postu poniższą informację:

Gdyby ktoś miał zamiar wymienić parownik lub całą obudowę nagrzewnicy z osprzętowaniem (w tym z parownikiem) - UPRZEDZAM wyjście końcówek parownika w 3BG ma inny profil niż ma to miejsce w 3B. W 3BG końcówka jest nieco wyżej wyprofilowana co skutkuje, że wsadzając ją do 3B nie jest się w stanie wpasować rurek z klimatyzacji do tego wyjścia - końcówka idzie pod kątem w stosunku do rurek z klimy. Być może nie jest to reguła, ale WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ na ten fakt i przed montażem/po kupnie nowego parownika który jest z FL należy porównać ze swoim parownikiem z 3B - dlatego lepiej wcześniej wyciągnąć swój.

Myślę, że ta informacja zaoszczędzi czasu i nerwów osobom które wykonywałby taką czynność kupując parownik z nowszego modelu - wszak niby to ta sama część :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanie przepraszam jeżeli nie w tym dziale który przewód nagrzewnicy patrząc z przodu auta jest wlotem w przypadku paska AVF 2001 a który powrotem czy nie ma różnicy. Dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności