Skocz do zawartości
Gość brownie

[FAQ] Szczegółowy opis wymiany nagrzewnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie od gory on jest wetkniety w ten demontowalny plastik co laczy kratki z puszka nagrzewnicy od dolu siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no dobra wiem, w sumie o to mi chodziło ale źle ująłem. Mam jeszcze jeden problem, podświetlenie, panel ma podświetlenie po can którego ja nie mam, pin 5 który odpowiada za to w przedlifcie nie reaguje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko mam zdemontowane juz gotowe do zakładania tylko mam pilna sprawę, ten wiatrak nieszczęsny jak to podpiąć bo próbowałem metoda prób i błędów i albo nie chodzi albo dmucha pełnymi obrotami, mam 5 kabli. Druga sprawa to obieg zewnętrzny tez 5 kabli do których pionów gdzie bo inna jest wtyczka jak w angliku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisalem ze wtyczke kolorami przewal swoja do wiazki anglika,a co do wiatraka to moze wytnij otwor jednak na ta czrwona opornice i ja podlacz zrob tak na chwile chociaz i sprawdz czy wszystko dziala z ta czerwona opornica wiatrak podlaczasz bezposrednio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak, wczoraj rozkręciłem, dziś podmieniłem i skręciłem, obieg wewnetrzny zostawiłem w spokoju, co to znaczy ze mam swoją wtyczke kolorami przewalić? w starej nagrzewnicy jest wtyczka do obiegu wewnetrzeno 3pin a tu 5 w dodatku inna, nie rozumiem tego tematu z tą wtyczką wogóle, pewnie to zostanie niepodpięte chyba że po zdjęciu schowka jakoś uda mi się tam to podpiąć bo mam na tych kabelkach zarobione wsuwki taka alternatywa do calej kostki, wiatrak też chwilowo nieczynny ale do tych kostek jest łatwe dojscie, już tej czerwonej opornicy nie mam jak wsadzić, wszytsko skręcone. na wiatraku mam 6 pinów, jeden ma być wolny, dwie wsuwki są grubsze od pozostałych, przypuszczam że tam ma iść + i -, zależy jak podepnę prąd to albo dmucha albo nie, przupuszczam że jak te 3 od panelu klimatronika podepne to wtedy bedzie regulować ale coś nie zabardzo mi się udało to uruchomić, będę kombinował na dniach. Sam przeszczep udany, było ciężko, ale jest. Ubyło się bez odkręcania kierownicy tak jak ktoś pisał, tak więc potwierdzam, inna sprawa to taka że kierownica jakimś sposobem mi się obkręciła, jadę prosto a koło jest skręcone dosyć w lewo, dziwnie się jeździ

 

Jak podpiąć podświetlenie skoro u mnie nie ma CAN a panel jest poliftowy? Pin od podświetlenia wg schematu z przed lifta jest pusty, gdy mu tam dam 12v nic się nie dzieje, chyba że ma być jakiś impuls np z pokrętła swiateł? Panel mam podpiąty pod stacyjke, temperature zapamiętuje więc chyba dobrze

Edytowane przez Lucek158

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze bez tej opornicy angielskiej wiatrak ci nie bedzie smigal,co do panela sie nie wypowiem,wtyczka od obiegu jest inna ale kolory kabli sa te same wiec odetnij swoja i kolorami podlacz do wiazki angielskiej kabli jest tyle samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale to tylko wiatrak, musi bez tej opornicy angielskiej działać, przecież to tylko inne rozwiązanie ale zasada działania ta sama, wyciągnę schowek i będę jeszcze jakoś to łączył, na razie w internecie szukam tej kostki żeby wiedzieć dokładnie który kabel gdzie wpiąć, znalazłem coś takiego DSC00915.jpg

DSC00915.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie kiedyś anglik jest taki sam wiatrak jak na zdjęciu lecz opornica jest w tunelu poza wiatrakiem a dwa kable wchodzą przez otwór po wtyczce do wiatraka. Tak że pewnie mam założony cały nawiew z paska 3b bo i filtr kabinowy jest starego typu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tak forumowicze, podpiąłem jako tako, zasilanie jak na zdjęciu wyżej, kabelki od panelu jak na zdjęciu wyżej ( nie wiem czy tak samo kolorami, bo mam przedłużone kable swoje i nie opisałem sobie ich ale fakt fakto różnymi kombinacjami tylko taka chodziła) z tym że te po lewej górnej stronie złączki wg zdjęcia nie daje żadnej różnicy w działaniu a samo działanie jest dość nieciekawe tzn zależnie jaka ustawiona temperatura jak i siła nadmuchu wiatrak faluje szybciej lub wolniej, im mniejsza siła tym więcej i mocniej faluje a im większa tym mniej, oczywiście cały czas na pełnych obrotach jedzie niezależnie jaka siła ustawiona, o co chodzi?? uszkodzony panel czy rezystor w dmuchawie?? a może złe podłączenie? ciężko sięjedzie z dmuchawą na full i to w dodatku falującą. Sam wiatrak bez panelu chodzi dobrze bez zacięć, jak włączam wiatrak na panelu to kilka sekund zanim załaduje kręci pełną parą bez przystanków, jak załaduje to już "tnie"

 

A teraz mam kilka zdjęć, i również potwierdzę, da się bez rozbebeszania kierownicy to zrobić, od spodu 4 imbusy i kierownica "leci" na podłogę

20141114_162359.jpg

 

A tu foto dla znawców, co to jest w ogóle??

20141114_162551.jpg

 

A tu pytanie do lisekexete'a:

Nie rozumiem jak mam swoją kostkę wyciąć i dać do wiązki angielskiej? U siebie nie miałem przecież klimatronika, a wtyczka w zwykłej nagrzewnicy od wewnętrznego obiegu wygląda tak i ma 3 piny

20141116_150039.jpg

20141114_162323.jpg

20141114_162537.jpg

Edytowane przez Lucek158

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mowie ci jedz po ta czerwona opornice podlacz pod instalacje a z wiatraka wywal wszystko co jest albo omin wszystko i podlacz bezposrednio pod szczotki wtedy bedzie smigac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha obeszło się bez tego ;p po prostu pod wiatrak idą jak widać na zdjęciu wyżej kable od zasilania a od klimatronika idzie brązowo-zielony, zielono-czarny i czarno biały i tak też jest opisany pinout panelu, gdzieś to znalazłem, sęk w tym że u mnie nie było czarno białego tylko czarno biało szary? nie był to czysty pasek białego tylko jakiś popielaty, szary czy coś takiego i myślałem że to to, sprawdziłem po pinach i to nie ten kabel! u mnie jest czarno niebieski, po podłączeniu śmiga jak głupie :)

 

Teraz pytanie, czy tryb auto też wam działa tak że po nogach daje mocno a górna część prawie w ogóle? czy ma to coś wspólnego z błedem w panelu od czujnika wylotu na nogi? myślę że coś źle spiąłem choć uszkodzony czujnik faktycznie też biore pod uwagę.

Czy silniczek od obiegu wewnętrzego uczestniczy w akcji AUTO czy to tylko użytkownika dola że się go uaktywni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i gitara,na auto powinien dawac praktycznie tylko na kratki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie podpowiedzcie gzie znajdują się wtyczki do silniczków nagrzewnicy bo chcę przepinować wtyczki bo mi klimatronic działa na odwrót

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co masz anglika?)) wtyczki sa pod spodem nagrzewnicy na wysokosci kolana pasazera tam sa dwie i jedna po lewej stronie od kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dziwne bo mi przede wszystkim na nogi daje, kratki ledwo co, czuć ciepłe ale ono swobodnie leci, pewnie problem z czujnikami, ten na kratki zrobiłem dziurę i wsadziłem, może uszkodzony i podaje ze jest tam ok i ledwo ducha, do tego ten błąd czujnika nóg, to jest ten czujnik kolo klapki nogi/szyba?

A co z tym działaniem wiatraka po włączeniu zapłonu? Automatycznie zaczyna dmuchać czy trzeba wcisnąć przycisk zwiększenia obrotów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi zawsze po wlaczeniu zaplonu po chwili wraca to poprzedniej wartosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę zapisuje, stan wiatraka nie, po prostu panel pokazuje wartości ale brak kresek nawiewu, dopiero musze go włączyć zwiększeniem nawiewu. Może brakuje mu jakiegoś stałego plusa na podtrzymanie pamięci

Edytowane przez Lucek158

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam pytanie, czy zamiast wymieniać całą nagrzewnicę nie można poprostu domontować do zwykłej silniczków sterujących ciepłym i zimnym powietrzem oraz silniczka wyboru nawiewu (nogi, kratki, szyba)? Czy ta zwykła nie jest przystosowana do ich montażu albo różnią się czymś więcej niż tylko silniczkami?

 

Pozdro Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamiast wymieniać całą nagrzewnicę nie można poprostu domontować
Nie. jest inaczej wszystko niby odlewy sa ale nie po nawiercane i jakos to wszystko inaczej jest poprostu musisz wymienic i juz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle chciałem wiedzieć :) dzięki za odpowiedź :)

 

P.S. Czytałem, że podobno pasują nagrzewnice od Audi A4, to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności