Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktoś jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma ktoś jakieś pomysły?

Sprawdz wiualnie jak dziala Ci silniczek regulacji temp. Moze sie zacina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sprawdziłem silniczek, działa prawidłowo, w pełnym zakresie, nie zacina się. Heh już nie wiem co jest grane, silniczek działa, nagrzewnica oba węże są gorące bardzo i o co tu chodzi :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpowietrzyć układ ściągając jeden z węży idący do nagrzewnicy, tam jest taka dziurka właśnie do odpowietrzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmę oba węże to nic tam nie widzę, są tylko rurki od nagrzewnicy a gdzie to odpowietrzenie? Jak zdejme wąż (powrót) to jak auto się zagrzeje to pomału leci płyn a jak przygazuje to leci bardzo mocno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jednej z tych rurek powinna być dziurka...lekko ściągasz wąż i się ona odsłania właśnie po to aby odpowietrzyć.

Jak przygazujesz to normalne że poleci mocniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Podpinam pod temat bo mam podobny problem.

 

Kupiłem nie dawno 1.9tdi ATJ 2000rok i od razu mechanik wymieniał mi rozrząd. Po wymianie rozrządu nie mam ogrzewania...(po przejechaniu 1500km w trasie dalej nie ma ogrzewania, raz jak trochę dłużej przytrzymałem na wyższych obrotach na chwilkę było ale później znowu padło) stawiam na zapowietrzony układ chłodzenia. W różnych postach i forach wyczytałem, że układ powinien się sam odpowietrzyć ale u mnie to się nie stało bo przy 90 stopniach węże które idą do nagrzewnicy były zimne i jak je zdjąłem to obydwa były puste. Znalazłem też instrukcję z odpowietrzeniem poprzez dziurkę w wężu powrotnym, tak jak opisane wyżej. Zdjąłem wąż na tyle żeby dziurka była za króćcem i kolega trzymał obroty około 2000rpm jak by nic się nie działo przez 15 sekund. Gdy zszedł z obrotów z dziurki siknął płyn z dużym ciśnieniem aż wygłuszenie na masce oblało.

 

Po tej operacji jak by węże były już ciepłe ale dalej nie ma ogrzewania...

 

Temperatura na zegarach na 90 stopni cały czas.

 

W temperaturze 10 stopni auto po przejechaniu 10 km osiąga te 90 stopni, nie za szybko? To mój pierwszy diesel i nie wiem jak to jest...

 

Po odkręceniu korka zbiorniczka przy 90 stopniach nie widzę tam nadciśnienia, tylko bardzo delikatnie "syknie" ledwo słychać

 

 

pytania:

1. Czy przy klimatyzacji manualnej klapka ciepłe/zimne powietrze sterowana jest linką czy silniczkiem?(myślę czy tam coś mogło paść)

2. Czy są jakieś zawory na wężach układu chłodzącego które mogą zakłócać obieg?

3. Gdyby nagrzewnica była zamulona/zakamieniona węże zasilania i powrotu mogły by być ciepłe?

 

Jak ktoś ma pomysły to pisać proszę i z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Widzę, że nie tylko mnie ostatnio przytrafił się brak ogrzewania. Sytuacja wygląda tak, że niedawno zauważyłem, że ogrzewanie przestało mi działać. W gorące dni nie jest to problemem ale wracając ostatnio późno w nocy w samochodzie zrobiło się dość chłodno. Klimatyzacja działała cały czas ze względu na deszcz i parowanie szyb. Prosiłbym Was o jakąś podpowiedz. Byłem dziś u mechanika i ten sprawdził węże i były gorące. Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd czujnika temperatury w kanale zasysania ciepłego powietrza. Może to być przyczyną braku ogrzewania. Dodam, że błąd skasowany i przez kilkanaście minut testowania kompem nie pokazał się ponownie. Jakiś czas słyszę też (chyba z okolić środkowych kratek) jakby odgłos bulgotania, przelewania. Czy może to świadczyć o zapowietrzeniu układu?

Proszę Was o pomoc w miarę możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak slyszysz bulgotanie, syczenie i podobne to pewnie od climy bo piszesz ze na niej jechales

to normalne po zgaszeniu silnika

 

sprawdz czy te rzeczy beda sie dziac ale po jezdzie bez wlaczonej climatyzacji

 

po wlaczeniu ogrzewania powinnienes slyszec jak sie klapka przesuwa

to ona wlacza kanal od cieplego powietrza

sprawdz jak masz climatronic czy on bledy pokazuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam climatronic. Popatrzę jeszcze dziś wieczorem ale z tego co wczoraj na szybko sprawdziłem to chyba błędów nie pokazuje. Syczenie po zgaszeniu silnika to wiem, że od klimatyzacji. Bulgotanie słyszę w czasie jazdy. Czasem jakieś odgłosy na wolnych obrotach, czasem przy przyśpieszaniu. Klapka się powinna przesunąć jeśli podniosę temperaturę powyżej tej otoczenia ewetualnie na maksa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj po powrocie z pracy sprawdziłem węże od nagrzewnicy i oba gorące tak, że długo nie dało się trzymać...a ogrzewania nie ma dalej.

 

jak jest z tym sterowaniem ciepłe zimne przy manualnej klimatyzacji, jest na silniczek czy na jakieś cięgno??

gdyby nagrzewnica była zamulona/zakamieniona to mógł by być płyn na powrocie gorący??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu się z tym uporałem, nagrzewnica była zamulona. Zdjąłem węże, pod zasilanie podpiąłem gorącą wodę pod ciśnieniem i z powrotu wywaliło cały syf, jakiś jak by muł. Teraz mam ogrzewanie, może nie takie jak przy nowej nagrzewnicy ale w zimie nie zmarznę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dołączę się do pytania. Pacjent 2.8 V6 AQD + LPG BRC. Brak ogrzewania obecnie w lato, oraz lekko grzejące się auto. Chodzi mianowicie o to. Przedwczoraj pojechałem do mechanika, bo stoi u niego inne moje auto. Passata zostawiłem przed zakładem włączonego, bo miałem do niego jedną sprawę, ale on jak zwykle da da da da da da i tak gadka trwała z 10-15 minut. No to mówię do niego "Panie lecę zgasze auto i wracam". Idę do auta, kreska stała na 90*C. Poszedłem z nim dokończyć rozmowę, chcę odjeżdżać, a tu zapłon i kreska poleciała aż do 115*C tak na oko. To cyk szybko pod dom na parking, komputer z domu, podpinam i pokazje na kompie 105*C - zdążyło spaść. Nie ma oczywiście w aucie ciepłego ogrzewania. Ustawię CLIMATRONIC na HI, dmuchnie z 10 sekund ciepłym powietrzem i dalej tak średnio letnie z chłodnym na przemian. No ale co dalej. Mówię przejadę się z podpiętym kompem. Ruszam, a tu po 50 metrach ze 105*C zrobiło się 96*C, spadało co chwile szybko po 1*C... Wjeżdżam na obwodnicę, odcinek 15 km, na blacie 180 km/h, temperatura utrzymuje się 93*C - 96*C. Wjeżdżam do miasta, pierwsze światła postój, znowu rośnie 98*C. Dojechałem na parking, postałem znowu ponad 100*C... Poziom płynu w zbiorniczku raczej niezmienny, a jak nawet zmienny to minimalnie. Górny wąż od chłodnicy w miarę da się ścisnąć trzema palcami. Wczoraj robiłem próbę bez LPG, mówię może wina reduktora, tak jakby na samej benzynie było lepiej, bo zrobiłem postój i czekałem, a temp była cały czas 96*C, po włączeniu LPG zaczęła rosnąć, ale jak już wyłączyłem to nie chciała spaść i wczoraj autko przy takim nagrzaniu te 100*C kopciło trochę na biało i na benzynie i na LPG. Wcześniej nie. Dziś auto miało 80*C, krótki odcinek na LPG, zajeżdżam pod blok, odkręcam od razu korek zbiorniczka i nagle cały płyn się cofnął i go wywaliło część dołem (ale korek był przekręcony do momontu upuszczenia reszty ciśnienia, nie ściągałem go całego). Węże też w miarę miękkie. Teraz pytanie. Czy to wina LPG, a dokładniej może być źle wpięty reduktor czy szukać winy gdzie indziej? Jak tak to gdzie? Dodam, że wentylator od chłodnicy ze sprzęgłem wiskotycznym przy wyższej temperaturza nie zaczyna chodzić jakoś super głośno, tylko raczej kręci się tak samo jak po odpaleniu samochodu, a ten drugi po jego lewej stronie (słyszałem wiele teorii i nie wiem od czego jest bo w A4 B5 1.9 TDI też nie chodził, nie kręci się wogóle, bez względu na wszystkie objawy i okoliczności. Proszę o pomoc.

 

 

@Edit

Z reguły jak odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego gdzieś tak 30 minut po jeździe to jest syknięcie bardzo mało, tak jakby nie było dużego ciśnienia. Aby dziś pierwszy raz trafiło mi się, że zgasiłem auto i od razu odkręciłem korek, a tu wywaliło w ten sposób płyn. Martwię się czy to nie uszczelka, bo ostatnio w Audi zjadły mnie koszty. Mechanicy nie mogli dojść i 5k PLN w plecy... Doradźcie coś.

Edytowane przez Sylvvestro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz obecność spalin w płynie. Ja miałem podobnie w b3 2.0 B+lpg. Temperatura świrowała a mimo, że nie było spalin w płynie to była bardzo delikatnie pęknięta uszczelka koło kanału chłodzącego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że mi świruje na postoju, a jadąc normalnie 120-180 km/h jest wszystko ok. Jakby była uszczelka to raczej przy dużej prędkości, co za tym idzie dużym ciśnieniu rosła by temp... Mam rację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mechanikiem umówiłem się na przyszły tydzień. Prawdopodobnie winna jest klapka sterująca zimnym-ciepłym powietrzem. Wiecie może jaki ma nr części? I zapytam jeszcze. Wydaje mi się, że układ jest zapowietrzony bo czasem dobiegają mnie odgłosy przelewania, bulgotania? Odpowietrzać zdejmując któryś z przewodów przy ścianie grodziowej czy jeszcze jakiś inny myk. A może jeszcze jakieś sugestie co od razu posprawdzać będąc u mechanika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie węże od nagrzewnicy są oba gorące, temp. silnika 90 st. wszystkie węże gorące, płyn w zbiorniczku też, panel climatronic nie pokazuje żadnych błędów, płynu nie ubywa, nic nie robione poza wymianą paska od alternatora a ciepłego powietrza nie ma, na HI leci minimalnie cieplejsze niż na LO co jeszcze sprawdzić? Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnice odkamienic lub wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale oba węże są gorące czyli obieg niby jest..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności