Skocz do zawartości
Gość krystian_s1

przeguby wewnetrzne

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krystian_s1

witam!!!

 

mam pytanie jakie są oznaki zużytych przegubów wewnętrznych (tych przykręcanych do skrzyni)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy na wprost ,przy dlugich nierownosciach drogi(bujanie) slychac stukanie,z przerwami zaleznie jak sie przgub ustawi i czuc drganie podlogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio "ćwiczyłem" temat przegubu wewnętrznego (na szczęście prawego - tańszy).

Objawy były takie, że początkowo, czasami było słyszalne ciche pukanie (bardziej przypominające klepanie zaworka ciśnieniowego) w trakcie jazdy na wprost, przy skręcie dźwięk zanikał. I nie ważne, czy jezdnia była równa czy pofalowana. Te dźwięki pojawiały się właściwie bez konkretnej przyczyny i samoistnie zanikały. Po pewnym czasie (przebiegu), częstotliwość występowania tych dźwięków zwiększyła się. W końcu stukanie przegubu (wewnętrznego) było tak intensywne i głośne, że obawiałem się, iż nie dojadę do warsztatu, gdzie byłem umówiony na wymianę ww przegubu i samochód wstawiłem do innego (bliższego) warsztatu.

Koszt wymiany (cena przegubu i robocizna) jaki zapłaciłem to 285 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt wymiany (cena przegubu i robocizna) jaki zapłaciłem to 285 zł.

 

:659:to cie nieżle skasowali w tym warsztacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:659:to cie nieżle skasowali w tym warsztacie.

Takie są niestety ceny w Warszawie:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam taki problem...

 

Stuka tylko przy skręconych kołach+przyspieszaniu...Nie ma różnicy czy skręcam w prawo czy w lewo...Przy jeździe na wprost nic nie słychać...

 

Przegub wewnętrzny czy zewnętrzny do wymiany :?: Orientuje się ktoś jaka cena Przegubu wewnętrznego/zewnętrznego do B4 VR6 AAA :?:

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja stawiam na przegub zewnętrzny bo to on zasadniczo pracuje przy skręconych kołach i jeśli jest padnięty to własnie na zakrętach najwięcej będzie dawał znać o sobie.:rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam tak, że puka tylko przy skręcie w prawo podczas przyspieszania. I to nie podczas manewrów na parkingu, ale na łukach przy 50km/h i więcej. Poradzi ktoś coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam tak, że puka tylko przy skręcie w prawo podczas przyspieszania. I to nie podczas manewrów na parkingu, ale na łukach przy 50km/h i więcej. Poradzi ktoś coś?

Najlepiej sprawdzić przeguby zewnętrzne i wewnętrzne.

Jak sprawdzić:

 

przegub zewnętrzny-złapać ręką półoś przy samym kole i próbować ruszać nią przód i w tył ruchem obrotowym tak jak byśmy chcieli ją ukręcić;

 

przegub wewnętrzny-złapać półoś przy samej skrzyni biegów i ruszać nią góra-dół;

 

Jeżeli czuć jakiś luz to znaczy że do wymiany.

A z zawieszeniem wszystko ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej sprawdzić przeguby zewnętrzne i wewnętrzne.

Jak sprawdzić:

 

przegub zewnętrzny-złapać ręką półoś przy samym kole i próbować ruszać nią przód i w tył ruchem obrotowym tak jak byśmy chcieli ją ukręcić;

 

przegub wewnętrzny-złapać półoś przy samej skrzyni biegów i ruszać nią góra-dół;

 

Jeżeli czuć jakiś luz to znaczy że do wymiany.

A z zawieszeniem wszystko ok?

 

Nic dodać nic ująć -... i to dziewczyna...:dobrze

 

 

karol1984kgPodobny objaw może występować również przy uszkodzonym łożysku piasty , lub wybitej tulei metalowo gumowej na wahaczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Będę wdzięczny za pomoc, gdyż jestem na skraju wyczerpania nerwowego ;)

 

Problem :

Stuki w prawym kole przy prędkości powyżej ok. 50 km/h

Podczas jazdy na wprost, po krzywej.

Przy ruszaniu zero problemów.

 

Objawy :

Drganie podłogi od strony pasażera podczas jazdy

Przy podniesionym przodzie :

-trzymając koło rękami w poziomie i szarpiąc jest duży luz,

a szarpiąc rękoma w pionie - zero luzu

Po zdjęciu koła - lewa ręka na drążku, prawa na zacisku - j.w. wyczuwalny luz

Szarpałem półośką do siebie i od siebie = luz

Szarpałem góra-dół, przód-tył = mały luz

Nakrętka piasty dokręcona, wewnętrzny przegub też na bank dobrze dokręcony.

 

Na pewno jest luz na drążku - dzisiaj go wymienię - nie sądzę by to powodowało aż

taki luz całości. Moim zdaniem coś nie tak jest z przegubem wewn. i/lub zewnętrznym.

 

I tutaj mam pytanie :

Czy trop jest dobry ?

Czy da się sprawdzić który przegub jest walnięty (gumy w bdb stanie)

(wolałbym kupić nowy przegub, a nie wymieniać całą ośkę na używaną) ?

Czy to dobry pomysł podlewarować jedną stronę, rozpędzić koło i wsłuchać się

co w trawie piszczy ;) ?

 

Z góry dziękuję za pomoc - chciałbym własnymi ręcami rozprawić się z problemem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie czy przeguby wew z syncro 2.0 podejdą do vr6 ?? czy ktoś by mógł to znaleść w Etce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Półoś nie trzyma zwrotnicy tylko przekazuje napęd więc luz wzdłuż osi półosi jest dopuszczalny bo trzyma ją tylko pierścień rozprężny.

Złap półoś przy skrzyni i poruszaj góra-dół i przód-tył. Nam nie może być luzu.

Jak jest to przegub wewnętrzny do wymiany.

Przegub zewnętrzny trzeszczy na zakrętach. Na dużym parkingu koła na maksa skręcone i gaz w podłogę. Przy skręcie w prawo testujesz lewy przegub i odwrotnie.

 

Mi to wygląda na luz na sworzniu wahacza.

Jedź na szarpaki, 20 PLN to nie majątek, powiedzą, gdzie jest luz.

Wymień co trzeba i dopiero szukaj dalej jak problem nie ustąpi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przegub zewnętrzny trzeszczy na zakrętach

 

Oj nie zawsze , ja mam tak rozd...ony zewnętrzny przegub że trudno mi to nawet opisać i uwierzcie że na skręconych kołach jest cisza.

 

Czy trop jest dobry ?

 

Trop owszem dobry ale warto poczytać ten wątek żeby dokładnie wiedzieć co i jak się sprawdza i oczywiście tak jak kolega kzarczyn doradził jedż na szarpaki , sprawdzisz stan sworzni , końcówek , wykluczysz przy okazji możliwe inne usterki : łożysko ,tuleje na wahaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie ten dział, Tu B3 i B4 rządzi : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasową pomoc.

Byłem na szaprakach i wyszlo, że wszystko jest OK.

Wsiadłem z diagnostą do auta, przejechaliśmy kawalek i zasugerowal,

że oska moze byc krzywa, ewentualnie jakis krzyzak w skrzyni biegow.

Powieważ półoś miala luzy, kupiłem używkę z dwoma przegubami i wymieniłem.

Zonk. Stuki caly czas byly. Kupiłem lozysko Fag'a, a przy wymianie

dla pewności wymienilem dodatkowo sworzen wahacza, gdyz mial luzy i

przy ruchu gora-dol slychac bylo stuki.Zonk - caly czas slyszalen jest :

tuk-tuk-tuk-tuk, ktore nasila sie na zakrętach.

Teraz obstawiam, ze moze poduszki pod silnikiem dają taki objaw,

albo cos co przekazuje naped ze skrzyni na poloski, a jest przed przegubem wewn.

Czy macie Panstwo jakies sugestie ?

Lubie dlubac w pasku, ale wymienilem juz 3 elementy i jest zonk ;/

pomocy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup lepiej nowe przeguby;) wydatek niewiele większy (90zł-za jeden zewnętrzny), a masz pewność, że to nie będą zewnętrzne;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy macie Panstwo jakies sugestie ?

Nie przychodzi mi nic innego do głowy jak gumy stabilizatora (nie te na łącznikach) tylko te przez , które stabilizator jest mocowany (chyba) do sanek. Ciężko jest je wymienić- znaczy nie wygodnie ale warto. U siebie też to przerabiałem , coś stukało i po zrobieniu całego zawieszenia szlag mnie chciał trafić gdy stukanie ustało po wymianie właśnie tych gum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym przegubem to myślę, że aż takiego pecha nie mam ;)

Używana półoska z przegubami ma zero luzu i gumy w świetnym stanie,

także mam nadzieję, że to nie to jest problemem.

 

Jeżeli chodzi o łączniki stabilizatora, to wymieniłem te z przedniej części w kształcie

grzybków - był na nich duży luz. Kupiłem też te gumy składające się z 2 części (na tylną stronę), ale po tym jak zorientowałem się ile dłubania z nimi i że nie ma wyczuwalnego luzu odpuściłem sobie ich wymianę. Chyba jutro wskoczę pod kanał i odrobię pracę domową - oby to było to...

 

Dzięki za sugestię - jakby komuś jeszcze coś w tej sprawie wskoczyło do głowy,

to chętnie wysłucham ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności