Gość krystian_s1 Zgłoś #1 Napisano 4 Lipca 2008 witam!!! mam pytanie jakie są oznaki zużytych przegubów wewnętrznych (tych przykręcanych do skrzyni) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 4 Lipca 2008 U mnie drży fajera przy mocnym przyspieszaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2008 Podczas jazdy na wprost ,przy dlugich nierownosciach drogi(bujanie) slychac stukanie,z przerwami zaleznie jak sie przgub ustawi i czuc drganie podlogi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #4 Napisano 6 Lipca 2008 Ostatnio "ćwiczyłem" temat przegubu wewnętrznego (na szczęście prawego - tańszy). Objawy były takie, że początkowo, czasami było słyszalne ciche pukanie (bardziej przypominające klepanie zaworka ciśnieniowego) w trakcie jazdy na wprost, przy skręcie dźwięk zanikał. I nie ważne, czy jezdnia była równa czy pofalowana. Te dźwięki pojawiały się właściwie bez konkretnej przyczyny i samoistnie zanikały. Po pewnym czasie (przebiegu), częstotliwość występowania tych dźwięków zwiększyła się. W końcu stukanie przegubu (wewnętrznego) było tak intensywne i głośne, że obawiałem się, iż nie dojadę do warsztatu, gdzie byłem umówiony na wymianę ww przegubu i samochód wstawiłem do innego (bliższego) warsztatu. Koszt wymiany (cena przegubu i robocizna) jaki zapłaciłem to 285 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #5 Napisano 7 Lipca 2008 Koszt wymiany (cena przegubu i robocizna) jaki zapłaciłem to 285 zł. :659:to cie nieżle skasowali w tym warsztacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #6 Napisano 7 Lipca 2008 :659:to cie nieżle skasowali w tym warsztacie. Takie są niestety ceny w Warszawie:mad: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #7 Napisano 14 Sierpnia 2009 Witam Mam taki problem... Stuka tylko przy skręconych kołach+przyspieszaniu...Nie ma różnicy czy skręcam w prawo czy w lewo...Przy jeździe na wprost nic nie słychać... Przegub wewnętrzny czy zewnętrzny do wymiany Orientuje się ktoś jaka cena Przegubu wewnętrznego/zewnętrznego do B4 VR6 AAA Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martivw75 Zgłoś #8 Napisano 14 Sierpnia 2009 Witam.Ja stawiam na przegub zewnętrzny bo to on zasadniczo pracuje przy skręconych kołach i jeśli jest padnięty to własnie na zakrętach najwięcej będzie dawał znać o sobie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol1984kg Zgłoś #9 Napisano 1 Czerwca 2011 A ja mam tak, że puka tylko przy skręcie w prawo podczas przyspieszania. I to nie podczas manewrów na parkingu, ale na łukach przy 50km/h i więcej. Poradzi ktoś coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #10 Napisano 2 Czerwca 2011 A ja mam tak, że puka tylko przy skręcie w prawo podczas przyspieszania. I to nie podczas manewrów na parkingu, ale na łukach przy 50km/h i więcej. Poradzi ktoś coś? Najlepiej sprawdzić przeguby zewnętrzne i wewnętrzne. Jak sprawdzić: przegub zewnętrzny-złapać ręką półoś przy samym kole i próbować ruszać nią przód i w tył ruchem obrotowym tak jak byśmy chcieli ją ukręcić; przegub wewnętrzny-złapać półoś przy samej skrzyni biegów i ruszać nią góra-dół; Jeżeli czuć jakiś luz to znaczy że do wymiany. A z zawieszeniem wszystko ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #11 Napisano 2 Czerwca 2011 Najlepiej sprawdzić przeguby zewnętrzne i wewnętrzne.Jak sprawdzić: przegub zewnętrzny-złapać ręką półoś przy samym kole i próbować ruszać nią przód i w tył ruchem obrotowym tak jak byśmy chcieli ją ukręcić; przegub wewnętrzny-złapać półoś przy samej skrzyni biegów i ruszać nią góra-dół; Jeżeli czuć jakiś luz to znaczy że do wymiany. A z zawieszeniem wszystko ok? Nic dodać nic ująć -... i to dziewczyna...:dobrze karol1984kgPodobny objaw może występować również przy uszkodzonym łożysku piasty , lub wybitej tulei metalowo gumowej na wahaczu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volksmaniak Zgłoś #12 Napisano 12 Lipca 2011 Witam! Będę wdzięczny za pomoc, gdyż jestem na skraju wyczerpania nerwowego Problem : Stuki w prawym kole przy prędkości powyżej ok. 50 km/h Podczas jazdy na wprost, po krzywej. Przy ruszaniu zero problemów. Objawy : Drganie podłogi od strony pasażera podczas jazdy Przy podniesionym przodzie : -trzymając koło rękami w poziomie i szarpiąc jest duży luz, a szarpiąc rękoma w pionie - zero luzu Po zdjęciu koła - lewa ręka na drążku, prawa na zacisku - j.w. wyczuwalny luz Szarpałem półośką do siebie i od siebie = luz Szarpałem góra-dół, przód-tył = mały luz Nakrętka piasty dokręcona, wewnętrzny przegub też na bank dobrze dokręcony. Na pewno jest luz na drążku - dzisiaj go wymienię - nie sądzę by to powodowało aż taki luz całości. Moim zdaniem coś nie tak jest z przegubem wewn. i/lub zewnętrznym. I tutaj mam pytanie : Czy trop jest dobry ? Czy da się sprawdzić który przegub jest walnięty (gumy w bdb stanie) (wolałbym kupić nowy przegub, a nie wymieniać całą ośkę na używaną) ? Czy to dobry pomysł podlewarować jedną stronę, rozpędzić koło i wsłuchać się co w trawie piszczy ? Z góry dziękuję za pomoc - chciałbym własnymi ręcami rozprawić się z problemem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #13 Napisano 12 Lipca 2011 a ja mam pytanie czy przeguby wew z syncro 2.0 podejdą do vr6 ?? czy ktoś by mógł to znaleść w Etce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #14 Napisano 12 Lipca 2011 Półoś nie trzyma zwrotnicy tylko przekazuje napęd więc luz wzdłuż osi półosi jest dopuszczalny bo trzyma ją tylko pierścień rozprężny. Złap półoś przy skrzyni i poruszaj góra-dół i przód-tył. Nam nie może być luzu. Jak jest to przegub wewnętrzny do wymiany. Przegub zewnętrzny trzeszczy na zakrętach. Na dużym parkingu koła na maksa skręcone i gaz w podłogę. Przy skręcie w prawo testujesz lewy przegub i odwrotnie. Mi to wygląda na luz na sworzniu wahacza. Jedź na szarpaki, 20 PLN to nie majątek, powiedzą, gdzie jest luz. Wymień co trzeba i dopiero szukaj dalej jak problem nie ustąpi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #15 Napisano 12 Lipca 2011 Przegub zewnętrzny trzeszczy na zakrętach Oj nie zawsze , ja mam tak rozd...ony zewnętrzny przegub że trudno mi to nawet opisać i uwierzcie że na skręconych kołach jest cisza. Czy trop jest dobry ? Trop owszem dobry ale warto poczytać ten wątek żeby dokładnie wiedzieć co i jak się sprawdza i oczywiście tak jak kolega kzarczyn doradził jedż na szarpaki , sprawdzisz stan sworzni , końcówek , wykluczysz przy okazji możliwe inne usterki : łożysko ,tuleje na wahaczu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #16 Napisano 1 Sierpnia 2011 Kolego nie ten dział, Tu B3 i B4 rządzi : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volksmaniak Zgłoś #17 Napisano 15 Sierpnia 2011 Dziękuję za dotychczasową pomoc. Byłem na szaprakach i wyszlo, że wszystko jest OK. Wsiadłem z diagnostą do auta, przejechaliśmy kawalek i zasugerowal, że oska moze byc krzywa, ewentualnie jakis krzyzak w skrzyni biegow. Powieważ półoś miala luzy, kupiłem używkę z dwoma przegubami i wymieniłem. Zonk. Stuki caly czas byly. Kupiłem lozysko Fag'a, a przy wymianie dla pewności wymienilem dodatkowo sworzen wahacza, gdyz mial luzy i przy ruchu gora-dol slychac bylo stuki.Zonk - caly czas slyszalen jest : tuk-tuk-tuk-tuk, ktore nasila sie na zakrętach. Teraz obstawiam, ze moze poduszki pod silnikiem dają taki objaw, albo cos co przekazuje naped ze skrzyni na poloski, a jest przed przegubem wewn. Czy macie Panstwo jakies sugestie ? Lubie dlubac w pasku, ale wymienilem juz 3 elementy i jest zonk ;/ pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #18 Napisano 15 Sierpnia 2011 kup lepiej nowe przeguby;) wydatek niewiele większy (90zł-za jeden zewnętrzny), a masz pewność, że to nie będą zewnętrzne;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #19 Napisano 17 Sierpnia 2011 Czy macie Panstwo jakies sugestie ? Nie przychodzi mi nic innego do głowy jak gumy stabilizatora (nie te na łącznikach) tylko te przez , które stabilizator jest mocowany (chyba) do sanek. Ciężko jest je wymienić- znaczy nie wygodnie ale warto. U siebie też to przerabiałem , coś stukało i po zrobieniu całego zawieszenia szlag mnie chciał trafić gdy stukanie ustało po wymianie właśnie tych gum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volksmaniak Zgłoś #20 Napisano 17 Sierpnia 2011 Z tym przegubem to myślę, że aż takiego pecha nie mam Używana półoska z przegubami ma zero luzu i gumy w świetnym stanie, także mam nadzieję, że to nie to jest problemem. Jeżeli chodzi o łączniki stabilizatora, to wymieniłem te z przedniej części w kształcie grzybków - był na nich duży luz. Kupiłem też te gumy składające się z 2 części (na tylną stronę), ale po tym jak zorientowałem się ile dłubania z nimi i że nie ma wyczuwalnego luzu odpuściłem sobie ich wymianę. Chyba jutro wskoczę pod kanał i odrobię pracę domową - oby to było to... Dzięki za sugestię - jakby komuś jeszcze coś w tej sprawie wskoczyło do głowy, to chętnie wysłucham Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach