mcgiwer Zgłoś #1 Napisano 20 Czerwca 2008 Witam wszystkich, czy w pasku 3BG w sedanie rok 2001 można włączyć Szwedzkie światła vag-iem? Gdzieś czytałem tu na forum że była taka możliwość w sedanie. Ostatnio jeździłem C5 i tam wszystko włączało się automatycznie i trochę brakuje mi tych automatycznych świateł. Fajnie by było gdyby tutaj była taka możliwość włączenia tej opcji. Pozdrawiam Mariusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #2 Napisano 20 Czerwca 2008 Nie wiem co do możliwości włączenia tego VAG-iem, ja mam auto ze Szwecji i wiem o co chodzi, ale kiedyś z kolegą porównywałem nasze włączniki świateł i różniły się one jakimś stykiem, który właśnie trzymał te światła zapalone. Jeśli zapominasz o światłach, to jest teraz bardzo dużo dobrych automatycznych włączników świateł i są stosunkowo tanie i proste w montażu, więc można pomyśleć i nad takim wariantem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wicked Zgłoś #3 Napisano 20 Czerwca 2008 A co to te szwedzkie światła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #4 Napisano 20 Czerwca 2008 Światła do jazdy dziennej;) same się włączają, a jak robi się ciemniej można sobie jedynie przekręcić włącznik żeby zapalić zegary i podświetlanie elementów kokpitu;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #5 Napisano 20 Czerwca 2008 Vagiem to nie wiem czy jest taka opcja ale wiem ze w ASO dokładają takie moduły swiateł dziennych. Działa tak jak jest napisane powyzej. Do passata b6 kosztuje ok 100 zł. do b5 nie wiem bo sie nie interesowałem. Mam xenony i szkodzi to palnikom gdyz jak prekręcimy kluczyk swiatła sie zapalają a jak zapalamy silnik to zgasną i znów sie zapalą. Podobno nie powinno sie tak traktowac palniczków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgiwer Zgłoś #6 Napisano 20 Czerwca 2008 To szkoda, myślałem że jest to do załączenia przez kompa tak jak było w C5-ce, tam również miałem ksenony ale gdy przekręciłem kluczyk to światła się nie zapalały tylko dopiero kiedy zapaliłem silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #7 Napisano 21 Czerwca 2008 ponoć można vagiem,trzeba zobaczyć w opcjach w module komfortu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #8 Napisano 21 Czerwca 2008 Mam xenony i szkodzi to palnikom gdyz jak prekręcimy kluczyk swiatła sie zapalają a jak zapalamy silnik to zgasną i znów sie zapalą. Podobno nie powinno sie tak traktowac palniczków. kolego sa takie automatyczne włączniki że zapalaja światła 1-2 sekundy po odpaleniu auta więc nei szkodzi to palnikom a wiem bo teść ma taki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omnic Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2008 kolego sa takie automatyczne włączniki że zapalaja światła 1-2 sekundy po odpaleniu auta więc nei szkodzi to palnikom a wiem bo teść ma taki Miałem takie urządzenie poprzednim aucie tylko trzeba było to trochę zmodyfikować, bo jest przystosowane światła załączały sie po paru sekundach i działało to, gdy włącznik był w pozycji wyłączonych swiareł wiec nie było możliwości wyłączenia świateł całkowicie, gdy np. samochód stał z uruchomionym silnikiem ewentualnie pozycje. Kolega rozebrał włącznik zastosował parę przekaźników i efekt był taki, że światła zapalały w pozycji włączonej po paru sekundach od uruchomienia silnika i gasły po zgaszeniu silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #10 Napisano 21 Czerwca 2008 Miałem takie urządzenie poprzednim aucie tylko trzeba było to trochę zmodyfikować, bo jest przystosowane światła załączały sie po paru sekundach i działało to, gdy włącznik był w pozycji wyłączonych swiareł wiec nie było możliwości wyłączenia świateł całkowicie, gdy np. samochód stał z uruchomionym silnikiem ewentualnie pozycje.Kolega rozebrał włącznik zastosował parę przekaźników i efekt był taki, że światła zapalały w pozycji włączonej po paru sekundach od uruchomienia silnika i gasły po zgaszeniu silnika Nie wydaje ci się, że trochę zamieszałeś? W tych urządzeniach właśnie o to chodzi żeby światła zapalały się same przy przełączniku "wyłączone". Jak kolega przerobił to jak to się włączało? Bo tego ostatniego zdania nie rozumiem:confused: Przekaźniki same przekręcały przełącznik na "włączone":D:confused: A może przełącznik już zwsze był przekręcony na "włączone"? A może to ja tak z rana nie kminie co jest 5? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #11 Napisano 21 Czerwca 2008 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10502&highlight=automatyczny+w%B3%B1cznik http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7732&highlight=automatyczny+w%B3%B1cznik http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6359&highlight=automatyczny+w%B3%B1cznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgiwer Zgłoś #12 Napisano 21 Czerwca 2008 Próbowałem dzisiaj pobawić się z vagiem, ale nie mam pojęcia gdzie szukać tej opcji włączenia automatycznych świateł, czy ktoś wie jak to ustawić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 21 Czerwca 2008 Na stronie RossTecha masz rozpiskę, ale dla Phaetona: Central Electronics Control Module Coding Select 09 (Central Electronics) Coding Function 07 00001 - Daytime Running Lights on (Scandinavian Countries) 00002 - Daytime Running Lights on (USA and Canada) 00003 - Daytime Running Lights off (Rest of World) NOTE: USA and Canada DRL setting provides low beam headlights on, but not the instrument panel lighting or any other exterior lights normally used during darkness. O B5 nic nie ma... Jeśli bardzo zależy Ci na automatycznym włączniku świateł, można to zrobić na przekaźniku(-ach). Chwila zadumki i można wyrysować schemat. Zresztą pamiętam, że w Passacie ale przed liftem jest taki pin w kostce włącznika oznaczony TL (tageslicht), który służył do włączania zwory, aby zawsze działały światła dzienne. Jednak działało to tak, że przednie lampy uruchamiały się, a tył niestety nie. Z tego co pamiętam polskie chore przepisy nakazują, aby świecił tył i przód jednocześnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omnic Zgłoś #14 Napisano 21 Czerwca 2008 Nie wydaje ci się, że trochę zamieszałeś? W tych urządzeniach właśnie o to chodzi żeby światła zapalały się same przy przełączniku "wyłączone". Jak kolega przerobił to jak to się włączało? Bo tego ostatniego zdania nie rozumiem:confused: Przekaźniki same przekręcały przełącznik na "włączone":D:confused: A może przełącznik już zwsze był przekręcony na "włączone"?A może to ja tak z rana nie kminie co jest 5? Wiec od nowa; Urządzenie jest założone w pozycji przełącznika włączone światła, co daje nam możliwość w każdej chwili wyłączenia świateł np.na postoju Przekaźniki same nie przekręcały przełącznika tylko rozwiązywały problem halogenów i przeciw mgielnych na tym samym włączniku Teraz jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpmichu Zgłoś #15 Napisano 24 Czerwca 2009 Witam. Wiem, że odkopuje kotleta, ale znalazłem pewne info na sąsiednim forum Audi i zastanawiam się czy można to przeszczepić do passata??? Select 09 (Central Electronics) Coding Function 07 ?xxxx: Chassis 0 - Limousine 1 - Avant x?xxx: Driving Light Switch 0 - without Rain/Light Sensor (G397) 1 - with Rain/Light Sensor (G397) xx?xx: Trailer Hitch 0 - without Trailer Hitch 1 - with Trailer Hitch xxx?x: Headlights 0 - Halogen Headlights w/o Daytime Running Lights 1 - Halogen Headlights with Daytime Running Lights 2 - Bi-Xenon Headlights with Daytime Running Lights 3 - Bi-Xenon Headlights w/o Daytime Running Lights 4 - Bi-Xenon Headlights with Daytime Running/Tail/License Plate Lights xxxx?: Country 1 - Rest of World/Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries with Bi-Xenon 2 - Nordic Countries/Denmark/Croatia/Baltic Countries without Bi-Xenon 3 - USA/Canada with Bi-Xenon 4 - Canada without Bi-Xenon 5 - Special Vehicles Opis dotyczy Audi A4 B6. Czekam na opinię fachowców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #16 Napisano 24 Czerwca 2009 Z tego co pamiętam polskie chore przepisy nakazują, aby świecił tył i przód jednocześnie. Wreszcie! Ministerstwo Infrastruktury zmieniło rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich wyposażenia.Zgodnie z nowymi regulacjami, światła do jazdy dziennej w samochodach są wymagane tylko z przodu.Światła pozycyjne z przodu i z tyłu, a także podświetlenie tablicy rejestracyjnej nie muszą być włączone od świtu do zmierzchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpmichu Zgłoś #17 Napisano 24 Czerwca 2009 No to może możnaby jakoś uruchomić tą opcje w passacie B5 tak jak mają to wersje z USA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #18 Napisano 24 Czerwca 2009 Witam! Jeśli to prawda (o nowelizacji przepisów) no to może doczekałem się normalności w tym "chorym" kraju. Ja swojego Paska kupiłem w Austrii (oni też chyba rok musieli jeździć na światłach - teraz już nie) i własciciel miał zamontowane takie urzadzenie, że w momencie włączenia zapłonu zapalają sie na blacie kontrolki i tylko światła mijania z przodu - włącznik świateł oczywiście w pozycji OFF. W momencie kręcenia rozrusznikiem - światła mijania gasną. Po uruchomieniu silnika palą się tylko światła mijania bez postojówek, bez tylnych pozyzcyjnych, bez oświetlenia tablicy rejestr., bez oświetlenia zegarów. Pytałem sprzedającego o szczegóły tego urządzenia, ale nie umiał nic wyjaśnić poza tym że montował to autoryzowany Service VW/Audi i kosztowało to 80 euro. Próbowałem to coś zlokalizować ale VAG tego nie wykrywa a w dwóch warsztatach elektrycy samochodowi nie mieli pojęcia nawet gdzie tego szukać. Chciałem to zdemontować bo mnie 2 razy drogówka capnęła (jechali akurat za mną) - niby że jadę bez świateł. Akurat tak się złożyło, że dali sobie wytłumaczyć i nie dali mandatu, ale ostrzegli, że następnym razem będzie kara - a wiecie Panowie jak się mieszka w małym miasteczku i jeździ, to na ten sam patrol trafisz i 5 razy na dzień. Oczywiście można też włączyć normalnie światła mijania w pełnym zestawie (przód - tył) ale na samych mijania to jakoś "oszczędniej". Właściwie to do dziś nie wiem co mam za urządzenie zamontowane i w takim razie to je zostawiam. Może się doczekamy likwidacji tego durnego przepisu o konieczności jazdy na światłach okrągły rok - to pewnie wtedy będę je musiał znaleźć. A tak odnośnie tego obowiązku jazdy na światłach mijania to Austria bardzo mądrze to rozgrała. Jak przyszła moda na ten przepis z UE i od innych oszołomów to bez dyskusji w mediach wprowadzili ten obowiązek praktycznie z dnia na dzień. Jednocześnie ich organizacje ekologiczne, konsumenckie, jakieś społeczne agendy, powołały kilka niezależnych komisji do oceny skutków tego przepisu (tzn czy są jakieś korzyści) - po roku badań wszystkie komisje (chyba 5) orzekły że ten przepis nie poprawia ani bezpieczeństwa ruchu ani ekologii. Jak go wprowadzili tak go z dnia na dzień uchylili i z nikim nie dyskutowali. Mądry naród! Pozdrawiam i nie wiem co mam za urządzenie zamontowane. Może ma ktoś coś podpowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #19 Napisano 24 Czerwca 2009 (edytowane) Witam! Jeśli to prawda (o nowelizacji przepisów) no to może doczekałem się normalności w tym "chorym" kraju. Ja swojego Paska kupiłem w Austrii (oni też chyba rok musieli jeździć na światłach - teraz już nie) i własciciel miał zamontowane takie urzadzenie, że w momencie włączenia zapłonu zapalają sie na blacie kontrolki i tylko światła mijania z przodu - włącznik świateł oczywiście w pozycji OFF. W momencie kręcenia rozrusznikiem - światła mijania gasną. Po uruchomieniu silnika palą się tylko światła mijania bez postojówek, bez tylnych pozyzcyjnych, bez oświetlenia tablicy rejestr., bez oświetlenia zegarów. Pytałem sprzedającego o szczegóły tego urządzenia, ale nie umiał nic wyjaśnić poza tym że montował to autoryzowany Service VW/Audi i kosztowało to 80 euro. Próbowałem to coś zlokalizować ale VAG tego nie wykrywa a w dwóch warsztatach elektrycy samochodowi nie mieli pojęcia nawet gdzie tego szukać. Chciałem to zdemontować bo mnie 2 razy drogówka capnęła (jechali akurat za mną) - niby że jadę bez świateł. Akurat tak się złożyło, że dali sobie wytłumaczyć i nie dali mandatu, ale ostrzegli, że następnym razem będzie kara - a wiecie Panowie jak się mieszka w małym miasteczku i jeździ, to na ten sam patrol trafisz i 5 razy na dzień. Oczywiście można też włączyć normalnie światła mijania w pełnym zestawie (przód - tył) ale na samych mijania to jakoś "oszczędniej". Właściwie to do dziś nie wiem co mam za urządzenie zamontowane i w takim razie to je zostawiam. Może się doczekamy likwidacji tego durnego przepisu o konieczności jazdy na światłach okrągły rok - to pewnie wtedy będę je musiał znaleźć.A tak odnośnie tego obowiązku jazdy na światłach mijania to Austria bardzo mądrze to rozgrała. Jak przyszła moda na ten przepis z UE i od innych oszołomów to bez dyskusji w mediach wprowadzili ten obowiązek praktycznie z dnia na dzień. Jednocześnie ich organizacje ekologiczne, konsumenckie, jakieś społeczne agendy, powołały kilka niezależnych komisji do oceny skutków tego przepisu (tzn czy są jakieś korzyści) - po roku badań wszystkie komisje (chyba 5) orzekły że ten przepis nie poprawia ani bezpieczeństwa ruchu ani ekologii. Jak go wprowadzili tak go z dnia na dzień uchylili i z nikim nie dyskutowali. Mądry naród! Pozdrawiam i nie wiem co mam za urządzenie zamontowane. Może ma ktoś coś podpowie. Wyjmij przelacznik swiatel i sprawdz czy nie masz tam dolozonego kabelka.U mnie to bylo widoczne bo byla nieoryginalna izolacja.Tez mam Passata z Austrii i nie bylo zalozonych zadnych wymyslnych urzadzen ani ustawiane w kompie tylko ktos to zrobil w prosty sposob jakims kabelkiem w przelaczniku.Odcialem kabelek i po sprawie... Edytowane 24 Czerwca 2009 przez peter2906 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #20 Napisano 24 Czerwca 2009 VAGiem to tylko w B6 (2004-...). W starszych nie ma możliwości, gdyż włącznik świateł jest czysto mechaniczny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach