worthersee Zgłoś #1 Napisano 18 Czerwca 2008 Witam. Mam problem z alternatorem. Ostatnio zaświeciła się kontrolka ładowania oraz Alternator workshop na komp. Vag pokazal błąd : "17911 1503 35 10 alternator term df implausible signal" Nie było wogle ładowania wiec wymieniłem alternator na nowy. Wszystko było dobrze ale po przejechaniu 15km znowu to samo.... Ładowanie pokazuje od 12.03V do 14.30V przy wyższych obrotach silnika. Na pełnym obciążeniu (klima, kompresor od zawieszenia, muzyka ładowanie jest na poziomie 11.8-12.8). Ciągle jest błąd na vag i świeci się lampka. Co może być przyczyną ? Sprawdzalem mase od akumulatora i jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worthersee Zgłoś #2 Napisano 30 Czerwca 2008 problem rozwiazany. Jesli ktos by mial podobne problemy w przyszlosci to prosze sprawdzic kabelek pobudzajacy alternator idacy od zegarow do alternatora. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jotXjot Zgłoś #3 Napisano 10 Grudnia 2008 (edytowane) problem rozwiazany. Jesli ktos by mial podobne problemy w przyszlosci to prosze sprawdzic kabelek pobudzajacy alternator idacy od zegarow do alternatora. Pozdrawiam dziendobry koledzy, dzisiaj rano, niespodzianka, odpalil jak nowy, 5 minut jazdy i kontrolka AKU sie swieci, i na MFA pokazuje ALTERNATOR WORKSHOP. moglby ktos doradzic co i jak sprawdzic i jak to uleczyc? przyznam ze bardzo mi zalezy na czasie bo czeka mnei trasa, a nie znam zadnych elektrykow w okolicy, ktorzy nie krzykneliby 1000zl za wymiane na drugi alternator. dodam ze sprawdzone miernikiem, i na klemach AKU jest napiecie 11.8V czyli ładowania brak bede wdzieczny za wszelka pomoc. pozdrawiam Jakub ps... podlaczylem VAGa...nie znajduje zadnych bledow sprawdzalem fault'sy w bloku ENGINE...prosze o poprawienie mnie jesli robie cos nie tak. dziekuje Edytowane 10 Grudnia 2008 przez jotXjot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #4 Napisano 10 Grudnia 2008 jotXjot Potrzebny jest specjalistyczny sprzęt żeby sprawdzić alternator z B5. Jest tam elektroniczny regulator napięcia.. Czy przypadkiem ostatnio nie odpalałeś samochodu z kabli lub coś podobnego? Alternator rzadko tak sam z siebie się psuje. Być może tez wytarły się u Ciebie sztoki. Trzeba wyjąć i sprawdzić. Szczotki są zintegrowane z regulatorem.. koszt nie oryginalnego to ok 170 zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jotXjot Zgłoś #5 Napisano 10 Grudnia 2008 jotXjot Potrzebny jest specjalistyczny sprzęt żeby sprawdzić alternator z B5. Jest tam elektroniczny regulator napięcia.. Czy przypadkiem ostatnio nie odpalałeś samochodu z kabli lub coś podobnego? Alternator rzadko tak sam z siebie się psuje. Być może tez wytarły się u Ciebie sztoki. Trzeba wyjąć i sprawdzić. Szczotki są zintegrowane z regulatorem.. koszt nie oryginalnego to ok 170 zl. no wlasnie ze nei cudowalem nic z autem ostatnimi czasy... dzialal bez zajakniecia, nie dajac zadnych oznak (glosna praca, dziwne zachowanie auta lub kontrolek) ze ma umrzec...dzisiaj rano odpalilem autko, ruszylem, i po 3 minutach jazdy ikonka ładowania i ALTERNATOR WORKSHOP brak mi pomyslow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #6 Napisano 10 Grudnia 2008 Podejrzany nr 1 to regulator napięcia.. jest zintegrowany ze szczotkami wiec po wymianie masz odrazy nowe szczotki. Problem z tym ze żeby go dokładnie sprawdzić to trzeba mieć generator, który go odpowiednio wysteruje i sprawdzi.. maja go tylko specjalistyczne warsztaty. W ciemno jak wymienisz to może się okazać ze to nie to i kasa wyrzucona w błoto.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #7 Napisano 16 Grudnia 2008 Witam Niestety też mam Passata B5 (piszę niestety ponieważ kupiłem go pod koniec zeszłego roku a już dał mi nieźla po kieszeni). No i mam problem,podobnie jak kolega z powyższego tematu - alternator. Po właczeniu silnika kontrolka ładowania nie gaśnie natomiast na wolnych obrotach miga, na wyźszych świeci stale.P Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić??? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985 Zgłoś #8 Napisano 16 Grudnia 2008 Jam mam natomiast taki problem.Jakis czas temu zauwazylem ze swieci mi sie kontrolka aku.Pojechalem do mechanika-stwierdzil padniete diody.Zregenerowalem byly spalone dwie.U mechanika wszystko ok dziala pod domem wylaczam swiatla i wszelakie obciazenia aku,lampka zaczyna swiecic dodaje gazu,jakiekolwiek obciazenie(radio ogrzewanie tyl,szyby,swiatla)lamka gasnie co to moze byc?Zaznacze tylko ze raz tak sie dzieje raz nie:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #9 Napisano 17 Grudnia 2008 Tak jak pisałem kilka linijek wyżej.. porządny elektromechanik i generator żeby sprawdzić cały alternator. Nie ma cudów.. samo się nie sprawdzi i nie naprawi. Padająca cześć to komputerowy regulator napięcia.. sprawdzaliście tą część? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985 Zgłoś #10 Napisano 17 Grudnia 2008 znajdz dobrego elektromechanika w Nottingham to Cie pusciz torbami.Angole niestety sie cenia a umiejetnosci nijakie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #11 Napisano 17 Grudnia 2008 Jam mam natomiast taki problem.Jakis czas temu zauwazylem ze swieci mi sie kontrolka aku.Pojechalem do mechanika-stwierdzil padniete diody.Zregenerowalem byly spalone dwie.U mechanika wszystko ok dziala pod domem wylaczam swiatla i wszelakie obciazenia aku,lampka zaczyna swiecic dodaje gazu,jakiekolwiek obciazenie(radio ogrzewanie tyl,szyby,swiatla)lamka gasnie co to moze byc?Zaznacze tylko ze raz tak sie dzieje raz nie:( Ja obstawiam że któraś z diód niełączy:p i dlatego tak się dzieje. Jak jest styk to gaśnie kontrolka a jak nie to świeci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985 Zgłoś #12 Napisano 17 Grudnia 2008 ok ale diody byly wymieniane wie c teraz powinno byc chyba ok,wkoncu go regenerowali wiec cos takiego by zauwazyli a poza tym to musza jakos po regeneracji alternator sprawidzic.sadze ze przyczyna lezy gdzie indziej ale gdzie to juz nie wiem.czas go opylic i kupic cos duzo nowszego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #13 Napisano 17 Grudnia 2008 Po tym jak zrobili diody to mogli tylko sprawdzić przejście na wirniku.. a kompletny test alternatora to całkiem inna bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzes 71 Zgłoś #14 Napisano 17 Grudnia 2008 witam mogę troche pomóc. Proponuje na początek kupić miernik aby mieć możliwosc sprawdzenia ładowania niezależnie od odczytu na aucie.Puzniej po odpaleniu auta należy sprawdzić napięcie na samym alternatorze czyli dotykając obudowy i plusa. Poziom ładowania przy dobrym alterze wynosi od 13,2 do 14,2. Jeżeli jest inny to jest problem. Najczęstrze usterki to; uszkodzone sprzęgiełko jezeli przepuszcza to kontrolka mruga ,zapala sie pod większym obciązeniem. Jak jest zatarte to często następuje zerwanie wirnika który po wyłączeniu silnika raptownie staje i się okręca na osi. Sprzęgiełko można sprawdzić.Po sciągnięciu paska złapać ręką obrucić raptownie w prawo i zatrzymać ręka jak wirnik sie obraca dalejto jes ok. Następny obiaw niskie ładowanie.PRZYCZYNA;zuzyty szczotkotrzymacz z regulatorem napięcia.Następny obiaw.Kontrolka pali się i całkowity brak ładowania poniżej 12v.PRZYCZYNA ukręcony wirnik uszkodzone diody prostownicze uszkodzony stojan lub ma zwarcie do masy.I NAJWAŻNIEJSZE WYMIENIAJ CZĘSCI PEŁNE CZYLI MOSYEK PROSTOWNICZY A NIE DIODY REGULATOR NAPIĘCIA A NIE SZCZOTKI DLATEGO że alter w stanie zwarcia może ładować nawet do 18 20v co grozi popaleniem komputerów i instalacji elektrycznej. I ostatnia uwaga, często jest słaba masa między klemą akumulatora a nadwoziem wartość ładowania na alternatorze a aku nie może być miejsza niż 0.3volta czyli alter 13.8 aku 13.6v to ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal1985 Zgłoś #15 Napisano 18 Grudnia 2008 dzieki za odpowiedz czyli musze kupic miernik i sprawdzic bo takowego sie jeszcze w uk nie dorobilem :-) moglem dac 50 dyszek wiecej i mialbym nowy i swiety spokoj a tak same problemy ale i tak pojdzie do zyda i czas na rocznik 2001-02 130km bo 110km fajne ale juz nie czuje tego ciagu.Przyzwyczajenie szybko mnie dopadlo i czas na zmiane.Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi162 Zgłoś #16 Napisano 1 Stycznia 2010 mam problem z alternatorem, świeci się kontrolka aku i wyskakuje komunikat alternator workshop. Byłem u znajomego elektromechanika wymienił trzymaki szczotek i same szczotki i przez 60 km było ok. Teraz jak odpalam samochod świeci sie kontrolka i wyskakuje komunikat, dopiero jak przejadę kilka lub kilkanaście km gaśnie i już nic sie nie dzieje. Może ktoś miał podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zalik Zgłoś #17 Napisano 1 Stycznia 2010 podbijam temat. u mnie objawy tak jak u kolegow powyzej. czyli auto odpala ale swieci sie kontrolka aku oraz wyskakuje info alternator workshop ale do tego wszystkiego zupelnie nie dziala wspomaganie. pozatym jestem 60km od domu i nie wiem jak wrocic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #18 Napisano 2 Stycznia 2010 swieci sie kontrolka aku oraz wyskakuje info alternator workshopale do tego wszystkiego zupelnie nie dziala wspomaganie. to pewnie paska klinowego już nie ma... lub napinacz się rozleciał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwLuKaSvw Zgłoś #19 Napisano 3 Stycznia 2010 Ja bym jeszcze radził sprawdzić stan przewodów prądowych (głównych) jak wyglądają końcówki czy nie są skorodowane i przede wszystkim czyste w miejscach łączenia. To do ogólnego tego tematu. A w przypadku ostatniego to faktycznie brak paska w pasku . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi162 Zgłoś #20 Napisano 6 Stycznia 2010 nie kupujcie tanich (czytaj chińskich) części przy regeneracji alternatora, tani regulator napięcia wytrzymał 60 km!!! Zachodziłem w głowę co może być przyczyną tego że nie mam ładowania i w życiu bym nie przypuszczał że to część, która przed chwilą była wymieniona:/ wymieniłem na orginał, 2x droższy i śmigam aż miło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach