Grucha... Zgłoś #1021 Napisano 8 Września 2014 Pokazywał mi mapy i wykres dla lpg pokrywal się z wykresem Pb. To, że mapy w programie LPG się pokrywają to o niczym nie świadczy. Póki nie ma zrobionej diagnostyki silnika na PB to tak naprawdę nie wiadomo czy mapa wzorcowa PB, którą wyrysował sobie sterownik LPG na podstawie czasów i ciśnienia jadąc na PB jest właściwa. Na jakich podzespołach masz LPG?? Jeszcze jedno pytanie czy "przypchany" katalizator może miec wpływ na zwiększone spalanie w tym modelu (sonda za i przed kat.) Przy pchany kat może mieć wpływ na wylot spalin, może je po prostu ograniczać przez co auto będzie słabsze, a wraz z tym może się zwiększyć spalanie bo kierowca może bardziej wciskać pedał gazu. Ale od tego jest druga sonda diagnostyczna, która czuwa nad sprawnością katalizatora. Co prawda nie zawsze się jej wskazania sprawdzają. Na kata i sondy można zrobić kilka testów VAG-iem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_ Zgłoś #1022 Napisano 8 Września 2014 Diagnostyka na Pb? Chodzi o test vag-iem? Auto scan nic nie wykrył poza bzdurami z katalizatorem.Co do testow spalania na Pb bedą w tym tygodniu przy tych samych warunkac hco na Lpg. Instalkę mam na sterowniku Zenit na reduktorze KME (170KM), wtryski Hana. Przed zagazowaniem średnie spalanie 10-11 L Pb - sprawdzone na dystansie 5000KM. Jesli chodzi o test kata przez vag to był robiony i bląd wywaliło i silniczek na desce zapalony był ale to dawno.... narazie nic się z kat nie dzieje oprócz tego że coraz bardziej się zapycha a nowy 1200 wiec narazie odpuszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #1023 Napisano 8 Września 2014 Przed zagazowaniem średnie spalanie 10-11 L Pb - sprawdzone na dystansie 5000KM. Nie wiem jaki masz styl jazdy ale dla porównania u mnie z dystansu 5000 KM - cykl mieszany - komputer pokazał ostatnio 8,7 l/100 Pb tak więc błędu szukałbym w zasilaniu Pb i mechanice auta a nie LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_ Zgłoś #1024 Napisano 8 Września 2014 Niestety nie mam fis-a, auto na Pb według mnie pali tak jak mam zapisane w książce (10,5L na 100 cykl mieszany), zbiornik starcza na zasięg 600-630 KM. Ponadto auto mam po rodzicach kupili w Pl w salonie jako nowe w 07/2002 obecny przebieg 163 tys. od zawsze Tato mówił że beny poniżej dychy nie bierze:( no może raz udało się zejsć na 9,7 ale to bardzo spokojna jazda bez ładunku. W porównaniu do np autka jakim jest małe clio III z silnikiem 1.2 to nie jest źle bo mamie clio pali 7,5-8/100 w mieście pb więc wynik 10-11 pb dla pasia nie jest dla mnie straszny natmiast 20l LPG już irytuje:( i pewnie dla silnika nie jest zdrowe Auto ogólnie jest bez przygód i w stanie bdb bo od nowości w jednych rękach na bierząco serwisowane (od 9 lat) w rekach jednego mechanika. W maju tego roku ściagana była pokrywa zaworów , nowe uszczelniacze wałków , rozrząd , miska była ściągnięta i wymyta zresztą góra również, dopiero po montażu lpg zaczęły sie dziać jajka:) a to katalizator, a to spalanie, a to wtryskiwacz (gazu) padnięty(już wymieniony) miały być oszczędności a jest inaczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #1025 Napisano 8 Września 2014 Coś jest nie tak bo 20 l lpg to spala 4.2 V8 w Audi. Może zmień mechanika, niech ktoś inny zerknie ood maskę... Uklad chłodzenia sprawny? Termostat, czujniki, płyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_ Zgłoś #1026 Napisano 8 Września 2014 Coś jest nie tak bo 20 l lpg to spala 4.2 V8 w Audi. Może zmień mechanika, niech ktoś inny zerknie ood maskę... Uklad chłodzenia sprawny? Termostat, czujniki, płyn? No tak własnie rozchodzi mi się o te 20 litrów lpg Uklad chłodzenia sprawny jak najbardziej mechanika raczej nie zmienie ale gazownika chyba muszę. Trochę poczytalem na forum i zastanawiam się na sondą lambda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #1027 Napisano 8 Września 2014 Diagnostyka na Pb? Tak diagnostyka... Odczytanie błędów (auto scan) to dla mnie nie diagnostyka. Diagnostyka to przede wszystkim sprawdzenie wszelkich dostępnych parametrów pracy silnika. Jesli chodzi o test kata przez vag to był robiony i bląd wywaliło i silniczek na desce zapalony był ale to dawno Jaki błąd?? Jaką wartość osiągnął kat po teście?? Czy sondy przeszły test?? Czy sondy w ogóle pracują?? Ja dawno to teraz kat może stać kołkiem, ale przy takim przebiegu powinien być w stanie nienagannym... narazie nic się z kat nie dzieje oprócz tego że coraz bardziej się zapycha a nowy 1200 wiec narazie odpuszcze Ten nowy za 1200zł też szału nie zrobi ori jest trochę droższy... Ja swój ok 1,5 roku temu sprzedałem za 300zł z większym przebiegiem niż Twój i podobno działa jak należy. Zawsze można kat out i O2 OFF i jedna tykająca "bomba" w kilkunastoletnim aucie z głowy. Auto ogólnie jest bez przygód i w stanie bdb bo od nowości w jednych rękach na bierząco serwisowane (od 9 lat) w rekach jednego mechanika. Czy owy mechanik kiedykolwiek zapiął komputer i zrobił w tym aucie logi dynamiczne??? Uklad chłodzenia sprawny jak najbardziej mechanika raczej nie zmienie ale gazownika chyba muszę. Powodzenia życzę dobrego fachmana do Zenita. Na tego Staga co tak niektórzy psioczą dostałbyś dużo wskazówek nawet i na tym forum. Z Zenitem tak łatwo nie będzie. Trochę poczytalem na forum i zastanawiam się na sondą lambda ? Jak masz na zbyciu 400zł, bo około tyle kosztuje ori Bosch to wymieniaj... Hehe.. Sonda jest szerokopasmowa jest kilka sposobów, aby ją sprawdzić, ale niech Twój mechanior się wykaże... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r4d3oN Zgłoś #1028 Napisano 8 Września 2014 Grucha lepiej bym tego nie ujął 99 % mechanikow nigdy nie zrobiło logow (bo nie wie jak) a jak zapytasz o sprawdzenie szczelności całego układu w 1.8t to robią wielkie oczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #1029 Napisano 11 Września 2014 witam mam silnik 1.8 tsi bzb znalazlem taka instalacje do mojego auta warsztat twierdzi ze sie nada co myslicie o tym http://www.autogas-lpg.pl/oferta/cat21/64montaz_instalacji_gazowej_omvl_dream_xxi_id.html wogule ma ktos taki silnik z gazem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_ Zgłoś #1030 Napisano 12 Września 2014 Tak diagnostyka... Odczytanie błędów (auto scan) to dla mnie nie diagnostyka. Diagnostyka to przede wszystkim sprawdzenie wszelkich dostępnych parametrów pracy silnika. Które logi dynamiczne (grupy) mam wrzucić do analizy? Mam również logi z testów statycznych sondy i kata, cewek. Co dziwne wszystkie testy sonda+ katalizator wyszły ok, pomimo błędu (sporadyczny) katalizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #1031 Napisano 12 Września 2014 Logi na PB, a przed tym kasowanie błędów nawet jak ich nie ma. Dynamicznie 002+033, 003+020, 115+118. testy sonda+ katalizator wyszły ok, pomimo błędu (sporadyczny) katalizatora. Jaki błąd. Po teście nie tylko liczy się wynik w ostatnim okienku, ale też współczynnik z okienka 3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_ Zgłoś #1032 Napisano 12 Września 2014 (edytowane) Logi na PB, a przed tym kasowanie błędów nawet jak ich nie ma.Dynamicznie 002+033, 003+020, 115+118.. Tak wszystkie błędy przed testem kasowałem. Co do grup powyżej zorbię dziś bo z wymienionych dla dynamicznych mam tylko 002. Jaki błąd. Po teście nie tylko liczy się wynik w ostatnim okienku, ale też współczynnik z okienka 3. Błąd kata poniżej: "16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-10 - - - Intermittent" W której grupie to okienko numer 3? Bo statyczne i dla lambdy mam wszystkie, chętnie podeślę do wglądu. Edytowane 12 Września 2014 przez michal_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #1033 Napisano 12 Września 2014 Ale przed tymi logami też skasuj. Jak masz jakieś to wrzuć na VAG LOG i linki tu wstaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_ Zgłoś #1034 Napisano 12 Września 2014 (edytowane) Jak masz jakieś to wrzuć na VAG LOG i linki tu wstaw. Bardzo bym chciał ale po kliknięciu "dalej" w Vag-Log niestety nic się nie dzieje:( - - - - - aktualizacja - - - - - Ok udało się .. http://vaglog.rtnet.pl/log_185887.html - - - - - aktualizacja - - - - - i np. grupa 34 http://vaglog.rtnet.pl/log_185888.html oraz dynamiczny np. grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/log_185889.html Edytowane 12 Września 2014 przez michal_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #1035 Napisano 12 Września 2014 Te logi wyglądaja wporzdku, zrób dynamicznie te co podał Grucha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #1036 Napisano 12 Września 2014 witam mam silnik 1.8 tsi bzb znalazlem taka instalacje do mojego auta warsztat twierdzi ze sie nada co myslicie o tym http://www.autogas-lpg.pl/oferta/cat21/64montaz_instalacji_gazowej_omvl_dream_xxi_id.html wogule ma ktos taki silnik z gazem ko cos doradzi z kolegow bardzo bede wdzieczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_ Zgłoś #1037 Napisano 12 Września 2014 (edytowane) Te logi wyglądaja wporzdku, zrób dynamicznie te co podał Grucha. Witam ponownie, Bardzo chciałem zrobić dziś resztę logów dynamicznych które podał Pan Grucha. Niestety na samym początku przy logu 002 w trakcie jazdy usłyszałem huk po czym pojawiła się z miejsca kontrolka ESP (już nie gaśnie) nie można jej też skasować oraz błędy, bardzo fajnie widać to w logu przy obrotach 5280 jak nagle coś siędzieje z pojazdem, więc jednym słowem auto kaput... będę wdzięczny za rady i pomoc , błędy i ciekawy lod 002 poniże log: http://vaglog.rtnet.pl/log_185933.html błędy: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-00 - - 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-00 - - Edytowane 12 Września 2014 przez michal_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #1038 Napisano 13 Września 2014 Albo padła Ci przepływka, albo pojawiła się przerwa w obwodzie przeplywomierz - ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_ Zgłoś #1039 Napisano 13 Września 2014 (edytowane) Albo, albo Doradzicie kogoś w Wawie kto by siętym zajął? A korzystając z okazji czym będzie różnił się przepływomierz w ASO za 680 od tego z alle... za 380-450, Edytowane 13 Września 2014 przez michal_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #1040 Napisano 13 Września 2014 Przecież mówiłeś, że masz porządnego mechanika, który ogarnia to auto. Zamiast szukać nie wiadomo kogo sprawdź wtyczkę przepływki, przejrzyj instalacje, jak nie masz miernika czy nie wiesz jak pomierzyć to przynajmniej organoleptycznie i sprawdź czy zacznie mierzyć. Możesz poszukać kogoś w okolicy z AWT, aby podmienić przepływkę i zrobić loga. Możliwości jest wiele. PS. Zbaczamy z tematu o LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach