Skocz do zawartości
Gość sfaragdas

Montaż Klimatyzacji manualnej w aucie bez klimy.

Rekomendowane odpowiedzi

no własnie mam czynnik bo nabijałem bo mi troche uciekło bo mam chłodnice zgnita

 

sprawdź jeszcze raz czy masz odkręć nakętke zaworu i lekko czyms naciśnij i zobacz czy pójdzie gas bo podejżewam że juz nie ma czynnika skoro masz zgnitą chłodnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak byscie mi powiedzieli gdzie jest bezpiecznik od klimy to był bym wam bardzo wdzieczny a nawet jak nie bylo czynnika to kompresor chodził bo sprawdzałem kiedyś wiec nie wiem o co chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz na pokrywie od bezpieczników tam masz wszysctkie bez pieczniki opisane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nawet jak nie bylo czynnika to kompresor chodził bo sprawdzałem kiedyś wiec nie wiem o co chodzi

Może masz też padnięty czujnik ciśnienia. Bo jeśli nie miałeś czynnika, to kompresor nie powinien się włączyć. Sprawdź też przewody czy nie są gdzieś przetarte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie jest ten czujnik ciśnienia jeśli można wiedzieć a to cos o bok aku jes tobre a bezpieczniki mam wszystkie opisane i sprawne bo sprawdzałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest na przewodach aluminiowych tam gdzie wchodzą już do wnętrza samochodu. Ale możesz mieć też bliżej filtra powietrza.

Sprawdź czy prąd dochodzi do tej kostki przy kompresorze. Może w samym kompresorze coś padło.

Edytowane przez szkielo82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Widzę że temat już dawno nie odgrzebywany...

Co do tego kompresora to czym on jest sterowany ?

Wiem że +12V i masa, masa z budy a ten +12V skąd idzie (zielony przewód z czarnym paskiem) szukałem i doszedłem do mnóstwa kabli a nie chce całej instalacji odizolowywać.

Jeżeli dobrze wyczytałem muszę wymienić tylko tą prawą stronę nadmuchów w której jest osadzony nagrzewnica klimatyzacji?

 

Mam jeszcze parę pytań na temat sterowania klimą, ale to później, chyba że ktoś może zapodać jakiś schemat elektryczny...

 

Wielki szacun dla autora tematu :kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Widzę że temat już dawno nie odgrzebywany...

Co do tego kompresora to czym on jest sterowany ?

Wiem że +12V i masa, masa z budy a ten +12V skąd idzie (zielony przewód z czarnym paskiem) szukałem i doszedłem do mnóstwa kabli a nie chce całej instalacji odizolowywać.

Jeżeli dobrze wyczytałem muszę wymienić tylko tą prawą stronę nadmuchów w której jest osadzony nagrzewnica klimatyzacji?

 

Mam jeszcze parę pytań na temat sterowania klimą, ale to później, chyba że ktoś może zapodać jakiś schemat elektryczny...

 

Wielki szacun dla autora tematu :kumple

manualną klimę włącza przycisk pod pokrętłami któy jest chyba połączony z bezpiecznikiem/przekaźnikiem i to chyba do tego przycisku musisz podciągnąć ten przewód przez w/w rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz do jakiego auta jaki potrzebujesz schemat i czy to jest fabryczna klima.

Oczywiście w klimie ręcznej sam przycisk nie uruchamia kompresora; w obwodzie jest jeszcze czujnik ciśnienia gazu, czujnik temp. zewnętrznej, czujnik temp. parownika. Dopiero te wszystkie elementy sprawne pozwolą na włączenie kompresora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisz do jakiego auta jaki potrzebujesz schemat i czy to jest fabryczna klima.

 

Klima jest od b3 G60 '90r a ja chciałbym wstawić do mojego AAZ.

Mam już chyba wszystko nawet łapę i napinacz od TDI za free od wujka:)

 

Żeby nie było tak kolorowo to mam problem w odkręceniu jednego węża z zaworu rozprężnego ;( Chyba że ma ktoś pomysł/patent...

 

Drugi problem może być z czynnikiem bo to chyba na ten stary czynnik, chyba że się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj co na sprężarce pisze R22 czy R134A ja mam wszystko z R22 wymieniłem olej na syntetyczny + nowy filtr i śmiga na R134A. To bardzo podobne czynniki pod względem parametrów parowania/skraplania tylko należy wymienić to co napisałem. Pasowało by wymienić też zawór rozprężny ale i na tym na R22 wszystko śmiga tylko ciut słabiej chłodzi. 134 jest syntetyczny i niby bardziej agresywny dlatego w nowych autach są rurki aluminiowe zamiast weży gumowych ponoć bardziej wytrzymałe :). U mnie śmiga 20 letnia instalacje 3 rok bez ubytku gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam już chyba wszystko nawet łapę i napinacz od TDI za free od wujka
Pasowałoby jeszcze zamontować alternator ze sprzęgłem, bo pewnie prędzej czy później pojawi się problem wibrowania i denerwujących odgłosów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pasowałoby jeszcze zamontować alternator ze sprzęgłem, bo pewnie prędzej czy później pojawi się problem wibrowania i denerwujących odgłosów

 

Może i dobrze piszesz ale nie mam pojęcia o tym sprzęgiełku.

Może jakieś foto?

W sumie to chciałbym jakiś większy alternator 120A???

 

Przeczytaj co na sprężarce pisze R22 czy R134A

 

nie wiem czy tam da się coś odczytać :)

 

ja mam wszystko z R22

 

co tzn wszystko?

 

wymieniłem olej na syntetyczny + nowy filtr i śmiga

 

To w kompresorze jest jakiś olej?

 

Pasowało by wymienić też zawór rozprężny

 

Może i tak zrobię bo nie mogę odkręcić węża od niego (piskam WD40 2dzień i nie idzie)...

 

U mnie śmiga 20 letnia instalacje 3 rok bez ubytku gazu.

 

Też tak chcę :)

 

Puki co to tylko dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

 

---------- Post added at 15:06 ---------- Previous post was at 14:45 ----------

Edytowane przez Alex360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup to

 

http://allegro.pl/filtr-osuszacz-klim-vw-passat-b3-88-93-nowe-i1582239199.html

 

ten olej

 

http://allegro.pl/olej-klimatyzacji-fuchs-pag-100-i1591156269.html

 

przedmuchaj skraplacz i rurki azotem parownik zostaw przewód odkręć będzie działać szkoda kasy

 

w sprężarce masz korek do spuszczania i napełniania olejem

 

a jak ci nocki nie szkoda to poczytaj to

 

http://www.forum.klimatyzacja.pl/index.php

 

ze zrozumieniem oczywiście ja czytałem dwa tygodnie po nocach :)

 

Jak pisałem 134a będzie działał tylko jest syntetyczny i wymaga oleju syntetycznego jak się zagłębisz w temat to przeczytasz że klima niedługo będzie na co2 lub lpg problemem są wysokie temperatury skraplania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem czy ten kompresor sprawny jest. Osuszacz na pewno trzeba kupić nowy a lekturę przestudiuję na pewno :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawny B3 sie nie psują

Jacek -a jaki masz model spreżarki?

Mój Sanden SD709 chłodzi jak marzenie , tylko klekoce niemiłosiernie, wszystko jest sprawne ,nowa chłodnica i osuszacz,działa "norm i max"...miód malina...tylko ten klekot.

Już w niemcowni przechrzcili go na R134 bo jak wymieniałem osuszacz to był z '92 roku i z opisem ze R134, zaworu rozprężnego raczej nie wymienili.

Zastanawia mnie sprężarka typowa pod R134 ,koło pasowe (mam klinowe paski) przełożyłbym swoje (nowe łożysko) , tylko co z łapa, i wężami bo z tego cow wiem w B4 były inne mocowania w sprężarce-u mnie są nakręcane.

Zastanawia mnie jak to wygląda w betrójkach które już fabrycznie miały układ na R134 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawia mnie jak to wygląda w betrójkach które już fabrycznie miały układ na R134 ?

 

Jest takie same jak w B4.

Musiał byś przewody zmieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności