kserkses Zgłoś #1 Napisano 9 Czerwca 2008 wczoraj był spot w Krapkowicach a wracając stała się tragedia a więc odpowiadam co się stało: przy 220 autko zrobiło piii ...piiii ...piii zaczeła migać czerwona kontrolka ciśnienia oleju w dwie sekundy później tryb awaryjny no i jak już zjechałem na pobocze to zgasł i już nie zapalił, (prawie płakałem jak widziałem czerwoną turbinę a silnik ani mru mru, mam nadzieję że żyje jeszcze tak czerwona była ze cztery minuty)tak jakby aku padł nie chciał zakręcić wszystko przygasało. z AC wezwałem holownika przyjechał nawet szybko w ciągu 1,5 godziny;) w domu z autkiem byłem o 23 z groszami Dziś vag-com poszedł w ruch (tu podziękowania dla ARTUJ że mi go wgrał) no i mi błędy nie związane z ciśnieniem oleju wyskoczyły: 16395 coś tam jakiś czujnik zmiennych faz wałka rozrządu czy jakoś tak a drugi to: 16717 jakiś tam czujnik stukowy miejsce dwa czy jakoś tak autko dziś zapaliłem na nowym aku i klepał jak diesel z 1965 roku przy 2000obr/min włącza się kontrolka ciśnienia oleju zgasiłem i nie ruszam jutro o 18-stej znajomy mechanik z volkswagen tychy będzie u mnie go badał, mam nadzieje że to tylko napinacz łańcuszka co o tym myślicie ? post zdubluje na forum w innym temacie by wszyscy czytali, może ktoś coś dopowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 9 Czerwca 2008 Takie elementy w silniku AWT występują . Poz. 14 to czujnik spalania stukowego 2 (G66) Na rys napinacz łańcucha rozrządu wyposażony w zawór zmiennych faz rozrządu(od Twojego AWT) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #3 Napisano 9 Czerwca 2008 Jak Diesek powiadasz? I Ciśnienie spadło? Nie chcę Cię martwić, ale w najgorszym przypadku wyrobiła się panweka i wali o wał korbowy. Czyli zarówno wał jak i korbowód do wymiany. W trochę lepszym wałek rozrządu poszedł się kochać. Ale wałek to nie raczej - miałeś typowe objawy zatarcia panewki. Mi się kiedyś to w oplu stało i identycznie. Najpierw silnik ani mru mru, potem stukał jak głupi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #4 Napisano 9 Czerwca 2008 czy to możliwe że jak szlag trafił(rozpadł się?) hydrauliczny napinacz łańcuszka rozrządu to przy obrotach 2000obr/min traci ciśnienie? i dlaczego ten czujnik spalania stukowego może jedno pociąga drugie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #5 Napisano 9 Czerwca 2008 Jak Diesek powiadasz? I Ciśnienie spadło? Nie chcę Cię martwić, ale w najgorszym przypadku wyrobiła się panweka i wali o wał korbowy. Czyli zarówno wał jak i korbowód do wymiany. W trochę lepszym wałek rozrządu poszedł się kochać. Ale wałek to nie raczej - miałeś typowe objawy zatarcia panewki. Mi się kiedyś to w oplu stało i identycznie. Najpierw silnik ani mru mru, potem stukał jak głupi... tylko mi wali ewidentnie z góry właśnie przy napinaczu łańcuszka rozrządu a co do obróconej panewki miałem kiedyś taki przypadek w innym autku ale to wtedy silnikiem szarpie we wszystkie stronyno i ciśnienia nie było już po zapaleniu a ten pracuje równo i ma ciśnienie do 2200obr/min potem traci, tylko klepie przy tym napinaczu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #6 Napisano 9 Czerwca 2008 wyrazy współczucia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #7 Napisano 12 Czerwca 2008 panowie, napinacz łańcuszka rozrządu wyjęty nie ma ewidentnych śladów uszkodzenia (komputer pokazał błąd 16395) więc jutro w ciemno jadę kupić nowy (majątek:mad:) Mam pytanie do ludzi w temacie czy uszkodzony napinacz może powodować przy obrotach 2000/min włanczanie się kontrolki ciśnienia oleju?????? i klepanie zaworów???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 12 Czerwca 2008 Jaki majątek? Do twojego napinacz kosztuje około 400 zeta. Jakbyś miał ADR-a to byś dopiero mógł płakać. 1400 zeta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 12 Czerwca 2008 Jaki majątek? Do twojego napinacz kosztuje około 400 zeta. Jakbyś miał ADR-a to byś dopiero mógł płakać. 1400 zeta Damian o to chodzi , że w tym silniku (AWT) jest taki napinacz ( drogi) jak w naszych ADR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 12 Czerwca 2008 No właśnie przed chwilą znalazłem posta na forum z ceną tego napinacza do AWT. Jednak to tez "unikatowy" model silnika Cena w ASO - 1680 zeta. No teraz może trochę mniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #11 Napisano 13 Czerwca 2008 nic mniej nic więcej w ASO w Tychach 1680zł no i łańcuszek 270zł no i uszczelki koło 160zł już zamówiłem:mad: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #12 Napisano 17 Czerwca 2008 witam dziś moje autko obadał mechanik i się okazało że napinacz łańcucha jest ok,to lekkie klepanie było z samoregulatorów na zaworach,a wina to była złego oleju ,wymieniłem na MOBIL 15w40 ,i to klepanie jakby ucichło prawie nie słychać,zobaczymy jak troche pojezdze ,tak to jest jak sie wlewa tani g..niany mineral zamiast półsyntetyka,teraz nie miałem wyjscia musiałem już wlać mineral ale mobila pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #13 Napisano 17 Czerwca 2008 ja bym najpierw profilaktycznie sprawdził cisnienie oleju. może padła pompa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #14 Napisano 19 Czerwca 2008 ciśnienie oki, dziś auto odpalone i nadal ten problem w dodatku kopci na biało, turbo wyjęte a tu zonk heh... rozsypało się, zawiozłem do regeneracji to gość mi powiedział że nie ma co regenerować w niej wiec wymiana całego środka (koszt 1300zł) jutro odbieram. Robi mi to firma do której wożą turbinki z ASA VW i SEAT www.turboserwis.com.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #15 Napisano 25 Czerwca 2008 heh... trzy tys zł. włożone auto nie gada teraz zmieniam pompe oleju bo najprawdopodobniej jakiś zawór w pompce odpowiedzialny nie trzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Walter Zgłoś #16 Napisano 25 Czerwca 2008 Oj współczucie, sam mam AWT ale póki co nic się nie dzieje, ma już nalatane 189 tys. pewnego przebiegu, napisz jak możesz ile masz nalatane że tak po kolei się posypalo łącznie z turbawką, i na jakim oleju jeździsz. Życze Ci powodzenia, tak na pocieszenie jak zrobisz Pasia to na długo będziesz miał głowę spokojną, tylko lać i śmigać Trzymaj się! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukt5 Zgłoś #17 Napisano 25 Czerwca 2008 Witam W moim A6 AWT wymienialem juz ten napinacz bo klepal i tez wchodzilo cisnienie oleju.Po wymianie bylo ok az do dluzszej trasy.W trasie znowu piszczalo mi cisnienie i zaczal sie odzywac napinacz.Na forum AKP dowiedzialem sie ze w silnikach AWT byla nawet akcja serwisowa w USA.Polegala na plukaniu kanałów olejowych i wymianie pompy oleju.Ja u siebie zrobilem to samo.W misie olejowej byl nieziemski syf.Wymienilem pompe oleju(smialo mozna zastosowac zamiennik) i dopiero teraz mam spokoj a przejechalem od tego czasu ponad 10tys km.Napinacz tez nie grzechocze.Dodam ze do silnika AWT jest inny filtr oleju.Numer czesci 068115561F,to jest specialnie i tylko do AWT-jest wiekszy a gwint ten sam co inne,dlatego czesto wkladaja ten mniejszy bo tez pasuje.Niestety brak zamiennikow.W serwisie skody kosztuje ok 40 zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #18 Napisano 25 Czerwca 2008 odpowiadam na dwa powyższe posty: do Walter przebiegu mam 144000 (sprawdzone i pewne) a więc przy dużej prędkości w pompie oleju strzelił jakiś zaworek odpowiedzialny za utrzymywanie ciśnienia i ciśnienie podskoczyło wysoka i rozcisło (rozciekł się) się napinacz na wskutek czego ciśnienie spadło do 0,5 atm i silnik zgasł. Co spowodowało że turbina nagrzana do czerwoności nie miała czasu na wychłodzenie w środku się rozpadła (pogięta ośka i wiatraczki dmuchawki) a olej jaki miałem zalany to CASTROL EDGE 10W60 do lukt5 filtr oczywiście stosuje ten do AWT taki duży KNECHT OC470 a pytanie mam czy rzeczywiście można stosować zamiennik pompy ponieważ znalazłem w iner cars dwie pompy do tego silnika jedna za 490,00 zł FEBI a druga to HANS PRIES za 139,00 zł czy warto się pchać w zamiennik strasznie duża różnica w cenie:eek: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Walter Zgłoś #19 Napisano 25 Czerwca 2008 O kurcze zaskoczyliście mnie tym filtrem ja już od dłuższego czasu stosuje filtr z Mann-a na Mobilu 5w50 przy przebiegu prawie 190 tys i jak narazie spoko ale odpukać w niemalowaną blache jak narazie to kostke stacyjki szlak trafił, ale tak dla ciekawości u kumpla blacharza przyjechal Pasek 1.8T APU z przebiegiem 480 tys i ponoś na pierwszej turbinie ! Szok z zewnątrz zajechany ale silniczek chodził cicho i ciąg miał jak na 1.8T przystało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 25 Czerwca 2008 No jakoś nie chce mi się wierzyc że turbawka wytrzymała prawie 500 tkm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach