Skocz do zawartości
kserkses

napinacz łańcuszka zmiennych faz rozrządu ?

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj był spot w Krapkowicach a wracając stała się tragedia

a więc odpowiadam co się stało: przy 220 autko zrobiło piii ...piiii ...piii zaczeła migać czerwona kontrolka ciśnienia oleju w dwie sekundy później tryb awaryjny no i jak już zjechałem na pobocze to zgasł i już nie zapalił, (prawie płakałem jak widziałem czerwoną turbinę a silnik ani mru mru, mam nadzieję że żyje jeszcze tak czerwona była ze cztery minuty)tak jakby aku padł nie chciał zakręcić wszystko przygasało. z AC wezwałem holownika przyjechał nawet szybko w ciągu 1,5 godziny;) w domu z autkiem byłem o 23 z groszami

Dziś vag-com poszedł w ruch (tu podziękowania dla ARTUJ że mi go wgrał) no i mi błędy nie związane z ciśnieniem oleju wyskoczyły:

16395 coś tam jakiś czujnik zmiennych faz wałka rozrządu czy jakoś tak a drugi to:

16717 jakiś tam czujnik stukowy miejsce dwa czy jakoś tak

autko dziś zapaliłem na nowym aku i klepał jak diesel z 1965 roku przy 2000obr/min włącza się kontrolka ciśnienia oleju zgasiłem i nie ruszam jutro o 18-stej znajomy mechanik z volkswagen tychy będzie u mnie go badał, mam nadzieje że to tylko napinacz łańcuszka co o tym myślicie ? post zdubluje na forum w innym temacie by wszyscy czytali, może ktoś coś dopowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie elementy w silniku AWT występują .

Poz. 14 to czujnik spalania stukowego 2 (G66)

 

awtczujkige5.th.png

 

Na rys napinacz łańcucha rozrządu wyposażony w zawór zmiennych faz rozrządu(od Twojego AWT)

awtnapinacznv2.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Diesek powiadasz? I Ciśnienie spadło? Nie chcę Cię martwić, ale w najgorszym przypadku wyrobiła się panweka i wali o wał korbowy. Czyli zarówno wał jak i korbowód do wymiany. W trochę lepszym wałek rozrządu poszedł się kochać. Ale wałek to nie raczej - miałeś typowe objawy zatarcia panewki. Mi się kiedyś to w oplu stało i identycznie. Najpierw silnik ani mru mru, potem stukał jak głupi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy to możliwe że jak szlag trafił(rozpadł się?) hydrauliczny napinacz łańcuszka rozrządu to przy obrotach 2000obr/min traci ciśnienie? i dlaczego ten czujnik spalania stukowego może jedno pociąga drugie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak Diesek powiadasz? I Ciśnienie spadło? Nie chcę Cię martwić, ale w najgorszym przypadku wyrobiła się panweka i wali o wał korbowy. Czyli zarówno wał jak i korbowód do wymiany. W trochę lepszym wałek rozrządu poszedł się kochać. Ale wałek to nie raczej - miałeś typowe objawy zatarcia panewki. Mi się kiedyś to w oplu stało i identycznie. Najpierw silnik ani mru mru, potem stukał jak głupi...

tylko mi wali ewidentnie z góry właśnie przy napinaczu łańcuszka rozrządu

a co do obróconej panewki miałem kiedyś taki przypadek w innym autku ale to wtedy silnikiem szarpie we wszystkie stronyno i ciśnienia nie było już po zapaleniu a ten pracuje równo i ma ciśnienie do 2200obr/min potem traci, tylko klepie przy tym napinaczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyrazy współczucia :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, napinacz łańcuszka rozrządu wyjęty nie ma ewidentnych śladów uszkodzenia (komputer pokazał błąd 16395) więc jutro w ciemno jadę kupić nowy (majątek:mad:)

Mam pytanie do ludzi w temacie czy uszkodzony napinacz może powodować przy obrotach 2000/min włanczanie się kontrolki ciśnienia oleju?????? i klepanie zaworów????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki majątek? Do twojego napinacz kosztuje około 400 zeta. Jakbyś miał ADR-a to byś dopiero mógł płakać. 1400 zeta :rozpacz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki majątek? Do twojego napinacz kosztuje około 400 zeta. Jakbyś miał ADR-a to byś dopiero mógł płakać. 1400 zeta :rozpacz:

 

Damian o to chodzi , że w tym silniku (AWT) jest taki napinacz ( drogi) jak w naszych ADR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przed chwilą znalazłem posta na forum z ceną tego napinacza do AWT. Jednak to tez "unikatowy" model silnika :kwasny: Cena w ASO - 1680 zeta. No teraz może trochę mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic mniej nic więcej w ASO w Tychach 1680zł no i łańcuszek 270zł no i uszczelki koło 160zł :( już zamówiłem:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dziś moje autko obadał mechanik i się okazało że napinacz łańcucha jest ok,to lekkie klepanie było z samoregulatorów na zaworach,a wina to była złego oleju ,wymieniłem na MOBIL 15w40 ,i to klepanie jakby ucichło prawie nie słychać,zobaczymy jak troche pojezdze ,tak to jest jak sie wlewa tani g..niany mineral zamiast półsyntetyka,teraz nie miałem wyjscia musiałem już wlać mineral ale mobila pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

ja bym najpierw profilaktycznie sprawdził cisnienie oleju. może padła pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie oki, dziś auto odpalone i nadal ten problem w dodatku kopci na biało, turbo wyjęte a tu zonk heh... rozsypało się, zawiozłem do regeneracji to gość mi powiedział że nie ma co regenerować w niej wiec wymiana całego środka (koszt 1300zł) jutro odbieram. Robi mi to firma do której wożą turbinki z ASA VW i SEAT

www.turboserwis.com.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh... trzy tys zł. włożone auto nie gada :( teraz zmieniam pompe oleju bo najprawdopodobniej jakiś zawór w pompce odpowiedzialny nie trzyma :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj współczucie, sam mam AWT ale póki co nic się nie dzieje, ma już nalatane 189 tys. pewnego przebiegu, napisz jak możesz ile masz nalatane że tak po kolei się posypalo łącznie z turbawką, i na jakim oleju jeździsz.

Życze Ci powodzenia, tak na pocieszenie jak zrobisz Pasia to na długo będziesz miał głowę spokojną, tylko lać i śmigać :)

 

Trzymaj się!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukt5

Witam

W moim A6 AWT wymienialem juz ten napinacz bo klepal i tez wchodzilo cisnienie oleju.Po wymianie bylo ok az do dluzszej trasy.W trasie znowu piszczalo mi cisnienie i zaczal sie odzywac napinacz.Na forum AKP dowiedzialem sie ze w silnikach AWT byla nawet akcja serwisowa w USA.Polegala na plukaniu kanałów olejowych i wymianie pompy oleju.Ja u siebie zrobilem to samo.W misie olejowej byl nieziemski syf.Wymienilem pompe oleju(smialo mozna zastosowac zamiennik) i dopiero teraz mam spokoj a przejechalem od tego czasu ponad 10tys km.Napinacz tez nie grzechocze.Dodam ze do silnika AWT jest inny filtr oleju.Numer czesci 068115561F,to jest specialnie i tylko do AWT-jest wiekszy a gwint ten sam co inne,dlatego czesto wkladaja ten mniejszy bo tez pasuje.Niestety brak zamiennikow.W serwisie skody kosztuje ok 40 zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowiadam na dwa powyższe posty:

do Walter

 

przebiegu mam 144000 (sprawdzone i pewne) a więc przy dużej prędkości w pompie oleju strzelił jakiś zaworek odpowiedzialny za utrzymywanie ciśnienia i ciśnienie podskoczyło wysoka i rozcisło (rozciekł się) się napinacz na wskutek czego ciśnienie spadło do 0,5 atm i silnik zgasł. Co spowodowało że turbina nagrzana do czerwoności nie miała czasu na wychłodzenie w środku się rozpadła (pogięta ośka i wiatraczki dmuchawki)

a olej jaki miałem zalany to CASTROL EDGE 10W60

 

do lukt5

 

filtr oczywiście stosuje ten do AWT taki duży KNECHT OC470

a pytanie mam czy rzeczywiście można stosować zamiennik pompy ponieważ znalazłem w iner cars dwie pompy do tego silnika jedna za 490,00 zł FEBI a druga to HANS PRIES za 139,00 zł czy warto się pchać w zamiennik strasznie duża różnica w cenie:eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurcze zaskoczyliście mnie tym filtrem ja już od dłuższego czasu stosuje filtr z Mann-a na Mobilu 5w50 przy przebiegu prawie 190 tys i jak narazie spoko ale odpukać w niemalowaną blache :) jak narazie to kostke stacyjki szlak trafił, ale tak dla ciekawości u kumpla blacharza przyjechal Pasek 1.8T APU z przebiegiem 480 tys i ponoś na pierwszej turbinie ! Szok z zewnątrz zajechany ale silniczek chodził cicho i ciąg miał jak na 1.8T przystało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jakoś nie chce mi się wierzyc że turbawka wytrzymała prawie 500 tkm :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności